Kirjoittaja Aihe: RC10SC6.1  (Luettu 2478 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa JyrkiL

  • Ulvilan RC-rata
    • Profiili
RC10SC6.1
« : 21.06.18 - klo: 22.34 »
Noniin, Amerikan pojat tekivät uudet diffiboksit ja slipperin buggyyn ja saivat lopulta uudet osat myös pidempään pohjalevyyn.
Keula alkaa olla kasassa ja Asson muoviosien laatu kyllä vakuuttaa. Wanhan TC6.1-6.2 ajan klapista on enää muisto jäljellä.

Päivitysosia tuli hommattua alumiinisten ohjausvipujen ja ratasdiffin muodossa, ohjauksen upgradet sopivat paikalleen moitteetta. Tästä on hyvä jatkaa!
AE/Destiny/TLR

Poissa JyrkiL

  • Ulvilan RC-rata
    • Profiili
Vs: RC10SC6.1
« Vastaus #1 : 25.06.18 - klo: 07.44 »
Juhannuksen kelit olivat enemmän kuin suotuisat huolelliseen auton rakentamiseen, ei ollut kiire mihinkään.
Perä ja iskarit menivät nippuun yhtä helposti kuin keulakin. Samoin Asson manuaalissa on oikeasti hyvät ohjeet iskareiden ilmaukseen yms yms joten sen puolesta näitä 6.1-sarjalaisia uskaltaa suositella vähemmänkin ajaneille.

Koeajo sunnuntaina katkesi lyhyeen toisen takarenkaan liimausten pettäessä, mutta ensituntumalta kääntyy hanakammin kuin Losin 3.0 ja toisaalta peräpidon eteen täytyy tehdä hieman säätöjen hakua. Tehdassetup lienee tarkoitettu enemmän Jenkkien "medium-high"-pitoisille kun Ulvilassa se on lähempänä low-low tai vain low...
Mutta toisaalta säätöjä tässä autossa riittää, pelkästään laatikon pohjalle jääneiden puslien ja säätöpalojen määrä pistää epäilemään että jäikö joku kohta manuaalista lukematta kun näin paljon jäi yli...

Auton mukana siis säätöpuslat taka-auraukselle ja anti-squatille, takaiskareiden kiinnitys tukivarteen hoituu vaihdettavilla puslilla, takahubin korkeus, caster-kulma... Lisäksi paketissa on mukana jatkopala takapuskurin kiinnitykseen jos haluaa kääntää takaiskarit tukivarren etupuolelle.

Koitan tällä viikolla päästä sen verran radalle ja säätämään, että tuota peräpitoa saisi hieman paremmaksi. Ensin koitetaan kaikkia muita säätöjä ennen kuin lähdetään standup-vaihteistotalkoisiin...
AE/Destiny/TLR

Poissa Dummy

  • Honkala GP
    • Profiili
Vs: RC10SC6.1
« Vastaus #2 : 25.06.18 - klo: 09.30 »
Taakse brassi c pala sekä etuiskareihin jäykemmät jouset sekä öljyt. Takaiskarien alapäät pykälän sisemmäs. Ja muutamat pikkusäädöt esim. caster, taka-auraus ja linkkien prikkoja. Noilla ainakin minä sain takapitoa paremmaksi huonolla pidolla sillä laybacklootalla. Standup lelut odottaa valmiina mutta en vielä testannu kun vaikuttaa että lähellä jo ollaan tälläkin.
Shut up and drive!

Poissa JyrkiL

  • Ulvilan RC-rata
    • Profiili
Vs: RC10SC6.1
« Vastaus #3 : 28.06.18 - klo: 06.55 »
Noniin, ekat akut päästelty ehjillä renkailla...
Eteen laitoin jo rakennusvaiheessa 35wt öljyt (kit 30wt) mutta lähdin metsästämään peräpitoa seuraavilla konsteilla:
Takacamberlinkki pitkäksi sisäpäästä.
Anti-squat 0
Taka-auraus 4 astetta
Messinkinen C-kannake
Takaiskarit sisemmäs ylä- ja alapäästä
Takahubit eteen
Löysempi takajousi (AE Musta 1.90 lb + 9mm jousilautaset)

Muutoksia tehdessä muistui mieleeni että nämähän ovat ne ihan samat muutokset joita tein Losiinkin. Amerikan pojat laittavat tehdassetupin vähän liian kovalle pidolle ;)

Näillä muutoksilla auto toimi Ulvilassa pienestä kuivuudesta huolimatta oikein mallikkaasti.
Vaikka kiihdytyksissä piti olla ehkä hieman tarkempi kuin vanhalla "pystyloota"-Losilla niin kyllä toisaalta tuo Layback-laatikon matalampi/hieman edempänä oleva painopiste teki sen että mutkat ja nopeat kaarteet sai ajettua nopeammin. Mahtava auto!
AE/Destiny/TLR

Poissa JyrkiL

  • Ulvilan RC-rata
    • Profiili
Vs: RC10SC6.1
« Vastaus #4 : 24.07.18 - klo: 22.03 »
Tässä nyt hieman hierottua setuppia. Saatan 2,5 - 5 wt ohentaa iskariöljyjä nyt kun kisojen jälkeen rata muistuttaa kranaatinheitinkomppanian ampumaharjoitusaluetta.
AE/Destiny/TLR