Kirjoittaja Aihe: Kerhokisat;FWD/VTR/Mini Classic/M-Chassis Comp YhteisToiminta keskustelu  (Luettu 37072 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Luigi54/vielä vanhempi

  • Kymen Pienoisautokerho
    • Profiili
Tämän osioon voitaisiin nyt sitten keskittää ko.luokkien Kehityskeskustelu .......
Elikkäs jatketaan keskustelua ......

 :cool: Barbie :cool:
Tamiya Mini; Poikien Barbie , Tosimiesten Barbara....

Poissa Luigi54/vielä vanhempi

  • Kymen Pienoisautokerho
    • Profiili
Classicciin tulossa nyt toinen harjaton kone kokeiluun ......
2850kv , listahinta vähän yli 50,- .....
Josko sitten siitä löytyisi sopivampi vaihtoehto ......
Tietoa seuraa .......

 :cool: Barbie :cool:
Tamiya Mini; Poikien Barbie , Tosimiesten Barbara....

Poissa macman

  • KerhoCup-ratasarja
    • Profiili
Huomenna päästään varmaan alkamaan Sorex/Ride rengastestit ja jatketaan niin kauan kun renkaat on puhki  :evil:
4-vetoluokan sääntöjä alettu vääntämään paperille...
työnimellä GT2000  :roll:

Poissa macman

  • KerhoCup-ratasarja
    • Profiili
Ekat kierrokset saatu Riden kuvioitujen slicksien kanssa.
Ensivaikutelma positiivinen. Hiukan liukkaampi kuin Volante. Mutta suht tarkka ja täsmällinen ajaa. Ehkä noin kaksikymmenystä hitaampi ainakin bl:n puolesta tuoreeltaan ekavedoilla. Pitoa varmaan tulee lisää kun saadaan lisää ajometrejä alle.

Poissa Luigi54/vielä vanhempi

  • Kymen Pienoisautokerho
    • Profiili
Classicin moottoritesti Evo 1.1 suoritettu ja tulokset:
20T pinionilla , jää meidän pääsuoralla hyvin , hyvin lievästi nykyiselle harjalliselle , huippunopeusero reilulla 25 metrin suoralla n. <2m , eli vauhti olisi sopiva ..... Muuten toimii ihan kelvollisesti.

Testi kalusto:
Säädin: HW QuickRun 10BL60 0-ennakkona ; ovh. 41,21  EuroRC
Moottori: HW QuickRun 3650 SDG2 13,5T , 2850kv ; ovh. 54,94  EuroRC

Jos testikisa (Joensuu) näyttää yhtä hyvältä edelleen , ehdottaisin siirtymistä tähän syksystä alkaen.
Miten tämä sitten suoritettaisiin; Hankkisiko Kerhokisat-konserni kertarysäyksellä  HandOut-koneina esim. 35 kpl ja kisailijat sitten hankkisivat säätimen itse  ...... ja kisoissa ajettaisiin leimatuilla koneilla ..... (Joka tapauksessahan kisailijat hankkivat kuitenkin koneen itselle reeniä varten ... todennäköisesti ... )
vai
Hankkiiko kisailijat  koneen ja säätimen , jotka sitten leimataan kisoissa ......

Alustavat hintaneuvottelut aloitan nyt sitten EuroRC:n kanssa , kertarysäys-tilaus varmaankin auttaa hintaan ... Käytännössähän tämä tarkoittaa about 80 moottorin ja about 40 säätimen tilausta maahantuojalle .....
Jos taasen koneet uhkaa loppua (jossain vaiheessa) , voidaan hyödyntää henk.koht. koneita leimaten ....


Että näin.

 :cool: Barbie :cool:
Tamiya Mini; Poikien Barbie , Tosimiesten Barbara....

Poissa macman

  • KerhoCup-ratasarja
    • Profiili
Tämä tuli osittain hiukan puskista... Mikähän on oikea päivitystarve? Tuolla yhden koneen hinnalla ostaa jo kymmenen perus classicin konetta ja niitä näkyy muutenki niin olevan aikalailla tuossa katsastus pakissa.  Jos päivitystarvetta oikeasti on niin ehdotan että kuljettaja ostaa koneen itse.

Poissa unkka

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Mielenkiinnosta kyselen että miten tuollainen kone menee verrattuna vanhaan sp:n comppikoneeseen? Teoriassa tuon jo pitäisi olla nopeampi kuin 540 2500kv samalla pinionilla. Erona toki compissa säätimen ennakko.
Eikä myöskään paperilla ole isoa eroa tuoreempaan comppikoneeseen 380 3000kv


Poissa tvih

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vähän kans kattelin että aika lähelle comppia menee speksit. Mulla on tuo SkyRC:n comppikone, ja sehän on tosiaan siis 3000kv. Sitä säädinennakkoakin sais siinä käyttää, mulla tosin on nollaennakkosäädin. Mutta ei kyllä tuon SkyRC-koneen kanssa meikä edes uskaltais ennakkoa laittaa - on niin tulikuuma jo meikäläisen hitaalla ajolla ilmankin.

En siis kuitenkaan sanois että harjaton vaihtoehto classiciin ois mielestäni huono, sikäli kun harjallinenkin nähdäkseni edelleen sallitaan. Mieluummin itse harjattomalla ajelisin lisähinnasta huolimatta kun ei tarttis koko ajan miettiä koska se harjallinen lahoaa kesken ajon.

Tosin tuota noparia vähän ihmettelen siinä mielessä, että onko se just niin tarkkaa mikä nollaennakkosäädin käytössä on kun lopulta moottori sen vauhdin kuitenkin määrittää? Tuolla FTT-puolella ihmettelin vastaavaa kun TSP-sarjassa voipi ajella vaikka tuolla multa löytyvällä halvalla 25€ säätimellä mutta sitten TSS:ssä pitäs olla kallis tietty säädinmalli. Tai siis okei, 10BL60 toki on hyvä ja edullinen säädin että sikäli oikein hyvä valinta jos nyt yksityyppisäädin olla pitää, mutta kun vastaava erimerkkinen nollasäädin jos on jo ennestään jne.

Poissa _jtr_

  • Veteraani
    • Profiili
Menee ehkä himpun ot:n puolelle, mutta vastaan tvihin kummasteluun. Touringissa stanu on luokkana sellainen jossa erittäin pienet erot laittavat kuskit järjestykseen ja säännöissä on haluttu että erot löytyy kuskien tekemisestä eikä tekniikan eroista ja näin se pitää ollakkin. Stanussa siis on käytössä laadukas ja varmatoiminen edullinen combo. Viriä ei combon noparilla pysty ajamaan ja siksi on varsin reilua että kaikille sunnuntain ProStock kuskeille riittää pelkän moottorin vaihto. Kaikki voivat siis käyttää edellisen päivän noparia ja uskoisin että tämä on ainakin osasyy siihen miksi porossa on vapaammin blinkynopari hyväksyttynä.

Poissa Luigi54/vielä vanhempi

  • Kymen Pienoisautokerho
    • Profiili
Mielenkiinnosta kyselen että miten tuollainen kone menee verrattuna vanhaan sp:n comppikoneeseen? Teoriassa tuon jo pitäisi olla nopeampi kuin 540 2500kv samalla pinionilla. Erona toki compissa säätimen ennakko.
Eikä myöskään paperilla ole isoa eroa tuoreempaan comppikoneeseen 380 3000kv

Nyt voi teoriat unohtaa , testi puhuu ...... Ihan näin lyhyesti sanottuna ....... Vaikka samaa ihmettelin kunnes asian totesin KÄYTÄNNÖSSÄ.
Turha verrata johonkin muuhun , tässä tapauksessa koneeseen , jota ei enää saa !!!!!! Haloo !!!!
Tarkoitus on jo pitkään ollut päästä eroon harjallisista koneista niiden epätasaisuuden vuoksi , ihmettelen asennetta asiaan , josta on puhuttu (HUOM!! YHDESSÄ) jo pitkään , mutta voin toki kerrata niille , joille asia ei mene jakeluun muutamalla kerrallakaan ....
Harjaton on lähes ikuinen vs harjallinen eli pitkän päälle ainoa oikea vaihtoehto .... Lisäksi finaalien ajoaika voidaan nostaa 8 > 10 min. eli samaksi kuin Compissa. Harjaton varmasti tasalaatuinen siis tasapuolinen jne.
Elikkäs haetaan jatkuvuutta tässä tapauksessa .....
No , miksi säädin ....... Tasapuolisuus vertaa TSS. Eikä tuo voi olla kustannuskysymys , kun sentään mennään ympäri Suomea kisoihin ...... Eikä kukaan valita , että on niin kallista ..... Ja sehän ei oo halpaa oikeesti.... Kalustokustannuksissa nyt puhutaan kympeistä , kisamatkoilla satasista ..... Ihan vaan pienenä esimerkkinä.
Eikä myöskään ole järkeä hyväksyä mitä tahansa "samoilla arvoilla olevaa konetta" , jota sitten sattuu saamaan vain Suomen rajojen ulkopuolelta tai jonka valmistus loppuu yhtäkkiä..... ja ulkomaan hankintakuluista ei kukaan valita , kun itse koneen hinta on halpa , mutta kun se on käyttäjälle toimitettu, hinta on aivan jotain muuta ...... Useissa tapauksissa.
Mielipiteitä esittävät ne , jotka eivät kisaile ko.luokassa ...... mutta näkemyksiä kyllä löytyy ......
Narisemaan pystyy jokainen , kuka sitten paneutuu asiaan onkin jo toinen juttu .....
Aina ei voi olla samaa mieltä tai miellyttää kaikkia .....  !!!!!


  :shocked:  Barbie   :shocked:
Tamiya Mini; Poikien Barbie , Tosimiesten Barbara....

Poissa unkka

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Itse kysyin asiaa vain siksi että minua kiinnosti classicin ajaminen tuollaisella koneella ja hiilikoneesta ei ollut itsellä kokemusta. Mutta mitäpä tuosta tarkoitukseni ei ollut kyseenalaistaa kenekään testejä.
« Viimeksi muokattu: 19.02.18 - klo: 21.37 kirjoittanut unkka »

Poissa Loomis

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
Erittäin huono idea nostaa kustannuksia ja vaikeuttaa uusien kuskien aloittamista.
« Viimeksi muokattu: 19.02.18 - klo: 22.16 kirjoittanut Loomis »

Poissa tvih

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Kysymällähän sitä opitaan, eikös? Mutta niin, tasapuolisuus toki - mutta nollaennakolla mennessä en ole enkkufoorumien keskusteluissakaan nopareista niitä eroja huomioonotettavissa määrin eroja löytänyt varsinkin kun puhutaan tämmöisistä pienitehoisista autoista, kyllä ne erot on ollut moottoreissa. Vaikka olis ihan täsmälleen samaa moottorimallia, voi silti kahden moottoriyksilön reaalispekseissä olla enemmän eroa kuin kahden peruspätevien nollaennakkonoparin väliltä löytyy. Tai sitten vastaavasti jo radioista ja servoista - jotka taas ovat vapaita - löytyy äkkiä enemmän eroja. Mutta kuten sanottua - jos yksityyppinopari täytyy olla, niin tuo HW 10BL60 on oikein hyvä ja se mitä itsekin siihen olisin "äänestänyt" jos siihen äänestys olisi ollut.

En vielä ainakaan tällä hetkellä aja classicia, alkujaan juuri siksi kun en halunnut ajaa harjallisella joten valitsin compin. Enkä toki vielä tänä talvena aja aktiivisesti sarjaa muutenkaan, pitkälti koska terveyssyyt ja kyllä, myös se ympäri Suomea matkustamisen ja majoittumisen hinta. Tulee käytyä eri autoluokkien kisoissa sen mukaan mihin helpoiten edullisesti pääsee.

(Semi-offtopic-varoitus) Oheismainintana tästä oli hyvä huomio tuolla enkkukeskusteluissa kun pohdittiin harrastuksen ja varsinkin kisaamisen suht alhaista suosiota nykyään jopa lajin "mekassa" eli jenkkilässä - kalustokulujen ohella niille kisa-ajominuuteille tulee melkoisesti hintaa, verrattuna moniin muihin harrastuksiin tai muuten vaan lähiradalla huvikseen ajeluun. Kaikki mikä lisää hintaa kasautuu esteeksi, ja karsii varsinkin uusia osallistujia. Ja sanon tämän vaikka olen ennen terveysongelmia harrastanut ulkomaita myöten kilpaurheilulajia joka oli vielä kalliimpaa kuin tämä ja "suoritusajat" vielä lyhyempiä. (Varoitus päättyy.)

Ja niin, "ajamattomuudesta" huolimatta tuon näkemykseni esille tässä vaiheessa kun asiasta vielä keskustellaan, sehän se kuitenkin paras aika on. Ei se tuo jälkikäteenkään huutelukaan paljoa tunnu auttavan - kuten vaikka niiden classicin takaohjauspalojen osalta mitä aiemmin kyselin :grin: En siis toki vaadi mitään, mutta kunhan pohdin ja kyselen, mielestäni ihan asiallisesti kuitenkin. Toki jos "vanhat parrat" haluavat mieluummin puhua/päättää asioista ilman uudempien potentiaalisten harrastajien näkemyksiä, niin ei kai siinä sitten - jatkakaa! :lipsrsealed:

Poissa Luigi54/vielä vanhempi

  • Kymen Pienoisautokerho
    • Profiili
Testin tarkoitus oli vain kartoittaa ja etsiä vaihtoehtoa PITKÄLLÄ tähtäimellä ....
Toin siis pöytään vaihtoehdon hintatietoineen ..... eli valmiin paketin.
Se otetaanko käyttöön on toinen juttu .....
Yleensä en näe hyvänä asiana , että kalusto hankitaan ympäri ämpäri maailmalta vaan kyllä se pitäisi mennä niin , että kotimaasta löytyy (lähes) kaikki tarvittava (ainakin Classicissa) ...... eli viittaan siihen , että "jonkin" osan ja tässä tapauksessa koneen saa jostain helewatin halvalla ...... kyllä varmaan saa , mutta miten se palvelee RTR-kuskeja eli aloittelijoita , jos pitää alkaa tilailemaan tarvittavia osia ympäri maailmaa .... se ei ainakaan edistä luokkaa eikä sen imagoa.
No , jos porukka ja nimenomaan luokan ajajat ovat mieltä , että pysytään perinteisessä niin sit se vaan on niin.
Itse en ko.luokkaa aja syystä, että sen pitäisi olla "aloittelijoille/harrastajille" eikä "himoharrastajille".....
Siis näillä mennään.

Ja baitöwei ; Olin yhteydessä Goldiin koskien Joensuun kisaa , hän ilmoitti , että se voidaan siirtää toiseen ajankohtaan  syntyneen epätietoisuuden vuoksi ......
Nyt odottelen hänen ehdotusta.

 :cool: Barbie :cool:
« Viimeksi muokattu: 20.02.18 - klo: 07.39 kirjoittanut Luigi54/vielä vanhempi »
Tamiya Mini; Poikien Barbie , Tosimiesten Barbara....

Poissa macman

  • KerhoCup-ratasarja
    • Profiili
Talviloma viikko takana ja rengastestit käynnissä kovaa vauhtia.
Eli meikäläinen lomaili ja muut tahkoivat renkaita radalla  :grin:

Ridellä(RI-24025) ja osalla Sorexeista(28R) takana 20 akullista.
Kuskien kommentit Riden renkaasta olleet tähän asti pelkästään positiivisia.
Rengasta on ajettu niin turistin kuin etuvedonkin alla.
Rengas on ollut helppo monessakin mielessä. Pidollisesti anteeksi antava, toiminut samoilla säädöillä vrt. sorex ja volante ainakin kohtuullisesti. Rengas on ollut yllättävän nopea vaikka tuntuukin hieman liukkaalta ajaa.
Rengas vaatii muutamat akulliset sisäänajoa ennenkuin alkaa paras vauhti löytyä (olin laiska enkä hionut keskisaumaa pois ennen koeajojen alkua) Ainakaan vielä, noin 20 akun jälkeen rengas ei osoita minkään näköisiä hiipumisen merkkejä. Ja toistaiseksi rengas on ollut täysin johdonmukainen käytökseltään.
 
Paasikiven kestotestissä olleet Sorexit(Keltaiset Volanten insertit) antautuivat noin 20 akun jälkeen ollen lopussa noin 0.5s hitaamat verokki parina olleesen 5 akkua ajettuihin renkaisiin nähden. 


Näillä näkymin tuo Raision Kerhokisojen lisäluokka GT2000 tullaan ajamaan tuolla RIDEn renkaalla.
Koetan saada vielä tämän viikon aikana alustavat säännöt ja korilistan julki tähän keskusteluun. 

Poissa MonsTTer

  • Kymen Pienoisautokerho
    • Profiili
    • KyPak
Jos Ride osoittautuu hyväksi, ni kannattaisko ajaa myös etuvetoa sillä?

Eilen ajettiin classicin testi combon kanssa yhtäaikaa vanhalla harjallisella, suoravauhti täysin sama.
Eli siltä osin olisi ainakin ok...


#49
(o\_!_/o)

Poissa macman

  • KerhoCup-ratasarja
    • Profiili
Jos Ride osoittautuu hyväksi, ni kannattaisko ajaa myös etuvetoa sillä?

#49

No kyllä tämä itseasiassa on käynyt mielessä. Euroopassa ajavat ilmeisesti jotain Tonisport.de etuveto sarjaa tuolla renkaalla. Koetan laittaa illemmalla pari kuvaa renkaista.

Poissa rokrok

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Anteeksi tyhmä kysymys!

Mikä toi GT2000 luokka on?

Poissa HVoltage

  • RSRCA
    • Profiili
    • Kaikkee paskaa...
Näillä näkymin tuo Raision Kerhokisojen lisäluokka GT2000 tullaan ajamaan tuolla RIDEn renkaalla.
Koetan saada vielä tämän viikon aikana alustavat säännöt ja korilistan julki tähän keskusteluun.

Näin järjestäjänäkökulmasta ois kiva tietää, että mikä ihmeen GT2000? VTR luokan uudelleenlämmitys toimivilla renkailla?

Lisäksi kaipaisin ajoformaatin korjaamisen MINI luokissa samanlaiseksi kuin FTT luokissa ja/tai esim: Miten FWD ajetaan.
| KJFC | Yeah! If you could go ahead and flip my rc car over, that'd be great |

Poissa macman

  • KerhoCup-ratasarja
    • Profiili
Kyllä tästä Jeppe oli kanssasi jo Raumalla juttua 12TrackTour kisan jälkeen. Tosin kisa väsymys taisi vaivata kaikkia. Ja olet oikeassa kyllähän tässä teoriassa ollaan uudelleen lämmitämässä VTR luokkaa...

Mutta ajattelin kokeilla samalla nimen muutosta josko se herättäisi porukan mielenkiinnon, kun samaa VTR:n kanssa ei ole enää kuin auton alusta ja ehkä osa korilistaa. Vaihdoimme vain moottorin ja renkaat  :roll:

Perusajatus on tukea FTT:ssä ajettavaa TSS10 eli Stanuluokkaa kuitenkin niin että se sopii paremmin kerhokisojen henkeen. Ts. autot näyttävät koriensa puolesta enemmän oikeilta autoilta.

Eli käytännössä yksinkertaistettuna 4-veto turisti alusta , vapaa 21.5T kone (outlaw koneet poislukien),
Renkaina nämä RIDEn renkaat puolavantein http://fi.eurorc.com/product/13309/ride-24mm-pre-cut-slick-tires-with-lt-inner-4pcs. Korina voisi olla 1999 tai sitä ennen sarjatuotantoon tullut henkilöauto?

Totuus kuitenkin on että aika suurelle osasta kerhokisoja kiertäville kuskeille(myös itselleni) tuo 21,5T tarjoaa aivan riittävästi vauhtia ja vaarallisia tilanteita.
Voi olla että metsään menee tämäkin yritys herätellä nelivetoluokkaa kerhokisoihin, mutta ainakaan huonommaksi se ei enää voi mennä mitä VTR luokka on tänä vuonna ollut.

Terveisin Aava, RaumRC

Ps. Ja uskokaa tai älkää niin vaihtaisin heti jos kykenisin minien ajokaavion FTT mallin mukaiseksi. Se on varmaan jo kaikille tullut selväksi...



 
 

« Viimeksi muokattu: 26.02.18 - klo: 19.35 kirjoittanut macman »

Poissa tvih

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Jepjep, kai se olis sitten 21.5t moottori laitettava sitten ostoslistalle johonkin väliin. En tiedä olisko sitten kuitenkin harkittava ihan sitä koko stanucomboa vaikka hinta vähän korkea mun budjettiautoihin verraten onkin. Ei siihen TSP-luokkaan kuitenkaan suoraan uskalla hiturina lähteä vaikka siihen se moottori tulikin hetkellisessä mielenhäiriössä alennuksesta hankittua. Ja toisaalta ettei jää sitten nyt 17.5t VTR-koneen tapaan jonkun muun merkkinen/mallinen 21.5t tyhjän pantiksi jos GT2000 ei kerääkään osallistujia... :lipsrsealed:

Mutta josko saisi aikaiseksi kesällä käytyä Laukaalla treenailemassa edes vähän enemmän tuota onroad-ajoa niin turistilla kuin Minilläkin ettei sitten jäisi ihan niin jalkoihin kisoissakaan.

Poissa HVoltage

  • RSRCA
    • Profiili
    • Kaikkee paskaa...
Kyllä tästä Jeppe oli kanssasi jo Raumalla juttua 12TrackTour kisan jälkeen. Tosin kisa väsymys taisi vaivata kaikkia. Ja olet oikeassa kyllähän tässä teoriassa ollaan uudelleen lämmitämässä VTR luokkaa...

Kyllä varmaan juteltiin, mulla ei ole mitään muistikuvaa yksityiskohdista. Tähän varmaan tulee jotain säännönmuotosta aika pian? Kisat raisiossa 4vko päästä ja jos jotain renkaita vielä niin viikot palaa äkkiä...
| KJFC | Yeah! If you could go ahead and flip my rc car over, that'd be great |

Poissa macman

  • KerhoCup-ratasarja
    • Profiili
EuroRC:ltä näytettiin vihreää valoa tuolle Riden renkaalle. Kuulemma noin viikon toimitusajalla saatavilla runsaasti Euroopan varastosta. Vanteen(puolavanne) suhteen voidaan ainakin tuossa testikisassa olla avoimin mielin kunhan on jotkut kiekot mihin renkaat saa liimattua. 

Säännöt alkaa olemaan aikalailla paketissa hiukan suoritellaan vielä oikolukua (ja porsaanreikien tukkimista  :grin:)
Uskoisin että viimeistään perjantaina saan alustavat säännöt julki foorumille ja keskustelu voidaan niiden pohjalta aloittaa.

Poissa macman

  • KerhoCup-ratasarja
    • Profiili
Tänään jatkuivat rallit Riden renkailla edelleenkin ne tuntuvat noin 25 akun jälkeen toimivan mainiosti vaikka positiivista kulumaa on jo havaittavissa.
Muutaman kerran on tullut mieleen mikähän olisi nelivedon ja etuvedon nopeusero 21.5T koneella.
No tänään tuli tarttutua asiaan ja lyötiin Paasikiven etuvetoon Stanukone kiinni. Auto kulki yllättävän kovaa Sorexit alla BL:t olivat täysin samaa luokkaa kuin stanukuskeillamme joilla oli Volantet alla. Sorexit olivat tosin jo aika kuluneet elleivät jopa täysin loppu. Vaihdoimme alle Ridet. Vauhti oli täysin samaa kuin omalla stanucombollani Yokomon BD7:lla, Riden renkailla ja turistikopalla. Jotenkin kuvittelin että etuveto olisi ollut selkeästi hitaampi mutta näin ei ollut?
Toivoisin että joku muukin kokeilisi 21.5T etuvedolla haastaa nelivetoja. Olisi tavallaan jännittävä ajatus yhdistää nuo kaksi luokkaa varsinkin kun etuveto on nykyään ollut lähinnä Raumalaisten ja Porkan välistä vääntöä.
 

Poissa Stinde

  • RSRCA
    • Profiili
Rane eilen testaili Hobbykingin harjatonta 4€ mottia.
Ja hymyssä suin tuli lauteilta takaisin, eli ei huono startti.
Jotenkin kone vaikutti "hiljaisemmalta".... ja kulku kohdillaan.

No verrokkikone oli kotona, eli testi jatkuuja perästä kuuluu

-Timppa
FG ChallengeLine #26
RS5 T15 #26

Poissa Luigi54/vielä vanhempi

  • Kymen Pienoisautokerho
    • Profiili
Satuin sufffailemaan interneetin ihmeellisessä maailmassa ja löysin T2 Shop.de (siis Saksassa) osoitteesta comboja , joita käytetään Tamiya Euro Cup kisoissa.
Kaikki siis harjattomia , ja säädin + säätöpalikka , Carson-tuotemerkin alla ...
Carson Dragster 3 brushless combo , kaikki samalla säätimellä , ja koneet:
14T   Tamiya Euro Cup / TW M07
16T   Tamiya Euro Cup / Gentleman M-Chassis
18T   Tamiya Euro Cup  / Top Stock

Eli näillä ilmeisesti ajellaan Euroopassa laajemmaltikin , saatavuus siis taattu ... ehkä ...
Ja noista löytyisi sitten varmaankin niin Classicin kuin Compinkin vaihtoehto.......
Samat säätimet , eri koneet siis lyhyesti sanottuna ....
Hinta ko. kaupassa 124,xx e / combo ........

Tämä tiedoksi.....

 :cool: Barbie :cool:   
Tamiya Mini; Poikien Barbie , Tosimiesten Barbara....

Poissa tvih

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Täytyy sanoa että on jo aika runsaasti hintaa. Varsinkin classicia jos ajattelee niin maailmalta shoppailemalla saisi jo ehkä radiota lukuunottamatta uuden ajettavan harjallisen M-05:n alle tuon Carson-setin hinnan (joo, ei sillä kisassa pärjäis, mutta jos nyt näin ihan pakollisia aloituskustannuksia ajattelee).

Itse kyllä silti olisin noparin osalta edelleen vapaan 0-ennakon kannalla jos classic harjattomaan menee, kun ei sitä kisaa kukaan noparilla voita - tai jos voittaa, niin johan niin käy jo kaikissa muissakin kerhokisojen sarjoissa. Monelta muultakin kuin minulta varmasti kuitenkin jo löytyisi joku tuommoinen nopari valmiiksi, ja käytännössä kisaaja voisi halutessaan käyttää samaa noparimallia kaikissa kerhokisaluokissa sen myötä.

Poissa Luigi54/vielä vanhempi

  • Kymen Pienoisautokerho
    • Profiili
Tieto lisää nähtävästi tuskaa ..........   :laugh: :laugh: :laugh: :wink:

 :cool: Barbie Ilkimö :cool:
Tamiya Mini; Poikien Barbie , Tosimiesten Barbara....

Poissa tvih

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Kyllä vaan, kuten lontooksi sanotaan, "ignorance is bliss" :cool:

Poissa tvih

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Mutta todettakoon kuitenkin taas että "kunhan huutelen." Ainakin olettaen (toivoen) että tuo GT2000 nyt ottais tuulta alleen niin tuskin sitä classicia tulee omalta osalta jatkossakaan ajettua, kun pitäs sitten comppiin verraten poistaa alumiiniosaa, hommata erilainen akku ja toki ne harjalliset sähkötkin vielä (no itse asiassa riittäisi moottori nykymuodossa, nopari jo olis).

Äh, ehkä vaan parempi olla kirjoittamatta mitään mihinkään, en suotta sotke asioita :lipsrsealed: