Kirjoittaja Aihe: p*skanviljelijä radalla  (Luettu 9318 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Swifty

  • Jäsen
    • Profiili
p*skanviljelijä radalla
« : 22.01.05 - klo: 19.19 »
Tänään tapahtui kerhossa näin (sähkötouring) :

Sain juuri auton toimimisongelmat kuntoon ja muut säädöt kohdalleen. Ajo alkoi olla sitä mitä se kuuluisikin olla, eli hauskaa. Mutta sitten eräs vähän ajotaitoja omaava aloittelija (pikkupoika) päätti ajaa pääsuoralla minua vastaan ja itse en ehtinyt tehdä siinä vauhdissa mitään ja tuli aikamoinen nokkakolari. En tehnyt mitään väärin ja joudun maksamaan nyt 17e varaosista. Okei, se nyt jotenkin ymmärretään, että se oli vahinko ja ajaja ei oikeen hallitse jäykistynyttä vasenta etusormeaan. Mutta eniten tässä ärsyttää se, että pojan isä (maalaisjuntin/talonmiehen näköinen heppu) ei välittänyt asiasta p****akaan. Ei tullut katsomaan mitä kävi, ei tullut puhumaan ja ei mitään anteeksipyyntöäkään kuulunut.
Itselleni se on itsestäänselvyys että jos esim vahingossa ajaisin PÄÄSUORALLA toista VASTAAN ja toisella menisi jotain rikki, niin menisin vähintään pyytämään anteeksi ja riippuen mitä kävisi, niin korvaisin osan/antaisin uuden. En tiedä miksi kirjoitn tämän tänne, ehkä tämä on sopivin paikka avautua... :|

(siis en mitenkään kanna kaunaa sille kuskille, senhän ymmärtää, että on aloittelija)

Poissa Rcjussi

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
p*skanviljelijä radalla
« Vastaus #1 : 22.01.05 - klo: 20.05 »
Sinuna menisin ja vaatisin hepulta korvauksia.

Poissa tux10

  • Veteraani
    • Profiili
p*skanviljelijä radalla
« Vastaus #2 : 22.01.05 - klo: 20.09 »
No tämä sinun avautuminen on minusta aika turhaa...

Mutta tälläisessä tilaanteessa, kyllä ehdottomasti pitäisi saada korvauksi!
Toinen kuskihan ajoi lähtösuoraa väärään suntaan.  Kun autot joiden molempin skaala nopes on 500km/h törmäävät nokka edellä toisiisa, niin siinä tulee pahaa jälken. Ehdottomasti vähän puhelemaan kaveri isille...
THE Car - OS - Savöx - Sanwa

Poissa Swifty

  • Jäsen
    • Profiili
p*skanviljelijä radalla
« Vastaus #3 : 22.01.05 - klo: 20.43 »
Kysyin yheltä kauemmin harrastaneelta tyypiltä, että mitä pitäisi tehdä tällaisessa tilanteessa, niin se sanoi, että ei yleensä mitään, kun se oli vahinko. No en siinä vaiheessa tehnyt mitään. En sitten tiedä pitäiskö sanoa sille jotain ensi kerralla... :?

Poissa tux10

  • Veteraani
    • Profiili
p*skanviljelijä radalla
« Vastaus #4 : 22.01.05 - klo: 20.46 »
No kyllä tuossa vaiheesta todellakin pitää sano, kun rataa ruvetaan ajamaan väärinpäin!!!!
THE Car - OS - Savöx - Sanwa

Poissa Swifty

  • Jäsen
    • Profiili
p*skanviljelijä radalla
« Vastaus #5 : 22.01.05 - klo: 21.38 »
Me muuten ollaan varmaan tavattu tux10, sillä minäkin ajan turussa. Ehkä olit tänään raisiossa ajamassa, niin tiedät ketä tarkoitan? Se on siis se tarroihin hukutettu auto ilman siipeä ja valkoiset ikkunateipitkin vielä paikallaan...

?

Poissa MarkusH

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://www.freewebs.com/markushe/
p*skanviljelijä radalla
« Vastaus #6 : 22.01.05 - klo: 21.41 »
Lainaus käyttäjältä: "Swifty"
Me muuten ollaan varmaan tavattu tux10, sillä minäkin ajan turussa. Ehkä olit tänään raisiossa ajamassa, niin tiedät ketä tarkoitan? Se on siis se tarroihin hukutettu auto ilman siipeä ja valkoiset ikkunateipitkin vielä paikallaan...

?


Jos oikein älysin niin tux ei ollut tänään turussa vaan laitilassa ajelemassa mini-zetoilla. En kyllä tiedä mitä hän aamulla teki.

Poissa Swifty

  • Jäsen
    • Profiili
p*skanviljelijä radalla
« Vastaus #7 : 22.01.05 - klo: 21.43 »
Joo, kattelinkin tossa hänen nettisivujen kuvagalleriaa ja ei näkynytkään touring-autoja.

Poissa Jani Lindqvist

  • Veteraani
    • Profiili
p*skanviljelijä radalla
« Vastaus #8 : 22.01.05 - klo: 21.46 »
Joo no, ei uskalla edes laskea mitä mulla on mennyt rahaa vastaaviin tapauksiin. Eipä tuollaisista varmaan kukaan ole toiselle mennyt narisemaan, vaikka väärin se kyllä onkin kun joutuu itse kärsimään.
Mä olin myös tänään Raisiossa ja tiedän kyllä tapauksen, tänäkautena näitä uusia "pujottelukeppejä" on tullut Turkuun aika reippaasti. Aina tällaista sattuu kun ajetaan, pitäis jättää ajamatta välttääkseen vastaavat tilanteet.
Raisiossa onneksi on nyt nuo ajovuorot helpottamassa tillannetta. Sama systeemi pitäis saada Runosmäkeenkin!

Poissa Swifty

  • Jäsen
    • Profiili
p*skanviljelijä radalla
« Vastaus #9 : 22.01.05 - klo: 21.50 »
Tämän jälkeen itsekkin ajattelin että voisi ruveta ajamaan siinä ''yli 4v'' vuorossa, vaikka en ole niin paljon ajanut. Siinä aloittelijavuorossa olen huomannut, että en kovin hyvin sinne sovi (vaikka itse sanonkin). Minkäslainen kori sun autossas muuten on/minkä näköinen itse olet, niin voisin ehkä tunnistaakkin sinut.

Poissa Jani Lindqvist

  • Veteraani
    • Profiili
p*skanviljelijä radalla
« Vastaus #10 : 22.01.05 - klo: 21.53 »
Tällaisella kopalla ajoin tänään suurimman osan akuista.. =)
http://rc-racing.info/tirri/P1210222.JPG

Poissa solar4

  • RSRCA
    • Profiili
p*skanviljelijä radalla
« Vastaus #11 : 22.01.05 - klo: 22.18 »
Joo'o. Been there.
Sattuuhan noita jokaiselle. Muutaman vuoden harrasteena ovat omat kuin muidenkin autot saaneet hittiä. Lukuisista tapauksista omalla kohdalla eniten päähän otti - ja tavallaan ottaa vieläkin - kun olin nätisti radan varteen, mattojen ulkopuolelle, parkkeeranut nyttemmin jo harvinaisen kymppimattikseni ja siihen sitten just joku em. tapauksen kaltainen kolautti perään. Kiinteä hiilikuituinen taka-akseli poikki, uusi akseli ~60e ja koko käytetyn auton arvo ~50e..

Tuosta tämänpäiväisestä, en nähnyt tapausta, mutta seurasin kyllä ko. kuljettajan ajoa. Mielestäni asiaan olisi voinut puuttua ehdottamalla auton nopeuden rajoittamista jos ei vekotin pysy sellaisenaan tumpussa. Tämä siis hienotunteisesti sekä kuljettajalle että mekaanikkona toimivalle isälle. Erityisesti korostaen sanaa hienotunteisesti.

Kukin kuitenkin ajaa omalla vastuullaan ja jokainen on aloittelija joskus. Itse en keneltäkään rupeaisi korvausta pyytämään, enkä sitä erikoisemmin suosittelisi kenellekkään. Palautetta sen sijaan kannattaa antaa. Ei ole kenenkään etu että radalla on auto jonka ajo on arvaamatonta. Ei kuitenkaan HMR-tyyliin "*tun apina, haluutsä elää?"

Vaikka oma väärässä paikassa oleva autoni onkin varmasti jokusen vaurion muille aiheuttanut, olen aina harrastukseni aika pyrkinyt siihen että auto ajolinjalta heti pois jos se on tiellä tai varoittaa muita kuskeja jos on katollaan esim suoralla tai muulla nopealla osalla.
Little to win, nothing to lose
SD/GT

Poissa solar4

  • RSRCA
    • Profiili
p*skanviljelijä radalla
« Vastaus #12 : 22.01.05 - klo: 22.29 »
Kysäistäänpäs vielä ohimennen että minkäs näköinen jantteri Swifty on?
Little to win, nothing to lose
SD/GT

Poissa Toni

  • Fullspeed RC
    • Profiili
p*skanviljelijä radalla
« Vastaus #13 : 22.01.05 - klo: 22.32 »
Lainaus käyttäjältä: "solar4"
Joo'o. Been there.


 Ei kuitenkaan HMR-tyyliin "*tun apina, haluutsä elää?"



HMR:n legendat elää, vaikka kerhoa ei ole ollut enää vuosiin, hienoa!

Ehkä vanhempi sanonta "HALOO!!!!" olisi nykyaikanakin parempi....

Kyllä se nyt vaan valitettavasti on niin, että jokainen ajaa omalla vastuulla ja vaikka kuinka vetäisi hermosta, niin tappiot on nieltävä. Kaikki jotka HMR:n tolppaviidakossakin on aikoinaan ajaneet, niin tietävät, että kun pienellä ja kapealla radalla on kymmenen autoa samaan aikaan, niin voi tapahtua ihan mitä vaan. Muistan ainakin kaksi murtunutta nilkkaa ja ison läjän katkenneita tukivarsia....
SC10 4x4

Poissa Swifty

  • Jäsen
    • Profiili
p*skanviljelijä radalla
« Vastaus #14 : 22.01.05 - klo: 22.33 »
Juu, ajattelin olla pyytämättä mitään korvauksia. Ja itseasiassa ei ole niin suurta kiinnostusta enää mennä puhumaan sille äijälle koko asiasta.

Sen verran vielä, että tänään ohimennessäni kysyin siltä äijältä, et menikö teillä mitään rikki, niin se rupes heti selittämään, et ei, mut sil oli mennyt 2 viikkoo sit rikki tämä ja tämä jne... :wink:

Poissa MarkusH

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://www.freewebs.com/markushe/
p*skanviljelijä radalla
« Vastaus #15 : 22.01.05 - klo: 22.41 »
Lainaus käyttäjältä: "Swifty"
Juu, ajattelin olla pyytämättä mitään korvauksia. Ja itseasiassa ei ole niin suurta kiinnostusta enää mennä puhumaan sille äijälle koko asiasta.

Sen verran vielä, että tänään ohimennessäni kysyin siltä äijältä, et menikö teillä mitään rikki, niin se rupes heti selittämään, et ei, mut sil oli mennyt 2 viikkoo sit rikki tämä ja tämä jne... :wink:

 :D

Se on rehellistä harrastusta kun ei mene pyytämään korvauksia. Jokainen varmasti muistaa kun oli aloittelija eikä aina hallinnut autoa.

Poissa Swifty

  • Jäsen
    • Profiili
p*skanviljelijä radalla
« Vastaus #16 : 22.01.05 - klo: 22.44 »
Lainaus käyttäjältä: "solar4"
Kysäistäänpäs vielä ohimennen että minkäs näköinen jantteri Swifty on?
Musta kori, jossa 2 keltaista viivaa (vanha ja ränsistynyt kori) Mites mä nyt itseäni kuvailisin...   : 8)

Poissa tux10

  • Veteraani
    • Profiili
p*skanviljelijä radalla
« Vastaus #17 : 22.01.05 - klo: 22.44 »
En mä tota juu, ollu tänään turussa ajaas...  Aamulla töissä ja sit ajaas zetalla vähäsen.

Homma on kyllä näinkin, että omalla vastuulla sitä ajellaan, mutta jossain se raja menee.... Jos joku tulis meijän radalla m8-krossilla väärään suntaan ja multa menis MP777:kast vaikka iskarin runko rikki, niin kyllä hän se maksaa saisi, tai sitten kannattaisi edes pitää naamansa pois radalta tulevaisuudessa.  Tietty jos se nyt o iyhan selvä vanhinko.... Kaasusta vaan irti jos ollaan väärään sunntaan menossa.

Kyl mä ainakin huutaisin, jos näkisin et joku ajaa väärän suntaan... Enkä väkisin mitenkään kauniisti. Kyl ihmisten sen pitää älytä, et se pikkune mikä siäl radal menee, niin maksaa enemmän kun joku vanha henkilöauto.
THE Car - OS - Savöx - Sanwa

Poissa Niki

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
p*skanviljelijä radalla
« Vastaus #18 : 22.01.05 - klo: 23.32 »
Tota joo... Toi p*n viljelijä homma... Sähän oikeestaan voisit pikkusen kuvailla, mitä itse teet ammatiksesi, eikö niin? Sitten toinen asia: Sinä oikein taitavana kuljettajana/kilpailijana ehkä osaisit arvostaa tulevaa sukupolvea, jos itse oisit joskus ollut aloittelija. Mutta kun nyt olet tuolla kannalla, toivon ettet koskaan törmää autooni kisoissa etkä muuallakaan. Sun asenne on ihan hivenen väärä! Jos se on siitä v*tun 17 eurosta kii, laita tilinumeros ni mä maksan sun osat!!! Mieti ihan pikkusen mitä latelet suustas, ai että mua vituttaa tuolla asenteella olevat ihmiset. Mun autoon on ajunut varmasti toista sataa kertaa yksi sun toinen,niin harjoittelijat kuin muut alan ammattilaiset, enkä ole keltään koskaan mitään vahingon korvauksia pyytänyt. Jos sua niin riepoo auton hajoaminen, niin sitten kannattaa vissiin sopia harjoittelijoille ihan ikioma vuoro, tai vaihtaa koko harrastusta sellaiseen missä säästyy noilta hurjilta 17 euron laskuilta. Ai kauhee paikka, toivottavasti et joutunut konkurssin partaalle... Paas sitä sun tilinumeroos tulee, niin mä laita sulle sitä v*tun hilloo, niin sitten voit jättää tuon ihan v*tun turhan mollaamisen jonnekkin ihan muualle, eikö niin?

Poissa tux10

  • Veteraani
    • Profiili
p*skanviljelijä radalla
« Vastaus #19 : 22.01.05 - klo: 23.38 »
Ei tosta 17 eskoska kyllä kannat ruveta vinkuman.... Kyl se eri jos puhutaan jostain sadasta eurosta....  :o

Eiks tää olis jo aika loppuun käsitelty homma??
THE Car - OS - Savöx - Sanwa

Poissa Sakkeri91

  • Veteraani
    • Profiili
p*skanviljelijä radalla
« Vastaus #20 : 22.01.05 - klo: 23.38 »
Niki on kyllä oikeessa... Mä voin kans osallistuu siihen hirveeseen maksuun...

Poissa Swifty

  • Jäsen
    • Profiili
p*skanviljelijä radalla
« Vastaus #21 : 23.01.05 - klo: 00.17 »
Siis nyt te ymmärsitte täysin väärin! En todellakaan ole vihainen sille ajajalle, ymmärrän kyllä aloittelijat ja en kanna sille pikkupojalle kaunaa. Sanoin tämän siinä viestissäkin. Eikä se 17e minua niin paljon haittaa, vaan eniten minua otti päähän pojan isän piittaamattomuus asiasta.

Siis toki sattuu paljon vahinkoja ja osia menee ja tulee, mutta en silloin voinut sulattaa asiaa kun auto menee p*skaksi, pari akkua olisi ehtinyt vielä ajaa, kukkaro kevenee ja eräs henkilö olis voinut tulla edes voivottelemaan ja pahoittelemaan asiaa, mutta häntä se ei kiinnostanut p****n vertaa.

Enkä ole menossa pyytämään mitään korvauksia, enkä edes aijo sanoa sille mitään.

Edit: Tottakai toi 17e tilisiirto mulle sopii... Pistä yv:tä jos todellakin olet tuota mieltä :wink: Ja toi topicin otsikko oli tehty vähän vihaisemmassa olotilassa ja se tuli mieleen kun muistelin äijän ulkonäköä.

Poissa Niki

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
p*skanviljelijä radalla
« Vastaus #22 : 23.01.05 - klo: 11.35 »
Paa sä se tilinumeros ihan jakoon, niin kaikki jotka ovat samaa mieltä kanssani, voivat laittaa p*skan viljelijän raa-asti yliajamalle raukalle pikuse hilloo, niin loppuu OIKEESTI se toisten mollaaminen! Ajattelin eilen illalla miten kiva ois lukea täältä RC10:stä, esim. Ketun kirjoittamana että: Yksi pikku pelle p****n vilelijä ja kälä kälä kälä kälä, ajaa helmiäis valkoisella korilla, missä on sininen x kyljessä. Ai et se jannu on ensimmäinen jätkä joka on viellä taivaassa Pyörätuolissa. Mieti oikeesti v*tun Filthy mitä kirjottelet. Mikä siinä kiikastaa, että se ei pyydä anteeksi, ai kauhee. Anna niitten olla, jos ne ei osaa pyytää anteeksi, niin sitten ei. Tai sitten ne eivät kehdanneet tulla pyytämään anteeksi sinulta, kun pelkäsivät henkensä edestä, että piekset ne ihan solmuun ja viet viljelemään p****a! Mieti oikeesti mitä toisista ihmisistä kirjottelet. Jos koskaan ikinä aiheutat mitään sellaista, jos voin nostaa vastaavan topicin sinä pilkan kohteena, niin en epäile hetkeäkään laittaa sitä iloille. Ihan vaan kiitokseksi sinun esimerkillisestä käyttäytymisestä! Et muuten kertonut mikä oot itse ammatiltasi, vai maksaako pappa ja mamma harrastamisen asumisen ja kaiken muun. Jos sen jannun isä on OIKEESTI maanviljelijä, niin minä nostan hatun erittäin korkealle! Tuollaiset ihmiset on todella harvassa!

Poissa Rcjussi

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
p*skanviljelijä radalla
« Vastaus #23 : 23.01.05 - klo: 11.42 »
Siis kyllä minä olisin anteeksi pojan puolesta mennyt pyytämään kyllä nyt sen verran pitäis pokkaa olla.

Poissa Swifty

  • Jäsen
    • Profiili
p*skanviljelijä radalla
« Vastaus #24 : 23.01.05 - klo: 12.09 »
Minä ja varmaan moni muukaan ei voi ymmärtää miksi pitää hermostua noin paljon niin pienestä asiasta. Ja jos ammatistani ruvetaan puhumaan, niin se on totisesti parempi kuin sinun, sillä mikäs voisi olla huonompaa kuin olla työtön sossu-pummi? (Niille jotka eivät tiedä mistä on kyse, niin nikin käyttäjätiedoissa ainakin luki ennen tätä viestiä ''työtön''.

Itse en ole täysi-ikäinen ja kuitenkin olen ollut vuonna 2004 kahdessa eri palkallisessa työssä ja tällä hetkellä tetissä. Ehkä tämän takia arvostan sitä 17e enemmän kuin sinä, kun minulle se on sama kuin vähän yli 2 tuntia työtä ilman palkkaa. Ja sinulle se on taas esim. rentouttavat päiväunet.

Tilinumeron pistin sinulle YV:nä jos kerran olet halukas minulle ne 17e lahjoittamaan. Ja so sen teet, niin olen siitä kiitollinen. :wink:

On tämä kyllä harmillista, että pitää ruveta riitelemään meidän yhteisestä harrastuksesta, joka on meille kaikille hienoa ja positiivista.

Poissa Niki

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
p*skanviljelijä radalla
« Vastaus #25 : 23.01.05 - klo: 12.14 »
Joo, katsoppas tuota allekirjoitusta, ja laske sitten olenko oikeasti työtön...  :wink:  Mä voisin laittaa sun tilinumeros tänne jakoon, niin kaikki kynnelle kykenevät p*skan viljelijät voisivat kanssani laittaa sulle sitä massia tulemaan...

Joo, en ihan oikeasti ole mikään työtön. Olen projektinhoitaja firmassa nimeltä Atmostech Oy, ja ollut kyseisessä yrityksessä vuodesta 1998 eteenpäin, joten pieksehän poika suutasi jollekin muulle...

Poissa Swifty

  • Jäsen
    • Profiili
p*skanviljelijä radalla
« Vastaus #26 : 23.01.05 - klo: 12.17 »
Joo, no minäkin olen oikeasti Nokian tuotantopäällikkö :wink: . Maksa sinä nyt vaan se 17e, kun olet niin innoissas siitä. En usko että kenellekkään muulle raha ole kuin roskaa täällä.

Poissa Niki

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
p*skanviljelijä radalla
« Vastaus #27 : 23.01.05 - klo: 12.18 »
Paahan muuten koko oikea nimesi, kun toi nordea ei soustu siirtämään rahaa sun tililles, kun ei oo nimeä... Mä laitan HETI sulle sitä massia, kun oon tällainen sossu-pummi, niinkuin sinä asian näät OPISKELIJA...

Etkö sä justii ollu opiskelija?

Poissa Swifty

  • Jäsen
    • Profiili
p*skanviljelijä radalla
« Vastaus #28 : 23.01.05 - klo: 12.20 »
Done

Edit: Joo olin, mutta etkös sinäkin ollut vielä 5min sitten työtön?

Poissa Niki

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
p*skanviljelijä radalla
« Vastaus #29 : 23.01.05 - klo: 12.23 »
Samma pä svenska, siel on sulle sitä massia, ja oikeesti voin laittaa sulle mun työsopimuksen tulee, jos et muuten usko Nokia inssi.


Muista Swifty se on vaan kirjoitus yhteystiedoissa.

Edit: Mulle on oikeestaan ihan sama usko mitä uskot, mitenkäs se mun palkkaan vaikuttais??? :wink: