Kirjoittaja Aihe: Kerhokisat;FWD/VTR/Mini Classic/M-Chassis Comp YhteisToiminta keskustelu  (Luettu 1147 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Luigi54/vielä vanhempi

  • Kymen Pienoisautokerho
    • Profiili
Tämän osioon voitaisiin nyt sitten keskittää ko.luokkien Kehityskeskustelu .......
Elikkäs jatketaan keskustelua ......

 :cool: Barbie :cool:
Tamiya Mini; Poikien Barbie , Tosimiesten Barbara....

Poissa Luigi54/vielä vanhempi

  • Kymen Pienoisautokerho
    • Profiili
Classicciin tulossa nyt toinen harjaton kone kokeiluun ......
2850kv , listahinta vähän yli 50,- .....
Josko sitten siitä löytyisi sopivampi vaihtoehto ......
Tietoa seuraa .......

 :cool: Barbie :cool:
Tamiya Mini; Poikien Barbie , Tosimiesten Barbara....

Poissa macman

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Huomenna päästään varmaan alkamaan Sorex/Ride rengastestit ja jatketaan niin kauan kun renkaat on puhki  :evil:
4-vetoluokan sääntöjä alettu vääntämään paperille...
työnimellä GT2000  :roll:

Poissa macman

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Ekat kierrokset saatu Riden kuvioitujen slicksien kanssa.
Ensivaikutelma positiivinen. Hiukan liukkaampi kuin Volante. Mutta suht tarkka ja täsmällinen ajaa. Ehkä noin kaksikymmenystä hitaampi ainakin bl:n puolesta tuoreeltaan ekavedoilla. Pitoa varmaan tulee lisää kun saadaan lisää ajometrejä alle.

Poissa Luigi54/vielä vanhempi

  • Kymen Pienoisautokerho
    • Profiili
Classicin moottoritesti Evo 1.1 suoritettu ja tulokset:
20T pinionilla , jää meidän pääsuoralla hyvin , hyvin lievästi nykyiselle harjalliselle , huippunopeusero reilulla 25 metrin suoralla n. <2m , eli vauhti olisi sopiva ..... Muuten toimii ihan kelvollisesti.

Testi kalusto:
Säädin: HW QuickRun 10BL60 0-ennakkona ; ovh. 41,21  EuroRC
Moottori: HW QuickRun 3650 SDG2 13,5T , 2850kv ; ovh. 54,94  EuroRC

Jos testikisa (Joensuu) näyttää yhtä hyvältä edelleen , ehdottaisin siirtymistä tähän syksystä alkaen.
Miten tämä sitten suoritettaisiin; Hankkisiko Kerhokisat-konserni kertarysäyksellä  HandOut-koneina esim. 35 kpl ja kisailijat sitten hankkisivat säätimen itse  ...... ja kisoissa ajettaisiin leimatuilla koneilla ..... (Joka tapauksessahan kisailijat hankkivat kuitenkin koneen itselle reeniä varten ... todennäköisesti ... )
vai
Hankkiiko kisailijat  koneen ja säätimen , jotka sitten leimataan kisoissa ......

Alustavat hintaneuvottelut aloitan nyt sitten EuroRC:n kanssa , kertarysäys-tilaus varmaankin auttaa hintaan ... Käytännössähän tämä tarkoittaa about 80 moottorin ja about 40 säätimen tilausta maahantuojalle .....
Jos taasen koneet uhkaa loppua (jossain vaiheessa) , voidaan hyödyntää henk.koht. koneita leimaten ....


Että näin.

 :cool: Barbie :cool:
Tamiya Mini; Poikien Barbie , Tosimiesten Barbara....

Poissa macman

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Tämä tuli osittain hiukan puskista... Mikähän on oikea päivitystarve? Tuolla yhden koneen hinnalla ostaa jo kymmenen perus classicin konetta ja niitä näkyy muutenki niin olevan aikalailla tuossa katsastus pakissa.  Jos päivitystarvetta oikeasti on niin ehdotan että kuljettaja ostaa koneen itse.

Poissa unkka

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Mielenkiinnosta kyselen että miten tuollainen kone menee verrattuna vanhaan sp:n comppikoneeseen? Teoriassa tuon jo pitäisi olla nopeampi kuin 540 2500kv samalla pinionilla. Erona toki compissa säätimen ennakko.
Eikä myöskään paperilla ole isoa eroa tuoreempaan comppikoneeseen 380 3000kv


Poissa tvih

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vähän kans kattelin että aika lähelle comppia menee speksit. Mulla on tuo SkyRC:n comppikone, ja sehän on tosiaan siis 3000kv. Sitä säädinennakkoakin sais siinä käyttää, mulla tosin on nollaennakkosäädin. Mutta ei kyllä tuon SkyRC-koneen kanssa meikä edes uskaltais ennakkoa laittaa - on niin tulikuuma jo meikäläisen hitaalla ajolla ilmankin.

En siis kuitenkaan sanois että harjaton vaihtoehto classiciin ois mielestäni huono, sikäli kun harjallinenkin nähdäkseni edelleen sallitaan. Mieluummin itse harjattomalla ajelisin lisähinnasta huolimatta kun ei tarttis koko ajan miettiä koska se harjallinen lahoaa kesken ajon.

Tosin tuota noparia vähän ihmettelen siinä mielessä, että onko se just niin tarkkaa mikä nollaennakkosäädin käytössä on kun lopulta moottori sen vauhdin kuitenkin määrittää? Tuolla FTT-puolella ihmettelin vastaavaa kun TSP-sarjassa voipi ajella vaikka tuolla multa löytyvällä halvalla 25€ säätimellä mutta sitten TSS:ssä pitäs olla kallis tietty säädinmalli. Tai siis okei, 10BL60 toki on hyvä ja edullinen säädin että sikäli oikein hyvä valinta jos nyt yksityyppisäädin olla pitää, mutta kun vastaava erimerkkinen nollasäädin jos on jo ennestään jne.

Poissa _jtr_

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Menee ehkä himpun ot:n puolelle, mutta vastaan tvihin kummasteluun. Touringissa stanu on luokkana sellainen jossa erittäin pienet erot laittavat kuskit järjestykseen ja säännöissä on haluttu että erot löytyy kuskien tekemisestä eikä tekniikan eroista ja näin se pitää ollakkin. Stanussa siis on käytössä laadukas ja varmatoiminen edullinen combo. Viriä ei combon noparilla pysty ajamaan ja siksi on varsin reilua että kaikille sunnuntain ProStock kuskeille riittää pelkän moottorin vaihto. Kaikki voivat siis käyttää edellisen päivän noparia ja uskoisin että tämä on ainakin osasyy siihen miksi porossa on vapaammin blinkynopari hyväksyttynä.

Poissa Luigi54/vielä vanhempi

  • Kymen Pienoisautokerho
    • Profiili
Mielenkiinnosta kyselen että miten tuollainen kone menee verrattuna vanhaan sp:n comppikoneeseen? Teoriassa tuon jo pitäisi olla nopeampi kuin 540 2500kv samalla pinionilla. Erona toki compissa säätimen ennakko.
Eikä myöskään paperilla ole isoa eroa tuoreempaan comppikoneeseen 380 3000kv

Nyt voi teoriat unohtaa , testi puhuu ...... Ihan näin lyhyesti sanottuna ....... Vaikka samaa ihmettelin kunnes asian totesin KÄYTÄNNÖSSÄ.
Turha verrata johonkin muuhun , tässä tapauksessa koneeseen , jota ei enää saa !!!!!! Haloo !!!!
Tarkoitus on jo pitkään ollut päästä eroon harjallisista koneista niiden epätasaisuuden vuoksi , ihmettelen asennetta asiaan , josta on puhuttu (HUOM!! YHDESSÄ) jo pitkään , mutta voin toki kerrata niille , joille asia ei mene jakeluun muutamalla kerrallakaan ....
Harjaton on lähes ikuinen vs harjallinen eli pitkän päälle ainoa oikea vaihtoehto .... Lisäksi finaalien ajoaika voidaan nostaa 8 > 10 min. eli samaksi kuin Compissa. Harjaton varmasti tasalaatuinen siis tasapuolinen jne.
Elikkäs haetaan jatkuvuutta tässä tapauksessa .....
No , miksi säädin ....... Tasapuolisuus vertaa TSS. Eikä tuo voi olla kustannuskysymys , kun sentään mennään ympäri Suomea kisoihin ...... Eikä kukaan valita , että on niin kallista ..... Ja sehän ei oo halpaa oikeesti.... Kalustokustannuksissa nyt puhutaan kympeistä , kisamatkoilla satasista ..... Ihan vaan pienenä esimerkkinä.
Eikä myöskään ole järkeä hyväksyä mitä tahansa "samoilla arvoilla olevaa konetta" , jota sitten sattuu saamaan vain Suomen rajojen ulkopuolelta tai jonka valmistus loppuu yhtäkkiä..... ja ulkomaan hankintakuluista ei kukaan valita , kun itse koneen hinta on halpa , mutta kun se on käyttäjälle toimitettu, hinta on aivan jotain muuta ...... Useissa tapauksissa.
Mielipiteitä esittävät ne , jotka eivät kisaile ko.luokassa ...... mutta näkemyksiä kyllä löytyy ......
Narisemaan pystyy jokainen , kuka sitten paneutuu asiaan onkin jo toinen juttu .....
Aina ei voi olla samaa mieltä tai miellyttää kaikkia .....  !!!!!


  :shocked:  Barbie   :shocked:
Tamiya Mini; Poikien Barbie , Tosimiesten Barbara....

Poissa unkka

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Itse kysyin asiaa vain siksi että minua kiinnosti classicin ajaminen tuollaisella koneella ja hiilikoneesta ei ollut itsellä kokemusta. Mutta mitäpä tuosta tarkoitukseni ei ollut kyseenalaistaa kenekään testejä.
« Viimeksi muokattu: 19.02.18 - klo: 21.37 kirjoittanut unkka »

Poissa Loomis

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
Erittäin huono idea nostaa kustannuksia ja vaikeuttaa uusien kuskien aloittamista.
« Viimeksi muokattu: 19.02.18 - klo: 22.16 kirjoittanut Loomis »

Poissa tvih

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Kysymällähän sitä opitaan, eikös? Mutta niin, tasapuolisuus toki - mutta nollaennakolla mennessä en ole enkkufoorumien keskusteluissakaan nopareista niitä eroja huomioonotettavissa määrin eroja löytänyt varsinkin kun puhutaan tämmöisistä pienitehoisista autoista, kyllä ne erot on ollut moottoreissa. Vaikka olis ihan täsmälleen samaa moottorimallia, voi silti kahden moottoriyksilön reaalispekseissä olla enemmän eroa kuin kahden peruspätevien nollaennakkonoparin väliltä löytyy. Tai sitten vastaavasti jo radioista ja servoista - jotka taas ovat vapaita - löytyy äkkiä enemmän eroja. Mutta kuten sanottua - jos yksityyppinopari täytyy olla, niin tuo HW 10BL60 on oikein hyvä ja se mitä itsekin siihen olisin "äänestänyt" jos siihen äänestys olisi ollut.

En vielä ainakaan tällä hetkellä aja classicia, alkujaan juuri siksi kun en halunnut ajaa harjallisella joten valitsin compin. Enkä toki vielä tänä talvena aja aktiivisesti sarjaa muutenkaan, pitkälti koska terveyssyyt ja kyllä, myös se ympäri Suomea matkustamisen ja majoittumisen hinta. Tulee käytyä eri autoluokkien kisoissa sen mukaan mihin helpoiten edullisesti pääsee.

(Semi-offtopic-varoitus) Oheismainintana tästä oli hyvä huomio tuolla enkkukeskusteluissa kun pohdittiin harrastuksen ja varsinkin kisaamisen suht alhaista suosiota nykyään jopa lajin "mekassa" eli jenkkilässä - kalustokulujen ohella niille kisa-ajominuuteille tulee melkoisesti hintaa, verrattuna moniin muihin harrastuksiin tai muuten vaan lähiradalla huvikseen ajeluun. Kaikki mikä lisää hintaa kasautuu esteeksi, ja karsii varsinkin uusia osallistujia. Ja sanon tämän vaikka olen ennen terveysongelmia harrastanut ulkomaita myöten kilpaurheilulajia joka oli vielä kalliimpaa kuin tämä ja "suoritusajat" vielä lyhyempiä. (Varoitus päättyy.)

Ja niin, "ajamattomuudesta" huolimatta tuon näkemykseni esille tässä vaiheessa kun asiasta vielä keskustellaan, sehän se kuitenkin paras aika on. Ei se tuo jälkikäteenkään huutelukaan paljoa tunnu auttavan - kuten vaikka niiden classicin takaohjauspalojen osalta mitä aiemmin kyselin :grin: En siis toki vaadi mitään, mutta kunhan pohdin ja kyselen, mielestäni ihan asiallisesti kuitenkin. Toki jos "vanhat parrat" haluavat mieluummin puhua/päättää asioista ilman uudempien potentiaalisten harrastajien näkemyksiä, niin ei kai siinä sitten - jatkakaa! :lipsrsealed:

Poissa Luigi54/vielä vanhempi

  • Kymen Pienoisautokerho
    • Profiili
Testin tarkoitus oli vain kartoittaa ja etsiä vaihtoehtoa PITKÄLLÄ tähtäimellä ....
Toin siis pöytään vaihtoehdon hintatietoineen ..... eli valmiin paketin.
Se otetaanko käyttöön on toinen juttu .....
Yleensä en näe hyvänä asiana , että kalusto hankitaan ympäri ämpäri maailmalta vaan kyllä se pitäisi mennä niin , että kotimaasta löytyy (lähes) kaikki tarvittava (ainakin Classicissa) ...... eli viittaan siihen , että "jonkin" osan ja tässä tapauksessa koneen saa jostain helewatin halvalla ...... kyllä varmaan saa , mutta miten se palvelee RTR-kuskeja eli aloittelijoita , jos pitää alkaa tilailemaan tarvittavia osia ympäri maailmaa .... se ei ainakaan edistä luokkaa eikä sen imagoa.
No , jos porukka ja nimenomaan luokan ajajat ovat mieltä , että pysytään perinteisessä niin sit se vaan on niin.
Itse en ko.luokkaa aja syystä, että sen pitäisi olla "aloittelijoille/harrastajille" eikä "himoharrastajille".....
Siis näillä mennään.

Ja baitöwei ; Olin yhteydessä Goldiin koskien Joensuun kisaa , hän ilmoitti , että se voidaan siirtää toiseen ajankohtaan  syntyneen epätietoisuuden vuoksi ......
Nyt odottelen hänen ehdotusta.

 :cool: Barbie :cool:
« Viimeksi muokattu: 20.02.18 - klo: 07.39 kirjoittanut Luigi54/vielä vanhempi »
Tamiya Mini; Poikien Barbie , Tosimiesten Barbara....