Kirjoittaja Aihe: 1/8 rata-autot (C8 luokka)  (Luettu 323444 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Mika R

  • Vieras
1/8 rata-autot (C8 luokka)
« Vastaus #30 : 07.02.05 - klo: 15.38 »

Poissa .21

  • Veteraani
    • Profiili
1/8 rata-autot (C8 luokka)
« Vastaus #31 : 07.02.05 - klo: 15.45 »
Saakeli kun ei oikein osaa noita kuva juttuja, no joka tapauksessa siinä se omani nyt on mutta aika riisuttuna odottelee vielä hop uppeja sekä kevättä, ajattelin vielä yhden lola korin maalata kesäksi. Mika joudutko tilaamaan hobbylinnan kautta GT-onen? itselläni oli hobbylinnan tower tilauksessa mutta itse mokasin koska luulin että se hpi:n myynti kielto olisi poistunut, se mikko kerkesi jo yhden korin lähettämään varastosta mutta oli superin. :cry: ja puhuttiin että kyselisi suoraan HPI:ltä.

Mika R

  • Vieras
1/8 rata-autot (C8 luokka)
« Vastaus #32 : 07.02.05 - klo: 16.01 »
No joo, voisihan sen suoraankin tilata mutta sieltä nyt tulee muutakin sälää joten tilatkoon se Mikko sen mulle mistä tahtoo.

Poissa .21

  • Veteraani
    • Profiili
1/8 rata-autot (C8 luokka)
« Vastaus #33 : 07.02.05 - klo: 16.12 »
Harmitti vaan kun kerkesin 2 kk odottamaan. laitoit aiemmin linkin siihen kytkin pakettiin katsoinko oikein että kytkin pinnassa olisi jonkun näköiset painot (3 kpl) niiden "planeetta" palojen lisäksi. ?

Mika R

  • Vieras
1/8 rata-autot (C8 luokka)
« Vastaus #34 : 07.02.05 - klo: 19.51 »
joo, ymmärrän. Kyllä siinä taitaa olla jotku palat, en ole vielä avannut pusseja. Kuvassa 4 näyttäis sellaset olevan 3 kpl.

Poissa .21

  • Veteraani
    • Profiili
1/8 rata-autot (C8 luokka)
« Vastaus #35 : 07.02.05 - klo: 20.11 »
Ollaan huomattu että eri valmistajien osat käyvät melko pitkälti keskenään, mugen, serpent, Team magic, kawahara, ja juuri kun tuosta kytkimestä kirjoitin niin varsinkin siinä on erittäin iso plussa että pystytään soveltamaan toisen valmistajan pintoja kuin kyoshon. Kyosholla ei maksa yksi harmaa pinta kun "VAAN" 20-27 euroa joka on kyllä aivan sika kiskurointia kun taas kytkin kellon päivityksellä vaikka JP-racingin kisa kelloon joka kyllä aluksi maksaa mutta pidemmän päälle sen saa noissa pinnoissa takaisin kun vastaava pinta esim: serpentillä maksaa 6-10 euroa. Varmaan myös seuraavassa hop up tilauksessa otan pikkaisen pitävemmän jarrulevyn ainakin jossain tilanteessa säästä suuremmalta kolarilta, on nimittäin aika helppo pyörähtämään kun vähän enemmän painaa jarrua.

Mika R

  • Vieras
1/8 rata-autot (C8 luokka)
« Vastaus #36 : 08.02.05 - klo: 21.43 »
Toi on hyvä tietää jos HPI osat loppuu jossain vaiheessa, koska auto ei ole enää vuoden 2005 katalogissa.

Sanopas mitkä osat teillä ovat kuluneet/menneet vaihtoon Tattarilla? Jos rata on puhdas niin eniten kuluu kai renkaat, mutta mites hihnat, hammasrattaat ym. oletteko joutuneet uusimaan niitä? Kyselen että tiedän ostaa varastoon vielä kun osia saa.

Entä ootteko vaihtaneet välityksiä vakiosta ?

Poissa .21

  • Veteraani
    • Profiili
1/8 rata-autot (C8 luokka)
« Vastaus #37 : 09.02.05 - klo: 07.11 »
Mika varmaan ainakin renkaita ostaisin useamman sarjan! sekä kytkin pintoja osta myös useampi, itse meinaan ainakin 10 kpl sijoittaa, hihnat ovat pysyneet erittäin hyväkuntoisina koska olemme putsanneet ajojen jälkeen erittäin huollisesti! mutta kyllä kai niitäkin on hyvä olla. rattaista sen verran että kysyin future rc "myyjältä" että onko järkeä vaihtaa pienempiin välityksiin niin sanoi että autosta saattaa tulla vieläkin kiukkuisempi niin ei sitten olla puututtu noihin välityksiin, erittäin sopivat välitykset ainakin itselle juuri sopivasti kiihtyy sekä kerkeää hyvin vaihtaa kakkosta tattarilla. Ollaan myös sijoitettu evolvaan alumiiniseen middleblokkiin vanhan muovisen tilalle oli nimittäin kyllä semmoinen letku että oikein ihmeteltiin että miten ne laakerin on edes pysyneet paikallaan.
Suurin huolenaiheemme oli kuitenkin jo mainitsemani renkaat, kytkin paketti, hihnat, työntötangot, varmaan jotain muutakin ei nyt tule mieleen.

Poissa HVoltage

  • RSRCA
    • Profiili
    • Kaikkee paskaa...
1/8 rata-autot (C8 luokka)
« Vastaus #38 : 09.02.05 - klo: 08.17 »
Lainaus käyttäjältä: "Mika"
Toi on hyvä tietää jos HPI osat loppuu jossain vaiheessa, koska auto ei ole enää vuoden 2005 katalogissa.


Pitäisköhän Mika kysyä HPI:lta suoraan että kuinka kauan osia valmistavat vielä? Toivottavasti vielä jokunen vuosi olisi osia tarjolla.
| KJFC | Yeah! If you could go ahead and flip my rc car over, that'd be great |

Mika R

  • Vieras
1/8 rata-autot (C8 luokka)
« Vastaus #39 : 09.02.05 - klo: 08.26 »
Joo. Kyllä mä uskoisin näin, Toweristakin saa vielä vuoden 2000 mallien osia. Sitten kun alkavat myydä poistohintaan, niin on hyvä hankkia varaosat sieltä ;-)

Mika R

  • Vieras
1/8 rata-autot (C8 luokka)
« Vastaus #40 : 09.02.05 - klo: 08.30 »
Lainaus käyttäjältä: ".21"
Mika varmaan ainakin renkaita ostaisin useamman sarjan! sekä kytkin pintoja osta myös useampi, itse meinaan ainakin 10 kpl sijoittaa, hihnat ovat pysyneet erittäin hyväkuntoisina koska olemme putsanneet ajojen jälkeen erittäin huollisesti! mutta kyllä kai niitäkin on hyvä olla. rattaista sen verran että kysyin future rc "myyjältä" että onko järkeä vaihtaa pienempiin välityksiin niin sanoi että autosta saattaa tulla vieläkin kiukkuisempi niin ei sitten olla puututtu noihin välityksiin, erittäin sopivat välitykset ainakin itselle juuri sopivasti kiihtyy sekä kerkeää hyvin vaihtaa kakkosta tattarilla. Ollaan myös sijoitettu evolvaan alumiiniseen middleblokkiin vanhan muovisen tilalle oli nimittäin kyllä semmoinen letku että oikein ihmeteltiin että miten ne laakerin on edes pysyneet paikallaan.
Suurin huolenaiheemme oli kuitenkin jo mainitsemani renkaat, kytkin paketti, hihnat, työntötangot, varmaan jotain muutakin ei nyt tule mieleen.


Kiitti tiedoista! Aika jännä että noita kytkimiä menee noin paljon teillä. Muut ymmärrän, mutta työntötankoja?? Niitä meni varmaan eniten kasatessa autoa ;-)

Poissa .21

  • Veteraani
    • Profiili
1/8 rata-autot (C8 luokka)
« Vastaus #41 : 09.02.05 - klo: 08.46 »
joo kyllä noita pintoja tuntu ainakin säätö vaiheessa menevän.  :mrgreen:  Dantomista kehuivat serpentin omaa keltaista pintaa kuulemma kestää iha sika älyttömästi, :?:  työntötangot mainitsin siksi että kun viimekesänä huomattiin että kun pykälsi kakkosvaihteen silmään niin oli muutaman kerran lähellä että ei löytynyt viereiseltä mikro auto radalta evolva, syyksi paljastui lähes kierteetön ball end joka vaihdettiin uusiin rosterisiin. ainiin sullahan oli superissa alu hihna pyörät niitäkin on saatavissa näihin suht edullisesti.

Mika R

  • Vieras
1/8 rata-autot (C8 luokka)
« Vastaus #42 : 09.02.05 - klo: 08.54 »
ok! Joo oli. En tiedä saako kylläkään tähän Proceediin, sen verran erilaiset.

Poissa .21

  • Veteraani
    • Profiili
1/8 rata-autot (C8 luokka)
« Vastaus #43 : 09.02.05 - klo: 11.27 »
Ei ollut muuten hinnalla pilattu noi 65mm työntötangot. taisin maksaa ihan ohjehinnan noin 4-7 euroa.

Mika R

  • Vieras
1/8 rata-autot (C8 luokka)
« Vastaus #44 : 11.02.05 - klo: 10.18 »
Aloittelin tuota Proceedin kasausta eilen. Osien laadussa ei ole valittamista.

Se on aika jännä näissä 1/8 rata-autoissa kun niissä ei ole diffejä. Jäykkä taka-akseli on todella tukevaa tekoa ja vaihteen kytkinpalat ja kello pari-kolme kertaa isommat kuin NTC3 :ssa. Edessähän tuossa on oneway. Ajo on kyllä varmaan kovin erilaista kuin tourereilla tästä johtuen ja takarenkaita kuluu.

Kasaus ollut vaivatonta, mutta lukitussokkien asennus vaihteen rattaisiin oli kyllä verrattain tuskaista, joten spur geareja ei kyllä heti lähde vaihtamaan, ennen kuin kuluvat loppuun. (kts. http://www.hpiracing.com/graphics/instr/proc/proceed-009.jpg )
Jos välityksiä lähtee vaihtamaan niin niin kytkinkellon pinjoneista mielummin, jotka irtoavat kierteillä helposti.

Laitan kuvia jossain vaiheessa.

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
1/8 rata-autot (C8 luokka)
« Vastaus #45 : 11.02.05 - klo: 11.15 »
Hae Biltemasta noihin sokkiin tarkotetut pihdit niin onnistuu jopa nopeammin kuin ruuvin irroittaminen.
Pihdit paikalleen, sopiva puristus ja sokka pois.
Paikalleen laitto tietysti käänteisesti. :mrgreen:

Edit:Suora linkki

Ja halvempi versio joka käy sekä ulkopuolisille että sisäpuolisille lukkorenkaille.

Edit2: Muutin linkin oikeaksi. On näköjään Biltemalla kuvat vähän sekasin.[/url]

Mika R

  • Vieras
1/8 rata-autot (C8 luokka)
« Vastaus #46 : 11.02.05 - klo: 11.20 »
Lainaus käyttäjältä: "*HOKE*"
Hae Biltemasta noihin sokkiin tarkotetut pihdit niin onnistuu jopa nopeammin kuin ruuvin irroittaminen.


Kiitti vinkistä! Täytyy tehdä se. Näinhän se on, useimmat ongelmat johtuvat työkalujen puutteesta.

Poissa .21

  • Veteraani
    • Profiili
1/8 rata-autot (C8 luokka)
« Vastaus #47 : 11.02.05 - klo: 18.44 »
No niin lähiaikoina meidänkin "tiimi" saa hudyn alustan säätösarjan ja pitäisi alkaa tutustumaan vähän pintaa syvemmälle noissa säätöhommeleissa eikä aina vain laittaa suunnilleen kohdalleen :mrgreen:. Jos jollain ammattilaisella olisi heittää vinkkiä minkälaista astetta kannattaa esim: laittaa etu ja takapyöriin niin olisin erittäin kiitollinen. Mika toi proceedin vaihdelaatikon kiinnitys näyttää kyllä omasta mielestä fiksummalta kuin evolvassa tai ainakin vähän nopeammalta, evolvassa on semmoinen klunssi joka on elämäntiukkaan kiinni akselissa, kaverille kävi tämän vaihdelaatikon kanssa viimekesänä hauskasti kuusiokolo ruuvissa ei ollut lukitetta niin tattarin radalla kuului semmoinen suhahdus vain ja rattaat pyörivät pitkin rataa :)

Odottelen mielenkiinnolla kuvia.

Poissa .21

  • Veteraani
    • Profiili
1/8 rata-autot (C8 luokka)
« Vastaus #48 : 11.02.05 - klo: 18.49 »
Tämän lolan ajattelin seuraavaksi ottaa käsittelyyn.

Mika R

  • Vieras
1/8 rata-autot (C8 luokka)
« Vastaus #49 : 11.02.05 - klo: 19.42 »
Vau! Tää ei taida olla sun..?

Mika R

  • Vieras
1/8 rata-autot (C8 luokka)
« Vastaus #50 : 11.02.05 - klo: 19.50 »
Lainaus käyttäjältä: ".21"
Mika toi proceedin vaihdelaatikon kiinnitys näyttää kyllä omasta mielestä fiksummalta kuin evolvassa tai ainakin vähän nopeammalta, evolvassa on semmoinen klunssi joka on elämäntiukkaan kiinni akselissa, kaverille kävi tämän vaihdelaatikon kanssa viimekesänä hauskasti kuusiokolo ruuvissa ei ollut lukitetta niin tattarin radalla kuului semmoinen suhahdus vain ja rattaat pyörivät pitkin rataa :)
Odottelen mielenkiinnolla kuvia.


ok! joo kyllä se tässä hyvin onnistuu kunhan saa noi kunnon pihdit hommattua. Tässä parii kuvaa:

Taka-akselisto
http://www.snrt.net/uudet/rear_axle.jpg

Jarrulevy
http://www.snrt.net/uudet/brake_disc.jpg

Pohjalevy
http://www.snrt.net/uudet/chassis.jpg

Poissa .21

  • Veteraani
    • Profiili
1/8 rata-autot (C8 luokka)
« Vastaus #51 : 11.02.05 - klo: 19.56 »
Noniin proceedi julkaistu :D  kyllä toi on kun omaa katselisi niin samantapaista osaa. joo ei tuo lola mun ollut huomasin vaan ekan kerran tuolta proformin sivuilta että tuossa takana on tuollaiset ihme tuuliohjurit.
Mika tuohon takajarru levyyn saisin 0 euro budjetilla ilmettä sekä parempaa jäähdytystä! hitto kun ei itsellä ole nyt mitään autoprojektia on niitä kyllä kiva kasata ja säätää.

Mika R

  • Vieras
1/8 rata-autot (C8 luokka)
« Vastaus #52 : 11.02.05 - klo: 21.00 »
Katellaan tuota työstämistä myöhemmin, tänks :D

Poissa Heuli

  • RIP
    • Profiili
    • RC10.FI
1/8 rata-autot (C8 luokka)
« Vastaus #53 : 11.02.05 - klo: 22.47 »
Tuossa on omasta kiesistä kuva.

Katsotaan nyt kestääkö tuo vielä ensi kesän niin vois PM:iin tulla historic-autolla ajamaan.

Poissa .21

  • Veteraani
    • Profiili
1/8 rata-autot (C8 luokka)
« Vastaus #54 : 11.02.05 - klo: 22.54 »
Heuli: et olisi kinnostunut 2 parista etuvanteita sekä 2 parista takavanteita. vanteet ovat 94 % uudet. Tuli tietämättömänä/kokeilu mielessä tilattua viimekesänä, lähtisi puoleen hintaan !

Poissa Heuli

  • RIP
    • Profiili
    • RC10.FI
1/8 rata-autot (C8 luokka)
« Vastaus #55 : 11.02.05 - klo: 23.20 »
.21: Nyt ei pitäis olla tarvetta uusille vanteille, omasta takaa noita on ihan riittävästi, kunhan jaksais vaan liimata ja sorvata. Jos ens kesänä ajetaan C-8 autolla niin eiköhän sitä olla mukana taas. Se on hauskaa kun auto kulkee.

Poissa .21

  • Veteraani
    • Profiili
1/8 rata-autot (C8 luokka)
« Vastaus #56 : 12.02.05 - klo: 18.08 »
Tällästä olen hamuamassa, löysin tämän osan sattumalta eräältä suurelta keskustelu foorumilta. Olen ollut yhteydessä liikkeeseen joka tätä myy ja täytyy kyllä sanoa että jos näin kaukaa pitää osat hankkia niin huh huh.

Mika R

  • Vieras
1/8 rata-autot (C8 luokka)
« Vastaus #57 : 12.02.05 - klo: 19.53 »
No mikäs tää osa sitten on?

Itse tilasin HPIn punaiset iskarijouset kun ne tuntuvat kaikilla olevan setupeissaan. Tässä auton suunnittelijan setuppi kisan ekalle ja tokalle päivälle, ensimmäisessä kehnot rataolosuhteet, jälkimmäisessä hyvät. On varmaan aika Proceed -kohtainen, mutta .21 ehkä voit katsoa voisiko soveltaa Evoon kun setuppeja kerran kyselit.

http://www.hpiracing.com/graphics/setup/proc-sub.jpg

Poissa .21

  • Veteraani
    • Profiili
1/8 rata-autot (C8 luokka)
« Vastaus #58 : 12.02.05 - klo: 20.21 »
Toi osa on tai ainakin sanovat sitä stiffneriksi, lähinnä hifistely osa unohtu mainita edellisessä viestissä että jos oikein ymmärsin niin osa olisi tulossa aina californiasta saakka, Mika noista jousista ei ole kyllä harmainta aavistustakaan mitkä olisi hyvät future rc:ssä kun noita jousia kyselin niin ei edes suostunut myymään meille pehmeita jousia vaikka kuinka sanoin että olisi niin kivan väriset mutta tehtiin kompromissi ja saatiin valkoiset kuulemma hyvät. Sano noista pehmeistä että sen jälkeen kun ne laitatte niin todennäköisesti auto menee kun käärmeen k..si ja olihan se pakko uskoa ammattilaista.

Mika R

  • Vieras
1/8 rata-autot (C8 luokka)
« Vastaus #59 : 12.02.05 - klo: 21.20 »
OK! No pitäähän sitä viripalikkaa olla :D
Onpahan jouset mitä kokeilla sit jos vakiot ei tunnu hyvältä. Tilasin samalla kun tilasin muita osia.