Kirjoittaja Aihe: Tarinoita Mini-z:sta vol. 2  (Luettu 201058 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Jay1

  • Jäsen
    • Profiili
Tarinoita Mini-z:sta vol. 2
« Vastaus #240 : 13.02.06 - klo: 16.25 »
Oho, mitäs tapahtui, miksi se nyt silleen kärähti? Käytitkö liian tehokasta mottia vakiofeteillä vai mikä tuli? Kerran mulla pysähtyi koko laitos pelkästään siksi, koska yksi servojohto oli lähtenyt irti! Luulin ESCin kärähtäneen, mutta avauksen ja yhden sevojohdon takaisinjuottamisen jälkeen homma toimi taas loistavasti.

Nopareita ja vastareita saa tietysti erikseenkin, mutta hinnat nousevat kyllä jo aika nopeasti. Lisäksi, ei ole mitään järkeä ostaa yksittäisenä varaosana kyoshon omaa ESCiä hintaan 125e, sillä täysin uuden overlandin saa readyset-pakettina 98 eurolla - ja vielä ihan Suomesta! :wink:

Poissa JVL

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
    • kuvia omista vermeistä
Tarinoita Mini-z:sta vol. 2
« Vastaus #241 : 13.02.06 - klo: 21.41 »
tere

ostin overlandin rikkinäisenä huutonetistä varaosiksi ja innostuin säätään kuntoon, edellinen omistaja oli tinannut käsittääkseni servon johtoo ja pox. eipä mitään hätää tilasin toyeastista iwaver 02 rs-yksinön ja OL servo kotelon ja servo rattaat ja viri koneen, 35$ = 30€ posteineen.
*tamiya-CC01-FF01-M04L.*SCX10 *robbet san remo-katja-lazer. *MRP-odyssey *nelivetokivaa kesät talvet 1:10-1:1

Poissa JVL

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
    • kuvia omista vermeistä
Tarinoita Mini-z:sta vol. 2
« Vastaus #242 : 01.03.06 - klo: 00.16 »
Lainaus käyttäjältä: "JVL"
tere

ostin overlandin rikkinäisenä huutonetistä varaosiksi ja innostuin säätään kuntoon, edellinen omistaja oli tinannut käsittääkseni servon johtoo ja pox. eipä mitään hätää tilasin toyeastista iwaver 02 rs-yksinön ja OL servo kotelon ja servo rattaat ja viri koneen, 35$ = 30€ posteineen.


tere

reilun viikon ja parin kolmen tarkistus viestin jälkeen (myyjä kyseli asoitetta) paketti lähti hong kong:ista 23,02 ja saapui ouluun 28,02. kohtuu nopeasti posti kulkee. ivaverin rs-yksiköstä piti heti kättelyyn vaihtaa kaikki johdot, muuten ok.
*tamiya-CC01-FF01-M04L.*SCX10 *robbet san remo-katja-lazer. *MRP-odyssey *nelivetokivaa kesät talvet 1:10-1:1

Poissa "Matson"

  • Jäsen
    • Profiili
Tarinoita Mini-z:sta vol. 2
« Vastaus #243 : 01.03.06 - klo: 15.35 »
Onko mini-z yhtä laadukkaita, kun muut Kyöstin sähköautot?
Vois otta tollasen talviautoks mutta kunhan se ois parempi laatunen kuin PTA ja Zaboon.

Poissa Hamis

  • Jäsen
    • Profiili
Tarinoita Mini-z:sta vol. 2
« Vastaus #244 : 05.03.06 - klo: 23.28 »
Muista kyösteistä ei ole kokemusta mutta, aika laadukas "lelu" tuo mielestäni on. Muoviosat istuvat todella hyvin eikä mulla ole ollut sähköjenkään kanssa valittamista. hyvin on mielestäni kestänyt olohuone revittelyssä molemmat: Mini-z Racer ja Mini-z Overland.

Pitäis vielä hankkia Mini-z AWD.... Mistähän sen saisi halvimmalla?

Poissa Midi^

  • Jäsen
    • Profiili
Tarinoita Mini-z:sta vol. 2
« Vastaus #245 : 08.03.06 - klo: 13.33 »
Mä oon tässä pohtinu miten sais helposti korotettua tota overlandia. Aattelin että onnistuiskohan semmonen että modailis iskareitten ylä kiinnityskohdat alemmas. Jostain muovista liimailis lisää tavaraa sinne alas ja porais reijät ruuveille. Onko täs mitään järkeä? :)
Mini-Z Overland

Poissa Jay1

  • Jäsen
    • Profiili
Overlandin korotus
« Vastaus #246 : 08.03.06 - klo: 15.02 »
Kaikkein helpoin korotus syntyy yksinkertaisesti vaihtamalla vakiorenkaat LEGO-renkaisiin, mutta ne eivät taida istua jokaiseen koriin heittämällä... Mikäli korina on Hummer H1, niin käsittääkseni pitäisi sopia.

Korotus voisi onnistua ehkä myös kuvailemallasi tavalla, mutta helpommin Overlandin saa korotettua paljon käytetyllä ns. LSSM-modauksella tai vaihtoehtoisesti olikos se NSSM-modilla? Edellämainituissa maavaraa lisätään muokkaamalla hieman iskareita ja vaihtamalla niihin pidemmät akselit. Tällöin ei tarvitse muokata auton runkoa ja mikäli haluaa palata takaisin matalaan versioon, iskareiden vaihto on helppoa. Etenkin Jenkeissä korotuksia on tehty paljonkin, mutta käsittääkseni osa tämänkin foorumin lukijoista / kirjoittelijoista on kyseisen kaltaisen "modauksen" tehnyt. He osannevat kertoa tarkemmin. :wink:

Suosittelen tutustumaan tähän isomman lätäkön takana olevaan foorumiin: http://mini-zracer.com. Forums-osiosta löytyy Mini-Z - aiheista luettavaa muutamaksi vuorokaudeksi ja kuviakin löytyy tuhansia. Myös LSSM- yms. modausten teko on selvitetty sekä kuvin että sanallisesti.

Poissa JVL

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
    • kuvia omista vermeistä
Tarinoita Mini-z:sta vol. 2
« Vastaus #247 : 08.03.06 - klo: 17.27 »
tere

Helpoiten onnistuu iskareitten akseleita pidentämällä, ongelmena että mistä ne sai kätevimmin. takapään korotus onnistui ihan kohtuullisesti liimaamalla messinki putki iskareiden alakiinitys pallojen kiinikkeiden päälle (liimaus heppiin ja karhunlankaa ja epoxi valu päälle) maavarakasvoi ~4 mm. etu päässä tein niin että lisäsin muovia iskareiite yläkiinnikeiden alapuolelle ja uudet reijät, ei toiminu se systeemi. ylä "tukivarret" otti kiinni kun etupää taittui, kehitystyö on kesken siis prosessori raksuttamaan.
*tamiya-CC01-FF01-M04L.*SCX10 *robbet san remo-katja-lazer. *MRP-odyssey *nelivetokivaa kesät talvet 1:10-1:1

Poissa Midi^

  • Jäsen
    • Profiili
Tarinoita Mini-z:sta vol. 2
« Vastaus #248 : 09.03.06 - klo: 23.26 »
No mää oon vähän tota LSSM modausta ihmetelly kun jos oon oikein ymmärtäny niin siihen tarttis iskarit Xtreme rock machine nimisestä lelusta? Tuommosta ei suomesta kyl löydy mutta kertokaa ihmeessä jos oon ymmärtäny väärin! :wink:

edit: ja koppa on H2, tosin vois kyl ehkä ostaa jonkun muunkin.
Mini-Z Overland

Poissa JVL

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
    • kuvia omista vermeistä
Tarinoita Mini-z:sta vol. 2
« Vastaus #249 : 10.03.06 - klo: 12.13 »
Lainaus käyttäjältä: "Midi^"
edit: ja koppa on H2, tosin vois kyl ehkä ostaa jonkun muunkin.


tere
suomesta ei tunnu saavan kovinkaan monia korimalleja, mutta saksasta taitaa saada
*tamiya-CC01-FF01-M04L.*SCX10 *robbet san remo-katja-lazer. *MRP-odyssey *nelivetokivaa kesät talvet 1:10-1:1

Poissa Jay1

  • Jäsen
    • Profiili
Tarinoita Mini-z:sta vol. 2
« Vastaus #250 : 10.03.06 - klo: 21.58 »
Lainaus käyttäjältä: "Midi^"
No mää oon vähän tota LSSM modausta ihmetelly kun jos oon oikein ymmärtäny niin siihen tarttis iskarit Xtreme rock machine nimisestä lelusta?

Ei tarvi, Overlandin normaalit iskarit käyvät. Eivätkä maksakaan varaosina juuri mitään. Tsekkaa  täältä ohjeet LSSM-modin tekemiseen.

NSSM-modin ohjeet taas täällä.

Lainaus käyttäjältä: "JVL"
suomesta ei tunnu saavan kovinkaan monia korimalleja
Kyllähän täältäkin nyt lähes kaikki Kyöstin omat korit saa - ainakin tilauksesta. Tietysti jos lähdetään hakemaan muita kuin Kyoshon omia koreja, homma on hankalampaa. Korin valinnassa kannattaa muistaa se, että mitä korkeampi ja kapeampi kori, sitä helpommin auto kaatuu. Tällainen kaatuja on esim. Mersun Geländewagen - etenkin, jos se on vielä korotettu. Kaatumisen välttämiseksi esim. leveä ja matala Hummer H1 on oivallinen valinta maastoajoon.

Poissa at

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
    • http://koti.mbnet.fi/aazee/
Tarinoita Mini-z:sta vol. 2
« Vastaus #251 : 10.03.06 - klo: 22.00 »
LSSM-modi toimii ainakin hienosti tuossa omassani, ainut on että korin kiinnitykset menee uusiksi Hummerin H2-kopassa + Lego-renkaissa.

Poissa Midi^

  • Jäsen
    • Profiili
Tarinoita Mini-z:sta vol. 2
« Vastaus #252 : 11.03.06 - klo: 01.04 »
Toi LSSM modi vaikuttaa kyl nerokkaalta, kiitos linkistä!
Mini-Z Overland

Poissa JVL

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
    • kuvia omista vermeistä
Tarinoita Mini-z:sta vol. 2
« Vastaus #253 : 12.03.06 - klo: 12.35 »
Lainaus käyttäjältä: "JAY1"
Lainaus käyttäjältä: "JVL"
suomesta ei tunnu saavan kovinkaan monia korimalleja
Kyllähän täältäkin nyt lähes kaikki Kyöstin omat korit saa - ainakin tilauksesta.


tere

kori vaihto ehtoja oli saatavana kaikiin mitä myydään tällä hetkellä. H2, Ford 150, porsche Cayenne, BMW X5 ja toyota harrier. jälleenmyyja tiedusteli maahantuojalta. esim haluamani pajero (mieluiten maalaamaton) josta ilmoitin osa numerot ei saa mistää, paitsi tietysti muualta maailmalta.

itselläni on tällä hetkellä kolme (eri akseli väleillä) eri koria ja kaksi eri alustaa overlandeja, kokemuksini mukaan, kun kerta rovi on aina yhtä leveä niin mitä lyhempi akseliväli sitä paremmin kulkee maastossa.
*tamiya-CC01-FF01-M04L.*SCX10 *robbet san remo-katja-lazer. *MRP-odyssey *nelivetokivaa kesät talvet 1:10-1:1

Poissa Boiga

  • Jäsen
    • Profiili
Tarinoita Mini-z:sta vol. 2
« Vastaus #254 : 12.03.06 - klo: 13.26 »
Mistäs ton awd mini-z:n vois järkevimmin hommata ja mitä maksaa? Mikä olisi halvin paikka?
Tällä hetkellä löytyy jo Overland sekä Mr-01 raceri (mr-02 on käytännössä myyty kun postitan sen ens viikolla), niin pitäisi saada jotain kivaa lelua taas katsastettavaksi.
Yokomo D-Spec

Poissa Jay1

  • Jäsen
    • Profiili
Tarinoita Mini-z:sta vol. 2
« Vastaus #255 : 13.03.06 - klo: 15.52 »
Lainaus käyttäjältä: "JVL"
kori vaihto ehtoja oli saatavana kaikiin mitä myydään tällä hetkellä. H2, Ford 150, porsche Cayenne, BMW X5 ja toyota harrier. jälleenmyyja tiedusteli maahantuojalta. esim haluamani pajero (mieluiten maalaamaton) josta ilmoitin osa numerot ei saa mistää, paitsi tietysti muualta maailmalta.
Joo, ja myös Land Cruiseria kuului saavan... Eli Suomessa tällä hetkellä saatavilla siis ainakin H2, Ford 150, Porsche Cayenne, BMW X5, Toyota Harrier ja Land Cruiser.
Viime vuoden puolella kun kyselin, oli kyllä Hummer H1:kin saatavilla. Riippuu ilmeisesti vähän kaupasta ja ajankohdasta.
Toi on kyllä totta, mitä sanoit maalaamattomista koreista... Niitä ei tunnu saavan mistään Suomesta.

Haluaa edelleen mustan H1:sen. 8)

Poissa Midi^

  • Jäsen
    • Profiili
Tarinoita Mini-z:sta vol. 2
« Vastaus #256 : 17.03.06 - klo: 15.18 »
Mistäs ootte noita control rodeja ostanu LSSM modia varten? Vai onko käytetty jotain muuta materiaalia?
Mini-Z Overland

Poissa Jay1

  • Jäsen
    • Profiili
Tarinoita Mini-z:sta vol. 2
« Vastaus #257 : 17.03.06 - klo: 15.52 »
Lainaus käyttäjältä: "Midi^"
Mistäs ootte noita control rodeja ostanu LSSM modia varten? Vai onko käytetty jotain muuta materiaalia?
Nuo "control rodit" ovat ihan yksinkertaisesti (yleensä rc-lennokeissa käytettäviä) työntötangonpätkiä, eli ts. ihan normaaleja, halkaisijaltaan 2mm teräslanganpätkiä, joissa on kierre toisessa päässä. Niitä saa ihan varmasti jokaisesta liikkeestä, joka kehtaa itseään kutsua lennokkitarvikkeita myyväksi rc-liikkeeksi. Kannattaa siis etsiä se itseään lähin lennokkiputiikki, tai jos tilailet jotain autokamaa muualta, niin pistäppä samalla tilaten myös 4 tuollaista tankoa. Tangot eivät maksa juuri euroa enempää / kpl, jos sitäkään. Nipuissa yksittäisen tangon hinta on vieläkin pienempi.

Poissa MarkusH

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
    • http://www.freewebs.com/markushe/
Tarinoita Mini-z:sta vol. 2
« Vastaus #258 : 17.03.06 - klo: 16.28 »
Sanokaas mitä pitäisi tehdä että saa iWaver monsun kulkemaan KOVAA?  :)  Rahaa laitan nyt menemään n.50€ joten eiköhän sillä jo auto kulje :wink:

Onko tästä mihinkään? Ainakin naurettavan halpa... Entäs sitten se, että sähköt tuskin kestää tuota moottoria.... Eli tarvitsisisin ns. "Turbon" tai FET päivityksen, mutta onko tuo FET päivitys kovinkin vaikeaa.... Tarkkaa juottamista :|

Poissa MarkusH

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
    • http://www.freewebs.com/markushe/
Tarinoita Mini-z:sta vol. 2
« Vastaus #259 : 17.03.06 - klo: 20.20 »
Niin... Nyt tilasin alumiinisen iskaritornin taakse, kuulalaakerit ja moottorin (50,000rpm+) :)

Poissa Midi^

  • Jäsen
    • Profiili
Tarinoita Mini-z:sta vol. 2
« Vastaus #260 : 19.03.06 - klo: 04.52 »
Nii olikos tossa LSSM modissa jotain ongelmia esim H2 korin kanssa, että osuuko ne tangot koriin. Mitkähän korit olis semmosia missä ei ois ongelmia?
Mini-Z Overland

Poissa Speeder

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Tarinoita Mini-z:sta vol. 2
« Vastaus #261 : 19.03.06 - klo: 10.15 »
Saakohan miniz autoihin ihan kunnolla varaosia , tuli vaan mieleen jos ostaisi kaverilta rikkinäisen miniz:tan halvalla. Vissiin etupäässä jotain ohjaukseen liittyvää rikki.
Ja sitten vielä kun miniz:tat ovat vakiona aika laiskoja miten niistä saisi mahdollisimman nopeita pienellä rahalla?

Edit: Auto on siis takavetoinen , pystyykö sillä ajamaan yhtään radalla vai spinnaako heti?

Poissa Midi^

  • Jäsen
    • Profiili
Tarinoita Mini-z:sta vol. 2
« Vastaus #262 : 19.03.06 - klo: 12.18 »
eedittiä, nyt lähti tilaus rc-martista. Toivottavasti kaikki mene hyvin.
Tilaukseen lähti:

Alloy front knuckle arm
Kuulalaakerit
Metallinen taka akseli/diffi
Alumiini pyöränmutterit
Aluvanteet
35 high grip renkaat
Mini-Z Overland

Poissa Jay1

  • Jäsen
    • Profiili
Tarinoita Mini-z:sta vol. 2
« Vastaus #263 : 19.03.06 - klo: 19.02 »
Lainaus käyttäjältä: "MarkusH"
Eli tarvitsisisin ns. "Turbon" tai FET päivityksen, mutta onko tuo FET päivitys kovinkin vaikeaa....
En ole itse juottanut FETtejä, mutta pelkästään niitä katsoneena voisin sanoa, että ellet ole aikaisemmin juottanut paljon, niin radiolaitteet eivät ole paras kohde harjoitteluun. Mutta jos luotat taitoihisi, niin suurennuslasilla ja tosi teräväkärkisellä kolvilla pitäisi onnistua. Tämä tapahtuu tietenkin omalla vastuulla, sillä valmistajan takuu päättyy samalla hetkellä, kun kolvin kärjellä piiriin kosket.
Lainaus käyttäjältä: "Midi^"
Nii olikos tossa LSSM modissa jotain ongelmia esim H2 korin kanssa, että osuuko ne tangot koriin. Mitkähän korit olis semmosia missä ei ois ongelmia?
En ole tehnyt (vielä) LSSM-korotusta Overlandiin, mutta käsittääkseni koriinhankausongelmat eivät aiheudu tangoista, vaan siitä siitä, jos käytetään vakiorenkaita isompia nakkeja, kuten esim. LEGO-renkaita tai Super Swampereita tms. Korjatkaa joku, jos olen väärässä :!: Mikäli kori hankaa, sen kiinnikkeitä voi joutua irrottelemaan ja kiinnittämään uudelleen tai sitten pitää vaihtoehtoisesti leventää "lokasuojia".
Lainaus käyttäjältä: "Speeder"
Saakohan miniz autoihin ihan kunnolla varaosia
Kyllä saa. Voi mennä kylläkin tilaushommaksi, mutta saa kuitenkin. Lisäksi erilaisilta tarvikevalmistajilta saa Kyoshon omille osille vaihtoehtoisia (ja usein halvempia) osia ulkomailta, tai Medasecin kautta tilaamalla. Tarvikevalmistajilta löytyy myös paljon osia, joita Kyosho ei valmista ollenkaan.
Lainaus käyttäjältä: "Speeder"
Ja sitten vielä kun miniz:tat ovat vakiona aika laiskoja miten niistä saisi mahdollisimman nopeita pienellä rahalla?
Eniten vaikuttaa varmasti motin korvaaminen tehokkaammalla, esim. X-speedillä, tai jollain vieläkin tehokkaammalla. Jos motti on X-speediä tehokkaampi, tarvitaan toki myös ulkoinen "turbo" tai FET-päivitys. Motin vaihdon kanssa samaan aikaan kannattaa hankkia myös kuulalaakerit ja säädettävä diffi.
Lainaus käyttäjältä: "Speeder"
Auto on siis takavetoinen , pystyykö sillä ajamaan yhtään radalla vai spinnaako heti?
:mrgreen:  Riippuu kaasusormesta... Mutta joo, kyllä sillä pystyy ajamaankin, sitä vartenhan se on tehty. Ajamista - ja spinnailua - helpottaa tosin huomattavasti pehmeämmät nakit ja tuo jo mainitsemani säädettävä tasauspyörästö. Lisäksi aurausta voi muuttaa joko uusilla ohjausknuckleilla tai pidemmällä raidetangolla.

Poissa Speeder

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Tarinoita Mini-z:sta vol. 2
« Vastaus #264 : 19.03.06 - klo: 20.11 »
Kiitos kattavasta vastauksesta , tuo valoitti asiaa mukavasti!  :wink:

Poissa MarkusH

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
    • http://www.freewebs.com/markushe/
Tarinoita Mini-z:sta vol. 2
« Vastaus #265 : 19.03.06 - klo: 21.08 »
Kertokaapa mistä ja millainen "turbo" kannattaa ostaa? Kyoshon turbo on sen verran "hinnahtava" ettei sitä viitsi ostaa, mutta kai niitä muitakin on??

Tästä mihinkään? http://www.rcmart.com/catalog/product_info.php?cPath=144_21_74&products_id=3822

Ja jarrua en tarvitse :wink:

Poissa Midi^

  • Jäsen
    • Profiili
Tarinoita Mini-z:sta vol. 2
« Vastaus #266 : 19.03.06 - klo: 22.58 »
Lainaus käyttäjältä: "Jay1"

Lainaus käyttäjältä: "Midi^"
Nii olikos tossa LSSM modissa jotain ongelmia esim H2 korin kanssa, että osuuko ne tangot koriin. Mitkähän korit olis semmosia missä ei ois ongelmia?
En ole tehnyt (vielä) LSSM-korotusta Overlandiin, mutta käsittääkseni koriinhankausongelmat eivät aiheudu tangoista, vaan siitä siitä, jos käytetään vakiorenkaita isompia nakkeja, kuten esim. LEGO-renkaita tai Super Swampereita tms. Korjatkaa joku, jos olen väärässä :!: Mikäli kori hankaa, sen kiinnikkeitä voi joutua irrottelemaan ja kiinnittämään uudelleen tai sitten pitää vaihtoehtoisesti leventää "lokasuojia".


Joo ei siinä sit mitään ongelmaa oo tankojen kanssa, itekkin tota jo pähkäilin tässä. Alkuviikosta pääsee rakentelemaan tota LSSM modia ja sitten toivottavasti joskus tulee noi osat rc-martista. :)
Mini-Z Overland

Poissa at

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
    • http://koti.mbnet.fi/aazee/
Tarinoita Mini-z:sta vol. 2
« Vastaus #267 : 19.03.06 - klo: 23.08 »
Se NSSM-modi on myös harkinnan arvoinen, itse päädyin siihen kun ensin tein tuon LSSM-modin.

NSSM-modissa ei ole niitä tankoja ollenkaan, pelkät jouset + kumiprikkoja.

Modi on muuten identtinen lssm:n kanssa, mutta tangot pois ja iskarien ylä- sekä alapäät tipalla kuumaliimaa suoraan asentoon, jouset väliin ja o-renkailla sopiva korkeus. Toimii hyvin ja alusta on pehmeämpi kuin LSSM-modissa.

Poissa MarkusH

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
    • http://www.freewebs.com/markushe/
Tarinoita Mini-z:sta vol. 2
« Vastaus #268 : 20.03.06 - klo: 21.05 »
Lainaus käyttäjältä: "MarkusH"
Kertokaapa mistä ja millainen "turbo" kannattaa ostaa? Kyoshon turbo on sen verran "hinnahtava" ettei sitä viitsi ostaa, mutta kai niitä muitakin on??

Tästä mihinkään? http://www.rcmart.com/catalog/product_info.php?cPath=144_21_74&products_id=3822

Ja jarrua en tarvitse :wink:


Pikaisia vastauksia odotellen...

Poissa tux10

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Tarinoita Mini-z:sta vol. 2
« Vastaus #269 : 20.03.06 - klo: 21.17 »
Eihän sitä kyoshon "turboa" ole pariin vuoteen edes myyty enään? :)
THE Car - OS - Savöx - Sanwa