Kirjoittaja Aihe: Ohjeita lataukseen..  (Luettu 8713 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa beginner

  • Tulokas
    • Profiili
Ohjeita lataukseen..
« : 08.07.18 - klo: 01.53 »
Ostin imax B6-laturin ja sille powerin,ja ainakin ajatuksena olisi kokeilla ladata sillä laturilla pieniä lyijyhyytelö akkuja,joita sillä käsittääkseni pystyy lataamaan.Tuossa laturissahan pystyy valitsemaan minkätyyppistä akkua ladataan ja akuissa lukee Pb Sealed lead battery,eli kyseessä kaiketikin siis lyijy(hyytelö)akku ja latausvirran pitäisi nähtävästi olla noille alle 2.88 A,minkä tiedon löysin akuista.Mutta mitä pistän tuolle latausjännitteeksi ja yleensä asetuksiksi jos em. eivät mielestänne passaa..?..Eli ts. ohjeita ja neuvoja kaipailisin.Kiitos.
« Viimeksi muokattu: 05.11.19 - klo: 17.51 kirjoittanut niemis »
Piha/hupisudittelua vanhemmalla kalustolla.
Autot: Kyosho Ultima,Team Losi Jr2 Radiot: Futaba MEGA TECH SPORT(ratti)&Futaba ATTACK-R(tikku)+"pilipali"-luokan rc-kopteri ja vene omilla ohjaimillaan.

Poissa foursquare

  • Lahden Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
Vs: Ohjeita lataukseen..
« Vastaus #1 : 17.07.18 - klo: 00.55 »
Lyijyhyytelöille latausvirran pitäisi ilmeisesti olla melko pieni. Eli jos sulla on vaikka 5Ah lyijyhyytelö akku, niin lataa sitä 0,5 A virralla. Näin olen ainakin itse niitä lataillut. 
| JQracing Black Edition | Team Durango DEX410 v3 | Associated B5m | Traxxas  |

Poissa s.m.

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Ohjeita lataukseen..
« Vastaus #2 : 01.11.19 - klo: 18.30 »
Mitäs hemmettiä!?
1800 akut, laitoin juurikin imax b6ac laturilla 2,2amp ja pro peakilla samat, saman kokoiseen akkuun ja pers tuntumalla loppuun ajetut ja h4 polttimolla noin samaan purin molemmat! Pro peakki piippas 21min akku täynnä???8,2v näytti yleismittari!?   Imaxi lataillut nyt 37min, mikä miun älyn mukaan ihan ookoo, kunhan tuossa 10min sisään piippaa täyttä!?
Missä vika, miks pro peakki latas noin nopeesti ja jätti vajaaksi?? Noin 8,7 pyörinyt täydet akut suoraan laturista!?
Akut uusia!? Nimh Laturit jeesuksen vanhoja!?

Poissa Screwed

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Ohjeita lataukseen..
« Vastaus #3 : 01.11.19 - klo: 18.41 »
Ostin imax B6-laturin ja sille powerin,ja ainakin ajatuksena olisi kokeilla ladata sillä laturilla pieniä lyijyhyytelö akkuja,joita sillä käsittääkseni pystyy lataamaan.Tuossa laturissahan pystyy valitsemaan minkätyyppistä akkua ladataan ja akuissa lukee Pb Sealed lead battery,eli kyseessä kaiketikin siis lyijy(hyytelö)akku ja latausvirran pitäisi nähtävästi olla noille alle 2.88 A,minkä tiedon löysin akuista.Mutta mitä pistän tuolle latausjännitteeksi ja yleensä asetuksiksi jos em. eivät mielestänne passaa..?..Eli ts. ohjeita ja neuvoja kaipailisin.Kiitos.
Se että valitset Pb ohjelman laturista määrittää maks. latausjännitteen peruslatureissa. Kalliimmissa vehkeissä voi sitten esim. 12V lyijyakulle märittää esim. 13,8-14,8V. Suljetulle lyijyhyytelöakulle ehdotonta masksimilatausjännitettä pitäisin 14,4V.

Poissa s.m.

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Ohjeita lataukseen..
« Vastaus #4 : 01.11.19 - klo: 19.02 »
Nyt epäilys, et akut ei oo ihan ookoo! Toinen meni 51min aika jees aika?!
Kolmas 1800 imaxissa 12 min ja täynnä, neljäs propeakissa ollut kohta sen 40min! Eli ajat heittelee miten sattuu, mihinkään muuhun ole puuttunut, kuin et vaihtanut akkuja!
Ajo aika ehkä 2min!?

Poissa Screwed

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Ohjeita lataukseen..
« Vastaus #5 : 01.11.19 - klo: 20.33 »
Nyt epäilys, et akut ei oo ihan ookoo! Toinen meni 51min aika jees aika?!
Kolmas 1800 imaxissa 12 min ja täynnä, neljäs propeakissa ollut kohta sen 40min! Eli ajat heittelee miten sattuu, mihinkään muuhun ole puuttunut, kuin et vaihtanut akkuja!
Ajo aika ehkä 2min!?
Jos nyt edes kertoisit mitä kemiaa akkusi edustaa? Ilmeisesti Ni-MH? Ja montako kennoa?


Poissa s.m.

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Ohjeita lataukseen..
« Vastaus #6 : 01.11.19 - klo: 22.33 »
No höh, olin muokkaavani heti, kun viestin laitoin!?
Nimh 6kennoo 7,2
Lukenu et 9volttii täynnä??
15 vuotta sitten ilman yleismittaria tupla virroilla latailin ja homma pelas! Siis tarkoitan, ajoin akun loppuun, H4 purin loppuun, ??? Hyyty valo irti, 2000mah akkuun 4amp puol tuntia akku täynnä! Tää pro peakilla sama mikä vieläkin!
Ja hyvin pelitti (ns paskoilla sähköillä) xpress kaikki mahdolliset alupalikat, (mitkä ei akkuun vaikuta)

No 3000mah 6cell 7,2 volt imaxilla 2min 56 s c täynnä??? 7,4 näytti mittari!?
Kikkailemalla saanut nyt puolet akuista ladattua, 8,7 tjs onko laturissa vika, johdoissa, vai onko uudet akut vanhoja akkuja, mitä pitää herätellä!?

Ja nyt ladannut sen 3amp 3000mah akulle! Ihan päin vittua menee latausajat, ei kaikissa!? Pura ja uudestaan!?
Kohtuu lataus aika, täynnä 8,2?? Tiputin 3000mah akun7,2 6cell latauksen mikä oli 3,5 3,0 jatkoin latausta suoraan, 20min, 8,86??


Kiitos mielenkiinnosta ja vastauksista!
« Viimeksi muokattu: 01.11.19 - klo: 22.38 kirjoittanut s.m. »

Poissa s.m.

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Ohjeita lataukseen..
« Vastaus #7 : 01.11.19 - klo: 22.40 »
Lukekaa ajatuksella, muutama pilsneri alla, ei lähe nyt paremmin!?

Poissa Screwed

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Ohjeita lataukseen..
« Vastaus #8 : 01.11.19 - klo: 23.19 »
aika sekavaa tekstiä, mutta. Huonokuntoiset Nimhit tai pitkään käyttämättömänä olleena antaa helposti latureille ns "false peak". Ni-MH latausalgoritmi perustuu siihen että odotellaan että latausjännite laskee hieman jolloin Ni-MH kennot ovat täynnä. Huonot kennot voi käyttäytyä näin vaikkaei olekaan täynnä. Silloin kannatta ladata vaikka Ni-Cd ohjelmalla jossa tuo delta peak on isompi (5 mV/kenno vs 15mV/kenno) eikä näin olle katkaise latausta niin herkästi. Tällä menetelmällä sitten lataa kunnes akku lämpenee selvästi (40 astetta). Nimh akku kun lämpenee voimakkaasti kun on täynnä. Muutama lataus ja purkusykli ylenssä jeesaa eikä laturi enää katkaise liian aikaisin. Jos ei auta niin akut ovat entiset.

Poissa s.m.

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Ohjeita lataukseen..
« Vastaus #9 : 03.11.19 - klo: 15.01 »
aika sekavaa tekstiä, mutta. Huonokuntoiset Nimhit tai pitkään käyttämättömänä olleena antaa helposti latureille ns "false peak". Ni-MH latausalgoritmi perustuu siihen että odotellaan että latausjännite laskee hieman jolloin Ni-MH kennot ovat täynnä. Huonot kennot voi käyttäytyä näin vaikkaei olekaan täynnä. Silloin kannatta ladata vaikka Ni-Cd ohjelmalla jossa tuo delta peak on isompi (5 mV/kenno vs 15mV/kenno) eikä näin olle katkaise latausta niin herkästi. Tällä menetelmällä sitten lataa kunnes akku lämpenee selvästi (40 astetta). Nimh akku kun lämpenee voimakkaasti kun on täynnä. Muutama lataus ja purkusykli ylenssä jeesaa eikä laturi enää katkaise liian aikaisin. Jos ei auta niin akut ovat entiset.

Jotain tuommoista se varmaan on!? Hieman kikkailemalla saanut ladattua! Akut kuitenkin juuri ostettu, pari viikkoa sitten uutena liikkeestä!? Hittokun ei mitään leimoja laita noihin, onko viime vuoden mallia vai kolme vuotta sitten tehty!?

Poissa s.m.

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Ohjeita lataukseen..
« Vastaus #10 : 03.11.19 - klo: 20.19 »
Lukekaa ajatuksella, muutama pilsneri alla, ei lähe nyt paremmin!?
Hehe... "Old School sähköt" :)
Ääh, noissa gigaset radio ja vastaan ottimet!
Löytyi tuolta "pihan" perältä!

Ja sehän toimi :cool:
Ohjaimena futaban mega tech sport 27.255 kiteellä!  :laugh:

Poissa nitropaimen

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Ohjeita lataukseen..
« Vastaus #11 : 03.11.19 - klo: 21.37 »
Lukekaa ajatuksella, muutama pilsneri alla, ei lähe nyt paremmin!?
Hehe... "Old School sähköt" :)
Ääh, noissa gigaset radio ja vastaan ottimet!
Löytyi tuolta "pihan" perältä!

Ja sehän toimi :cool:
Ohjaimena futaban mega tech sport 27.255 kiteellä!  :laugh:
nyt tais  käsitteet heittää häränpyllyä...27.255 on AM ja Megaherziä
pienoisautoilua vuodesta 1965, rc autoja vuodesta 1972..
eiköhän se ole siinä. agenda 1/8 nitro rata-autot ja 1/12 sähköautot. ei muuta tälläkertaa

Poissa s.m.

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Ohjeita lataukseen..
« Vastaus #12 : 03.11.19 - klo: 21.50 »
Lukekaa ajatuksella, muutama pilsneri alla, ei lähe nyt paremmin!?
Hehe... "Old School sähköt" :)
Ääh, noissa gigaset radio ja vastaan ottimet!
Löytyi tuolta "pihan" perältä!

Ja sehän toimi :cool:
Ohjaimena futaban mega tech sport 27.255 kiteellä!  :laugh:
nyt tais  käsitteet heittää häränpyllyä...27.255 on AM ja Megaherziä

Siis noissa outlaw buggyissä on gigaset???  2,4ghz
Ja vanha auto kiteellinen vastaanotin ja sentään rattiohjain futaba mega tech sport merkiltään, nii mikä meni vituiks???

Poissa s.m.

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Ohjeita lataukseen..
« Vastaus #13 : 03.11.19 - klo: 21.54 »
Niin joo, jos epäselvästi taas kirjoitettu, siis nuo missä oldschool sähköt (nimh akut) on gigasilla 4kpl ona aloittamani topiikki sähköautopuolella, ja korotin vain et on oikeesti vähän vanhempaa vielä ja toimii!  :cool:

Poissa s.m.

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Ohjeita lataukseen..
« Vastaus #14 : 04.11.19 - klo: 13.41 »
Ei ole! Sama nimimerkki käytössä kuin noin,
15vuotta sitten ekan touring auton hommasin ja imatrallakin kävin pyörähtää ajelee, silloin akut nimh (käytettyjä) hyvin toimi ja piti kutinsa lataus ajat ym! Sen jalkeen vähän vähemmän, silloin tällöin jollain crawlerilla ja muksuilla jotain, olin onnistunut jotakuinkin herättelee vanhoja akkujakin!
Sen mitä silloin oppinut, jo puolet unohtanut!
Eurorc eeltä oli tullut vastausta, niin ois tuossa imaxissa vikaa, niissä huonot nimh lataus arvot ja sen takia ei lataa täyteen, mut ilmeisesti jäänyt rivin välistä lukematta et saman teki myös propeakilla! Eli veikkaan et on jotain vanhoja akkuja tullut miulle?! Kuten asiallisesti Screwed vastasikin, täytyy tänää koittaa tuota toista latausta testata!

Poissa s.m.

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Ohjeita lataukseen..
« Vastaus #15 : 04.11.19 - klo: 20.15 »
Niin tai sit tää minkä jo unohtanut, vaihtoehto, sm kuski on samas duuni paikassa, kysyin siltä vielä varmuuden vuoksi, et onhan nuo arvot imaxissa ookoo (ei poista propeakkia, jossa vain amp säädin) kenno (tai jopa kaks rikki???)
Voitte myös mielellään sanoo oman mielipiteenne, et onko kenno akut vai käyttäjä jo nähnyt viimeisen päivänsä!??
Eile sain 2kpl 1800 ladattua, ja yhden 3000mah pari kikkailemalla! Latauksen jälkeen 8,89- 8,98v Tänään katsoin, kun nimh itsestään purkautuu, niin 3000 8,17volttia 1800mah oli 8,30 ja 8,32volttia!??
Tosiaan purkanut h4 polttimolla sinne 6,2-6,6volttiin mittari kiinni, kohta hetki myöhemmin mitattuna jopa 7,2 volttia??!
Oonko pihalla vai onko nikkelimetalhybrid akuissa oikeesti toimiessaan noin isot heitot??? 1800 ajo aika, 4kpl akkuja jokainen 4 eri autossa, 6-12 minuuttia surkeimmasta parhaimpaan ajoaikaan, joksisella noin suunnilleen samanlqista räppäämistä!??


Ja ei haittaisi jos nitropaimen viittisi vastata mitä kysytään!
Vituttaa tommoinen nimimerkin takaa huutelu! Terveisin Simo Martikainen, lappeen Ranta Zeno!
« Viimeksi muokattu: 04.11.19 - klo: 20.24 kirjoittanut s.m. »

Poissa Screwed

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Ohjeita lataukseen..
« Vastaus #16 : 04.11.19 - klo: 20.46 »
Jännitteitä on ihan turha ihmetellä. Ne on mitä on. Ennen kuin olet tehnyt 2 täyttä sykliä, eli lataus kerralla aikuisten oikeasti täyteen jolloin akku lämpenee, ja sitten purku ja sama homma toiseen kertaan, niin turha spekuloida yhtään mitään akun tai laturin kunnosta. Tämän operaation jälkeen pitäisi akku latautua täyteen ihan kiltisti ihan Nimh ohjelmallakin eli 5 mV/kenno delta peakillä. On enemmän kuin normaalia että Nimhit antaa false piikkejä kun ovat olleet jonkun aikaa käyttämättä.

Poissa s.m.

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Ohjeita lataukseen..
« Vastaus #17 : 04.11.19 - klo: 21.34 »
Jännitteitä on ihan turha ihmetellä. Ne on mitä on. Ennen kuin olet tehnyt 2 täyttä sykliä, eli lataus kerralla aikuisten oikeasti täyteen jolloin akku lämpenee, ja sitten purku ja sama homma toiseen kertaan, niin turha spekuloida yhtään mitään akun tai laturin kunnosta. Tämän operaation jälkeen pitäisi akku latautua täyteen ihan kiltisti ihan Nimh ohjelmallakin eli 5 mV/kenno delta peakillä. On enemmän kuin normaalia että Nimhit antaa false piikkejä kun ovat olleet jonkun aikaa käyttämättä.
En ole kuin tarkistanut, kun ees noin lähelle osuu lataus aika, no pintalämpömittaria ei ole käytössä, mut huomattavasti kättä lämpöisempi akku, latautunut nyt parhaimmillaan 1tunti ja25 min ja voltit huitelee siellä 8,8-8,89 parhaillaan! Just tuli propeakista 1800mah (siitä en älynnyt aikaa ottaa)9,01
Nyt noin 10-15 min 8,69???
Tää on nyt neljäs kerta, kun akut on (oletettavasti) oikeesti täynnä!?
Ja purettu ajamalla ja sillä h4 polttimolla! Ja hetki siitä, varaus noussut voltilla!??
Nyt on sit joku mitä en älyä!? Selittäkää kuin vajaa älyselle, et ymmärrän, mitä jätän tekemättä ja tai mitä teen väärin??


Edit: siis miulla 4kpl 1800mah akkuja nimh tuli rtr pakettien mukana, 4kpl ostin autoja! Jokaiseen 2kpl 3000mah akkuja, 6,kpl tuli, 2 matkalla! Osa toimii, niinkuin minun järkeen käy! Osa ei!?
En tosin ole merkannut tai merkinnyt, mikä akku kettuilee latauksessa, ja onko sama millä ajo aika miltein puolet pienempi, kuin toisella!
En osannut aavistaa, et nää vois olla näin hankalia?!
« Viimeksi muokattu: 04.11.19 - klo: 21.54 kirjoittanut s.m. »

Poissa Screwed

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Ohjeita lataukseen..
« Vastaus #18 : 04.11.19 - klo: 22.57 »
Mä en nyt ymmärerä mitä sun ei pitäisi ymmärtää? Tottakai jännite vaihtelee rajusti sen mukaan onko akku levossa, latauksessa tai puretaan. En nyt tajua miksi tämä olisi niin mahdoton ymmärtää?

Sun kirjoitukset ovat niin sekavia että mulla on suuri avaikeuksia ymmärtää mikä tässä nyt on ongelma? Jos tyjään 1800 mAh akkuun menee 1600 maH sisään voidaan se pitää hyväksyttävänä. Ja voihan ne akut purkaa sillä laturilla niin saa myös purkukapasiteetin jos se tässä nyt on ongelmana?

Poissa s.m.

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Ohjeita lataukseen..
« Vastaus #19 : 04.11.19 - klo: 23.28 »
Mä en nyt ymmärerä mitä sun ei pitäisi ymmärtää? Tottakai jännite vaihtelee rajusti sen mukaan onko akku levossa, latauksessa tai puretaan. En nyt tajua miksi tämä olisi niin mahdoton ymmärtää?

Sun kirjoitukset ovat niin sekavia että mulla on suuri avaikeuksia ymmärtää mikä tässä nyt on ongelma? Jos tyjään 1800 mAh akkuun menee 1600 maH sisään voidaan se pitää hyväksyttävänä. Ja voihan ne akut purkaa sillä laturilla niin saa myös purkukapasiteetin jos se tässä nyt on ongelmana?


No siis mikä on hyväksyttävää?!
Sori antini, ei ole tarkoitus epäselvästi kirjoittaa tarkoituksella! Koitan nyt ajatuksella.

Jos miulla on 3000mah akku niin 3amp virralla sen pitäisi olla 1tunti latausta ja se on täynnä?! Eikö?
Suoraan laskettuna, jos lataan isommalla virralla, 3,2-3,5amp se lataus aika pitäisi olla lyhyempi kuin tunti?? Näin itse olen käsittänyt, luulen olevani oikeassa!?
Unohdetaan nyt hetkeksi lataus ajat!
Sitä ihmettelen, kun viimein olen saanut akun täyteen lämmennyt latauksessa, noin 40c yleis mittari näyttää 8,98volttia, olen käsittänyt että 9volttia on täydet!? Aika hyvä siis!? Mutta voltit tippuu 8,17 vuorokaudessa!? Onko tämä ookoo???
Tyhjennän ajon jälkeen h4 polttimolla akun voltit noin 6v, aikaa menee 5min, ne on 7,2v? Onko tämä ookoo??

Osa akuista, kun kaikki on ladattu samoilla arvoilla, toiset imax toiset propeak laturilla, yhdellä 3000mah akulla menee täyteen aikaa 3,5amp virralla 52minuuttia, mielestäni ollaan aika kohdillaan? On lämmin on virtaa sen lähes 9volttia
Toisella akulla kestää sen 78minuuttia???
Mistä johtuu, eikä se tee sitä että pelkästään imax, mikä osaa purkaa ensiksi ja sit ladata, vaan myös pro peak lataa "liian kauan"
Tänään meni 1000mah 1amp latauksella, en enää muista oliko 1800 vai 3000 pötkö 1tunti 25minuuttia propeakilla?! Hieman ihmetyttää!?


No, nyt laitetaan täydet akut kiinni ja lähdetään ajamaan.
Ei voida taata täysin samaa ajotyyliä, mutta saman tyyppistä kaasuttelua kaikilla. Yhdellä kestää 1800mah akku 6minuuttia, kun toisella 12 minuuttia!? Onko tämäkin ookoo ja olisi pitänyt laboratioissa testailla, että voidaan puhua suuntaa antavista tuloksista?!

Oma käsitykseni on, että, akut ei toimi samalla tavalla kuin toiset akut? Ja syytä tähän nyt haen miksi ei, enkö älyä jotain, mitä teen väärin?

Ja edittiä, vertailen näitä noihin 5muuhun akkuun, mitkä toimii miun älyllä niin kuin luulisi toimivan. No jossain saattanut myös esiintyä sitä false peakkia, mut ladattu täyteen, lämmennyt kunnolla/oikein, vuorokauden ja kahden vuorokauden jälkeen virtaa on sen 8,4-8,44 tää mielestäni ookoo?!

Tosiaan en tiedä paljon on tyhjän akun voltit kun purettu, sinne 6v mihin on hyvä nousta ja mikä on ookoo lukema, kun akku on tyhjä?!

Täytyy merkata nuo akut ja pitää kirjaa, nii osaa katsoa tarkemmin heräileekö nekin, vai onko nekin ihan ookoo lukemissa, ja kunhan hätäilen turhaan??
« Viimeksi muokattu: 05.11.19 - klo: 08.06 kirjoittanut s.m. »

Poissa Screwed

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Ohjeita lataukseen..
« Vastaus #20 : 05.11.19 - klo: 10.38 »
Siinä Imax laturissa on käsittääkseni näyttö joka kertoo paljonko sähköä on mennyt sisään ja paljonko ulos. Katso sitä. Älä katso kelloa tai jännitteitä. Vopiko tämän enää selvemmin sanoa?

Poissa s.m.

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Ohjeita lataukseen..
« Vastaus #21 : 05.11.19 - klo: 10.43 »
Noni asia selvisi, kennot ei ole enää (välttämättä)  yhtä laadukkaita ja balanssissa toisiinsa, siitä johtuen rajut heittelyt lataus ajoissa ja tyhjeneminen! Täytyy toivoa et nämä heräilee sit muutamien lataus kertojen päästä!
Tosiaan silloin 15vuotta sitten, akut piti kutinsa ja kennot tasalaatuisia ja balansissa, myöhemmin huonolla hoidolla pilasin niitä, niin kolmesta akusta tein kaks toimivaa huono tai huonot pois kun ei pitänyt / ottanut virtaa vastaan ja kunnon kolvilla tinasin paremmat kennot tilalle.
Joo noobina en älynnyt, et pitää mahdollisesti monta kertaa ladata ja purkaa uusia akkuja, kun osa toimi heti kuten pitää ja osa toisella kerralla!

Mut kiitos Screwedille tätähän sie koitit toitottaa jo heti, jäi vain kun miulle uusi on uusi, ja osa toimi heti ja aikoinaan käytetyt toimi paremmin, kuin nää kolme kappaletta huonoja! Mut jos se tästä vielä iloksi muuttuu!
« Viimeksi muokattu: 05.11.19 - klo: 10.51 kirjoittanut s.m. »

Poissa niemis

  • Moderaattori
    • Profiili
Vs: Ohjeita lataukseen..
« Vastaus #22 : 05.11.19 - klo: 17.52 »
Siivoiltu topikista turhuuksia /provoja yms. pois.
Pidetään jatkossa viestit asiallisina.

T:
Ylläpito / Niemis a.k.a Jani Niemenmaa
Slow is smooth, smooth is fast!

Poissa s.m.

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Ohjeita lataukseen..
« Vastaus #23 : 05.11.19 - klo: 20.56 »
No nyt on aikaa latailla ja purkaa ajan kanssa!
Pikku pänninki oli raudassa ja kädet vika paikassa?