GT2000 säännöt kaudelle 2022-2023
Auto:
-1/10 kokoinen 4-veto tai FWD etuvetoauto ns. touring alusta
-Minimipaino 1320g
-FWD etuveto auton minipaino 1250g
-Leveys ilman koria max 190 mm
-Akseliväli max 273 mm
Sähköt:
Moottori:
4-vetoauto
-TSS-10 Moottori: Hobbywing Xerun Justock 3650SD G2.1 21.5T, tuotenumero 30408012
-"vanha TSS-10" Moottori: Muchmore MR-FZX215WF FLETA ZX 21.5T Brushless Motor Type-W Fixed Timing --
Version, tuotenumero 110311
-Moottorien muokkaaminen laakerien vaihtoa lukuunottamatta on kielletty, roottorin saa vaihtaa vain täysin
alkuperäisen malliseen.
FWD etuvetoauto
-Vapaa 17.5T kone
Nopeudensäädin:
-ROAR tai BRCA hyväksytty sensorillinen 0-ennakko säädin ns. Blinky säädin
Akku:
-Kovakuorinen 2S tai 2S HV(High Voltage) lipoakku
-max. jännite 8.4V (+0.04V)
-Maksimi latausvirta 10A
-Lataus lipopussissa
Renkaat:
-Yksityyppirengas Ride 1:10 Slick Type Tire belted, 24mm with LT Inner Set
Tuotenumero RI-24500
-Sallittuja renkaita ovat myös edellä mainitun renkaan valmiiksi vanteelle liimatut versiot:
RIDE preglued RI-26073
RIDE preglued RI-26073BK
RIDE preglued RI-24082
-Yksi sarja (4 kpl) per kilpailu sallittu
-Vain alkuperäinen renkaiden mukana tullut LT insertti sallittu
-Renkaan pinnan hiominen kielletty. Ainoastaan valusauman purseet saa poistaa hiomalla.
-Puolavanteet, levyvanteet kielletty. Levyvanteista reikiä poraamalla/työstämällä tehdyt puolavanteet kielletty .
-Rikkoutuneen renkaan saa vaihtaa kilpailunjohtajan luvalla.
-Ainoastaan kaupallisesti saatavilla olevat ns. hajuttomat pienoisauto- käyttöön tarkoitetut pitoaineet ovat
sallittuja. Renkaiden puhdistukseen ovat sallittuja ns. hajuttomat puhdistusaineet. Hajuttomien jarrukliinereiden
tai vastaavien puhdistusaineiden käyttö on sallittua.
Ajoformaati ja ajotapa:
-2 ohjattua harjoitusta
-3 tai 4 alkuerää kilpailijoiden määrän/aikataulun mukaan.
-Alkuerissä pistelasku 2/3 tai 2/4
-Alkuerien lähtö kuten FTT
-Finaalit vähintään kolminkertaisena.
-Finaalissa pistelasku 2/3 tai 2/4
-Alkuerät 5 min ja Finaalit 8 min
-Kuljettajien määrä alkuerissä max. 7 kuljettajaa/erä
-Finaaleissa kuljettajat jaetaan alkuerätulosten mukaan formulatyylliseen lähtöruudukkoon.
-Finaalijako alla olevan taulukon mukaan(taulukko löytyy liitteenä olevasta pdf tiedostosta)
Kori:
-Autolla oltava 1:1 esikuva tai tätä riitävän tarkkaan muistuttava sarjatuotannossa ollut tai oleva henkilöauto,
urheiluauto tai näiden kilpa-auto versio.
-Sedan, coupe, fastback, roadster ja GT malliset korit sallittu.
-Concept ja IMSA tyylliset prototyyppi korit kielletty.
-Efran tai ROAR T2 listalla olevat tai olleet korit kielletty.
-Korin leveys valmistajan ilmoittaman nimellismitan mukaan max. 200 mm
-Kori leikataan esikuvan mukaisesti valmistajan leikkauslinjoja pitkin.
-Lokasuojan kaarien maltillinen työstäminen sallittu ettei renkaat ota joustoissa koriin kiinni.
-Kori ei saa ulottua auton pohjalinjan alapuolelle.
-Ainoat sallitut reiät ovat koritolpille ja antenille tarkoitetut reiät.
-Koriin ei saa laittaa ylimääräisiä ilmanohjaimia/diffuusoreita.
-Korisarjan mukana tullut tai omavalmiste siipi sallittu.
-Siiven max. koko: pituus 40 mm, korkeus 15 mm mitattuna pystysuunnassa auton ollessa vaakatasossa ,
leveys max. korin leveys.
-Siipeen saa kiinnittää pystysuuntaiset päätylevyt. Päätylevyn yläreuna ei saa nousta korkeammalle kuin siiven
korkein kohta.
-Omavalmiste siiven ja korin välissä maksimissaan 15mm korkeat jalat/ korokepaloja.
-Korin maalaus ja teippaus mielellään 1:1 kilpa-autojen tyylliin.
-Ikkunat pitää olla läpinäkyvät.
-Korissa oltava kilpailunumerot valkoisella tai keltaisella pohjalla auton molemmilla kyljillä, etu ja taka-akselin
välissä.
-Numerot selkeällä mahdollisimman isolla fontilla.
-Numero ei saa peittää auton etusivu ikkunaa.
-Korilista on suuntaa antava.
-Listalta puuttuvan korin sääntöjenmukaisuuden päättää kilpailunjohtaja ja katsastuspäällikkö sekä GT2000
lajiyhteyshenkilö.