Kirjoittaja Aihe: GT2000 luokan säännöt 2018  (Luettu 20259 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa macman

  • KerhoCup-ratasarja
    • Profiili
GT2000 luokan säännöt 2018
« : 02.03.18 - klo: 20.12 »
                                        GT2000 säännöt 2018

Auto:

1/10 kokoinen 4-veto tai FWD etuvetoauto ns. touring alusta
Minimipaino 1380g
leveys ilman koria max 190 mm 
akseliväli max 273 mm

Sähköt:

    Moottori:

Vapaa sensorillinen 21.5T moottori.
Team Trinity/ Team Epic, Muchmore FLETA ZX STING ja Hobbywing Bandit G2 sekä muut ns. Outlaw-luokitellut moottorit ovat KIELLETTY
tuning roottorit kielletty.

 Nopeudensäädin:

ROAR tai BRCA hyväksytty sensorillinen 0-ennakko säädin ns. Blinky säädin

 Akku:

Kovakuorinen 2S lipo max jännite 8.4V (+0.04V)
Maksimi latausvirta 10A
Lataus lipopussissa

Renkaat:

Yksityyppirengas RIDE 24mm Pre-cut Slick tire with LT insert
Tuotenumero RI-24025
Yksi sarja (4 kpl) per kilpailu sallittu
Renkaan pinnan hiominen kielletty. Ainoastaan valusauman purseet saa poistaa hiomalla.
Puolavanteet , levyvanteet kielletty. 
Rikkoutuneen renkaan saa vaihtaa kilpailunjohtajan luvalla.
Ainoastaan kaupallisesti saatavilla olevat ns. hajuttomat pienoisauto- käyttöön tarkoitetut pitoaineet ovat sallittuja. Renkaiden puhdistuk-seen ovat sallittuja ns. hajuttomat puhdistusaineet. Hajuttomien jarrukliinereiden tai vastaavien puhdistusaineiden käyttö on sallittua.

Ajoformaati ja ajotapa:

Kuten FTT:sssä. Alkuerät 5 min ja Finaalit 8 min
Kuljettajien määrä alkuerissä max. 7 kuljettajaa/erä
Finaalijako alla olevan taulukon mukaan

Taulukko löytyy liitteenä olevasta pdf tiedostosta

Kori:

Autolla oltava 1:1 esikuva sarjatuotannossa ollut tai oleva henkilöauto tai urheiluauto.
Sedan, coupe, fastback, roadster ja GT malliset korit sallittu.
Concept  ja IMSA tyylliset prototyyppi korit kielletty.
Efran tai ROAR T2 olevat tai olleet korit kielletty
Korin leveys max 195 mm

Kori leikataan esikuvan mukaisesti valmistajan leikkauslinjoja pitkin.
Lokasuojan kaarien maltillinen työstäminen sallittu ettei renkaat ota joustoissa koriin kiinni.
Kori ei saa ulottua auton pohjalinjan alapuolelle.
Ainoat sallitut reiät ovat koritolpille ja antenille tarkoitetut reiät.
Koriin ei saa laittaa ylimääräisiä ilmanohjaimia/diffuusoreita.

Korisarjan mukana tullut tai omavalmiste siipi sallittu.
 Siiven max. koko= pituus 40 mm, korkeus 10 mm, leveys 190 mm
Omavalmiste siiven ja korin välissä maksimissaan 5mm korkeat jalat/ korokepaloja.

Korin maalaus mielellään 1:1 kisautojen tyylliin.
Korissa oltava kilpailunumerot valkoisella väh. 45x65mm pohjalla molemmissa kyljissä.
Numeron korkeus väh. 38mm. Selkeällä fontilla.


Korilista on suuntaa antava.
Viime kädessä korin laillisuuden päättää kilpailunjohtaja ja katsastuspäällikkö.
Vanhat VTR korilistalla olevat korit sallittuja.

« Viimeksi muokattu: 10.04.18 - klo: 23.26 kirjoittanut macman »

Poissa macman

  • KerhoCup-ratasarja
    • Profiili
Vs: GT2000 luokan säännöt 2018
« Vastaus #1 : 02.03.18 - klo: 20.13 »
KORILISTA GT2000 (alustava)


Colt:

M2340 Mazda RX7
M2341 Nissan GTR


HPI:

#7314 Honda S2000
#7327 Nissan Skyline R34 GT-R
#7335 Porsche 911 Turbo
#7338 Honda Civic Coupe Si
#7340 Toyota Celica
#7341 Nissan Silvia S15
#7352 BMW M3 GT
#7373 Dodge Viper GTS-R 2003
#7382 Mazda RX-7 FD3S
#7383 Honda NSX GT
#7385 Nissan 350Z
#7388 Mazda RX-8
#7403 Mitsubishi Eclipse
#7399 Subaru Impreza
#17218 Nissan 350Z Greddy Twin Turbo

Killerbody:

#48566 Toyota 86
#48575 Subaru BRZ
#48023 Chevrolet Camaro 2011
#48296 Alfa Romeo TZ3 Corsa
#48011 Chevrolet Corvette GT2
#48626 Nissan Skyline R34
#48627 Lexus RC F
#48091 Alfa Romeo 8C
#48001 Mitsubishi Lancer Evolution X



Protoform:

#1543-30 Cadillac ATS-V.R
#1544-30 Chevy Camaro Z/28
#1532-30 Chevy Camaro ZL1
#1557-39 Chevrolet Corvette C7.R
 

Tamiya:

#51270 Mazda RX-7
#51291 Toyota Supra
#51428 Nissan 370Z Endless
#51041 Nissan GT-R Xanavi Nismo
#51453 Nissan GT-R Sumo Power
#51473 VW Sirocco GT-24
#47357 VW Sirocco GT-24 Light weight
#47322 Ferrari 458 light weight
#51592 Ferrar F12 Tdf
#51541 Toyota TRD86 Gazoo
#51586 Honda Acura NSX Touring
#51534 MB SLS GT3
#51584 Nissan GTR R35 Motul
#47363 Honda NSX 2017
#47318 Lexus RC-F
#51543 Porsche 911 Carrera RSR
#51575 Subaru BRZ Sport 2014 (#51515)
#47344 Subaru BRZ light weight
#Subaru WRX STI NBR Challenge
#51494 Toyota 86 FR-S
#84332 Toyota 86 FR-S light Weight
#51497 VW Golf
#51421 Honda Civic VTI
#51258 Nissan Silvia S15
#51365 Nissan GT-R R32
#51340 Nissan GTR R35
#51519 MB SLS AMG GT3
#51375 Subaru Impreza Cusco Dunlop
#51246 Nissan Skyline R34 Nismo GT-R Z-tune
« Viimeksi muokattu: 03.03.18 - klo: 09.18 kirjoittanut macman »

Poissa macman

  • KerhoCup-ratasarja
    • Profiili
Vs: GT2000 luokan säännöt 2018
« Vastaus #2 : 02.03.18 - klo: 20.13 »
No niin tähän on päädytty  :grin:
Kuten huomaatte olen heittänyt nostalgian nurkkaan ja koettanut luoda GT rata-auto henkistä 4-veto
luokkaa vahvassa skaala hengessä kerhokisoja varten.

Sääntöjä ym. voi ja saa kommentoida tähän keskusteluun.

Näiden sääntöjen pohjalta voidaisiin kokeilla ajaa Raisiossa kerhokisojen päätösosakilpailussa jos se kaikille osapuolille sopii.

Terveisin Marko Aava, RaumRC

Ps. Vapaamielistä, mutta hyvien tapojen mukaista keskustelua GT2000-luokan autojen rakentajien kesken WhatsApissa. Liittymään pääset laittamalla yv:tä Stahl-Ville nimimerkille.

Liittyjältä toivotaan muutaman sanan esittelyä tyyliin ikä, paikkakunta, rc-tausta. (Mielellään myös RC10-nimimerkki ja oma nimi, mutta jätetään nämä valinnaisiksi)


« Viimeksi muokattu: 13.08.18 - klo: 21.31 kirjoittanut macman »

Poissa macman

  • KerhoCup-ratasarja
    • Profiili
Vs: GT2000 luokan säännöt 2018
« Vastaus #3 : 03.03.18 - klo: 10.51 »
Mukavasti ainakin on luettu ja huomatettu säännöistä mahdollisesti löytyvistä virheistä.
Ja hyvä niin  :cool:
Muistakaahan laittaa rengas tilauksia/s.postia EuroRC:n suuntaan mikäli luokka kiinnostaa niin Niko tietää minkä
verran renkaita olisi hyvä tilata varastoon.

-Protoformin Camaron korinumero korjattu.
-Lisätty/korjattu moottorisääntöä. Sallittu kaikki listalta löytyvien moottoreiden kiinteä päätyiset versiot. Listalta puuttui tietysti nykyinen stanucombon moottori tuotenumero kun on hieman eri tuon säädettävällä ennakolla olevan.  :grin:

Poissa HVoltage

  • RSRCA
    • Profiili
    • Kaikkee paskaa...
Vs: GT2000 luokan säännöt 2018
« Vastaus #4 : 03.03.18 - klo: 15.07 »
sensorillinen 21.5T moottori EFRA:n tai BRCA:n listalta.
Listalta löytyvien moottoreiden kiinteä päätyiset versiot sallittu.

Kannattaisko miettiä uudelleen tuo pääty. EFRA listalla on kaksi (LRP ja HW) fixed timing päätyinen kone. 21.5T koneita lojuu formulakuskeilla hyllyillä. Käytännössä luokkaan osallistuminen vaatii uuden moottorin ostamista.
| KJFC | Yeah! If you could go ahead and flip my rc car over, that'd be great |

Poissa micsa.fi

  • RIP
    • Profiili
Vs: GT2000 luokan säännöt 2018
« Vastaus #5 : 03.03.18 - klo: 15.35 »
sensorillinen 21.5T moottori EFRA:n tai BRCA:n listalta.
Listalta löytyvien moottoreiden kiinteä päätyiset versiot sallittu.

Kannattaisko miettiä uudelleen tuo pääty. EFRA listalla on kaksi (LRP ja HW) fixed timing päätyinen kone. 21.5T koneita lojuu formulakuskeilla hyllyillä. Käytännössä luokkaan osallistuminen vaatii uuden moottorin ostamista.

Joo, komppaan tässä Jeppeä. Esim. itse alustavasti pohdin Raisioon tulemista, kun hyllyssä lojuu 21.5T Trackstar viime talven formulakisojen jäljiltä. Jos se ei kelpaa, en varmasti lähde hommaamaan uutta konetta.

Muutenkin näissä kerhokisoissa kannattaisi pitää säännöt mahdollisimman simppeleinä, jotta osallistumiskynnys pysyy alhaisena.

Mulla ei ole koskaan ollut turistissa Vintage-henkistä koria. Vaatiiko ne yleensä pidemmät koritolpat?
Wacky Stack Racing Team

Poissa macman

  • KerhoCup-ratasarja
    • Profiili
Vs: GT2000 luokan säännöt 2018
« Vastaus #6 : 03.03.18 - klo: 15.52 »
No niin nyt on tullut kirjoitusvirhe TeemuS huomautti ettei nykyistä Stanu konetta ole noilla listoilla.
Tarkoitus oli että myös kiinteäpäätyisellä kone versiolla mitä ei ole listalla saa osallistua.
Taidan poistaa tuon kohdan ja vain lisätä stanukoneen sallitujen listalle.
Tämä sääntöjen sanamuotojen tekeminen näkyy olevan aika haastavaa...  :grin:
 

Poissa Coyote81

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: GT2000 luokan säännöt 2018
« Vastaus #7 : 03.03.18 - klo: 18.37 »
sensorillinen 21.5T moottori EFRA:n tai BRCA:n listalta.
Listalta löytyvien moottoreiden kiinteä päätyiset versiot sallittu.

Kannattaisko miettiä uudelleen tuo pääty. EFRA listalla on kaksi (LRP ja HW) fixed timing päätyinen kone. 21.5T koneita lojuu formulakuskeilla hyllyillä. Käytännössä luokkaan osallistuminen vaatii uuden moottorin ostamista.

Joo, komppaan tässä Jeppeä. Esim. itse alustavasti pohdin Raisioon tulemista, kun hyllyssä lojuu 21.5T Trackstar viime talven formulakisojen jäljiltä. Jos se ei kelpaa, en varmasti lähde hommaamaan uutta konetta.

Muutenkin näissä kerhokisoissa kannattaisi pitää säännöt mahdollisimman simppeleinä, jotta osallistumiskynnys pysyy alhaisena.

Mulla ei ole koskaan ollut turistissa Vintage-henkistä koria. Vaatiiko ne yleensä pidemmät koritolpat?

Eikös toi kone vois olla vapaa 21.5 nolla ennakolla?
Mitenkäs välitykset? Onko niihin suunniteltu jotain rajotuksia?
Muuten vaikuttais ihan lupaavalta.. siinäkin mielessä, että eilen laitoin viperin kopan tilaukseen  :cool:
Team Associated TC6, Team Associated TC6.1, Team Associatted 12r5, Serpent F110

Poissa macman

  • KerhoCup-ratasarja
    • Profiili
Vs: GT2000 luokan säännöt 2018
« Vastaus #8 : 03.03.18 - klo: 23.09 »
No käytännössä tuo kone on "lähes" vapaa. Vai oliko sinulla joku kone mielessä mitä ei listalta löydy?
Tuo "nolla" ennakko on hyvin vaikeasti määriteltävä käsite.
Koneiden ennakko merkinnät vaihtelevat suuresti. Ja epäilen ettei tuon stanukoneenkaan ole nolla vaan jotain aivan muuta vaikka kiinteällä päädyllä onkin.
Muutenkin uskon että 21.5T koneella tuo ennakolla leikkiminen ei välttämättä tuo toivottua etua vaan lopputuloksena on vaan lisää lämpöä ja palanut moottori.
Nuo outlaw ja virikoneet ovat kielletty aivan syystä ja se on täysin normaali tapa myös maailmalla. Noille outlaw moottoreille on yleensä aivan oma luokkansa. 
Miksi välityksiä pitäisi rajoittaa? 

Poissa tvih

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: GT2000 luokan säännöt 2018
« Vastaus #9 : 04.03.18 - klo: 00.41 »
No lähinnä kai sillä ajatuksella että vaikuttaahan ne välityksetkin nopeuteen. Mulle sikäli sama kun tulen olemaan hitain kuitenkin :cool:

Mutta niin, moottorilistan perusteella kyllä sieltä aika hyvin malleja löytyy, myös TrackStar (tosin vain uudempi ja parempi V2-versio, vanhemmalla ei taida virallisia hyväksymisiä olla missään).

Poissa macman

  • KerhoCup-ratasarja
    • Profiili
Vs: GT2000 luokan säännöt 2018
« Vastaus #10 : 04.03.18 - klo: 10.26 »
Olen saanut hyvää ja perusteltua kommentointia säännöistä.
Sen pohjalta muokataan hieman vielä tuota moottori sääntöä.
Tämä ei sulje mitään vanhaa pois vaan antaa mahdollisuuden osallistua muutamallakin koneella
mitä on formuloissa ollut yleisesti käytössä, mutta eivät noilta uudemmilta listoilta löydy.
Outlaw koneet pidetään edelleenkin kiellettyjen listalla.

M.A

Poissa Coyote81

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: GT2000 luokan säännöt 2018
« Vastaus #11 : 04.03.18 - klo: 11.43 »
No käytännössä tuo kone on "lähes" vapaa. Vai oliko sinulla joku kone mielessä mitä ei listalta löydy?
Tuo "nolla" ennakko on hyvin vaikeasti määriteltävä käsite.
Koneiden ennakko merkinnät vaihtelevat suuresti. Ja epäilen ettei tuon stanukoneenkaan ole nolla vaan jotain aivan muuta vaikka kiinteällä päädyllä onkin.
Muutenkin uskon että 21.5T koneella tuo ennakolla leikkiminen ei välttämättä tuo toivottua etua vaan lopputuloksena on vaan lisää lämpöä ja palanut moottori.
Nuo outlaw ja virikoneet ovat kielletty aivan syystä ja se on täysin normaali tapa myös maailmalla. Noille outlaw moottoreille on yleensä aivan oma luokkansa. 
Miksi välityksiä pitäisi rajoittaa?

Ei oo mitään konetta, mikä ei olis listalla, ihan vaan muuten kysyin tota vapaata 21.5 konetta.
Välityksistä kyselin sentakia, ettei oo vaan jääny maininta rajoituksista epähuomiossa kirjaamatta. :laugh:

Mutta kaikenkaikkiaan vaikuttaa lupaavalta luokalta  :cool:
Team Associated TC6, Team Associated TC6.1, Team Associatted 12r5, Serpent F110

Poissa MonsTTer

  • Kymen Pienoisautokerho
    • Profiili
    • KyPak
Vs: GT2000 luokan säännöt 2018
« Vastaus #12 : 08.03.18 - klo: 09.42 »
Onkohan noi Protoformin korit liian lähellä turistia, ei vaikuta kauheen skaalamaisilta? :roll:
(o\_!_/o)

Poissa Luigi54/vielä vanhempi

  • Kymen Pienoisautokerho
    • Profiili
Vs: GT2000 luokan säännöt 2018
« Vastaus #13 : 08.03.18 - klo: 10.12 »
Onkohan noi Protoformin korit liian lähellä turistia, ei vaikuta kauheen skaalamaisilta? :roll:

Samaa mieltä ....
-Barbie-
Tamiya Mini; Poikien Barbie , Tosimiesten Barbara....

Poissa macman

  • KerhoCup-ratasarja
    • Profiili
Vs: GT2000 luokan säännöt 2018
« Vastaus #14 : 08.03.18 - klo: 11.28 »
No itseasiassa kun vertailee internetin ihmeellisessä maailmassa noiden cadillacin , camaron ym. kuvia niin kyllä ne aikalailla noilta esikuviltansa näyttävät. Se kyllä on että aika touring henkisiä nuo kopat ovat onhan ne kuitenkin kilpa-autoja. Vedetään testikisa näillä ja tehdään vasta sen jälkeen johtopäätöksiä esim. nopeus erojen suhteen.
RaumRC:lle on porukalle tulossa kaikille eri koreja jotta päästään makustelemaan korien eroavaisuuksia.
USGT listataan nuo korit löytyvät ja sieltä löytyy vielä lisääkin kaikkea kivaa.

MA

Ps. Jos oikein innostun niin saatan tehdä Turun kisaan jonkun palautelomakkeen mihin voi sitten kirjoitella omia kokemuksiaan ja toiveitaan.

Poissa macman

  • KerhoCup-ratasarja
    • Profiili
Vs: GT2000 luokan säännöt 2018
« Vastaus #15 : 08.03.18 - klo: 21.47 »
Muokkasin hieman siipisäännön sanamuotoa.
Eli mittojen on tarkoitus koskea myös korin mukana tulevaa siipeä eikä vain omavalmiste siipeä.

Poissa tvih

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: GT2000 luokan säännöt 2018
« Vastaus #16 : 08.03.18 - klo: 22.14 »
Varmistelen vielä että oliko nyt siis niin että moottorissa saa kuitenkin sitä ennakkoa olla/käyttää? Tiedän vaan katsoa vähän sen mukaan, kv-arvoissa on suht paljon heittelyä kuitenkin mikä nollaennakolla varsinkin vaikuttaa. Taitaa tuo Fleta-combo ja FTT-osallistuminen jäädä toistaiseksi haaveeksi niin aattelin jos pistäis jotain edullisempaa katsoen.

Poissa macman

  • KerhoCup-ratasarja
    • Profiili
Vs: GT2000 luokan säännöt 2018
« Vastaus #17 : 08.03.18 - klo: 22.24 »
Mitä ei ole erikseen kielletty on sallittu vai miten se oli... :wink:
Meillä tilasi muutama kaveri Trackstarin koneen mutta siittä saadaan käyttökokemuksia vasta myöhemmin.

Poissa tvih

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: GT2000 luokan säännöt 2018
« Vastaus #18 : 08.03.18 - klo: 22.49 »
Pääasiassa TrackStaria just aattelin, kun on parhaillaan tuo ale niistä menossa Hobbykingillä. Ja TS V2 17.5t mulla tosiaan oli VTR:ääkin varten tällä hetkellä asennettuna, jäi nyt vaan vähän turhaksi sitten kilpakäyttöä ajatellen. On vaan just noissa TrackStareissakin 21.5t:n V1 ja V2-malleissa melkein 300kv eroa, ennakolla huippunopeusero tasoittuu. V1 tosin tuon +300kv lisäksi myös edullisempi jos nyt ihan viimeisen päälle haluaisi halpistella. Ei vaan houkuttele nuo kolvaustolpat siinä joten veikkaan että V2:lla mennään. Mutta potentiaalisille budjettikasaajille voin myös suositella nollaennakkonopariksi samasta paikasta TrackStar Sportsman 60A-mallia, sekin on pienessä alessa parhaillaan. On mulla käytössä sekä tässä turistissa että comppi-Minissä. Tai vanhemmalla moottorimallilla on myös tämä combo - tuo nopari multa löytyy puolestaan tuuppikrossista.

Mutta joo, noi TS V2-moottorit varsinkin on kyllä ihan laatukamaa, ainoa merkittävä heikkous on nollaennakkokäytössä vakioluokissa, niissä ei huipuille pärjää. Multa löytyy myös short coursesta 6.5t-versio, ja ei kyllä ole mitään pahaa sanottavaa - jos ei lasketa sitä että ihan liian nopea näin sisäkaudelle :wink:

Poissa JUkka-san

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: GT2000 luokan säännöt 2018
« Vastaus #19 : 09.03.18 - klo: 21.05 »
Anteeksi että huutelen vieraisiin pöytiin... mutta mikse ette mene ajamaan saman tien TSS:ää Fintrackiin? Olisi samassa kisassa enemmän kuskeja ja Fintrack-kisat ovat olleet aika hyviä ainakin viime vuosina kun niitä tuli ajeltua.

Poissa MonsTTer

  • Kymen Pienoisautokerho
    • Profiili
    • KyPak
Vs: GT2000 luokan säännöt 2018
« Vastaus #20 : 09.03.18 - klo: 21.28 »
Anteeksi että huutelen vieraisiin pöytiin... mutta mikse ette mene ajamaan saman tien TSS:ää Fintrackiin? Olisi samassa kisassa enemmän kuskeja ja Fintrack-kisat ovat olleet aika hyviä ainakin viime vuosina kun niitä tuli ajeltua.
Itse ajanut molempia, Fintrack on vähän tylsää(etenkin stanu) ja pitkäveteistä omasta mielestä.

Pitää olla lisenssi, uudet renkaat joka kisoihin ja kallis turisti runko yms.=hintavaa ajettuihin kisaeriin nähden.

Kivempi ajaa paljon, eikä istuskella varikolla tuntitolkulla.

Ja vielä kaiken lisäksi meno on vähän rennompaa :tongue:
(o\_!_/o)

Poissa tvih

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: GT2000 luokan säännöt 2018
« Vastaus #21 : 09.03.18 - klo: 22.09 »
Jep jep. Kerhokisa on kerhokisa, FTT on FTT. Kerhokisassa voi ajaa lisäksi erilaisia luokkia samanaikaisesti ja kuten MonsTTer mainitsi niin tuleehan sitä hintaakin enemmän FTT:lle. Stanukombon osto kirrasi taas kiinni, lähinnä budjettiin. Ei pelkästään sen itsensä kombon budjettiin vaan myös nuo rengasasiat ym. ja lisäksi rupesin miettimään sen todennäköisyyttä että jaksaisin sen yhden FTT-luokan takia reissata kalliilla pitkin Suomea, varsinkin kun olen ensisijaisesti offroad-kuski. Eli kuten MonsTTer sanoi, hintavaa ajettuihin kisaeriin/ajoaikaan nähden.

Niin ja lisäksi sitten vielä sekin FTT:ssä että pysyykö se "kallis" stanukombo edes samana ensi kautta pidemmälle, kun ei näytä tuota nykyversiota moottorista edes valmistajan sivuilla enää olevan, on vain V2. Poroonhan mulla olis jo käypä setti mutta olen aivan liian hidas kuski sinne menemään suoraan.

Poissa macman

  • KerhoCup-ratasarja
    • Profiili
Vs: GT2000 luokan säännöt 2018
« Vastaus #22 : 09.03.18 - klo: 22.55 »
Jos mitenkään vaan sopii niin tässä keskustelussa voitaisiin lopettaa tuon FTT:n "dissaaminen" KIITOS!
Jukka-san:ille on otettu jo "lajiyhteysmiehen" puolesta interaktiivinen reaaliaikainen puhelu vanhanliiton tapaan ja koetettu selittää uuden luokan syntyperusteet :grin:

Koko GT2000 luokka on perustettu nimenomaan TSS10 tukemiseen ja toimimaan nuorten ja hieman vanhempien harrastajien (ketä haluavat vielä fiilistellä oikeilla kilpa-auton näköisillä autoilla kilpaa ajaen :cool:) yhteen liittämiseen .
Säännöt on hieman vapaammat noiden sähköjen suhteen, että saadaan aloitus kynnys mahdollisimman matalaksi. Toki toivotaan että mahdolliset vasta-alkajat hankkivat nimenomaan tuon stanucombon, mutta mikäli vasta hankitussa autossa on jo sähköt niin moottoria vaihtamalla pääsee helposti mukaan.
Mikäli näyttää että moottori hankinnat lähtevät vahvasti käsistä (hankitaan erikoispajojen hämärän rajamailla olevia koneita) tullaan sarjaan luomaan myös moottorilista. Toivon kuitenkin tässä pätevän herrasmies säännöt  :wink:






Poissa tvih

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: GT2000 luokan säännöt 2018
« Vastaus #23 : 09.03.18 - klo: 23.06 »
Pahoittelut  :lipsrsealed:

Poissa jerzirccar1

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: GT2000 luokan säännöt 2018
« Vastaus #24 : 09.03.18 - klo: 23.51 »
Ja nyt kuin on tuo 21.5 määritelty tähän luokkaan niin painotan 2 asiaa.
Tuoreilla akuilla on eniten potkua ja vauhtia. Se harmittaa suuresti kaveria kuin pääsuoralla mennään lentämällä ohi eli jos haluat pärjätä niin kalleimmat akut alle jos mielii pärjätä.
Toinen mikä on ihan perusfaktaa jostain syystä niin kalliit noparit jostain kumman syystä antaa enemmän potkua koneeseen.
Tää tieto nyt on jo muutama vuosi vanha mutta veikkaan että nykyäänkin asia on noin.
Jos ei haluta rillata koneet niin rajoitus välitykseen kannattaa olla.
Muuten joku keksii laittaa se 3.0 välitys ja sitten menee koneet kuumana...
Muistaakseni 5.5 oli vtr luokassa ja se piti kyllä koneet maltillisen lämpöisenä..
Toivotaan että uusia kuskeja tulee tähän luokkaan.
Jerzi
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

Poissa tvih

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: GT2000 luokan säännöt 2018
« Vastaus #25 : 10.03.18 - klo: 02.40 »
Välitys oli max 5 VTR:ssä viimeisimpien sääntöjen mukaan ainakin, ja sillä ei tosiaan 17.5t moottori lämminnyt nollaennakkona nimeksikään vaikka tykitti 40 minuuttia putkeen. Omaan autoon ei vaan vakiona isompi pinioni enää edes mahdu, pitäisi ensin pienentää keskiratasta jos haluaisi sitä kautta nopeutta lisätä. Mutta juuri tuo välityksellä pelaaminenhan se käytännössä isoimmaksi nopeussäädöksi jää jos sitä ei ole rajoitettu. Toki sikäli ei kai sitä edes "voi" rajoittaa koska käsittääkseni ei sitä ole TSS-luokassakaan tehty (en ainakaan säännöistä löytänyt), ja on tarkoitus pitää autot suht yhtenevinä. Vähän kyllä veikkaankin että ei tuolla 5:n välityksellä paljon suorilla tule muiden vauhdissa pysymään kun porukoille viritysvimma iskee, mutta onneksi en pysyisi muutenkaan.

Poissa Pepess

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: GT2000 luokan säännöt 2018
« Vastaus #26 : 10.03.18 - klo: 23.05 »
.
« Viimeksi muokattu: 01.11.21 - klo: 20.21 kirjoittanut Pepess »

Poissa tvih

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: GT2000 luokan säännöt 2018
« Vastaus #27 : 10.03.18 - klo: 23.40 »
No jos nyt vielä sen verran sohaisen... siis itsehän kyllä toivon nimenomaan että jossain vaiheessa vielä sielä FTT:ssäkin suharoisin, tää GT2000 vaan just vois olla semmosta sopivaa treenisettiä ensin. Ei se stanucombo tosiaan paha ole silloin kun sillä monta kautta ajaa, mutta jos ostaakin nyt ja ei olekaan käypä siinä vaiheessa kun FTT-kisaan olisi valmis osallistumaan? Auts! Siltä kannalta mieluummin ~34€ moottoriin kuin ~135€ komboon juuri nyt tällä hetkellä. Eli ei oo tarkoitus dissata FTT:tä mitenkään, en vaan henkilökohtaisesti koe olevani valmis siihen ajotaidollisesti ja sitä kautta muutenkaan panostamaan siihen riittävästi kuten SM-sarjaan ainakin omasta mielestäni kuuluisi.

Turistirunkohan mulla on tuo alta 70€ uutena maksava, ja vaikka se asiallinen onkin niin se osaltaan ilmaisee tätä mun budjettilähtöisyyttä. Koko auto GT2000 kelpoisena ja päivitysosat sisältäen mutta radio/ponderi poislukien on ~275€. Kun on monta autoa eri luokkia varten niin ei voi kaikkiin upottaa paljoa rahaa vaatimattomilla tuloilla - tähänastiset hankinnatkin on tehty pitkälti myymällä entisen urheiluharrastuksen välineet pois kun siihen ei enää hajonneen selän takia pysty.

Mun pitäis varmaan ottaa tarkemmin selvää tuosta välitysasiasta että miten pieneen spurriin tässä mallissa yleensä on järkevää vaihtaa, aattelin just että jos tuonne johonkin 4.0 kieppeille yrittäisi.

Mutta koitanpa nyt olla tähän spämmäämästä näistä aiheista tämän enempää, ettei ketju ihan aiheesta eksy mun henkilökohtaisiin löpinöihin. Tahtoo mennä tää touhu taas mulla liian "näppäimistökuski"-linjalle kun ei oikein talvisaikaan radalle pääse kuin joskus ja jouluna, niin sitä notkuu sitten liikaa keskustelufoorumeilla huutelemassa.

Poissa Pepess

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: GT2000 luokan säännöt 2018
« Vastaus #28 : 11.03.18 - klo: 00.21 »
.
« Viimeksi muokattu: 01.11.21 - klo: 20.21 kirjoittanut Pepess »

Poissa Stahl-Ville

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
Vs: GT2000 luokan säännöt 2018
« Vastaus #29 : 15.03.18 - klo: 11.34 »
Vapaamielistä, mutta hyvien tapojen mukaista keskustelua GT2000-luokan autojen rakentajien kesken WhatsApissa. Liittymispyyntö nimen kera minulle yksityisvistillä. Aiemman liittymislinkin käyttö jouduttiin lopettamaan spämmin vuoksi ja luotiin uusi ryhmä.

« Viimeksi muokattu: 13.08.18 - klo: 18.46 kirjoittanut Stahl-Ville »