Racing Factory

Kirjoittaja Aihe: GT2000 sääntökeskustelu  (Luettu 11338 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa macman

  • Aluevalvoja
    • Profiili
Vs: GT2000 sääntökeskustelu
« Vastaus #60 : 04.03.20 - klo: 22.32 »
Itse miellän mieluummin ,että yksityyppi kone on aloittelijalle helpompi. Kaikilla on varmasti sama kone eikä kaveri taatusti saa etua tehokkaamasta koneesta. Tällöin myös arpominen mahdollisesta markkinoiden tehokkaammasta koneesta loppuu kuin seinään. Varsinkin kun ehdotettu kone eli TSS-10 kone on edullisimmasta päästä niin kenelläkään ei luulisi olevan tästä pahaa sanottavaa. Kenenkään ei edes kannata lähteä arpomaan mitään "kiinan" koneita. Säästyneet rahat on hyvä käyttää vaikka laadukkaisiin akkuihin. 
Mitä tulee aloittelevien kisaajien aloituskynnyksen madaltamiseen niin ainakin itseltäni löytyy pakisat ylimääräinen vanha Muchmoren stanukone mikä on aina lainattavissa kisa-autoon. Ja näitä löytyy varmasti runsaasti ympäri Suomea.
Voimme myös vaikka kirjata sääntöihin, että ensimmäiseen GT2000 kisaan osallistuva saa osallistua kilpailuun vapaalla 21.5T koneella ns. kisan ulkopuolella ilman mahdollisuutta sarjapisteisiin.

Täytyy näin jälkikäteen myöntää jos olisin sarjasääntöjä alunperin kirjoittaessani arvannut miten isoja erot loppuen lopuksi koneiden välillä olivat olisin ehkä kuitenkin heti valinnut yksityyppikoneen. Siinä kohtaa tosin tuon silloisen stanukoneen saatavuus oli varsin heikkoa ja kyseinen kone oli vielä varsin arvokas. Joten oli huomattavasti helpompi lähteä tuolle vapaalle mootori linjalle.

Poissa JHa77

  • RSRCA
    • Profiili
Vs: GT2000 sääntökeskustelu
« Vastaus #61 : 14.03.20 - klo: 21.05 »
Moi, kisa-aloittelijana olisin sitä mieltä, että olisi tosi hyvä jos GT2000 koneet säilyisi vapaina 21.5 ja 17.5. Ainakin omalla kohdalla tämä oli yksi pääsyistä miksi eka kisani oli juurikin GT2000. Itse aloittelijan olen hankkinut kaikki autot, omat ja lasten, koneineen käytettyinä. Mukana olleet koneet on ollut sitten jotain merkkiä mallia ym. ja vähiten ollut mielessä miettiä, että sopiiko ne edes mihinkään kisoihin... Eka kone 6.5T... No tuli sitten sentään seuraavissa edes 21.5T koneetkin, ei tosin edes edellisiä FTT-laillisia. Kun sitten tosiaan rohkeus riitti tutkia kisoihin osallistumista oli hyvä huomata että kaapissa oli GT2000 laillinen auto, tosin kori piti varmistaa ja onneksi kelpasi.

Koitan siis jotenkin sanoa, että mitä joustavammat tekniset säännöt on sitä helpompi niihin on lähteä mukaan. Tasoerot on olleet huimat kaikissa nyt ajamissani kisoissa ja onkin selvää että tuskin aloittelijat lähtee heti kisoja voittamaan, tai edes kärkeä havittelemaan. Jos sitten kisakärpänen puree siinä määrin, että kalustoa lähdetään hieromaan. Niin se on jo sitten harrastuksen toinen tai kolmas askel jolloin on jo muutenkin tullut tietoa asioista lisää ja harrastus "saa" maksaa jo eri tavalla.

Tasoerot on kuitenkin jokaisessa kisassa saatu fiksattua kohdilleen ja kukin päässyt ajamaan sopivaan seuraan. Ja on ne kokeneemmatkin kuskit meidän aloittelijoidenkin joukossa selvinneet maaliin.

Jos ei olisi tällaista "vapaampaa" GT2000 luokkaa, niin pitää olla sopivasti tarjolla "virallisia" rookie-luokalla varustettuja kisoja missä on mahdollisuus päästä koittamaan kisailua omien kerhojen kisojen lisäksi.

#42

Poissa PowerD

  • Uusi jäsen
    • Profiili
Vs: GT2000 sääntökeskustelu
« Vastaus #62 : 27.03.20 - klo: 17.18 »
Tähän keskusteluun kiitokset kuluneesta kaudesta KerhoCupin puuhamiehille, kilpailuja järjestäneille, sekä tietysti kaikille kilpakumppaneille. Kevään kisat jäivät ajamatta ja rassausaikaa tuli tilalle runsaasti. Heitän toivomuksen konsernijohdolle, että tulevan 2020-2021 kauden säännöt lukkoon mahdollisimman pikaiseen. :-)