Kirjoittaja Aihe: FinTrack Tour- sarja kaudelle 2019  (Luettu 2531 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Pepess

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: FinTrack Tour- sarja kaudelle 2019
« Vastaus #30 : 12.08.18 - klo: 22.30 »
Tuossa näköjään ETS on tukkinut myös porsaanreiät, eli koriin ei saa myöskään lisätä mitään lisäpainoja sen painon lisäämiseksi.

Jos tästä tulee kansainvälinen trendi, niin minusta kannattaisi pohtia tätä tulevaan kauteen myös Suomeen.

Kannatetaan. No ehkä sen verran kannattaa sääntöä sorvata, että korin painoon lasketaan normaalit teippaukset vahvikkeina esim. koritolppien reikien, rengasaukkojen yms. helposti hajoavien kohtien vahvistamisessa, jotka hajoavat helposti niin normaaleissa kuin lightweight-koreissakin - niiden tarkoitushan ei ole lisätä painoa, vaan antaa korille pidempi elinikä :wink:

Ja olishan se hienoa nähdä entistä enemmän hienosti maalattuja koreja radalla :grin:
RCtarrat.com - Tarroja joka lähtöön!

Poissa Screwed

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: FinTrack Tour- sarja kaudelle 2019
« Vastaus #31 : 12.08.18 - klo: 22.59 »
Tuossa näköjään ETS on tukkinut myös porsaanreiät, eli koriin ei saa myöskään lisätä mitään lisäpainoja sen painon lisäämiseksi.

Jos tästä tulee kansainvälinen trendi, niin minusta kannattaisi pohtia tätä tulevaan kauteen myös Suomeen.

Kannatetaan ja sääntö vielä voimaan mahdollisimman nopeasti nyt heti syksyllä.

Kim Elfström

Poissa Vesa

  • Oulun seudun pienoisautoilijat ry
    • Profiili
Vs: FinTrack Tour- sarja kaudelle 2019
« Vastaus #32 : 12.08.18 - klo: 23.31 »
Onko shoegoolla vahvistaminen lisäpaino vai korin korjausta? Just tsekkasin, että mun Prolite painaa n 77g tarroilla, lw painaa 88g. Jengi puhuu aina, että maali painaa kymmeniä grammoja korissa. 60ml maalipurkki painaa ~65g, siitä maalaa monen monta koria. Tuleeko katsastuksessa hylky, jos kori painaa 90,1g mutta se onkin prolite kori?

Resurssit ei riitä katsastuksessa tuollaisen valvomiseen.

Kaikkiin tällaisiin juttuihin pitäisi olla valmis ratkaisu, ennenkuin moista sääntöä ottaa käyttöön. Tehtailla on jo pitkään ollut valmistustekniikka sellaisten korien varmistamiseen joissa halutut kohdat ovat joko paksumpia tai ohuempi. Korit ovat paperiakin ohuempia päältä. Mihin vedoten tuollaiset sitten kielletään kisoissa? Ihan vain ajatuksena siis.
Destiny | Reedy | Xenon | JFT | V*DZN | Team Associated | BlackArt | TQ Wire | EuroRC

Poissa Screwed

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: FinTrack Tour- sarja kaudelle 2019
« Vastaus #33 : 13.08.18 - klo: 10.04 »
En ymmärrä katsastuksen resusrssiongelmaväitettä jos kori katsotaan kerran aamulla ja merkataan.

Pyörittelee tätä juttua miten päin vaan, niin vähemmän huono ratkaisu on tuo 90g raja, vaikkakin sitten kenkäliimalla, kuin se että kaikki ajaa paperikoreilla yhden erän jonka jälkeen korin saa vaihtaa jos tuli sopiva pusu. Jos joku valitsee proliten kenkäliimalla ja toinen tavis LW korin niin fine. Se on edelleenkin vähemmän huono vaihtoehto kuin se että kaikki ajaa paperikorilla ilman kenkälimaa.

Poissa Pepess

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: FinTrack Tour- sarja kaudelle 2019
« Vastaus #34 : 13.08.18 - klo: 15.43 »
Eikös sen korin voi merkata katsastuksessa samalla kuin merkkautetaan spoileri - ei tuosta pitäisi kovin paljoa ylimäärävaivaa olla käyttää kori vaa'alla ja täpätä siihen hieman kynsilakkaa.

Ja ehkä se selkein sääntö olisi pelkästään minimipainoraja korille ja that's it.
RCtarrat.com - Tarroja joka lähtöön!