RC Center

Kirjoittaja Aihe: GT2000 sääntökeskustelu  (Luettu 13190 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa macman

  • Aluevalvoja
    • Profiili
Vs: GT2000 sääntökeskustelu
« Vastaus #60 : 04.03.20 - klo: 22.32 »
Itse miellän mieluummin ,että yksityyppi kone on aloittelijalle helpompi. Kaikilla on varmasti sama kone eikä kaveri taatusti saa etua tehokkaamasta koneesta. Tällöin myös arpominen mahdollisesta markkinoiden tehokkaammasta koneesta loppuu kuin seinään. Varsinkin kun ehdotettu kone eli TSS-10 kone on edullisimmasta päästä niin kenelläkään ei luulisi olevan tästä pahaa sanottavaa. Kenenkään ei edes kannata lähteä arpomaan mitään "kiinan" koneita. Säästyneet rahat on hyvä käyttää vaikka laadukkaisiin akkuihin. 
Mitä tulee aloittelevien kisaajien aloituskynnyksen madaltamiseen niin ainakin itseltäni löytyy pakisat ylimääräinen vanha Muchmoren stanukone mikä on aina lainattavissa kisa-autoon. Ja näitä löytyy varmasti runsaasti ympäri Suomea.
Voimme myös vaikka kirjata sääntöihin, että ensimmäiseen GT2000 kisaan osallistuva saa osallistua kilpailuun vapaalla 21.5T koneella ns. kisan ulkopuolella ilman mahdollisuutta sarjapisteisiin.

Täytyy näin jälkikäteen myöntää jos olisin sarjasääntöjä alunperin kirjoittaessani arvannut miten isoja erot loppuen lopuksi koneiden välillä olivat olisin ehkä kuitenkin heti valinnut yksityyppikoneen. Siinä kohtaa tosin tuon silloisen stanukoneen saatavuus oli varsin heikkoa ja kyseinen kone oli vielä varsin arvokas. Joten oli huomattavasti helpompi lähteä tuolle vapaalle mootori linjalle.

Poissa JHa77

  • RSRCA
    • Profiili
Vs: GT2000 sääntökeskustelu
« Vastaus #61 : 14.03.20 - klo: 21.05 »
Moi, kisa-aloittelijana olisin sitä mieltä, että olisi tosi hyvä jos GT2000 koneet säilyisi vapaina 21.5 ja 17.5. Ainakin omalla kohdalla tämä oli yksi pääsyistä miksi eka kisani oli juurikin GT2000. Itse aloittelijan olen hankkinut kaikki autot, omat ja lasten, koneineen käytettyinä. Mukana olleet koneet on ollut sitten jotain merkkiä mallia ym. ja vähiten ollut mielessä miettiä, että sopiiko ne edes mihinkään kisoihin... Eka kone 6.5T... No tuli sitten sentään seuraavissa edes 21.5T koneetkin, ei tosin edes edellisiä FTT-laillisia. Kun sitten tosiaan rohkeus riitti tutkia kisoihin osallistumista oli hyvä huomata että kaapissa oli GT2000 laillinen auto, tosin kori piti varmistaa ja onneksi kelpasi.

Koitan siis jotenkin sanoa, että mitä joustavammat tekniset säännöt on sitä helpompi niihin on lähteä mukaan. Tasoerot on olleet huimat kaikissa nyt ajamissani kisoissa ja onkin selvää että tuskin aloittelijat lähtee heti kisoja voittamaan, tai edes kärkeä havittelemaan. Jos sitten kisakärpänen puree siinä määrin, että kalustoa lähdetään hieromaan. Niin se on jo sitten harrastuksen toinen tai kolmas askel jolloin on jo muutenkin tullut tietoa asioista lisää ja harrastus "saa" maksaa jo eri tavalla.

Tasoerot on kuitenkin jokaisessa kisassa saatu fiksattua kohdilleen ja kukin päässyt ajamaan sopivaan seuraan. Ja on ne kokeneemmatkin kuskit meidän aloittelijoidenkin joukossa selvinneet maaliin.

Jos ei olisi tällaista "vapaampaa" GT2000 luokkaa, niin pitää olla sopivasti tarjolla "virallisia" rookie-luokalla varustettuja kisoja missä on mahdollisuus päästä koittamaan kisailua omien kerhojen kisojen lisäksi.

#42

Poissa PowerD

  • Uusi jäsen
    • Profiili
Vs: GT2000 sääntökeskustelu
« Vastaus #62 : 27.03.20 - klo: 17.18 »
Tähän keskusteluun kiitokset kuluneesta kaudesta KerhoCupin puuhamiehille, kilpailuja järjestäneille, sekä tietysti kaikille kilpakumppaneille. Kevään kisat jäivät ajamatta ja rassausaikaa tuli tilalle runsaasti. Heitän toivomuksen konsernijohdolle, että tulevan 2020-2021 kauden säännöt lukkoon mahdollisimman pikaiseen. :-)

Poissa vato

  • EPUArc
    • Profiili
Vs: GT2000 sääntökeskustelu
« Vastaus #63 : 28.06.20 - klo: 22.12 »
Moro...

Mikä siis tämän hetken tilanne FWD-autojen kanssa GT2000 luokassa?
Lähinnä sitä edelleen petaan että ne hyllyjen kätkössä olevat FWD autot saatais kaivettua takaisin radalle?

Mutta jos FWD autoille haaveillaan samaa 21.5t konetta kuin 4wd autoille niin ammutaan kyllä ehkä tietoisesti nilkkaan FWD autoja?Ei ne nyt niiin ylivoimaisia ollut Vaasassa?

Ymmärrän sen että GT2000 luokka on alkuun suunniteltu 4wd autoille mutta jos suoraan katsoo realiteettejä,ei niitä kuskeja nytkään liikaa ole niin olisko aika katsoa 1-2 kautta asiaa,saadaanko sinne lisää kuskeja sillä että FWD ajaa 17,5t ja 1220g ja 4wd 1330g ja 21.5t?

Mitenkä se uus mallinen rengas käyttäytyi Macman?
http://www.youtube.com/user/qmile
Tamiya 417x vtr,TamiyaMiniM05/M03 Classic+Comp,Huge FF11,TRF417 V5,Huge FF12,Tamiya F104

Poissa Jolo

  • RSRCA
    • Profiili
    • RC10.FI
Vs: GT2000 sääntökeskustelu
« Vastaus #64 : 30.06.20 - klo: 21.54 »
Miten olisi kuitenkin nelivetoon sama painoraja, kun ftt? Eli 1320g ja vaikka fwd 100g vähemmän? Ja moottorit samalla tavalla, kun viimekaudella 4wd vapaa 21.5 ja fwd 18.5

Sitten nopeuden mukaan miettii fwd paino, yms moottori muutoksia?
Awesomatix A700 Evo2, Xray T3 2012, T4 2014, NT1

Poissa macman

  • Aluevalvoja
    • Profiili
Vs: GT2000 sääntökeskustelu
« Vastaus #65 : 06.07.20 - klo: 09.00 »
Uusi rengas ei oikein sävähdyttänyt ja samalla säväytti. Renkaassa oli hyvä pito heti ekavedoilta alkaen ihan kuten tuossa Rush FTT slicksissä. Mutta rengas kului reunastaan uralle tosi nopeasti ja renkaanpinta jäi ihmeellisen tahmaiseksi ajon jälkeen. Testit jäivät hieman lyhyeen, kun radat keväällä jouduttiin sulkemaan, mutta katsoisin että jatkamme samalla vanhalla riden renkaalla kuin aiemminkin.

Moottori aiheeseen koetan palata vielä tämän kuun aikana. Siinäkin jäi testaamiset hieman vähiin joka puolella Suomea.
Kisa oli tasaväkistä Vaasassa ja miksei olisi sitä vieläkin ensikaudella jos molemmista autoista lasketaan moottorin tehoja sen 20-30W.

Mikään ei tietysti estä kaivamasta etuvedon sääntöjä uudestaan esiin ja ajamalla niillä ihan omaa sarjaansa.