RC Center

Kirjoittaja Aihe: Mini Classic sääntökeskustelu  (Luettu 2042 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa macman

• Aluevalvoja
    • Profiili
Mini Classic sääntökeskustelu
« : 02.10.18 - klo: 22.21 »
Tässä keskustelussa voi kysellä Mini Classicin sääntö asioihin liittyviä kysymyksiä.
Ja vaikka käydä sääntöväännöt syksyllä Classicin osalta...
« Viimeksi muokattu: 04.10.18 - klo: 22.13 kirjoittanut macman »

Vs: Mini Classic sääntökeskustelu
« Vastaus #1 : 12.10.18 - klo: 11.07 »
Classicin harjattomassa combossa ilmennyt tulkinnanvaraista tietoa ; asia testataan viikonloppuna ja ilmoitetaan hyvissä ajoin ennen Äänekosken kisaa .....
Tämä väliaikatietona
.

Säännöt täsmennetty osioon.

Lyhyesti: Classicin pinioni 16T ja säätimen säädöt (punch+ennakko) maximi-arvoissa eli täysillä.

:cool: Barbie :cool:
« Viimeksi muokattu: 15.10.18 - klo: 09.57 kirjoittanut Luigi54/vielä vanhempi »
Tamiya Mini; Poikien Barbie , Tosimiesten Barbara....

Poissa macman

• Aluevalvoja
    • Profiili
« Vastaus #2 : 15.10.18 - klo: 11.30 »
Classic minin sääntöjä hiukan päivitetty harjattoman combon osalta.
Samalla paikkasin pienen voimansiirtoon liittyvän porsaan reiän mikä oli jäänyt huomaamatta muiden päivitysten yhteydessä  :grin:

Marko Aava

Poissa snakepoison

• Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
« Vastaus #3 : 15.10.18 - klo: 16.05 »
Öööö asia ei sinäänsä minulle kuulu, mutta öikös tuo Ennakko säätö ole turhaa koska konetta kuitenkin ajetaan sensorittomana ?
« Viimeksi muokattu: 15.10.18 - klo: 16.20 kirjoittanut snakepoison »
Destiny | Tamiya | Losi | Xpress | Reedy | Futaba | Savöx

Poissa macman

• Aluevalvoja
    • Profiili
« Vastaus #4 : 15.10.18 - klo: 16.14 »
Ei timing arvolla ole ainakaan ohjekirjan mukaan mitään vaikutusta sensorittomana.
Punchin saa jokainen säätää oman maun ja ajotavan mukaan kuten haluaa.

« Vastaus #5 : 31.10.18 - klo: 08.59 »
No nyt näyttää sääntökeskustelu riistäytyneen täysin lapasista.....

Jonkun mielestä pitäisi jo miettiä , kenelle kauppiaalle tavaransa maksaa jne ......
Jonkun mielestä on jopa vihapuhetta ilmassa ..... yms.
Jonkun mielestä taas "ns.luokan vetäjä" on kauppiasorientoitunut eli ts. kotiinpäin vetäjä ..... suomeksi.

Yleensä ne valittaa , jotka eivät ole tehneet tai olleet osallisina sääntöjä mietittäessä..... 
Sääntökeskustelu on SÄÄNTÖKESKUSTELU , eikä mikään kiukuttelupalsta vaan ASIALLISTEN ja PERUSTELTUJEN mielipiteiden vaihtoa ... Eri mieltä saa olla TIETYSTI , mutta tässä ylläolevat , mainitut seikat eivät täytä keskustelun kriteereitä..... Yrittää niitä katsoa kuinka positiivisesti hyvänsä.

:angry: Barbie :angry:
« Viimeksi muokattu: 31.10.18 - klo: 09.34 kirjoittanut Luigi54/vielä vanhempi »

Poissa tvih

• Vanhempi jäsen
    • Profiili
« Vastaus #6 : 23.11.18 - klo: 22.26 »
Meinasin tilata sen harjallisen noparin luokan vaihtoa ajatellen, mutta sitten yhtäkkiä muistinkin taas sen classicin akkusäännön. Ainaisena vastarannan kiiskinä onkin kysyttävä että onkohan sillä(kään) säännöllä olevinaan enää mitään oikeata virkaa vai onko mukana vain nostalgian takia tässä vaiheessa? Pyöreäreunaisistakin nyky-LiPoista saa kyllä virtaa enemmän kuin tämmöinen autonrääpäle pystyy imemään, ei ole käytännön kilpailuetua kanttiakusta sikäli.

« Vastaus #7 : 26.11.18 - klo: 08.30 »
Meinasin tilata sen harjallisen noparin luokan vaihtoa ajatellen, mutta sitten yhtäkkiä muistinkin taas sen classicin akkusäännön. Ainaisena vastarannan kiiskinä onkin kysyttävä että onkohan sillä(kään) säännöllä olevinaan enää mitään oikeata virkaa vai onko mukana vain nostalgian takia tässä vaiheessa? Pyöreäreunaisistakin nyky-LiPoista saa kyllä virtaa enemmän kuin tämmöinen autonrääpäle pystyy imemään, ei ole käytännön kilpailuetua kanttiakusta sikäli.

Kyllä ne kanttiakut ovat edelleen kiellettyjä , johtuen , ettei M03:seen käy kuin pötkömallinen.
Hyvästä kanttiakusta on selkeää hyötyä ..... ainakin teoriassa.

:cool: Barbie , isä aurinkoinen :cool:

Poissa snakepoison

• Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
« Vastaus #8 : 26.11.18 - klo: 20.23 »
Muutama sananen Hiili vs Hiiletönkone-keskusteluun. Olosuhteiden pakossa tällainen combo kantautui minulle ja olen sitä muutaman kerran testannut. Puhun nyt sunnuntaiajelijan ja tavanharrastajan näkövinkkelistä. En itse ainakaan saanut combosta mitään selkeää hyötyä irti , ja oman ennätykseni olen radalla ajanut hiilikoneella. Hiiletön ehkä jaksaa hieman paremmin mutkaosuuksilla, mutta nopeuseroja en huomannut. Tutkaan täräytin 32.5 km/h . Tietenkin hiilikoneissa on hajontaa suuntaan jos toiseen. Kuitenkin combosta jäi hyvä fiilis .
Destiny | Tamiya | Losi | Xpress | Reedy | Futaba | Savöx

« Vastaus #9 : 27.11.18 - klo: 09.46 »
Muutama sananen Hiili vs Hiiletönkone-keskusteluun. Olosuhteiden pakossa tällainen combo kantautui minulle ja olen sitä muutaman kerran testannut. Puhun nyt sunnuntaiajelijan ja tavanharrastajan näkövinkkelistä. En itse ainakaan saanut combosta mitään selkeää hyötyä irti , ja oman ennätykseni olen radalla ajanut hiilikoneella. Hiiletön ehkä jaksaa hieman paremmin mutkaosuuksilla, mutta nopeuseroja en huomannut. Tutkaan täräytin 32.5 km/h . Tietenkin hiilikoneissa on hajontaa suuntaan jos toiseen. Kuitenkin combosta jäi hyvä fiilis .

Juurikin näin.
Tukee aikaisempia testejä , joita suorittivat Äänekosken poijaat.
Hyöty ja ero harjalliseen tulee sitten iän myötä.... eli lähes ikuinen....
Hyvä , että on testausta muuallakin .... Kiitos !!

:cool: Barbie :cool:

Poissa tvih

• Vanhempi jäsen
    • Profiili
« Vastaus #10 : 27.11.18 - klo: 16.29 »
----
« Viimeksi muokattu: 27.11.18 - klo: 18.11 kirjoittanut tvih »