Kirjoittaja Aihe: SC wintercup 2018 V tulokset  (Luettu 3134 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa kipi

  • Ulvilan RC-rata
    • Profiili
SC wintercup 2018 V tulokset
« : 18.03.18 - klo: 21.13 »
Viralliset listat tulee jossain vaiheessa,jahka Jyrki ehtii.

Pitkä kisapäivä takana,siis eilen.
Toivottavasti kaikki paikalla olleet pääsivät ehjänä takaisin kotiin!!!

Omasta ja pienoisautoilijoiden puolesta kerhon kahvionpitäjille,ilman teitä olisi ollut kuivat kisat,tietysti myös Arska ja Make ansaitsee kiitokset.

Mielestäni päivän parasta antia oli ehdottomasti pikkujannujen mukana olo ja pikkuisen vanhempien junnujen vanhempien haastaminen kummassakin luokassa.


Mun puolesta sana vapaa......
eikun leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä
sillä aikaa kun te mietitte,mä oon tehny jo viis virhettä

Poissa JyrkiL

  • Ulvilan RC-rata
    • Profiili
Vs: SC wintercup 2018 V tulokset
« Vastaus #1 : 18.03.18 - klo: 22.11 »
Tuloksiin tästä: https://goo.gl/4SLkcG

Kiitokset myös omasta puolestani, alkuviikko kiristi vannetta pään ympärillä ylitse kaikkien kipurajojen mutta onneksi kisapäivänä kaikki toimi kutakuinkin hyvin.

Jyrki Lehto
AE/Destiny/TLR

Poissa Stahl-Ville

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
Vs: SC wintercup 2018 V tulokset
« Vastaus #2 : 18.03.18 - klo: 22.21 »
Kiitokset järjestäjille & kahvioon!

Tuppien D final run 3 ei aukea. Ainakaan vielä.

Poissa JyrkiL

  • Ulvilan RC-rata
    • Profiili
Vs: SC wintercup 2018 V tulokset
« Vastaus #3 : 19.03.18 - klo: 08.35 »
Kiitokset järjestäjille & kahvioon!

Tuppien D final run 3 ei aukea. Ainakaan vielä.

Menen töiden jälkeen kurkkaamaan ajanottokoneelta mikä siellä ahdistaa.

AE/Destiny/TLR

Poissa tvih

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: SC wintercup 2018 V tulokset
« Vastaus #4 : 19.03.18 - klo: 12.44 »
Joo, kattelin noita tuloksia jo eilen aamusta ja tuon mainitun lisäksi myös tuupin C-finaalin kakkoskierros puuttuu. Ja tuupin group 1-3 harjoitusten eka kierros.

-

Mutta niin, kiitokset järjestejille ja kilpakumppaneille. Omalta osalta kisaaminen oli melkoista vuoristorataa. Jos näin omalta osalta "kisaraporttia" kirjoittelee, niin alkuun harjoitusten aikana/jälkeen teki jo mieli hypätä ikkunasta, kun ajamisesta ei tullut yhtään mitään, varsinkaan tuupilla. Pari kierrosta seuraavaksi hitainta jäljessä ei hirveästi mieltä lämmittänyt. Sen siitä saa kun ei ole päässyt ajamaan pariin kuukauteen ollenkaan.

Onneksi aika-ajoissa rupesi hieman paremmin homma toimimaan. Tuupissa kakkosharjoituksen 24,374 keskimääräinen kierrosaika nousi Q1:ssä 21,604:ään, ja Q3:ssa jo 19,593:een (ja sivuhuomiona sanonpahan vaan ettei alle 16 sekunnin keskiaikoja ajavat ole enää ihmisiäkään :shocked:). Auto toimikin lopulta aiempaa paremmin, muutoksia olikin tehty edellisen Äänekosken ajokerran jälkeen melko runsaasti.

Finaalit sitten menikin taas vuoristoradaksi. Ekan rundin onnistuin voittamaan - eka erävoitto ikinä - loppusuoran itsemurharynnäköllä Kallen ohi kaasuttaen. Toisella kierroksella puolestaan autosta hävisi varsinkin ensimmäisten n. kymmenkunnan kierroksen ajaksi pito takarenkaista jonnekin, en tiedä mitä oikein tapahtui. Neljänneksi jäin, muutamia sekunteja Kallea hitaampana. Kolmannessa erässä taas tulin kolatuksi niin monta kertaa, kertaalleen myös sillan alle jossa oltiin sitten jumissa ihan pidemmän aikaa, että viidenneksihän siinä jäi.

Neljäs erä oli taas tiukkaa vääntöä. Monet kolaroivat alkuvaiheessa keskenään sen verran tehokkaasti, että itse päätin pyrkiä rauhallisesti ajamalla pitämään siinä ollutta toista sijaa. En oikeastaan odottanut saavani Kallea kiinni, mutta lopulta toisin kävi. Harmillisesti kuitenkin kun erää oli jäljellä alle minuutti, kierroksella ohittaessa tuli kontaktia ohitettavalta sen verran että autoni spinnasi, ja sitten takaa-ajoa yrittänyt Kalle vielä kolaroi niin että autoni meni ihan jonnekin muualle kuin radalle nokka oikeaan suuntaan. Kalle pääsi jatkamaan suoraan, minä en, ja aika ei enää riittänyt saada kiinni :undecided:

Tästä D-finaalin tasaisuudesta kertoo jotain että kolmella parhaalla oli 6 pistettä, minä sitten neljäntenä 7 pisteellä. Jokaisella erällä oli eri voittaja! Pienestä jäi siis lopputulokset kiinni. Jos olisin tuon viimeisen erän voittanut, niin olisinko jopa peräti voittanut kokonaisfinaalin? Niin ei kuitenkaan käynyt, mutta olishan se kiva päätös "tuloskaskaudelle" ollut.

Nelkun puolellakin keskikierrosajat parani harjoitusten 20,302:sta parhaillaan 18,119:ään aika-ajoissa. Finaaleissa vauhti tosin tippui lisääntyneen ruuhkan ja siten kierroksella ohittajien määrän takia - tuntui ettei siinä muuta ehtinyt tekemäänkään kuin päästämään muita ohi. Muutenkaan ei ollut omasta nopeudesta oikein ketään haastamaan. Tosin aika-ajoissa oli välillä hyvää vääntöä Kallen kanssa, varsinkin kakkoserässä. Kallen auto-ongelmat vaan johti siihen että lopulta oma ajelu oli vain itseäni vastaan.

Noh, sitten vaan kesäkautta odottelemaan. Toivottavasti saisi mahdollisimman moneen kisaan osallistuttua, tosin häämöttävä isompi selkäleikkaus luultavasti kisan tai kaksi pakottaa välistä jättämään. Mutta ainakin saa sentään taas harjoiteltua paikallisesti, toisin kuin tässä talvisarjan aikaan. Saa nähdä riittäkö se haastamaan muita yhtään sen enempää.

Poissa SepiMies

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
Vs: SC wintercup 2018 V tulokset
« Vastaus #5 : 19.03.18 - klo: 13.05 »
Kiitokset jälleen kerran Ulvilan järjestelyporukalle, teillä vaan hommat aina toimii. Rata oli kisapäivänä mainio ja pitokin tasaantui perjantaista varsin hyväksi.

Perjantaina tosiaan ajettiin Jannen kanssa muutama tunti treeniä, rata oli silloin hiukan epälooginen ja pitokin hiukan hankalasti hallittava. Pito kuitenkin tasaantui mitä enemmän siinä ajettiin ja sai hyvää tuntumaa taas vähän tiukemmalle radalle. Samalla tuli myös muistettua, miksi itse en kaipaa aamun vapaita treenejä. Kahden eri luokan ja eri taitotasojen sovittaminen samalle radalle vaikka 7 kuskin voimin ei vaan oikein toimi.

Lauantaina aamusta rauhassa paikalle ja jännitystä oli ilmassa, olihan sarjamestaruus vielä pelissä. Treeneissä kulki ihan mukavasti ja vertailin vain kahta rengaskierrosta, kummalla lähteä alkueriin. Toiselta sijalta alkueriin, mikä on loistava lähtökohta tiukalle ja ahtaalle radalle. Eka kierros alkoi hieman tahmeasti kädet täristen, sillä hyppäsin heti kolmannella kierroksella ulos radalta, mutta hetkeä myöhemmin Mäkelä ja Tuomainen olivat katollaan, joten pääsi takaisin ajamaan tyhjälle radalle. Loppuerä sujui virheettä, joten erän paras tulos tuli kumminkin. Toinen erä oli jo huomattavasti rennompaa ajoa, melko suvereeni erätulos ja samalla varmistui jo TQ. Kolmanteen erään sai lähteä täysin paineetta ja ajaa vain treeniä ja tuntumaa rataan finaaleja varten. Taas se rentous näkyi ja entistä kovempi erätulos tauluun, medium timen ollessa samaa luokkaa muiden parhaiden kierrosten kanssa. Mäkeläkin jäi peräti ruutuun 4, joten pientä helpotusta sarjan suhteen alkoi olla ilmassa.

Finaaleihin lähteissä taas tärisi ja pahasti. Lähtöpaikka oli hiukan haastava, mutta ajatus oli ottaa ekat pari metriä todella varovaisesti alamäkimutkaan ja sitten kiihdyttää tahtia. Samuli kaatoi heti ekaan mutkaan 2. sijalta, joten itse sai sen verran kaulaa, että sai rauhassa hakea ajoon rytmiä. Kaikessa rauhassa ajellessa virheitä vältellen tuli huomattua, että kukaan ei juurikaan saavuttanut, joten helpohko erävoitto. Toisessa finaalissa tiputin itseni kulmapöydältä toisella kierroksella, mutta onneksi auto jäi pyörilleen ja pienen kaulan turvin säilyin kärjessä. Tässä erässä saikin isommin ajaa Samulia ja Marttia vastaan, kuitenkin kontrolloiden menoa ja vältellen virheitä. Ensin Martti teki virheen ja erän puolivälissä myös Samuli. Ja kun eroa kasvoi ~5s niin lopun erää sai taas vain ajella. Nyt alkoi sarjavoitto näyttämään jo suht varmalta. Kolmas erä oli kuin toisinto toisesta, mutta lopussa otin liiankin varman päälle, tietoisena siitä, että sijat 1-1-2 riittää jo varmasti sarjamestaruuteen, jolloin Samuli pääsi ottamaan melkein kiinni. Kolmas erävoitto, kisan voitto ja sarjamestaruus. Viimeinen finaali meni nautiskellessa ja ajaen paineetta "urku auki" tavoitellen 13s alkavaa parasta kierrosta ja 29 kierrosta. Yliyrittäminen kostautui, mutta taaksepäin kertyi eroa peräti 9s.

Kausi sujui mahtavasti. 4/5 kisaa ajettuna sijoitukset 1-1-3-1, joten vauhti ja varmuus taisi olla kohdillaan. Nyt on aika hiukan hengähtää ennen kesäkauden alkua. Täyden sarjan ajamisesta ei ole varmuutta vielä, mutta joitain kisoja varmasti, joten radoilla nähdään.

Kiitokset Tekno RC:lle sekä RcCenterille kuin myös Jannelle maalauksista. Kuin myös kaikille sarjaa ja kisoja järjestämässä olleille.

-Mikko M. #3-

Tekno RC Team Driver
SCT410.3, EB48.3, NB48 2.0, Losi 22SCT 3.0

Poissa JyrkiL

  • Ulvilan RC-rata
    • Profiili
Vs: SC wintercup 2018 V tulokset
« Vastaus #6 : 19.03.18 - klo: 22.28 »
Nyt ainakin minulle aukesi nuo mainitut erät. Oli mennyt "lukkoon" kun oli lähettänyt jossain kontaa ilmeisesti tyhjät tulokset ja oli täppä ettei saa lähettää uutta tiedostoa joten ei ikinä päivittänyt ajettua erää. Älkää kysykö miksi... Rasti pois ruudusta ja näkyy taas.
AE/Destiny/TLR

Poissa C1S F1

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: SC wintercup 2018 V tulokset
« Vastaus #7 : 21.03.18 - klo: 18.41 »
Tervehdys täältäkin kaikille.
  Lähdettiin jo perjantai aamupäivästä kohti Ulvilaa, jotta kerkeäisi kokeilemaan toista moottoria yms. hifistelyä kun hobbywing xr-8 sct ja 3600 on ainakin itselle liian puhditon, jos haluaa kärkivauhtiin päästä. Kokeilut eivät tuottaneet muuta kuin päänsärkyä ja kysymyksiä kysymyksiin, joihin alunperinkin haettiin vastausta. Noh kohti hotellia ja saunaa.
  Lauantainna ennen kisaa vaihdoin vanhemman mallin hobbywing 120A 2.1 säätimen ja sen kaveriksi SKYRC TORO 4300KV. Mitään hajua ei ollut kombon toimivuudesta ollut etenkään kun kyseessä oli 4pole moottori. Ensimmäisessä harjoituksessa vauhtia löytyikin kyseisellä kombolla ihan riittävästi ja päivästä näytti tulevan kohtuu hyvä.
  Alkuerien jälkeen olin jo tippunut 5.sijalle tämä ei ollut hyvä vaikka huonomminkin olisi voinnut mennä. Maulan Mikko ja Samuli ovat olleet koko kauden nopeita eikä Ulvila2 tehnyt poikkeusta. Martti Myllyntaus heidän perässään sekä vielä #Hiipivä tiikeri AKA Mäkelä Mikko muodostivat kauden top 4:sen, joiden vauhtiin ei oikein pystynyt vastaamaan. Minun ja Mäkelän taistelu päätyi lopulta minun edukseni tulosvertailun kautta, joten kyllä jätkät ovat pirun nopeita ja tasaisia.
  Pari sanaa vielä. Sen mitä muutaman kauden olen sarjaa kiertänyt on ollut todella huikee meiniki ja fiilis kisoissa, vaikka aina jonkin näköistä huutelua onkin foorumilla ja facessa ollut. Vaikka itse keskityn vastaisuudessa enempi 1/10 buggyihin niin kyllä sc-kisoihin tulen mikäli ei työt häiritse. Itse tulen kaipaamaan Friitalan sisärataa, jolla nyt ajettiin vissiin viimeinen kilpailu. Ja hei missä muualla on kisanjärjestän puolesta hommattu alennukset hyvään majoitukseen ja kisapäivänä kunnon pöperöt ja mielestäni joku helv#¤## puoli kylmä kinkkukiusaus ei ole hyvä.

  Kiitokset vielä omille sponsoreille rckauppa.fi ja rc-ratakeskukselle sekä kaikille kilpailijoille ja ex-sarjanvetäjille sekä kaikille muille, jotka ovat mahdollistaneet sc-sarjan.  Ja onnittelut mestareille kummassakin luokassa ja kaikille, jotka ylittivät tai saavuttivat omat tavoitteensa kuluneen kauden aikana.

#17 Tuomainen Petri
« Viimeksi muokattu: 21.03.18 - klo: 18.45 kirjoittanut C1S F1 »
GSB-Racing - Sanwa - Roche - HotRace

Poissa Janne A

  • Veteraani
    • Profiili
    • finRC.com
Vs: SC wintercup 2018 V tulokset
« Vastaus #8 : 24.03.18 - klo: 21.30 »