Kirjoittaja Aihe: RTR vs. KIT  (Luettu 11242 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Beris

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
RTR vs. KIT
« : 13.01.05 - klo: 15.02 »
Keskustelua ja väittelyä RTR:stä ja KIT:stä...
Turkulainen voittaa aina!

Poissa Sami L

  • Fullspeed RC
    • Profiili
RTR vs. KIT
« Vastaus #1 : 13.01.05 - klo: 15.16 »
Topicceja ei saisi aloittaa sanomatta itse kyseisestä aiheesta mitään.

Asiaan:

Itse tykkään KITeistä, koska:
-Ne ovat usein laadukkaampia (poikkeuksia löytyy ja suunta parempaan)
-Oppii tuntemaan auton ja tietää mistä etsiä vikaa
-Kokoaminen on hauskaa ja mielenkiintoista
-Voi laitella diffeihin ja iskareihin mieleisensä öljyt (purkamatta autoa ensin)
-Saa mieleisensä koneen jne...
-Luotan omaan taitooni kokoamisessa, joten en pelkää sitä mitenkään.

RTR:n etuja:
-Valmis paketti = ei tarvitse ostaa ja pähkäillä kaikkea erikseen.
-Helppo koota  :wink: =hyvä aloittelijalle, vaikka useimmat heistäkin osaisivat auton koota (ainakin isän avuilla)
-Nopeasti ajossa (mikäli on kiire)
-Yleensä halvempia

Halvoissa RTR-autoissa on useimmiten jotain mummon vanhaa vaseliinia diffeissä (liian vähän sitäkin), ruuvilukite on unohdettu tärkeistä liitoksista ja renkaista saattavat insertit puuttua.

Poikkeuksia siis todellakin löytyy useita ja RTR:ien suosio on kasvanut ja laatu parantunut. (Palkokasvien viljelyä hengitysteihin ei kannata aloittaa, vetoan mainitsemiini poikkeuksiin.  :D )
Tiedätkö miksi olet mekaanikko?
Sinulla on kädet mutta ei aivoja. -AbuD.

Poissa waltt

  • Veteraani
    • Profiili
RTR vs. KIT
« Vastaus #2 : 13.01.05 - klo: 15.41 »
Ittellä ei kittiä ole ollut ikinä niin ei oikeen hyvä ole ottaa kantaa, mutta muulisin että kun koot itse autosi niin opit tuntemaan sen.
Hyper 7 TQ, Rc18T, Mini-z AWD
Hobao.        Asso.    Kyosho

Poissa jeejee

  • Veteraani
    • Profiili
RTR vs. KIT
« Vastaus #3 : 13.01.05 - klo: 15.44 »
Kyllähän sen oppii tuntemaan manuskoistakin.
Ääni kuuluu, mutta mitään ei tapahdu... TLT-1 semi scale crawler/ FG Monster Beetle/ Tamiya tb-02d / Asso b4 @ Mamba MAX / Tamiya High lift / LRP Shark/ TeamLosi xxx-nt / Spektrum

Poissa Jakke

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://www.savagefinland.com
RTR vs. KIT
« Vastaus #4 : 13.01.05 - klo: 16.10 »
Lainaus käyttäjältä: "jeejee"
Kyllähän sen oppii tuntemaan manuskoistakin.

Ei se ihan aina näinkään ole! Manuaalista/räjäytyskuvasta ei välttämättä saa selkeätä kuvaa miten joku osa irroitetaan tai missä järjestyksessä esim. diffikotelo. Molempia on tullut kokeiltua ja itse olen rakennussarjan kannalla.
Savage sivut - Savage SS 4.6 ja Truckzilla työnalla: http://www.savagefinland.com

Poissa ossi v

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://kotisivu.dnainternet.fi/marvirt/index.html
RTR vs. KIT
« Vastaus #5 : 13.01.05 - klo: 16.22 »
Kai se on niin kuin kaikessa muussakin eli auton vasta kun se leviää lopuulisesti :lol:

Poissa Antti S

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://koti.mbnet.fi/antti_88/
RTR vs. KIT
« Vastaus #6 : 13.01.05 - klo: 16.40 »
No mulla on kokemusta vain RTR:ästä ja tohon oppimiskysymykseen sen verran että itse en manuskoja lukenut lainkaa ja sitten kun purin auton niin kyllä siinä ihan hyvin muisti/tiesi mikä osa kuului mihinkin vaikka ne olisvat vain yhdessä kasassa... :wink:
Xray XB808 | Alpha Plus | Savöx

Poissa Paraislainen

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
RTR vs. KIT
« Vastaus #7 : 13.01.05 - klo: 16.44 »
Jotkut taas ovat luonnostaan lahjakkaita :roll:
Ei näin...

Poissa jeejee

  • Veteraani
    • Profiili
RTR vs. KIT
« Vastaus #8 : 13.01.05 - klo: 19.24 »
En määkään kyllä paljon manuskoja uutuuden jälkeen kattele.. Silloin kun autoo ei saa hiplata niin sitten manuskoja plärätään. :D Mää nään ainakin suurinpiirtein että mikä irrotetaan ensin että toi irtoo.. Kyllähän se kit ois varmaan hyvä jos haluu kasata.  :mrgreen:  Itellä on ollut 2 rtr autoo eikä paljon valittamista oo, sittenko tulee tarves/aikaa niin pistää difiin ainetta yms..
Ääni kuuluu, mutta mitään ei tapahdu... TLT-1 semi scale crawler/ FG Monster Beetle/ Tamiya tb-02d / Asso b4 @ Mamba MAX / Tamiya High lift / LRP Shark/ TeamLosi xxx-nt / Spektrum

Poissa driftipirjo

  • Tulokas
    • Profiili
    • Tinkkiski
Vs: RTR vs. KIT
« Vastaus #9 : 06.10.10 - klo: 21.06 »
Kysyn tyhmän kysymyksen, Mikä on RTR ?

Poissa SLap

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: RTR vs. KIT
« Vastaus #10 : 06.10.10 - klo: 21.09 »
Ready To Run, eli ajovalmis auto, joka sisältää yleensä itse auton, ohjaimen, akun ja laturin.
Jeps

Poissa driftipirjo

  • Tulokas
    • Profiili
    • Tinkkiski
Vs: RTR vs. KIT
« Vastaus #11 : 06.10.10 - klo: 21.10 »
Ready To Run, eli ajovalmis auto, joka sisältää yleensä itse auton, ohjaimen, akun ja laturin.
Kiitos !

Poissa rottapaavo

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: RTR vs. KIT
« Vastaus #12 : 06.10.10 - klo: 21.10 »
Ready to Race eli RTR. Elikkäs pakkaus on valmis ajoon. Auto valmiiksi koottu ja sähkötkin on valmiina. Yleensä akku ja laturi pitää hankkia erikseen

Edit:SLap kerkes
Kysyn tyhmän kysymyksen, Mikä on RTR ?
.

Poissa Hyper

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: RTR vs. KIT
« Vastaus #13 : 06.10.10 - klo: 21.27 »
Tuossa kitin kasaamisessa väitetty etu että oppii tuntemaan auton parhaiten ei välttämättä pidä mielestäni paikkaansa. Vaikka ostaakin rtr-mallin niin kyllä sitäkin joutuu huoltamaan ja aukomaan ajojen välillä. Ehkä väittäisin että se suurempi hyöty tulee siitä että on suurempi itseluottamus "katsoa mitä se on syönyt" kun sen kerran on kokoon parsinutkin.

Kun rengas ei pyöri tai jossain voimansiirto katkeaa niin ei olla heti ekana tekemässä uutta ketjua ärseekymppiin vaan otetaan auto pöydälle ja aletaan hommiin. Vähän aikaa kun pyörittelee renkaita niin se vika varmasti löytyy ja on helppo korjata. Pääosin homma on vain ruuvien kiristämistä ja osien vaihtamista.

Kit-malli on mielestäni hyvä vaihtoehto sellaiselle jolta löytyy aikaisempia rc-laitteita. Radiot, servot, noparit, laturit ja pienemmät hilppeet kuten tarvittavat rasvat, nesteet, kytkinkellot ja muut varret ja pikkupalikat tekevät nopeasti ison rahan jos ne kaikki joutuu ostamaan isossa pompsissa kitin kanssa. Jos ne löytyy valmiina niin se ei ole iso homma lyödä palikat kiinni. Ja joillekin se kasaaminen on sitä mukavaa puuhaa. Ja nykyaikaisen rc-auton kasaaminen on 95% tapauksissa todella helppoa.

Rtr-malli on mielestäni aina paras tapa aloittaa rc-harrastus tai ostaa se eka auto. Rtr:n ostamalla saastyy myös siltä osien edestakaisin ramplaamiselta mitä voi olla edessä jos on esimerkiksi vaikka yksi moottori, yhdet sähköt jne.

Manuskoista näitä hommia ei opi. Itse tekemällä oppii. Lukee vain ne ohjeet ja netistä sitten lisätietoa niin pärjää pitkälle.

Poissa Veskuvaan

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: RTR vs. KIT
« Vastaus #14 : 06.10.10 - klo: 23.42 »
RTR autojen jotkut osat ei joillain valmistajilla ole ihan samaa tavaraa kasattavien kanssa ja joidenkin valmistajien RTR sähköt on myös hieman kyseenalaisessa maineessa :cool:
Tarpeeks ku purkaa nii 16 autoa menee yllättävän pienee tilaa...

Poissa Voyager

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: RTR vs. KIT
« Vastaus #15 : 06.10.10 - klo: 23.54 »
Itse olen KIT rakennus sarjan puolella.

Itse kun rakentaa, niin osaa parhaiten huoltaa ja korjata autoa.
Rakennus sarjassa mielestäni parasta on se,
että siihen voi suoraan laittaa laatu tekniikat.

Useimmiten RTR auton tekniikka, kuten esimerkiksi ratti, servo, kone ja nopari
menee suoraan vaihtoon, kun on päässyt alkuun harrastuksessa ja nälkä kasvaa.

Toni
Arrma Fazon Voltage...Louise St Hummer tire & Wheel...

Poissa Bonzer

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: RTR vs. KIT
« Vastaus #16 : 07.10.10 - klo: 06.35 »
Ja useasti RTR autot on lähes pelkkää muovia kun taas kitit on päivitettyjä versiota.

Poissa Sampo-Ahola

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: RTR vs. KIT
« Vastaus #17 : 07.10.10 - klo: 16.22 »
Ja useasti RTR autot on lähes pelkkää muovia kun taas kitit on päivitettyjä versiota.
Ei minua se ärsytä että ne on pelkkää muovia muttakun RTR autoissa käytetty muovi on usein erittäin huonolaatuista niin se niissä ärsyttää.
Muista ottaa teippi :D

Poissa InfernoSP4

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: RTR vs. KIT
« Vastaus #18 : 07.10.10 - klo: 16.44 »
RTR:ssä on kyllä sellainen huono puoli, että sitten kun siitä haluaa päästä parempaan laitteeseen, joutuu helposti ostamaan kaikki palikat uusiksi. Eli rtr:n mukana tullut perusradio ei tyydytä, polttisautossa moottori loppuu kesken, jne. Ja ainakin Kyoshon tapauksessa osa optio-osistakin on sellaisia, että niitä ei pysty hyödyntämään muissa autoissa. Esim. Orionin pakoputki on sellaisella mitoituksella, että se sopii vain Kyoshon koneelle sovitettuun pakokäyrään. 

Eli vaikka alkuinvestointi kit-tyyppiseen autoon on selvästi isompi, nälän kasvaessa rahaa kyllä säästynee. Mutta silti on varmaan niin, että aloittelijalle rtr on se helpoin tie tutustua harrastukseen.
Traxxas Slash Platinum, Team Associated sc10, Losi 8ight 3.0

Poissa tomp_pa

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: RTR vs. KIT
« Vastaus #19 : 17.10.10 - klo: 14.05 »
Ite en RTR:ää osta,
on se vaan niin mukavaa koota laitetta ilta/pari kun syyhyää niin hitosti päästä ajaa mut pitää vaan kasata.

Ja samalla todellakin oppii paremmin kun manuaaleja lukemalla...

Poissa Hyper

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: RTR vs. KIT
« Vastaus #20 : 17.10.10 - klo: 15.18 »
Itse ostin tuossa rtr-auton jokunen aika sitten ja vaikka olikin rtr niin silti aukaisin sen auton heti ekana ja katselin että mitä se on syönyt. Jonkun osan vaihdoin heti tuhdimpaan ja shimmailin esimerkiksi pyöränlaakerit joka kulmasta jolloin varmasti myös laakerit kestävät pidempään.

Itse en kyllä sanoisi että rtr-paketti on valmis paketista suoraan ajoon. Kriittisimmät kiristysruuvit on syytä tarkistaa ja joitakin niitä varten autoa joutuu jonkin verran purkamaan. Tämän kyllä suosittelen tekemään aina kun uuden auton saa käsiisnsä ja siinä oppii hyvin paljon auton tekniikasta.

Toki pro-mallia kasatessa oppii vielä enemmän jos diffit ja iskarit joutuu kasaamaan ja korin maalaamaan. Mutta ei nyt niin paljoa enempää jos rtr:llekin ne perustarkistukset tekee ennen ensimmäistä ajoa.

Poissa Olkku

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: RTR vs. KIT
« Vastaus #21 : 17.10.10 - klo: 16.30 »
Oma mielipide asiasta:

KIT:
+ Auton oppii tuntemaan hyvin heti kun kasaa sen.
+ Ei tarvitse pettyä RTR tason sähköjen tasosta.
+ Laadukkaampia (poikkeuksia tietenkin löytyy)
+ Loppujen lopuksi jopa halvempia.
- Ekaksi autoksi 6v pojalle/tytölle ei hyvä.

RTR:
+ Hyvä ekaksi autoksi.
+ Kaikki tarvittava mukana.
+ Ei tarvitse ostaa mitään isoa erikseen.
- Huono sähköjen laatu.

Olkku

Poissa kallekaahari

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: RTR vs. KIT
« Vastaus #22 : 18.10.10 - klo: 21.31 »
Melkein ostaisin kitin, muttakun ei taas viittis hyvään autoon huonoja sähköjä ja konetta ostaa :p. Tulee jo 2 kertaa kalliimmaks ku rtr... Pähkäilen tässä hyper 8.5 (tai 9) rtr/kitin välillä. ysistä ei taida olla rtr versioo...
Xray 808 2009 Spec, O.S V-spec | Team Associated B4.1 FT

Poissa Duster1

  • JoeUa RC
    • Profiili
Vs: RTR vs. KIT
« Vastaus #23 : 18.10.10 - klo: 22.27 »
No mitäs välimallia esim. Honkkarin Scrt 10 ja Hobao 10 SC sitten ovat, kun tulevat valmiiksi kasattuina, mutta ilman sähköjä.
Ei nuo voi olla rtr autojakaan, koska ovat parhaat Sc autot mitä markkinoilla on, mutta eivät ole kit versioitakaan, kun kasattu valmiiksi.

Eli onko nuo sitten pa..... valmiiksi kasattuja autoja, joissa ei edes tule sähköjä myytäväksi mukana.

Mulle on ihan sama onko auto rtr vai kit. Pääasia, että auto on laadukas ja kyllä kun mulla aikoinaan oli Hobaon Hyper 8 ja ST rtr versioina niin olihan ne hyviä ja kestäviä autoja.
Toki radiot ja servo vaihtui heti parempiin kun sellaset oli jo valmiina, joten en nähnyt mitään syytä ostaa kit versiota ainakaan sen takia että olis "niin" paljon parempia kuin rtr versiot.

Kisaajille toki kaikki pitää olla parasta, mutta soramontun pohjalla pärjää autolla kuin autolla kun se vaan on laatupeli.

Joten rtr vs´ kit on joillain merkeillä iso ero, mutta alunperin laadukas on sitä myös rtr mallina, eikä tuo kitin ylivertaisuus tule niin paljon esiin.

Enkä paljoa anna arvoa sillekään pitääkö auto kasata itse vai ei. Ei tuota mulle vaikeuksia purkaa/kasata autoa, vaikka sitä en alunperin ole kasannutkaan.
« Viimeksi muokattu: 18.10.10 - klo: 22.39 kirjoittanut Duster1 »
Axial SCX 10 TR

Poissa pjp

  • EPUArc
    • Profiili
    • Petrin sivut
Vs: RTR vs. KIT
« Vastaus #24 : 18.10.10 - klo: 23.12 »
Makuasioita sano koira, kun ******** nuoli.
Muutama eka oli RTR:iä (yks Kyosho Ja pari Hobao crossia)
Nykyään kaikki tulee ostettua KITinä, kun se kasaaminen on niin kivaa ja siksi tulee joskus niitä heräteostoksiakin.
Esim. SC:n meinasin hommata, mutta kaikki taitaa olla RTR.iä, niin jäivät hyllyyn.
Ainut poikkeus tuli kesällä, kun käytettynä hommasin Axial SCX 10:n.
Ei sillon ollut kittiä ja himo oli kova...Mitä nyt radion vaiddon vanhaan tuttuun ja jotkun toiset sähköt tilalle. Siitä olen yllättynyt kunka suorituskykyinen se on "suoraan" laatikosta, eikä vielä mitään rikki.
Xray T2R,Tamiya M03/M03R+Speed passion/TLT 1/36 baja,Futaba 3PM 2,4GHz/Axial SCX10/XR10--->MYYTÄVÄNÄ

Poissa peitsamo

  • KUArc
    • Profiili
Vs: RTR vs. KIT
« Vastaus #25 : 18.10.10 - klo: 23.20 »
No mitäs välimallia esim. Honkkarin Scrt 10 ja Hobao 10 SC sitten ovat, kun tulevat valmiiksi kasattuina, mutta ilman sähköjä.
Ei nuo voi olla rtr autojakaan, koska ovat parhaat Sc autot mitä markkinoilla on, mutta eivät ole kit versioitakaan, kun kasattu valmiiksi.

Taitaa mennä tuollaiset paketit lyhenteellä ARTR (tai ATR) (Almost Ready to Run). Hobaot ja honkkarit ovat suurelta osin just tuollaista välimallia.
Flying Calacucco

Poissa Penkku-99

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
    • iGoogle
Vs: RTR vs. KIT
« Vastaus #26 : 06.03.11 - klo: 20.57 »
Lainaus käyttäjältä: jeejee
Kyllähän sen oppii tuntemaan manuskoistakin.
Ei se ihan aina näinkään ole! Manuaalista/räjäytyskuvasta ei välttämättä saa selkeätä kuvaa miten joku osa irroitetaan tai missä järjestyksessä esim. diffikotelo.
Kyllä stampedeen ja hpi firestormiin on aina löytynyt ihan asianmukaiset räjäytyskuvat ja manuskat! Ainakin netistä! Mulla on muuten applen kone! :grin:
Se o myähäst sit valittaa ku p*skat on jo housus!

Poissa nestori

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: RTR vs. KIT
« Vastaus #27 : 06.03.11 - klo: 22.10 »
Miten helvetissä sun kone liittyy auton kasaamiseen?

Poissa ghhgtd

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: RTR vs. KIT
« Vastaus #28 : 06.03.11 - klo: 22.14 »
melkomoiseksi tää maailma menny jos omenista kasataan tietokoneita :shocked:
Ansmann X2 evo | Losi ten-scte | Ar C.O.R.E
"Ei rc-auto tervettä päivää nää"

Poissa Chili

  • KUArc
    • Profiili
Vs: RTR vs. KIT
« Vastaus #29 : 06.03.11 - klo: 22.27 »
Itse en enää edes RTR:riä arvosta, ellei mukana tule sähköjä jota juuri silloin tarvitsen.
Kiteissä tai ARTR tulee parempia osia ja sähköjen valinnan vapaus on ihan mukava asia, jos niistä vain jotain ymmärtää.
Koskaan en ole kittiä kasannut, mutta mieli tekisi, jos tulisi hyvä auto kit vastaan.
Thunder Tiger dt-10 - Axial ax10 - Slash 2wd - Blitz ese - Axial EXO - Axial wraith