Kirjoittaja Aihe: M8 2018  (Luettu 21717 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa jon.lindgren

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: M8 2018
« Vastaus #30 : 03.04.18 - klo: 10.42 »
Semmoset kuulokkeet että pystyy kuulemaan myös ajajakorokkeelta tulevat kuulutukset.

Heh, kovin monessa kisassa ei kuule kuulutuksia korokkeelle oli päässä luurit tai ei.

Poissa micsa.fi

  • RIP
    • Profiili
Vs: M8 2018
« Vastaus #31 : 03.04.18 - klo: 12.00 »
Jos jollain on tiedossa sopivia headsetteja, niin laittakaa ihmeessä vinkkejä jakoon.
Wacky Stack Racing Team

Poissa PMi

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: M8 2018
« Vastaus #32 : 03.04.18 - klo: 12.52 »
Jos jollain on tiedossa sopivia headsetteja, niin laittakaa ihmeessä vinkkejä jakoon.

Onhan noita esim: MSA Sordin Supreme ja Peltorilta löytyy myös

https://www.asejaera.fi/tuotteet/ampumaurheilu/kuulosuojaimet/305/
Power Racing / Awesomatic  / Sanwa / LRP

Poissa Potski

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: M8 2018
« Vastaus #33 : 03.04.18 - klo: 14.33 »
Moi,

http://www.eartec.com/ultralitepg1.html

Näitä käyttivät vetomiehet Neossa. Saa eri uudelleen brändäyksillä.

Samppa

Poissa Joppe75

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: M8 2018
« Vastaus #34 : 05.04.18 - klo: 15.56 »
Moi, tuolta löytyy headsettejä edullisesti ja vielä suomesta.
www.rxtx-tuote.fi
Soittelin juuri kyseiseen firmaan ja hinnat 2setille 170€-500€.

Poissa jon.lindgren

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: M8 2018
« Vastaus #35 : 06.04.18 - klo: 08.14 »
Testaan prm-puhelinta headsetillä kun rata aukeaa. Hinta näille on aika sopiva (~10€) varsinkin kun puhelimet oli jo eikä nekään paljoa maksa.

Poissa JUkka-san

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: M8 2018
« Vastaus #36 : 24.05.18 - klo: 18.28 »
Huomatkaa vielä pieni muutos säännöissä sähköautojen finaalijaon osalta.

Poissa FLANA64

  • PRCA
    • Profiili
Vs: M8 2018
« Vastaus #37 : 24.05.18 - klo: 21.52 »
Ekat kisat tulossa. Hienoa, että on kuskeja! Mihin tässä nyt nämä B, junnu, 40+, yms finaalit ovat unohtuneet?
Ekös tuohon päivään nyt joku keräilyeräfinaali olisi mahtunut? Paljon oli puhetta, että ajoaikaa saisivat myös muutkin kuin A-finaalikuskit.

Poissa micsa.fi

  • RIP
    • Profiili
Vs: M8 2018
« Vastaus #38 : 24.05.18 - klo: 22.13 »
Ekat kisat tulossa. Hienoa, että on kuskeja! Mihin tässä nyt nämä B, junnu, 40+, yms finaalit ovat unohtuneet?
Ekös tuohon päivään nyt joku keräilyeräfinaali olisi mahtunut? Paljon oli puhetta, että ajoaikaa saisivat myös muutkin kuin A-finaalikuskit.

Katsoppas Turun kisan aikataulua, siellä on myös nitrossa B- ja C-finaalit.
Wacky Stack Racing Team

Poissa FLANA64

  • PRCA
    • Profiili
Vs: M8 2018
« Vastaus #39 : 24.05.18 - klo: 22.41 »
Anteeksi ja kiitos nopeasta vastauksesta.
Ilmeisesti tullut luettua liian monta 8e aikataulua ettei vaan tajunnut, että onhan noita polttisfinaalejakin useampi.
Hienoa vielä, että on 20 min B ja C.

Poissa pintakaasu

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: M8 2018
« Vastaus #40 : 24.05.18 - klo: 23.44 »
Tuo B- ja C-finaalit nitroluokassa on aivan loistava uudistus. Hienoa!!
No Trends, No Fun, No Mercy, No Compromise...
      *** Make 12 Track Great Again !!! ***

Poissa Hidastelija

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
Vs: M8 2018
« Vastaus #41 : 25.05.18 - klo: 10.20 »
Todella hienoa, että nitroluokkaan on otettu alemmat finaalit mukaan. Mielestäni aloittelevien kuskien kannalta hieno asia ja tukee lajin kehitystä.

Niin hieno asia kuin alemmat nitrofinaalit ovatkin, ihmettelen kovasti tapaa, jolla nitrofinaaleja varten on aikatauluun tehty tilaa. Kahdesta SM luokasta sähköt joutuvat nyt ajamaan ylisuurella alkueräryhmällä, jotta aikataulua saadaan vähän lyhemmäksi.

Turun kisan erälistoissa on siis kaksi sähköalkuerää, 12 ja 13 kuskia. Samaan aikaan nitroissa alkuerät ovat 9-9-10-10. Pidän asiaa itsestäänselvyytenä, että alimman nitrofinaalin lisääminen järjestetään vähentämällä nitrojen alkueriin käyttämää aikaa. Nitroissa kolmeen alkuerään meneminen tarkoittaisi 12-13-13 eriä. Erät olisivat vaastaavan kokoisia kuin sähköluokkaan esitetyt erät.

Nitro- ja sähköluokissa ajokaaviot poikkeavat toisistaan, nitroissa finaaleihin päädytään nousufinaalien kautta. Näin ollen sähköluokassa aika-ajon merkitys on jopa nitroluokkaa suurempi. Odotan, että erälistoihin tehdään muutoksia vielä ennen huomista Turun kisaa.

Ystävällisesti,
Ilkka

Poissa jon.lindgren

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: M8 2018
« Vastaus #42 : 25.05.18 - klo: 10.39 »
Lyhyesti... Nitrossa ei voi kasvattaa kuskien määrää/ erä jos ratavarikolle tehdä kunnolla lisää tilaa. Jokaiselle pitää olla metrin verran pöytää starttiboksille yms. ja mekkareiden pitää mahtua toimimaan. Aika-ajoissakin.

Poissa Tony_L

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: M8 2018
« Vastaus #43 : 25.05.18 - klo: 10.55 »
Vielä kun saataisiin nitrojen b-finaali muutettua last change finaaliksi josta voittaja nousee pääfinaaliin niin olisi jo ihan täydellistä.
Alemmat sijoitusfinaalit on jo huikea parannus kisoihin ja tuo varmasti monille uutta intoa luokan ajamiseen.
Team associated RC8B3.1

Poissa Hidastelija

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
Vs: M8 2018
« Vastaus #44 : 25.05.18 - klo: 11.08 »
Vielä kun saataisiin nitrojen b-finaali muutettua last change finaaliksi josta voittaja nousee pääfinaaliin niin olisi jo ihan täydellistä.

Ei onnistu, koska varikolle ei mahdu kuin 12 mekkaria.

Poissa VHY

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: M8 2018
« Vastaus #45 : 25.05.18 - klo: 11.38 »
Tuo kuskien määrä M8E alkuerissä on kyllä liian iso. Varsinkin, kun sähköluokissa alkuerien merkitys on suurempi, kuin polttiksessa.

Poissa Stinde

  • RSRCA
    • Profiili
Vs: M8 2018
« Vastaus #46 : 25.05.18 - klo: 12.01 »
Ajanoton kommentteja :

Mitä ollaan valmiit jättämään pois nykyisestä aikataulusta, jos lisätään esim yksi erä sähkökaseihin ?
Koska sitten päivä venyy "meluaikojen" ulkopuolelle.

Nykyistä aikataulua ei pidä lukea kuin raamattua, koska onko kertaakaan M8-kisoja ajettu esim. ilman teknistä kymppiä/kymppejä ?

Viimetipan muutokset ajanoton kannalta on ...syvältä.

T.Timppa
FG ChallengeLine #26
RS5 T15 #26

Poissa Ilari58

  • Äänekosken Pienoisautoilijat ry
    • Profiili
Vs: M8 2018
« Vastaus #47 : 25.05.18 - klo: 12.08 »
Seuraavaksi kaksipäiväisiä kisoja? Säännöt sallivat sen jo nyt. Aloittaisi lauantaina myöhemmin, että ehtii aamulla lähtemään kisoihin ja lopettaa kisat sunnuntaina iltapäivällä. Silloin edelleen joutuisi majoittumaan vain sen yhden yön, mutta ehtisi ajamaan enemmän. Ymmärrän toki heidänkin kannan ketkä haluavat vain viettää yhden päivän kisoissa, mutta itse olen sillä kannalla, että jos järjestetään kisat (varsinkin SM), niin ne sitten myös on kisat. Ja jos kaksipäiväisen esteenä on vain, että ei löydy talkooväkeä, miksi yleensä sitten seura järjestää SM kisat?
“When I came around the corner, it all went to Hælvette” -Petter Solberg

Poissa VHY

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: M8 2018
« Vastaus #48 : 25.05.18 - klo: 12.12 »
Kyllä tässä aletaan olla sen kaltaisessa tilanteessa, että kun polttikseen lisättiin finaaleita, niin päivässä ei kertakaikkiaan riitä edes tällä kuskimäärällä aikaa koko shown läpiviemiseen järkevällä tavalla. Nyt seurauksena vain yksi harjoitus (joka on ehdottomasti liian vähän) ja liikaa kuskeja alkuerissä sähköluokassa.

Osallistujiahan on nyt yhteensä 63.

Tällä setupilla tuntuisi järkevämmältä ajaa polttis ja sähköluokat eri päivinä. Etenkin sähköluokka kärsii nyt paljon. Harjoituksia saisi olla se kaksi ja sähköluokassa neljä alkueräkierrosta olisi luontevampi koska luokka on enemmän "alkueräpainotteinen" kuin polttis.


Ville

Ajanoton kommentteja :

Mitä ollaan valmiit jättämään pois nykyisestä aikataulusta, jos lisätään esim yksi erä sähkökaseihin ?
Koska sitten päivä venyy "meluaikojen" ulkopuolelle.

Nykyistä aikataulua ei pidä lukea kuin raamattua, koska onko kertaakaan M8-kisoja ajettu esim. ilman teknistä kymppiä/kymppejä ?

Viimetipan muutokset ajanoton kannalta on ...syvältä.

T.Timppa
« Viimeksi muokattu: 25.05.18 - klo: 12.19 kirjoittanut VHY »

Poissa VHY

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: M8 2018
« Vastaus #49 : 25.05.18 - klo: 12.14 »
Itse mielummin erottaisin sähkö- ja polttisluokat omille päivilleen. Turha siellä on kahta päivää olla. Lisäksi tämä mahdollistaisi sen, että voisi halutessaan ajaa molemmat luokat.

Ville


Poissa Ilari58

  • Äänekosken Pienoisautoilijat ry
    • Profiili
Vs: M8 2018
« Vastaus #50 : 25.05.18 - klo: 12.57 »
Tuossa tulee sitten se, että ne ketkä ovat jo edeltävänä päivänä ajanut ovat ihan eri lähtöviivalla kuin vain sunnuntaina ajavat. Sillä olen tuon kannalla, että molempia ajetaan kokoajan ns. eteenpäin. Toki kaikkia ei voi miellyttää oli kisat sitten minkälaiset tahansa, mutta kuitenkin kaksipäiväinen kisa olisi tällähetkellä se järkevin, oli se formaatti sitten mikä tahansa.
“When I came around the corner, it all went to Hælvette” -Petter Solberg

Poissa micsa.fi

  • RIP
    • Profiili
Vs: M8 2018
« Vastaus #51 : 25.05.18 - klo: 13.20 »
Multa ääni 2-päiväiselle kisalle, mutta ehdottomasti niin että sähkö- ja nitroluokat ajaa eri päivinä (kuten maastosarjassa ja WJ:ssä) ja yhtä luokkaa ajamalla kisan pituus pysyy yksipäiväisenä. 4 kisaa 2-päiväisenä olisi ainakin minulle liikaa eikä aika kesällä riitä siihen.

Tämä malli mahdollistaisi myös sen, että sähköluokan tasoa saataisiin nostettua nykyisestä (varsin keskinkertaisesta) ylemmäksi kun kärkipään kuskeilla olisi mahdollisuus halutessaan ajaa myös sähkökisa. Luokkakohtainen osallistujamäärä kasvaisi mikä tietäisi lisätuloja kisajärjestäjille.

Ilarin pointti siitä, että lauantaina ajavat saavat etua vain sunnuntaina ajaviin, on toki totta mutta kiinteillä radoilla aika marginaalinen. Kotikenttäetua on kiinteillä radoilla aina ja siihen ei ole mitään aukotonta ratkaisua. Jos sitä haluaa kaventaa, pitää mennä etukäteen treenaamaan kisaradalle. Sama juttu on myös maastosarjassa ja myös WJ-kisoissa jos rataa ei muokata.

Wacky Stack Racing Team

Poissa VHY

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: M8 2018
« Vastaus #52 : 25.05.18 - klo: 17.00 »
Itse olen samaa mieltä kuin Micsa tuossa yllä, kun kyse on kiinteästä radasta niin siellä voi yleisesti ottaen käydä ennen kisaa ajamassa niin paljon kuin sielu sietää.

Ville

Tuossa tulee sitten se, että ne ketkä ovat jo edeltävänä päivänä ajanut ovat ihan eri lähtöviivalla kuin vain sunnuntaina ajavat. Sillä olen tuon kannalla, että molempia ajetaan kokoajan ns. eteenpäin. Toki kaikkia ei voi miellyttää oli kisat sitten minkälaiset tahansa, mutta kuitenkin kaksipäiväinen kisa olisi tällähetkellä se järkevin, oli se formaatti sitten mikä tahansa.

Poissa KK9

  • SaloUA
    • Profiili
Vs: M8 2018
« Vastaus #53 : 25.05.18 - klo: 18.57 »
Nyt jo muutenkin tiukan budjetin kanssa taistelevana sanon ei kiitos kaksi päiväisille kisoille!
Todennäköistä on, että meiltä jää jo budjetin takia esim kauden päätös Vaasassa ajamatta.

Poissa FLANA64

  • PRCA
    • Profiili
Vs: M8 2018
« Vastaus #54 : 25.05.18 - klo: 21.05 »
Meiltä ääni myös yksipäiväiselle kisalle. Polttikset omalle päivälle ja sähkö omalle päivälle. Näin ei tarvitse olla kahta päivää radalla ja ajaa kuitenkin vain sen verran mitä yhden päivän aikana ajetaan. Jos sitten haluaa ajaa kahta luokkaa niin voi rauhassa keskittyä molempiin luokkiin eri päivinä.

Poissa NJ

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • NIXconcepts
Vs: M8 2018
« Vastaus #55 : 25.05.18 - klo: 22.30 »
Ei perjantaitreeniä, yksi aamuvapaa ja 13 auton alkuerä. Huh. Kannatan edellisiä ehdotuksia jakaa kisat sähköjen ja nitrojen kesken eri päiville.
NIXconcepts - I.materialise - Shapeways

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: M8 2018
« Vastaus #56 : 28.05.18 - klo: 00.58 »
Jos nitrot ja sähköt jaetaan eri päiville, tulee suuria ongelmia osallistujamäärien takia.

Mikäli kisassa on esim vain 30 ilmoittautunutta niin karusti voidaan laskea että ajamassa on 10 kuskia, nostamassa 10 ja mekaanikkoina 10

Tämä ei vaan yksinkertaisesti riitä ellei lähes jokaisella ole omaa henkilökohtaista mekaanikkoa.

Molemmat ajaa samana päivänä niin nostot saadaan hoidettua tuskattomammin ja sähköporukasta tulee jopa kavereita mekaanikoiksi nitrokuskeille.

Poissa VHY

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: M8 2018
« Vastaus #57 : 28.05.18 - klo: 12.29 »
Ymmärrän hyvin Hoken pointin ja itse sähkökuskina itse asiassa autoin juurikin Hokea nostamalla hänen puolestaan yhden polttisfinaalin kun itselläni oli aikaa (kahden tunnin odotus finaaleiden välillä) ja Hoken piti mekata. Tällä kertaa en ollut finaaleissa mekkaamassa, mutta sitäkin on tullut tehtyä monta kertaa.

Mutta... mielestäni ei ole sähköluokan tehtävä olla polttiksen "apuluokkana" eli ratkaisut sähkön osalta pitäisi tehdä sähkön näkökulmasta. Luokkahan on ollut hienossa nousussa osallistujamäärien osalta ja ansaitsee tulla kohdelluksi tasavertaisesti.

Nyt kävi niin, että polttikseen lisättyjen finaaleiden (sinänsä hyvä asia) vuoksi sähköluokka joutui kärsimään. En myöskään muista olleeni ikinä kisoissa, jossa on vain yksi harjoitus. Tämäkin sattuu enemmän sähköön kuin polttikseen alkuerien suuremman merkityksen vuoksi.

Ville

Jos nitrot ja sähköt jaetaan eri päiville, tulee suuria ongelmia osallistujamäärien takia.

Mikäli kisassa on esim vain 30 ilmoittautunutta niin karusti voidaan laskea että ajamassa on 10 kuskia, nostamassa 10 ja mekaanikkoina 10

Tämä ei vaan yksinkertaisesti riitä ellei lähes jokaisella ole omaa henkilökohtaista mekaanikkoa.

Molemmat ajaa samana päivänä niin nostot saadaan hoidettua tuskattomammin ja sähköporukasta tulee jopa kavereita mekaanikoiksi nitrokuskeille.

Poissa Metsäläinen

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: M8 2018
« Vastaus #58 : 28.05.18 - klo: 13.43 »
Mutta... mielestäni ei ole sähköluokan tehtävä olla polttiksen "apuluokkana" eli ratkaisut sähkön osalta pitäisi tehdä sähkön näkökulmasta. Luokkahan on ollut hienossa nousussa osallistujamäärien osalta ja ansaitsee tulla kohdelluksi tasavertaisesti.

Tästä olen samaa mieltä, varsinkin kun luokalla on nykyisin SM-arvo.
Eurorc - Tamiya Lunch Box - Blackfoot -  Monster Beetle - Arrowmax - Hobbywing

Poissa micsa.fi

  • RIP
    • Profiili
Vs: M8 2018
« Vastaus #59 : 28.05.18 - klo: 14.31 »
Lisätääs yksi havainto tähän keskusteluun Turun kisan kokemusten pohjalta.

Keväällä oli kovasti rutinaa täällä foorumilla siitä että Finnish Open jäi erillisenä sarjana pois ohjelmasta (poislukien joku yksittäinen kisa jonka ajankohtaa/paikkaa ei tietääkseni ole edes päätetty). Minusta tuo oli täysin oikea ratkaisu, ja tätä viestiä olen vienyt myös sarjavastaavillle.

Ainakin ensimmäisen kisan perusteella näyttäisi oikealta ratkaisulta. 62 osallistujaa Turun SM-kisassa oli ylivoimainen ennätys vuosiin ja luvun arvoa nostaa vielä se että kahden luokan ajavia kuskeja ei tainnut olla vaan meillä oli 62 eri kuljettajaa mukana kisassa. Loistavaa! Tämä on juuri esimerkki siitä, miksi kannattaa suuren kisamäärän ja kahden erillisen sarjan sijaan järjestää vähemmän mutta isompia ja laadukkaampia kisoja.

Tähän kun saadaan tueksi vielä Vantaalla, Turussa ja muilla aktiivisilla M8/M8e-radoilla järjestettävät kerhosarjat, niin aletaan olemaan aika hyvässä tilanteessa.
Wacky Stack Racing Team