Kirjoittaja Aihe: GT2000 sääntökeskustelu  (Luettu 46975 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa MonsTTer

  • Kymen Pienoisautokerho
    • Profiili
    • KyPak
Vs: GT2000 sääntökeskustelu
« Vastaus #30 : 16.07.19 - klo: 21.27 »
Miekii testailin keväällä etuveto v.s. GT. Muutaman kympän hitaampi tuo etuveto Riden kumeilla.
Lähinnä kiihtyvyydessä huomaa eron, kuten olettaa saattaa.

#49
(o\_!_/o)

Poissa PowerD

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: GT2000 sääntökeskustelu
« Vastaus #31 : 16.07.19 - klo: 23.31 »
No, viikko sitten ostettiin  uusi 21.5T moottori GT2000:een, joten jos nyt päätetään yksityyppimoottorista, niin voin ilmoittaa merkin ja mallin :-).

Poissa macman

  • Aluevalvoja
    • Profiili
Vs: GT2000 sääntökeskustelu
« Vastaus #32 : 17.07.19 - klo: 09.14 »
Hienoa että ollaan aikaisin jo liikkeellä talvikauteen valmistautumassa.
Tämä yksi tai kaksi tyyppimoottori sääntö oli jo mielessä luokkaa luodessa, mutta TSS-10 luokan moottorin iän ja heikon saatavuuden takia luovuin ajatuksesta.
Omasta mielestäni suurin ongelma on, että esim. vanha stanukone jäi aivan liikaa jalkoihin nopeimpiin 21.5T koneisiin nähden.
Jos yhtään lohduttaa niin itsellä jäisi todella tehokas Muchmoren V2 kone jouten, jos tähän moottori sääntöön päädytään.


Poissa PowerD

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: GT2000 sääntökeskustelu
« Vastaus #33 : 18.07.19 - klo: 23.13 »
No eipä se oikeastaan lohduta. Itse asiassa 2 kuljettajaa meidän kerholla laittoi juuri uuden moottorin GT2000 autoon. Tietynlainen sääntöjen pysyvyys olisi minusta hieno juttu. Kyllä FTT meidän ykköskuskia kiinnostaa, mutta ihan mielellään harjoiteltaisiin ensin näillä vehkeillä mitä nyt on. Arvaisin, että muillakin luokkaa ajavilla on nyt ne tämän hetken säännön kiukaat varikolla. Onko odotettavissa kovasti uusia tulokkaita luokkaan jos päätetään nyt porukalla joku tietty moottori?

Poissa Pepess

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: GT2000 sääntökeskustelu
« Vastaus #34 : 19.07.19 - klo: 00.52 »
.
« Viimeksi muokattu: 01.11.21 - klo: 22.55 kirjoittanut Pepess »

Poissa RadDaddy

  • RH+
    • Profiili
Vs: GT2000 sääntökeskustelu
« Vastaus #35 : 19.07.19 - klo: 21.02 »
auto ja rengas sääntö samaksi kuin touring stanuluokassa ja motti/säädin samaksi kuin Formula luokassa. siinä se on mun mielestä.. 
"The guy that dies with the best toys, is the winner of the game"... keep on trying.. :)

Poissa macman

  • Aluevalvoja
    • Profiili
Vs: GT2000 sääntökeskustelu
« Vastaus #36 : 19.07.19 - klo: 21.26 »
Muutamaa puhelinkeskustelua ja tuumaustuokiota myöhemmin päätettiin, että GT2000 moottorisääntöön ei tehdä tälle tulevalle talvikaudelle muutoksia. Yksityyppi(tai kaksi) moottori otetaan harkintaan uudestaan 2019-2020 talvikauden jälkeen mikäli tarvetta ilmenee.


Innolla uutta talvikautta odotellen:  Marko Aava , GT2000 "päähörhö"

Poissa macman

  • Aluevalvoja
    • Profiili
Vs: GT2000 sääntökeskustelu
« Vastaus #37 : 01.09.19 - klo: 20.29 »
GT2000 säännöt päivitetty kaudelle 2019-2020

http://rc10.fi/index.php?topic=105077.0

Muutokset lähinnä pientä hienosäätöä.
Sallittuihin renkaisiin lisätty Riden ja Hudyn valmiiksi vanteelle liimattujen renkaiden tuotekoodit.
Nämä renkaat ovat samoja renkaita kuin tuo irtonaisena myytävä kumi , mutta mukavan helppo ratkaisu.

Muutaman korin laitoin lisää listalle. Ja muutin korisäännön sanamuotoa aavistuksen. Aika moni korivalmistaja ei enää laita suoraa mallia ja tyyppimerkintää lisenssimaksujen pelossa, joten korit nimetään mielikuvitusta käyttäen. Korilista on muutenkin lähinnä suuntaa antava.

Mukavia kilpailu hetkiä autojen näköisten autojen parissa toivoen!
M.Aava
« Viimeksi muokattu: 01.09.19 - klo: 20.44 kirjoittanut macman »

Poissa Sumperi

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: GT2000 sääntökeskustelu
« Vastaus #38 : 12.11.19 - klo: 21.14 »
Saakos tuollasel BSR M-Rage 1/10 m-koon nelkku touringil osallistuu luokkaan?
Axial Wraith x 2, Tekno eb410, HB 817 nitro, Tamiya M03, Tamiya TXT-2, Fine Desing Pro Stock, Yokomo drifter, LunchBox/cage projekt

Poissa macman

  • Aluevalvoja
    • Profiili
Vs: GT2000 sääntökeskustelu
« Vastaus #39 : 12.11.19 - klo: 21.37 »
Säännöthän eivät varsinaisesti kyseistä laitetta kiellä, mutta se että saat nuo säännönmukaiset Riden renkaat sopimaan alle ja vielä auton pysymään pystyssä niiden kanssa ja maavarat hiemakin järkeväksi niin siinä voi olla hieman haastetta. 

Poissa MonsTTer

  • Kymen Pienoisautokerho
    • Profiili
    • KyPak
Vs: GT2000 sääntökeskustelu
« Vastaus #40 : 13.11.19 - klo: 00.38 »
Ja korilistalta kori :grin:
(o\_!_/o)

Poissa AlfaCorse

  • Jäsen
    • Profiili
    • Chicago Drifters - Lahden RC Drifting Kommuuni
Vs: GT2000 sääntökeskustelu
« Vastaus #41 : 26.01.20 - klo: 16.54 »
Camaron kori pistetty tilaukseen, ja ajatuksena olisi kokeilla tätä luokkaa stanukoneella Korian kisoissa. Onko erot ollu muihin koneisiin millasia, vai pysyykö stanumosalla ihan samalla tavalla perässä?

Chicago Drifters Finland - Lahden seudun RC-drifting kommuuni

Poissa macman

  • Aluevalvoja
    • Profiili
Vs: GT2000 sääntökeskustelu
« Vastaus #42 : 26.01.20 - klo: 21.44 »
Koneiden välistä eroa on, mutta mitä pienempi rata niin sen pienemmäksi erot jäävät. Uusi stanukone on sen verran tehokas että sillä pärjää hyvin kun auto ja kuski ovat hyvissä säädöissä. Itseasiassa hyvä akku vähintään yhtä tärkeää.

Muutenkin ollut (ainakin omissa) ajatuksissa siirtyä GT2000 luokassa yksi tai kaksityyppi koneeseen. Eli käytännössä nyky TSS-10 säännön mukainen kone ja lisäksi esim. vanha Muchmoren stanukone. Tällöin jäisi tämä kone spekulointikin pois ja kilpailu muuttuu taas hieman tasaväkisemmäksi.

Poissa vato

  • EPUArc
    • Profiili
Vs: GT2000 sääntökeskustelu
« Vastaus #43 : 31.01.20 - klo: 19.39 »
Ei se siitä koneesta taida vieläkään olla kiinni.
Vuonna miekka ja kivi noita testattiin moniakin eri koneita ja kyllä esim VTR kisaakin välillä vietiin ihan eri koneella kuin sen ajan kovin LRP motti,jonka sanotiin oelvat MUST varuste pärjäämiselle.

Hymy oli herkässä kun Sp ja Vampiren koneilla ajettiin kärkeä kiinni ja joskus jopa ohikin.

Ainakin silloin(kin) tuntui olevan yleisin selitys pärjäämiselle se kone tai sen puute.

Ajotaidoissa oli enemmänkin.Muistan kun eräs kuski,FWD luokassa sanoi että pitäis saada kovemmat koneet,silloinen 17,5t oli muutamien mukaan liian lussu siinä ja VTR luokassa.
Yksi näistä kuskeista ajoi sitten eräässä osakilpailussa B-finaaliin ja kisan jälkeen soiti että oli vahingossa jäänyt 13,5t kone kiinni kun oli sillä kotoradallaan ajellut.Ja pääsi B-finaaliin...

Se että rajaa sitä liikaa antaa taas pahalla mahdollisuuden että tilanne tulee eteen että esim konetta ei saakkaan.Näin on käynyt ennenkin.

Liikaa mielestäni edelleen tuijotetaan siihen moottoriin,kun kierrosajat keskiarvoltaan heittelee 5min ajalta 1-5sek parhaasta.
Luokka vaatii lisää  nostetta ja se että saa lisää kuskeja mukaan niin saattaa vaatia enemmänkin avoimuutta tekniseen sääntöön,esim painohelpotus etuvedolle GT luokkaan tai 4wd autolle lisää painoa.
Tai etuvedolle eri rengas,joka tapauksessa pientä tasoitusta 4wd vastaan.
En tiedä mutta etuvetoja on kymmeniä tällä hetkellä joutilaana kun niille ei tavallaan ole luokkaa.Joo on GT2000 mutta let's face it,nykyisellään vaikuttaa enemmän siltä että ne halutaan pitää poissa?

Voi olla täysin totta että nykyrenkailla noi on nopeempia kuin mitä aikoinaan ajettiin Sorex ja Muchmore slikseillä.En ole vielä testannut.Aion kyllä.

Joka tapauksessa tälle kaudelle säännöt on naulattu,niihin ei kannata enää koskea.
Hyvää duunia on porukka tehnyt ja vain osallistumalla voi saada lisää kuskeja.Asia mikä vaatii allekirjoittaneelta enemmän ponnistelua.
"Jos haluat kisata,pitää päästä radalle ensin"

Lähdenkin kellariin,laittamaan autoja ja varaosia inventointiin.Näkee montako sataa euroa pitää naulata että saa kaluston taas kasaan...
Eihän se vaadi kuin 1-3 moottoria,saman verran ehkä nopareita,4-6 akkua,ehkä laturin,pari koppaa,pitoaineet,pikaliimaa,renkaita,vanteita.... :grin: :grin: :grin:
http://www.youtube.com/user/qmile
Tamiya 417x vtr,TamiyaMiniM05/M03 Classic+Comp,Huge FF11,TRF417 V5,Huge FF12,Tamiya F104

Poissa rMa

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: GT2000 sääntökeskustelu
« Vastaus #44 : 31.01.20 - klo: 22.13 »
Pari GT2000-kisaa ajaneena ja useamman sivusta seuranneena olen hieman eri mieltä. Viimeisimmän sukupolven säädettävän ennakon 21.5T moottoreissa on potkua ja hintaa ihan eri malliin kuin parin vuoden takaisissa. Toki on ihan itsestä kiinni miten paljon haluaa rahaa käyttää mutta moottorivalikoimaa rajoitamalla vältetään kaikilta turha rahanmeno uusimpiin kalleimpiin moottoreihin ja voidaan jättää spekulointi moottorien paremmuuksista.

Nykyinen stanumotti maksaa uutena 56€ ja edellisestä käytettynä ei pitäisi joutua maksamaan yli 30€. Vauhti hieman putoaa nykyisestä ja samalla mukavasti tasoittaa kisaa 17.5t moottoroituihin etuvetoisiin nähden. Raision Stanukunkussa toinen kahdesta etuvetoisesta kisaili tasaväkisesti keskikastin nelivetojen kanssa. Olisi varmaan ollut hyvin lähellä kärkikolmikkoa jos korina olisi ollut joku muu kuin korkea yläpainoinen hatchback joka poti kaatumatautia pääsuoran jälkeisessä nopeassa kaarteessa.

Poissa vato

  • EPUArc
    • Profiili
Vs: GT2000 sääntökeskustelu
« Vastaus #45 : 01.02.20 - klo: 08.08 »
Totta ja hyviä pointteja,varsinkin 4wd pystyy tehoa eroa hyödyntämään.Kuten huomaatte,vuosien poissaolo on tehnyt musta teknisesti vajaan näissä asioissa :grin:

Kuten luit niin etuveolla se tehon käyttö vaikeampaa.Toki kukaan ei käske sellaisella ajamaan  :grin:.

Jos rataprofiilit ovat,niinkuin talviradoilla yleensä,tiukkoja niin sen koneen voiman valjastus on vaikeampaa.Jos taas avoimempi niinkuin kesäisin niin kyllä,teholla osaava kuski tekee eroa.Muuallakin kuin pääsuoralla.
Olen tätä testannut satoja kierroksia,eri koneilla,molemmilla ratatyypeillä.

Taloudellisuuden helppous mukaan tulossa ON tärkeä tekijä,siinä olen sun kanssa 100% samaa mieltä.
Ja mainitsemasi tehoerojen vertailu kyllä jäisi pois,jos olisi 1-tyyppi kone.


Tilanne voi olle eri nykyään,mutta VTR-FWD aikakautena se että vedottiin "stanukuskien mukaantuloon" niin niille sääntöjen pohjaaminen oli ihan puppua.Sieltä ei montaa tullut ja väitän että enemmän Kerhokisoista meni sinne ajamaan kuin toisinpäin.
Edelleen,tilanne voi olla nykyään eri.
Joten toivon että jos 1-tyyppikoneeseen päädytään vaikka vain 4wd autoille,niin silmissä kone jota mahdollisesti saa kaueman kuin 2v.Ei kannata stanua seurata koska siellä ne voi vaihtua joka vuosi?

Ja mainitsen tähän väliin itse,ennenkuin joku muu sen sanoo,että kyllä.....mulla on montakin eri 17.5 konetta vieläkin hyllyssä FWD ajoilta.
Se ei vaikuta tässä,vaan olen aina luvannut ja teen edelleenkin niin että ostan koneen jos luokka sitä vaatii/sallii.
Mutta jos nyt ostan koneen ja sitten 6kk päästä päätetään että ei vasikaan,mennään aivan jollain toisella koneella niin siinä vaiheessa on ekat 60-100e palanut kankkulan kaivoon...

Se että 4wd olis vain 1-tyyppi koneella on taas sitten eri juttu.Joten jos 1-tyyppi kone on vain 4wd alustoille niin asia saa uudet mittasuhteet.
Kannatan ajatusta että FWD nykyinen vapaa ja 4WD 1-tyyppi.

Sain Comp minin(pinkin) lainaan tämän päivän Vaasan C-12 kisaan,jos päästävät mua testaamaan sitä kuulutus yms hommien välissä.
Katselin etuvedon osia/puutteita eilisen illan,ja käytin puntarilla.
Comeback on alkanut,toivottavasti.
Tarkoitus ajaa Vaasan Kerhokisassa GT2000 ja Comp kevyenä tuntuman hakemisena.

Harmittaa kun se F1 katosi,oli hemmetin hauska luokka.

All The Respect Aavalle ja muille sääntöpäättäjille,toivotan voimia päänraavintaan.



http://www.youtube.com/user/qmile
Tamiya 417x vtr,TamiyaMiniM05/M03 Classic+Comp,Huge FF11,TRF417 V5,Huge FF12,Tamiya F104

Poissa macman

  • Aluevalvoja
    • Profiili
Vs: GT2000 sääntökeskustelu
« Vastaus #46 : 01.02.20 - klo: 09.54 »
RMa jo tuon moottori asian tekikin selväksi. Eli eroja on ja yksityyppi koneella halutaan suitsia kustannuksia.
FTT stanumoottorin käytöllä helpottuu varsinkin lajin vasta-alkajien elämä, kun moottori valinta on selvä.
Omissa ajatuksissa niiden kuljettajien (varsinkin nuorien) kohdalla luonnollinen suunta on nimenomaan KerhoCupista FTT:hen. Koen enemmänkin että KerhoCup tarjoaa hyvän lisän kilvan ajamisen harjoitteluun. Varsinkin kun kokeneemmatkin kuljettajat kehtaavat tulla ajamaan GT2000 vaikka eivät TSS10 kehtaisikaan lähteä ajamaan.
Tällä hetkellä auton muuttaminen GT2000 ja TSS10 välillä on todella helppoa. Riden rengas käyttäytyy kuten FTT Rush rengas ollen ainoastaan hivenen liukkaampi.

Siinä mielessä olet vato oikeassa että en aktiivisesti yritä tehdä etuvedosta kilpailukykyisempää nelikkoja vastaan. Tällä hetkellä kun käytettyjä etuveto alustoja ei ole markkinoilla ja uusi maksaa saman verran tai jopa enemmän kuin neliveto alusta en edes pidä mielekkäänä tarjota vaihtoehtoa kenellekkään vasta-alkajalle.
Oma etuvetoni on jo silputtu varaosiksi eikä meidänkään radalla ole etuvetoja näkynyt ja saati sitten kisoissa.

Ajatuksissa on ollut poistaa tuo outlaw moottori kielto etuvedon osalta kun nelivedossa siirrytään vakioituihin moottoreihin.
Joku ehdotti etuvedon painorajan poistoa USGT tyyliin? Kyseisessä luokassa ajetaan muuten etuvedoillakin 21.5T koneilla.

Toki voidaisiin miettiä sellaista vaihtoehtoa, että esim. Vaasan kisassa saisi ajaa kilpailun ulkopuolella (jätetään huomioitta sarjapisteissä) etuvedolla vapaalla 17.5T koneella ilman painorajaa. Tällöin tulisi testattua hieman sitä todellista kisavauhtia nelivetoihin nähden. Jos vielä saadaan houkuteltua joku nopea kuljettaja nykyisellä TSS10 koneella mukaan niin siinähän sitä testiä tulisi?

terveisin Marko Aava

Poissa Pepess

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: GT2000 sääntökeskustelu
« Vastaus #47 : 01.02.20 - klo: 16.00 »
.
« Viimeksi muokattu: 02.11.21 - klo: 00.02 kirjoittanut Pepess »

Poissa AlfaCorse

  • Jäsen
    • Profiili
    • Chicago Drifters - Lahden RC Drifting Kommuuni
Vs: GT2000 sääntökeskustelu
« Vastaus #48 : 01.02.20 - klo: 18.01 »
Kommentti omasta aloittelijan näkökulmasta.


Syy miksi itseä kiinnostaa ajaa Stanun yhteydessä tätä luokkaa on se, että autosta saa helposti sääntöjen mukaisen renkaat ja korin vaihtamalla. Yksityyppimoottori nostaisi ainakin omaa osallistumisen rimaa huomattavasti. Tuntuisi turhalta pitää pakissa kahta 21,5 lankasta mosaa jotka vauhdiltaan olisivat about samaa luokkaa.


Itse toivoisin, että luokka pidettäisiin helposti lähestyttävänä avoimella/kevyesti rajoitetulla moottorisäännöllä.
Chicago Drifters Finland - Lahden seudun RC-drifting kommuuni

Poissa vato

  • EPUArc
    • Profiili
Vs: GT2000 sääntökeskustelu
« Vastaus #49 : 01.02.20 - klo: 20.45 »


Vanhoja stanukoneita siis saattaa hyvinkin olla saatavilla edulliseen hintaan - tosin kaupasta saatavuus on heikkoa.

Hyvin kiteytit sen mitä ajoin aiemmin takaa.

Joo ehkä hiukan kärjistetty oli kommenttini vaihtotiuhuudesta,mutta siitä olemme siis samaa mieltä,vaikkakin eri teitä maaliin päästynä että uusien mukaan tulo on oltava helppoa?
Ymmärrän tuon mitä macman sanoi että suuntaus enemmänkin kerhokisasta FTT mutta kannattaa myös muistaa että niitä pitää jäädä kerhokisaankin.
Ei voida toimia vain semmoisena treeni-harjoittelu alustana?Vaan homman jatkuvuuden takia pitää olla mukana iso määrä aktiivi kuskeja.

Aikoinaan tapahtui jokin välipoisto,itsellä se oli perhe ja 1:1 kisakuviot.
Ja sen jälkeen lähti tauolle muutama muukin.
Sääli.
Mutta uskon täysin siihen että nykyinen "johtis" saa asiat hoidettua.Koska ei tuo nyky formaatti huono ole.Se vaatii vaan hiukan viidakkorumpua :grin:
http://www.youtube.com/user/qmile
Tamiya 417x vtr,TamiyaMiniM05/M03 Classic+Comp,Huge FF11,TRF417 V5,Huge FF12,Tamiya F104

Poissa vato

  • EPUArc
    • Profiili
Vs: GT2000 sääntökeskustelu
« Vastaus #50 : 15.02.20 - klo: 17.12 »
Nonnii!!!
Nyt on Vaasan kisassa mahdollisuus päästä FWD-kuskien vaikuttamaan sääntöihin tuleville kausille.
Kisaan sallitaan FWD autot minimipainolla 1250g(sama kuin ulkomailla),ja tällä halutaan nähdä kilpailuvauhti 4wd autojen kanssa ja mahdollisesti hieroa niiden eroa lähemmäs!
Ainakin 2-3 kuskia ajaa nyt tällä minimipainolla ja jos väh 5 tulee niin nämä ajavat omassa alkuerissä ja Finaalissa mahdollisesti.
Saadaan selkeetä ja puolueetonta testitulosta!
Rengas ja moottorisääntö edelleen voimassa nykyisin rajoituksin,helpotus kokeilu VAIN painoon!

Ja kaikki jotka ajavat FWD autolla,1250g minipainolla,eivät osallistu KerhoCup pisteisiin tällä kaudella.

http://www.youtube.com/user/qmile
Tamiya 417x vtr,TamiyaMiniM05/M03 Classic+Comp,Huge FF11,TRF417 V5,Huge FF12,Tamiya F104

Vs: GT2000 sääntökeskustelu
« Vastaus #51 : 16.02.20 - klo: 11.00 »
Nonnii!!!
Nyt on Vaasan kisassa mahdollisuus päästä FWD-kuskien vaikuttamaan sääntöihin tuleville kausille.
Kisaan sallitaan FWD autot minimipainolla 1250g(sama kuin ulkomailla),ja tällä halutaan nähdä kilpailuvauhti 4wd autojen kanssa ja mahdollisesti hieroa niiden eroa lähemmäs!
Ainakin 2-3 kuskia ajaa nyt tällä minimipainolla ja jos väh 5 tulee niin nämä ajavat omassa alkuerissä ja Finaalissa mahdollisesti.
Saadaan selkeetä ja puolueetonta testitulosta!
Rengas ja moottorisääntö edelleen voimassa nykyisin rajoituksin,helpotus kokeilu VAIN painoon!

Ja kaikki jotka ajavat FWD autolla,1250g minipainolla,eivät osallistu KerhoCup pisteisiin tällä kaudella.

Tätä samaa kokeilua varmaankin jatketaan myös seuraavassa KerhoCup kisassa eli Korialla. Ei muuta ku kaikki etuvetoautonomistajat kehiin vaan ...............  Tämä on erinomainen tapa saada säännöt kohdalleen tulevalle kaudelle !!!! Yhteistuumin-Yhteisvoimin !!!!

 :cool: Barbie :cool:
Tamiya Mini; Poikien Barbie , Tosimiesten Barbara....

Poissa APK

  • Ylläpitäjä
    • Profiili
Vs: GT2000 sääntökeskustelu
« Vastaus #52 : 17.02.20 - klo: 14.19 »
GT2000 Korilista

Huom! korilista on suuntaa antava eikä mitenkään ehdoton.

Bittydesign:

BDGT-190VNM Venom 1/10 GT body
BDG-190AGT Agata 1/10 GT body
BDFWD-190HCF HC-F 1/10 FWD body

Colt:

M2340 Mazda RX7
M2341 Nissan GTR


HPI:

190mm

#7314 Honda S2000
#7327 Nissan Skyline R34 GT-R
#7335 Porsche 911 Turbo
#7338 Honda Civic Coupe Si
#7340 Toyota Celica
#7341 Nissan Silvia S15
#7352 BMW M3 GT
#7373 Dodge Viper GTS-R 2003
#7382 Mazda RX-7 FD3S
#7383 Honda NSX GT
#7385 Nissan 350Z
#7388 Mazda RX-8
#7403 Mitsubishi Eclipse
#7399 Subaru Impreza
#17218 Nissan 350Z Greddy Twin Turbo

200mm

Mazda RX-8 Speed A Spec #7488
Chevy Corvette C6 #17503
Dodge Viper #7473
Porsche 911 Turbo 997 #17527
2005 Ford Mustang GT-R #17504
BMW M3 GT2 E92 #17548
PAGANI ZONDA F #17523
Nissan GT-R R35 Clear #17538
De Tomaso Pantera #17502
Porsche 911 Turbo Clear #7435
Ford GT #7495
Lexus IS F Racing Concept #17542
2010 Chevrolet Camaro #17543
Alfa Romeo 8C Competizione #17544
Porsche 911 GT1 #7038 Toyota MR-S #7466
Porsche Carrera GT #7487

Killerbody:

#48566 Toyota 86
#48575 Subaru BRZ
#48023 Chevrolet Camaro 2011
#48296 Alfa Romeo TZ3 Corsa
#48011 Chevrolet Corvette GT2
#48626 Nissan Skyline R34
#48627 Lexus RC F
#48091 Alfa Romeo 8C
#48001 Mitsubishi Lancer Evolution X

Protoform:

190mm

#1543-30 Cadillac ATS-V.R
#1544-30 Chevy Camaro Z/28
#1532-30 Chevy Camaro ZL1
#1557-39 Chevrolet Corvette C7.R
#1550-25 Ford GT
#1563-25 Chevrolet Corvette ZR1

200mm

#1548-30 Cadillac ATS-V.R


 

Tamiya:

#51270 Mazda RX-7
#51291 Toyota Supra
#51428 Nissan 370Z Endless
#51041 Nissan GT-R Xanavi Nismo
#51453 Nissan GT-R Sumo Power
#51473 VW Sirocco GT-24
#47357 VW Sirocco GT-24 Light weight
#47322 Ferrari 458 light weight
#51592 Ferrar F12 Tdf
#51541 Toyota TRD86 Gazoo
#51586 Honda Acura NSX Touring
#51534 MB SLS GT3
#51584 Nissan GTR R35 Motul
#47363 Honda NSX 2017
#47318 Lexus RC-F
#51543 Porsche 911 Carrera RSR
#51575 Subaru BRZ Sport 2014 (#51515)
#47344 Subaru BRZ light weight
#Subaru WRX STI NBR Challenge
#51494 Toyota 86 FR-S
#84332 Toyota 86 FR-S light Weight
#51497 VW Golf
#51421 Honda Civic VTI
#51258 Nissan Silvia S15
#51365 Nissan GT-R R32
#51340 Nissan GTR R35
#51519 MB SLS AMG GT3
#51375 Subaru Impreza Cusco Dunlop
#51246 Nissan Skyline R34 Nismo GT-R Z-tune

Vanhalta VTR ja FWD listalta löytyvät korit myös sallittu.
GT-2000 luokan korilistoista kysymys. Mistä vanhat FWD + VTR korilistat löytyvät? kerhokisat.fi sivusto ei enää ole toiminnassa, foorumihaku tuotti puutteellisia tuloksia sekä viittauksia kerhokisat.fi nettisivuihin.
Myytävänä. http://rc10.fi/index.php?action=profile;area=showposts;sa=topics;u=6
Team Xray X12 2023, Team Xray XB8e 2023, Hobbywing& Sanwa/Highest

Poissa macman

  • Aluevalvoja
    • Profiili
Vs: GT2000 sääntökeskustelu
« Vastaus #53 : 17.02.20 - klo: 20.24 »
Nuo löysin äkkiseltään.
http://rc10.fi/index.php?topic=39977.0
http://rc10.fi/index.php?topic=80431.0

Mutta oikeastaan tärkeämpi kysymys: Millä korilla haluaisit ajaa?
Toistaiseksi olemme olleet kovin avoimia noiden korien suhteen.
Kunhan ei nyt raahauduta jollain Le mans tyyllisellä prototyyppi korilla radalle.
Hieman päänvaivaa aiheuttavat lähinnä nuo valmistajien uusimmat GT henkiset korit millä ei välttämättä ole enää varsinaista suoraa esikuvaa. Tai vaikka esikuva olisikin niin kori nimetään lisenssi maksujen pelossa hyvinkin kirjavasti.
Vato olikin jo löytänyt korisäännön sana muodoista yhden virheen mikä on vahingossa jäänyt VTR ajoista pyörimään sääntöihin.

Poissa APK

  • Ylläpitäjä
    • Profiili
Vs: GT2000 sääntökeskustelu
« Vastaus #54 : 18.02.20 - klo: 08.09 »
Lähinnä olisin tarkistanut mitkä historiikkikorit vanhoista VTR ajoista käyvät.

Idea: nuo vanhat listat pitäisi saada ympättyä tuohon GT-2000 korilistaan, olisi helppo löytää.
Myytävänä. http://rc10.fi/index.php?action=profile;area=showposts;sa=topics;u=6
Team Xray X12 2023, Team Xray XB8e 2023, Hobbywing& Sanwa/Highest

Poissa macman

  • Aluevalvoja
    • Profiili
Vs: GT2000 sääntökeskustelu
« Vastaus #55 : 03.03.20 - klo: 19.41 »
No niin. Ehkäpä olisi jonkun pienen yhteenvedon aika varsin onnistuneesta Vaasan osakilpailusta. Kisassa ajettiin testimielessä kisasarjan ulkopuolella "alipainoisilla" etuvedoilla. Tuloksena oli varsin tasaista ja tiukkaa vääntöä etu ja neliveto autojen kesken.

Etuvetoautojen minimipaino oli 1250g kun nelivetojen oli 1350g. Nelivetoauton painorajaa on ensivuonna tarkoitus laskea 1320 grammaan. Tämän hetkisten suunnitelmien mukaan etuvetojen minimi paino olisi tällöin 1220g.

Etuvedoissa oli sääntöjen mukaisesti vapaa 17.5T moottori. Nelikoissa oli kisan kahdella kärkikuskilla hieman (noin 10-20W) nyky TSS-10 konetta tehokkaammat 21.5T moottorit. Kyykän A-P:llä oli autossaan TSS-10 kone.
Tällä hetkellä on ajatus siirtyä nelivedoissa ensikaudella TSS-10 koneeseen( sekä sallitaan myös vanhempi Muchmoren stanukone).
Henkilökohtaisesti täytyy vielä hieman testailla miten paljon kierrosajat tippuvat koneen vaihdolla. Pieni epäilys on että etuvedosta tulee käytännössä nopeampi nyt kun nelikon moottoritehoa hieman alennetaan ja etuvedosta otetaan painoa pois. Kisassa mentiin nyt kyllä kärjessä samaa vauhtia, mutta rata oli varsin pieni kokoinen ja tekninen eikä etuvedon 17.5T kone välttämättä päässyt parhaaseen mahdolliseen vauhtiin ja nelivedoissa oli TSS-10 konetta tehokkaammat koneet.  Mietinnässä on siis ollut myös USGT tyylliin sama moottori molemmille autoille, mutta etuvedon paino vapaaksi?
Toivoisinkin että joku etuvetokuski ottaisi tästä kopin ja kokeilisi minkä moista vauhtia kevyellä etuvedolla pääsisi esim. TSS-10 koneella? 21.5T koneella ainakin sutiminen vähenee huomattavasti eli todennäköisesti kierrosajat eivät välttämättä edes hirmuisesti kärsisi.

Mitäs mieltä ihmiset yleensä ovat tuosta nykyisestä renkaasta? Itseä hieman häiritsee tuo renkaan turpoaminen mikä kyllä oli tiedossa kun rengas valittiin. Rengashan sinällänsä toimii turpoamisesta huolimatta loogisesti.

Tilasin itselleni testiin uutta Sweepin GT/ FWD vyörengasta SSF-32CWPG. Ajatus olisi jos löydettäisiin vielä hieman pitkäikäisempi ja vähemmän turpoava rengas. Toivomuksena kuitenkin olisi ettei siinä olisi mitään kiskopitoa kuten esim. nyky FTT renkaassa on vaan rengas saa olla hieman liukkaampi. No katsotaan kun renkaat rantautuu Suomeen ja päästään ajamaan.

Sääntöpohdiskelu terveisin M. Aava

Poissa vato

  • EPUArc
    • Profiili
Vs: GT2000 sääntökeskustelu
« Vastaus #56 : 03.03.20 - klo: 20.24 »
Hyvin kirjoitettu.
Sanotaan vielä että vipassa Finaalissa oli KAIKKI finalistit (5kpl) 8min medium timellä 0,4sek sisällä toisistaan,niin kertoo kisaamisen tiukkuudesta jotain.

Kyllä,Vaasan rata oli aika tiukkakurvinen mutta siltikin jouhea profiili.
Avoimella radalla tapahtuvaan tehoeroon vaikea sanoa,mutta jos taasen 21,5t koneet molempiin niin veikkaan että saavutettu hyöty FWD osalta voi olla menetetty?Voi olla...

Täydellistä tilannettahan ei saada aikaan ikinä,mutta itse tykkäsin siitä että FWD kilpailukyky tässä kohdassa oli parantunut siihen mitä ajateltiin.

Kuitenkin paalupaikan ottanut oli FWD ja kuskina Kentsu,kertoo että siellä FWD autossa pitää olla aika kova rattisankari että pärjää.
Mun taidot riitti 5 ruutuun Finaalissa.
Ottaen huomioon erot ja että kyseessä oli 5-6v tauon jälkeen eka kisa,olin enemmän kuin tyytyväinen.
Parempaan olisin pystynyt mutta kisapaineet,kisapaineet...

Mitä tulee testaamiseen niin meillä sisärata purettu tältä osin.
Mutta mikäli pääsen Kuusaalle ja Äänekoskelle niin voin ajaa ilman lisäpuntteja ja toisessa kisassa ajaa ehkä jopa sillä 21.5t koneella jos joku semmoisen tuo varikolle.Tai molemmissa jos paketti onnistunut.
Joutuu välitys vaan esilaskentaan mutta tehtävissä se voisi olla.

Ajoin jo Vaasassa pisteistä ulkona niin eipä se haittaa jos saa noihin kahteen kisaan järkättyä vapaat niin ajaa noita testejä?

http://www.youtube.com/user/qmile
Tamiya 417x vtr,TamiyaMiniM05/M03 Classic+Comp,Huge FF11,TRF417 V5,Huge FF12,Tamiya F104

Poissa macman

  • Aluevalvoja
    • Profiili
Vs: GT2000 sääntökeskustelu
« Vastaus #57 : 03.03.20 - klo: 21.10 »
Juu todella haastavaa taiteilla veitsen terällä.
Haluaisin etuvedon olevan kilpailukykyinen, mutta en halua sen dominoivan nelivetoluokaksi rakennettua luokkaa.

Tosiaankin nelivedon tehot tippuvat noi 5-15 prosenttia ensivuodeksi. Omalla kohdalla noin 10 prosenttia.
Pitää koittaa saada vaikka Paasikivi houkuteltua herättämään etuveto laatikoiden kätköistä niin saadaan siihen kokeilla eri koneita nopeuserojen selvittämiseksi.
Tosin etuvedossa saattaa olla haasteellista saada kokonaisvälitys sinne 3.4-3.2 alueelle.

-MA-

Ps. Heitä Vato kamat autoon ja hurauta joku sunnuntai Eurajoelle treenaamaan niin kyllä me kaikennäköistä kerjetään päivän aikana kokeilemaan?  :grin:

Poissa APK

  • Ylläpitäjä
    • Profiili
Vs: GT2000 sääntökeskustelu
« Vastaus #58 : 04.03.20 - klo: 08.41 »
Moottoriasia&minimipaino: 17.5T vapaa kone (pl. outlaw/sting) etuvetoon ja TSS-10 HW 21.5 (+miksei vanha Muchmore) nelivetoon. Etuvedon ajaminen ei ole moottorin edusta huolimatta helppoa vs nelikko - näin ainakin ymmärsin. Etuvedon "rampauttaminen" 21.5 koneelle äkkiseltään ajateltuna vie siitä hohdon. Ehkä pieni tehoetu 4WD nähden palauttaisi FWD kuskit radalle?
Painoehdotukset ok, tosin lainakalusto joka oli käytössä on hankala saada 1320g painoon etenkin jos kori jokin muu kuin Venom. Mutta autojen painojen suhteenhan kehitystä toki on tullut ja lowprofileakut auttaa vielä lisää.

Renkaat: Nykyinen rengas oli pieni pettymys, ei toki yhtä paha kuin VTR luokan renkaat ilman vöitä.
Ilmarako valmiiksi liimatuissa aika suuri? En muistanut kumipyöräkokemuksista / tai edes tiennyt kaikkia noita pidotuskikkoja niin siitä johtuen auto kippaili mollista sekä ajettavuus muuttui paljon erän aikana. Muutos voi tosin johtua mm. auton diffeistä, aina lämmittelyssä ja ekalla minsalla auto oli hyvä, loppua kohti yliohjaavampi.
Myytävänä. http://rc10.fi/index.php?action=profile;area=showposts;sa=topics;u=6
Team Xray X12 2023, Team Xray XB8e 2023, Hobbywing& Sanwa/Highest

Poissa Jolo

  • RSRCA
    • Profiili
    • RC10.FI
Vs: GT2000 sääntökeskustelu
« Vastaus #59 : 04.03.20 - klo: 09.13 »
Sorkitaas tätä moottori asiaa. Omasta mielestä olisi hyvä pitää 4wd tuo VAPAA 21.5 kone ja etuvetoon vapaa 17.5. Olisi näin luokkana ehkä aloittelija ystävällisempi, kun pääsee mukaan jos pakista löytyy joku passeli kone, kärki hommaa  vaan itselle mieluisan koneen(tehokkaimman) näin kärki pysyy tasaisena, mutta aloittelijat pääsee mukaan millä vaan.
Aloittelijalle saattaa olla iso kysymys hommata kone että pääsee koittamaan varsinkin jos pakista löytyy jo joku 21.5 kone mikä ei olekkaan laillinen
Awesomatix A700