Kirjoittaja Aihe: Tamiya Toyota Land Cruiser CC01 kestävyys  (Luettu 6312 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa gmckwcc

  • Jäsen
    • Profiili
Tamiya Toyota Land Cruiser CC01 kestävyys
« : 13.04.18 - klo: 01.50 »
Moi kaikki.En tiedä saako täällä arvostella/jakaa kokemuksia autoista,mut laitan nyt kumminki.
Ostin erehdyksessä vähän aikaa sitten Tamiya Toyota Black Sp Land Cruiserin CC01-rungolla luullen saavani "hyvän"..no eihän halpa VOI KOSKAAN OLLA HYVÄ joten päivitin sitä:
Yeah Racing alumiininen Hop-Up sarja etu ja takapäähän,katto"kori" 4 led-valolla,Fuseled-16 ledinn valosarja,Sawox 15kg ohj.-servo,RX37w  vastari+MX-V 3-kanavainen rattiohjain,Voltz 4000mAh NiMh akku ,ja viel Sky laturi...yhteensä posti ym.kuluineen tullut maksamaan n.500euroo.
Sit tein sen virheen,että kun kelit kuivuivat ja sain auton testikuntoon,niin vein sen pihalle,että voi kokeilla.
AJOIN  NORMAALISTI (siis "nätisti revittelemättä") n.15 min ja siin se lysti sit oliki.
1.Kardaanin molempien päiden ristikot väljät
2.Kardaanin etupään hammasratas-suojus mureni totaalisesti
3.Tämä rikkoi myös ison ylälevyn takapään ,jossa on hammasratas ,joka suorassa yhteydessä spurrirattaaseen.
 Eli käytännössä koko "vaihteiston kiinnitykset" romuna
4.taka-aksilankin siäänmenoaksilassakin ylimääräistä välystä ihan liikaa
 No olin yhteydessä auton minulle myyneeseen liikkeeseen: "no onhan se hienon näköinen"??? SIIS TODELLISUUDESSA OSTIN 500euron kirjahyllyn koristeen :evil:.
Yllättävän huonoa laatua ja noihin Youtubessa oleviin autoosi koskeviin videoihin kannattaa varautua tietyllä epäilyksellä.Kyllähän ne tälläkin autolla ajeli vaik missä,mutta onko videot sit tehty jollain editointi ohjelmalla,jos ei kestä edes tasaisella normaali ajoa??
No kaatselin lisää päivityksiä:Hong Kongista tilattuna saa mm.alumiinisen taka-aksila,alumiinisen hammasrattaan suojuksen ,hard metal kardaanin,alum.moottorinkiinnityslevyn,ainoastaan tuota ylälevyä ei saa kuin muovisena ja siinä tulee "kaupanpäällisenä" muoviset taka-aksilan kuoret.Lisäksi ajattelin vaihtaa kaikki muoviset liukulaakerit met.suojattuihin kuulalaareihin (11 kpl)...

Oli unelma ostaa seuraavaksi Tamiya King Hauler "puolikas" rekka,mut kyl ne unelmat karisi.
Seuraavan teen itse alusta loppuun ja vain met.osilla niiltä osin,kun pystyy.
Miettikääs tätä:Tatra 8 x8 metallikopalla+rungolla+akseleilla+lehtijousilla ja autossa on vaihteisto MUOVIRATTAILLA !!? Hintaa Amerikasta tilattuna n.1600 egee Kit..eli ei radioo,vastarii,servoi,laturii akkuu ym.siis perus aihio!!

Poissa pijokela

  • TamUA
    • Profiili
Vs: Tamiya Toyota Land Cruiser CC01 kestävyys
« Vastaus #1 : 22.04.18 - klo: 15.22 »
Minulla on Tamiya CC-01 alustalla oleva "Land Freeder" (https://www.tamiyausa.com/product/item.php?product-id=58579). Se on kestänyt aika hyvin ehkä kymmenisen akullista pihassa pyörimistä, mutta minulla on autossa 35T harjallinen crawlermoottori ja auto kulkee maksimissaan ehkä 20km/h. Eihän sen kääntymisominaisuudet paljon enempää vauhtia siedäkään.

Millaisen moottorin laitoit autoon ja kuinka kovaa ajoit sillä? En olisi yhtään yllättynyt, jos se menisi 40-50km/h vauhdista kerralla lunastukseen.

En kyllä ole varsinaisesti eri mieltä kanssasi, minustakin CC-01 alusta on huono - huonoin mitä missään minun omistamassani autossa on. Minulla se ei ole hajonnut kuvaamallasi tavalla, mutta esim. ohjaukseen ostin pari hop-up osasarjaa, ennen kuin sain sen toimimaan kunnolla.

Jos yhtään lohduttaa, niin 500€ investoinnistasi kaikki muu paitsi auto on käytettävissä uudelleen erilaisissa projekteissa. Akut, laturit, ohjaimet jne. sopii moniin eri juttuihin.

Jos haluat tarkemmin miettiä, mitä aiot autollasi tehdä, niin näillä CC-01 autoilla on oma aihe tuolla Tamiya alueella: http://rc10.fi/index.php?topic=45084.0
Tamiya DF-03Ra | Xray T3 2011 | HPI Blitz | CRC gen xi

Poissa kumitarzan

  • Kymen Pienoisautokerho
    • Profiili
Vs: Tamiya Toyota Land Cruiser CC01 kestävyys
« Vastaus #2 : 24.04.18 - klo: 20.11 »
Tarrat on kyl komeita ja uskon että kestää vaikka muovia onkin?  Mulla ollut scx10 muovirattailla ja kesti useammat kisat ja reenit ennen kun antautui.
 En halua mitenkään haukkua tuota cc-01 mut se on kyllä vähän sellanen piha auto

Poissa Pro-coarseRc

  • Äänekosken Pienoisautoilijat ry
    • Profiili
Vs: Tamiya Toyota Land Cruiser CC01 kestävyys
« Vastaus #3 : 26.04.18 - klo: 18.52 »
Jos päästelee vartin diffi(t) lukittuna rinkiä niin aika takuulla antaa jostain periksi. Saman tekee myös iso summit sun muut vastaavat missä saa tasauspyörästön lukittua. Vakio rs540 kone on aivan liian nopea autoon kaikilla mittapuilla. Auto tarjoaa lähinnä edullisen lähtökohdan & sen rajat on hyväksi ottaa selville aivan ensimmäiseksi. Itselläni 2 & olen tyytyväinen siihen mitä ne ovat. Todelliset crawlerit & metsäkoneet erikseen.
9 traxxasia + 12 muuta ja tankki.

Poissa gmckwcc

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Tamiya Toyota Land Cruiser CC01 kestävyys
« Vastaus #4 : 01.05.18 - klo: 23.33 »
No joo...jostai ihmeen syystä MAASTOAUTOON on laitettu Sport Tuned 540 moottori,vaikka myyntiesitteessä luki,että pitäis olla Torque Tuned....diffilukkoja täs ei ole,muuta kuin jos esim.taakse laittaa mukana tulleet lukkopalat,mitä en ole tehnyt.Alumiiniset hop-up sarjat ostin etu+takapäähän,sai tuon ohjauksen kelvolliseksi....en tiedä missä vika,mut luulisin,että valmistusmateriaalis ainaki tuon difficoverin kohdalta...irroitin sen ja se suorastaan mureni käsiin....surkee muovileluhan tämä on,ei siitä mihinkään pääse...onneksi tosiaan nuo moottorin,akun,ohjaus-servon,ym voi käyttää seuraavaan projektiin sit joskus ,mut sen merkki EI OLE TAMIYA