Kirjoittaja Aihe: 1/8 rata-autot (C8 luokka)  (Luettu 323548 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: 1/8 rata-autot (C8 luokka)
« Vastaus #1140 : 19.08.15 - klo: 22.30 »
Olipa hyvä että tuo akku sattui mukaan!

Hengittämisestä osaan sanoa vain recycling. Eli lataus-purku- lataus-purku
Kiitos 20 vuodesta!

Poissa miksalo

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: 1/8 rata-autot (C8 luokka)
« Vastaus #1141 : 19.08.15 - klo: 22.42 »
Jotain täytyy kokeilla kun kennot on kumminkin uusia.
Äsken mittasin virrat ja näytti n.5volttia radalta tullessa.
Laturiin kiinni 500mah ja oli alle 10 minuutissa mukamas täynnä.
#ARRMA TYPHON# #VXR-8# #NOVAROSSI# #V-ONE-RRR#  #FUTABA#
PITÄÄ OLLA C8       ┌∩┐(◣_◢)┌∩┐

Poissa miksalo

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: 1/8 rata-autot (C8 luokka)
« Vastaus #1142 : 20.08.15 - klo: 21.42 »
ON se EDAMI vaan hurja peli.
Autokin rupesi kulkemaan "hieman" paremin ajolinjalla kun heivas 6vuotta vanhat kumit pois
Ja alle uudet joissa koko ero sopivat 7mm. Edellisissä se oli vain 10mm  :grin:
Kierrosajat jo lähellä samaa luokkaa kuin vuonna 2009 vaikka rataa on sen jälkeen muokattu hitaammaksi.
Meinasin keulia varikkosuoran palkkiin mutta onneksi refleksit vielä sen verran pelaa että kerkesi himmata.
Harmi kun ei tuota keulimis kämmiä tullut videolle. (jotain videonpätkää tuli kuvattua)
Ensi kerralla sitten kokeillaan uudella korilla PF R15B ja lyhyemmällä akselivälillä.
Jos rupeaisi auto kääntymään myös niihin tattarin kahteen hitaimpaan kurviin.
#ARRMA TYPHON# #VXR-8# #NOVAROSSI# #V-ONE-RRR#  #FUTABA#
PITÄÄ OLLA C8       ┌∩┐(◣_◢)┌∩┐

Poissa nitropaimen

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: 1/8 rata-autot (C8 luokka)
« Vastaus #1143 : 20.08.15 - klo: 22.23 »
.
« Viimeksi muokattu: 21.08.15 - klo: 13.44 kirjoittanut nitropaimen »
pienoisautoilua vuodesta 1965, rc autoja vuodesta 1972..
eiköhän se ole siinä. agenda 1/8 nitro rata-autot ja 1/12 sähköautot. ei muuta tälläkertaa

Poissa nitropaimen

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: 1/8 rata-autot (C8 luokka)
« Vastaus #1144 : 21.08.15 - klo: 09.30 »
.http://news.efra.ws/fileadmin/documents/2015/04/Handb15App1.pdf

Luokan nimi on 1/8 skaalan Polttomoottori  (Nitro) rata-autot, tuon antiikkisen C-8 luokka nimityksen voisi jo tiputtaa pois...

« Viimeksi muokattu: 21.08.15 - klo: 13.52 kirjoittanut nitropaimen »
pienoisautoilua vuodesta 1965, rc autoja vuodesta 1972..
eiköhän se ole siinä. agenda 1/8 nitro rata-autot ja 1/12 sähköautot. ei muuta tälläkertaa

Poissa miksalo

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: 1/8 rata-autot (C8 luokka)
« Vastaus #1145 : 22.08.15 - klo: 09.04 »
Sattuisiko joltain löytymään ylimääräistä rengassorvi adapteria 1/8 renkaalle.
Tuonne tattarisuonradan sorviin olisi hyvä saada myös sellainen.
Kolehtia vain keräämään kaikki ketä sellaista radalla tarvitsisi.
Tai jos ei muita kiinnosta/tarvitse niin voisin ostaa itselleni.
Helpoinhan se olisi jos se löytyisi tuolta radalta koska en itse rengassorvia omista.
Eihän tuo adapteri uutenakaan kauheasti maksa mutta kokeillaan nyt ensin näin niin siitä olisi
muillekkin iloa.
#ARRMA TYPHON# #VXR-8# #NOVAROSSI# #V-ONE-RRR#  #FUTABA#
PITÄÄ OLLA C8       ┌∩┐(◣_◢)┌∩┐

Poissa nitropaimen

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: 1/8 rata-autot (C8 luokka)
« Vastaus #1146 : 22.08.15 - klo: 09.48 »
Eiköhän sellainen ole siellä ollut ? mihinkä muuhun rengas sorvia tarvitaan kuin foumien sorvaamiseen. Kyseles kerhon puuhamiehiltä, ei pitäis olla kauhean hirvittävä investointi...
pienoisautoilua vuodesta 1965, rc autoja vuodesta 1972..
eiköhän se ole siinä. agenda 1/8 nitro rata-autot ja 1/12 sähköautot. ei muuta tälläkertaa

Poissa kyoshodbx

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: 1/8 rata-autot (C8 luokka)
« Vastaus #1147 : 11.03.16 - klo: 09.34 »
Minkä laineen kiinnitys näissä renkaissa on?12mm heksi?

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: 1/8 rata-autot (C8 luokka)
« Vastaus #1148 : 11.03.16 - klo: 11.26 »
eikös noissa ole pääsääntäisesti tappi eikä hexiä ollenkaan
Kiitos 20 vuodesta!

Poissa MrOllinmaki

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: 1/8 rata-autot (C8 luokka)
« Vastaus #1149 : 11.03.16 - klo: 12.04 »
Akseli on 12mm halkaisijaltaan ja siinä sitten 3mm tappi.

-A-

Poissa pintakaasu

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: 1/8 rata-autot (C8 luokka)
« Vastaus #1150 : 29.05.17 - klo: 13.22 »
No niin, nyt on ensimmäinen ratakasikisa ajettu eilen. Hienoa oli, ja vaikka oli ennakkoon varoiteltu että tämä on vaikea luokka, niin ei se sitä ole. Perusasiat vaan kuntoon, niin siitä se lähtee. Ja se pitää kyllä sanoa, että tämä on se todellinen kuninkuusluokka ompa sitten kuka tahansa mitä mieltä tahansa :grin:

Vielä kun saataisiin lisää osallistujia mukaan, niin olisi vielä mukavampaa. Esimerkiksi huimaan nousuun lähteneestä GT-12-luokasta, siellä olisi paljon potentiaalisia kuskeja myös ratapolttispuolelle.

Tervetuloa mukaan! :azn:
No Trends, No Fun, No Mercy, No Compromise...
      *** Make 12 Track Great Again !!! ***

Poissa pintakaasu

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: 1/8 rata-autot (C8 luokka)
« Vastaus #1151 : 11.05.18 - klo: 21.18 »
Moro,

Ratakasi-kausi alkaa taas olla käsillä pitkän odotuksen jälkeen. Eikun vaan ilmoja sisään Kuusankosken 27.5 kisaan. Vanhallakin kalustolla saa tulla mukaan :azn:
No Trends, No Fun, No Mercy, No Compromise...
      *** Make 12 Track Great Again !!! ***

Poissa unkka

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: 1/8 rata-autot (C8 luokka)
« Vastaus #1152 : 19.01.19 - klo: 08.30 »
Onko tällaista autoa harrastemielessä mahdollista ajaa off road käyttöön tarkoitetulla moottorilla?
Vai onko vaan viisaampi hankkia jokin alemman hintaluokan on road pata.


Poissa jerzirccar1

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: 1/8 rata-autot (C8 luokka)
« Vastaus #1153 : 19.01.19 - klo: 13.14 »
Onko tällaista autoa harrastemielessä mahdollista ajaa off road käyttöön tarkoitetulla moottorilla?
Vai onko vaan viisaampi hankkia jokin alemman hintaluokan on road pata.

Satavarmasti soveltuu. Jos kaasarin kurkkua saisi hiukan isommaksi esim 8 tai 9 mm niin vielä parempi.
Jerzi
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: 1/8 rata-autot (C8 luokka)
« Vastaus #1154 : 19.01.19 - klo: 18.57 »
väittäisin että kivempi peli asianmukaisella onroad moottorilla vaikka en tiedä miten paljon eroja nykypäivänä on.. sen pitää kuitenkin laulaa korkeelta ja kovaa centax kytkimen kanssa
Kiitos 20 vuodesta!

Poissa pintakaasu

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: 1/8 rata-autot (C8 luokka)
« Vastaus #1155 : 19.01.19 - klo: 20.16 »
Sehän on tiedossa että offroad-pata kiertää vähemmän kuin on road vastaava. Mutta kiertääkö se off road-pannu kuitenkaan riittävän korkeelle, ja saako kytkimen säädettyä sopivaksi, että vähemmän kireällä krossikoneella 2. vaihde menee sopivassa kohdassa sisään?
« Viimeksi muokattu: 19.01.19 - klo: 20.21 kirjoittanut pintakaasu »
No Trends, No Fun, No Mercy, No Compromise...
      *** Make 12 Track Great Again !!! ***

Poissa TheArska

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: 1/8 rata-autot (C8 luokka)
« Vastaus #1156 : 02.03.19 - klo: 20.30 »
Niinkuin on jo vastattu, niin kyllä offroad pannulla pystyy ajamaan, ihan kivastikin,  mitään rtr pannua en kyllä laittaisi, ne on niin nuhaisia. Noista vaihteenvaihto kohtiin tietysti välitykset vaikuttaa mutta kyllä sen saa toimimaan ihan hyvin harrastekruisailuun.
Toki On Road motti on paljon kivempi.
Ite joskus huvikseni heitin melko kireän .28 koneen kiinni, lähti kuin per*ele, yks pitkänlinjan kisaaja totesi et kyllä on sairas vehe, mutta hihnat ei tykänny. Lähti kuin tykinsuusta siis.
Ulkomaan putiikeista saa monesti todella huokealla vuoden muutaman vanhoja laadukkaita on-road koneita.
Kyosho: Evolva(x2)REX pr-21r01wc/IDM Picco evo2 p7-r, V-one RRR(x2)LRPz.12r spec3/Team Orion crf.12 wasp.
Hpi: Baja 5b cy26, Savage X STS d30m. Hong Nor X1crt pro SHpt28*m-p6,plus muut 1/36-1/8 autot

Poissa RadDaddy

  • RH+
    • Profiili
Vs: 1/8 rata-autot (C8 luokka)
« Vastaus #1157 : 10.05.19 - klo: 20.49 »
Nyt on moottorivalmistajilla myös GT8 motteja, jotka tavallaan asettuu buggy ja ratakoneiden väliin tehokäyrältään. Mikä hienointa, ne ovat selvästi edullisempia kuin Buggy ja ratamyllyt. Hyviä merkkejä esimerkiksi NovaRossi-Picco ja nyt myös O.S.
"The guy that dies with the best toys, is the winner of the game"... keep on trying.. :)

Poissa nitropaimen

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: 1/8 rata-autot (C8 luokka)
« Vastaus #1158 : 23.09.19 - klo: 14.22 »
sellaista kansanliikettä peräänkuulutan, jossa olisi tarpeeksi innostunutta jamppaa ylläpitämään Tattarisuon rataa, että mielekkäitä treenipäivä voisi pitää siellä, nyt kun radan pidotus on ratkaistu "kestopidolla".
Ruotsista saadun kaavn mukaan se sisältää 80% bensaa- E85 joka on käytännössä Etanolia  ja siihen 20% Eko moottorisahan teräketjuöljyä. Sitä ruiskutetaan pitkin rataa, etupäässä kaarteisiin. Bensa haihtuu melko äkkiä, ja jäljelle jää kestävä öljypinta joka saa aikaan erittäin hyvän pidon, nin foumeille kuin myös GT8 ja LS5/Mini kumirenkaille. Mitä parasta, rengaskulutus pienenee kun sutiminen vähenee.
Pidotus kestää myös sadetta, ja toimii myös kostealla asvalttipinalla, joten sadekeli erät ovat mahdollisia jos autot on sitä varten varustettuja.
Muuten olen sitä mieltä että kausi tulisi rakentaa siten että nuo myöhäis syksyn kisat eivät olisi Hyvinkäällä tai Kouvolassa jossa "sataa lähes aina silloin"
pienoisautoilua vuodesta 1965, rc autoja vuodesta 1972..
eiköhän se ole siinä. agenda 1/8 nitro rata-autot ja 1/12 sähköautot. ei muuta tälläkertaa

Poissa nitropaimen

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: 1/8 rata-autot (C8 luokka) tattiksen tulevaisuus
« Vastaus #1159 : 17.10.19 - klo: 18.32 »
jos olet asvalttiluokkien harrastaja, ja kiinnostunut radan säilymisestä malmilla, allekirjoita vetoomus malmin
toiminnan säilymisestä- jokainen alleirjoitus vaikuttaa.. https://www.facebook.com/pelastetaanmalmi/?__tn__=kCH-R&eid=ARB71vavC1-Fb0rXHSbY0TomnhuUL0XkoEj7DTSJZh1qT2wsxxyFQC9spKEnPOun9fb_NbsWY25QrrsM&hc_ref=ARSr8PGeis64YhYHCvHq
pienoisautoilua vuodesta 1965, rc autoja vuodesta 1972..
eiköhän se ole siinä. agenda 1/8 nitro rata-autot ja 1/12 sähköautot. ei muuta tälläkertaa

Poissa nitropaimen

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: 1/8 rata-autot (C8 luokka)
« Vastaus #1160 : 27.01.20 - klo: 17.23 »
pienoisautoilua vuodesta 1965, rc autoja vuodesta 1972..
eiköhän se ole siinä. agenda 1/8 nitro rata-autot ja 1/12 sähköautot. ei muuta tälläkertaa

Poissa nitropaimen

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: 1/8 rata-autot (C8 luokka)
« Vastaus #1161 : 05.02.20 - klo: 13.25 »
Onko tällaista autoa harrastemielessä mahdollista ajaa off road käyttöön tarkoitetulla moottorilla?
Vai onko vaan viisaampi hankkia jokin alemman hintaluokan on road pata.

Satavarmasti soveltuu. Jos kaasarin kurkkua saisi hiukan isommaksi esim 8 tai 9 mm niin vielä parempi.
Jerzi
MIHIN SPEKSIIN PERUSTAT JERRY VÄITTÄMÄSI, VAIN ONKO TUOTA TUTTUA "MUTU TIETOA"
pienoisautoilua vuodesta 1965, rc autoja vuodesta 1972..
eiköhän se ole siinä. agenda 1/8 nitro rata-autot ja 1/12 sähköautot. ei muuta tälläkertaa

Poissa Kimi

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: 1/8 rata-autot (C8 luokka)
« Vastaus #1162 : 05.02.20 - klo: 20.11 »
No ei varmasti ole optimaalinen tilanne. Mutta jos katsoo koko "skeneä" niin se että joku kiertää rataa pomppu-auto-moottorilla varustetulla autolla lienee parempi asia kuin että ei aja ollenkaan. Tilaa radoilla varmasti on :)

Kun olet kaivanut Jerzin vuoden vanhan kommentin esille, niin kerro sinä Nitropaimen meille miksi ei sovellu. Kaikkihan eivät unelmoi omasta tiimistä ja maailmanluokan meiningistä ensi sesongilla (kaan).

Poissa nitropaimen

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: 1/8 rata-autot (C8 luokka)
« Vastaus #1163 : 05.02.20 - klo: 23.26 »
jos ajaa vaihteellista nitrokasi autoa, kuten varmaan kaikki, buggymoottorin portitus on sovitettu alhaiselle kierrosluvulle, jolloin vaihtamis kohta saattaa jäädä toteutumaatta.  tilanne on ihan sama kuin ajaisi ratamottia sikarikkaalla, jolloin vaihtamiskohta jää saavuttamatta, buggymoottorit ku on tehty vääntämään eikä kiertämään... eli nämä kuskit olisivat lähinnä "liikkuvia chikaaneja"
Mutta en usko että kukaan edes harkitsee  tosissaan sellaista, tämä jossittelu on vaan tuota iänikuista "tasapäistämis väittelyä"  Hintakaan ei ole ratamottorin  hankinnan esteenä, sillä  uusia "prostock" moottoreita ja GT moottoreita saa nykyään alle kahdensadan euron... Kapenevat markkinat pitävät hinnat nkyään kurissa.
« Viimeksi muokattu: 05.02.20 - klo: 23.55 kirjoittanut nitropaimen »
pienoisautoilua vuodesta 1965, rc autoja vuodesta 1972..
eiköhän se ole siinä. agenda 1/8 nitro rata-autot ja 1/12 sähköautot. ei muuta tälläkertaa

Poissa jerzirccar1

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: 1/8 rata-autot (C8 luokka)
« Vastaus #1164 : 06.02.20 - klo: 09.12 »
Eli sinun teorian mukaan krossikoneet eivät kierrä tarpeeksi ja näin ollen ei vaihda😂😂😂
Voin sanoa että kiertää ja voin senkin sinulle sanoa että nuo vaihteistot ovat myös säädettävissä, olivat säädettävissä -80 luvulla jo.
Itse möit meille noita irtokurkkuja aikoinaan, ei niitä syötäviä, olikos Parisin viriosia jotta saataisi erilaisia tehoja ulos...
Mutta siitä on niin kauan aikaa että et välttyä enää muista sitä.
Jerzi
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

Poissa nitropaimen

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: 1/8 rata-autot (C8 luokka)
« Vastaus #1165 : 06.02.20 - klo: 10.55 »
Eli sinun teorian mukaan krossikoneet eivät kierrä tarpeeksi ja näin ollen ei vaihda😂😂😂
Voin sanoa että kiertää ja voin senkin sinulle sanoa että nuo vaihteistot ovat myös säädettävissä, olivat säädettävissä -80 luvulla jo.
Itse möit meille noita irtokurkkuja aikoinaan, ei niitä syötäviä, olikos Parisin viriosia jotta saataisi erilaisia tehoja ulos...
Mutta siitä on niin kauan aikaa että et välttyä enää muista sitä.
Jerzi
höpö höpö, eri läpimitoilla säädetään kulutusta ja vääntöä, eli ilman virtausnopeutta kaasarissa...
pienoisautoilua vuodesta 1965, rc autoja vuodesta 1972..
eiköhän se ole siinä. agenda 1/8 nitro rata-autot ja 1/12 sähköautot. ei muuta tälläkertaa

Poissa jerzirccar1

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: 1/8 rata-autot (C8 luokka)
« Vastaus #1166 : 06.02.20 - klo: 14.50 »
Eli sinun teorian mukaan krossikoneet eivät kierrä tarpeeksi ja näin ollen ei vaihda😂😂😂
Voin sanoa että kiertää ja voin senkin sinulle sanoa että nuo vaihteistot ovat myös säädettävissä, olivat säädettävissä -80 luvulla jo.
Itse möit meille noita irtokurkkuja aikoinaan, ei niitä syötäviä, olikos Parisin viriosia jotta saataisi erilaisia tehoja ulos...
Mutta siitä on niin kauan aikaa että et välttyä enää muista sitä.
Jerzi
höpö höpö, eri läpimitoilla säädetään kulutusta ja vääntöä, eli ilman virtausnopeutta kaasarissa...

Miten sää nyt ymmärsit oikein minun kirjoituksen🤣🤣🤣
Tää on kuin stand up illassa olis😂😂😂
Jerzi
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

Poissa nitropaimen

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: 1/8 rata-autot (C8 luokka)
« Vastaus #1167 : 06.02.20 - klo: 16.06 »
Eli sinun teorian mukaan krossikoneet eivät kierrä tarpeeksi ja näin ollen ei vaihda😂😂😂
Voin sanoa että kiertää ja voin senkin sinulle sanoa että nuo vaihteistot ovat myös säädettävissä, olivat säädettävissä -80 luvulla jo.
Itse möit meille noita irtokurkkuja aikoinaan, ei niitä syötäviä, olikos Parisin viriosia jotta saataisi erilaisia tehoja ulos...
Mutta siitä on niin kauan aikaa että et välttyä enää muista sitä.
Jerzi
höpö höpö, eri läpimitoilla säädetään kulutusta ja vääntöä, eli ilman virtausnopeutta kaasarissa...

Miten sää nyt ymmärsit oikein minun kirjoituksen🤣🤣🤣
Tää on kuin stand up illassa olis😂😂😂
Jerzi
lainaas jostain kasiraato ja pulttaa siihen kolmeporttinen buggymoottori ja syötä siihen 16% fuilia, katsotaan miten kulkee. kaikki muu on sulta höpötystä
pienoisautoilua vuodesta 1965, rc autoja vuodesta 1972..
eiköhän se ole siinä. agenda 1/8 nitro rata-autot ja 1/12 sähköautot. ei muuta tälläkertaa

Poissa unkka

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: 1/8 rata-autot (C8 luokka)
« Vastaus #1168 : 06.02.20 - klo: 16.31 »
Ei teidän tarvitse vaivata tällä asialla päätänne :cheesy:

Ja kyllä mietin ihan vakavissani buggy-moottoria, koska sellainen oli ylimääräisenä. Eikä silläkään minusta omassa ajoseurassani olisi tullut liikkuvaa shikaania.
Pelasin kuitenkin varman päälle ja ostin Novan ratakoneen ja ajelen buggykoneen loppuun GT8:lla.

Vielä kun saisi sen koneen kiinni asti
« Viimeksi muokattu: 06.02.20 - klo: 16.46 kirjoittanut unkka »

Poissa jerzirccar1

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: 1/8 rata-autot (C8 luokka)
« Vastaus #1169 : 06.02.20 - klo: 17.44 »
Eli sinun teorian mukaan krossikoneet eivät kierrä tarpeeksi ja näin ollen ei vaihda😂😂😂
Voin sanoa että kiertää ja voin senkin sinulle sanoa että nuo vaihteistot ovat myös säädettävissä, olivat säädettävissä -80 luvulla jo.
Itse möit meille noita irtokurkkuja aikoinaan, ei niitä syötäviä, olikos Parisin viriosia jotta saataisi erilaisia tehoja ulos...
Mutta siitä on niin kauan aikaa että et välttyä enää muista sitä.
Jerzi
höpö höpö, eri läpimitoilla säädetään kulutusta ja vääntöä, eli ilman virtausnopeutta kaasarissa...

Miten sää nyt ymmärsit oikein minun kirjoituksen🤣🤣🤣
Tää on kuin stand up illassa olis😂😂😂
Jerzi
lainaas jostain kasiraato ja pulttaa siihen kolmeporttinen buggymoottori ja syötä siihen 16% fuilia, katsotaan miten kulkee. kaikki muu on sulta höpötystä

Eli, mihin vertaat.
Väitän edelleen että buggy koneella voi räpätä menemään todellakin hyvin ja laittaa 9mm kurkku kiinni.
Väitän myös että muuan Collari niminen kaveri ei sitä tekis🤣🤣
Ja väitän vielä että muuan kotimainen kaveri Henkka voittaisi minut männen tullen byggy koneella vaikka minulla olis se tehokkain ratakone kiinni, jos ajettaisi C8 autoilla kilpaa.
Jerzi
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂