Kirjoittaja Aihe: GT2000 sääntökeskustelu  (Luettu 16520 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa macman

  • Aluevalvoja
    • Profiili
Vs: GT2000 sääntökeskustelu
« Vastaus #60 : 04.03.20 - klo: 22.32 »
Itse miellän mieluummin ,että yksityyppi kone on aloittelijalle helpompi. Kaikilla on varmasti sama kone eikä kaveri taatusti saa etua tehokkaamasta koneesta. Tällöin myös arpominen mahdollisesta markkinoiden tehokkaammasta koneesta loppuu kuin seinään. Varsinkin kun ehdotettu kone eli TSS-10 kone on edullisimmasta päästä niin kenelläkään ei luulisi olevan tästä pahaa sanottavaa. Kenenkään ei edes kannata lähteä arpomaan mitään "kiinan" koneita. Säästyneet rahat on hyvä käyttää vaikka laadukkaisiin akkuihin. 
Mitä tulee aloittelevien kisaajien aloituskynnyksen madaltamiseen niin ainakin itseltäni löytyy pakisat ylimääräinen vanha Muchmoren stanukone mikä on aina lainattavissa kisa-autoon. Ja näitä löytyy varmasti runsaasti ympäri Suomea.
Voimme myös vaikka kirjata sääntöihin, että ensimmäiseen GT2000 kisaan osallistuva saa osallistua kilpailuun vapaalla 21.5T koneella ns. kisan ulkopuolella ilman mahdollisuutta sarjapisteisiin.

Täytyy näin jälkikäteen myöntää jos olisin sarjasääntöjä alunperin kirjoittaessani arvannut miten isoja erot loppuen lopuksi koneiden välillä olivat olisin ehkä kuitenkin heti valinnut yksityyppikoneen. Siinä kohtaa tosin tuon silloisen stanukoneen saatavuus oli varsin heikkoa ja kyseinen kone oli vielä varsin arvokas. Joten oli huomattavasti helpompi lähteä tuolle vapaalle mootori linjalle.

Poissa JHa77

  • RSRCA
    • Profiili
Vs: GT2000 sääntökeskustelu
« Vastaus #61 : 14.03.20 - klo: 21.05 »
Moi, kisa-aloittelijana olisin sitä mieltä, että olisi tosi hyvä jos GT2000 koneet säilyisi vapaina 21.5 ja 17.5. Ainakin omalla kohdalla tämä oli yksi pääsyistä miksi eka kisani oli juurikin GT2000. Itse aloittelijan olen hankkinut kaikki autot, omat ja lasten, koneineen käytettyinä. Mukana olleet koneet on ollut sitten jotain merkkiä mallia ym. ja vähiten ollut mielessä miettiä, että sopiiko ne edes mihinkään kisoihin... Eka kone 6.5T... No tuli sitten sentään seuraavissa edes 21.5T koneetkin, ei tosin edes edellisiä FTT-laillisia. Kun sitten tosiaan rohkeus riitti tutkia kisoihin osallistumista oli hyvä huomata että kaapissa oli GT2000 laillinen auto, tosin kori piti varmistaa ja onneksi kelpasi.

Koitan siis jotenkin sanoa, että mitä joustavammat tekniset säännöt on sitä helpompi niihin on lähteä mukaan. Tasoerot on olleet huimat kaikissa nyt ajamissani kisoissa ja onkin selvää että tuskin aloittelijat lähtee heti kisoja voittamaan, tai edes kärkeä havittelemaan. Jos sitten kisakärpänen puree siinä määrin, että kalustoa lähdetään hieromaan. Niin se on jo sitten harrastuksen toinen tai kolmas askel jolloin on jo muutenkin tullut tietoa asioista lisää ja harrastus "saa" maksaa jo eri tavalla.

Tasoerot on kuitenkin jokaisessa kisassa saatu fiksattua kohdilleen ja kukin päässyt ajamaan sopivaan seuraan. Ja on ne kokeneemmatkin kuskit meidän aloittelijoidenkin joukossa selvinneet maaliin.

Jos ei olisi tällaista "vapaampaa" GT2000 luokkaa, niin pitää olla sopivasti tarjolla "virallisia" rookie-luokalla varustettuja kisoja missä on mahdollisuus päästä koittamaan kisailua omien kerhojen kisojen lisäksi.

#42

Poissa PowerD

  • Uusi jäsen
    • Profiili
Vs: GT2000 sääntökeskustelu
« Vastaus #62 : 27.03.20 - klo: 17.18 »
Tähän keskusteluun kiitokset kuluneesta kaudesta KerhoCupin puuhamiehille, kilpailuja järjestäneille, sekä tietysti kaikille kilpakumppaneille. Kevään kisat jäivät ajamatta ja rassausaikaa tuli tilalle runsaasti. Heitän toivomuksen konsernijohdolle, että tulevan 2020-2021 kauden säännöt lukkoon mahdollisimman pikaiseen. :-)

Poissa vato

  • EPUArc
    • Profiili
Vs: GT2000 sääntökeskustelu
« Vastaus #63 : 28.06.20 - klo: 22.12 »
Moro...

Mikä siis tämän hetken tilanne FWD-autojen kanssa GT2000 luokassa?
Lähinnä sitä edelleen petaan että ne hyllyjen kätkössä olevat FWD autot saatais kaivettua takaisin radalle?

Mutta jos FWD autoille haaveillaan samaa 21.5t konetta kuin 4wd autoille niin ammutaan kyllä ehkä tietoisesti nilkkaan FWD autoja?Ei ne nyt niiin ylivoimaisia ollut Vaasassa?

Ymmärrän sen että GT2000 luokka on alkuun suunniteltu 4wd autoille mutta jos suoraan katsoo realiteettejä,ei niitä kuskeja nytkään liikaa ole niin olisko aika katsoa 1-2 kautta asiaa,saadaanko sinne lisää kuskeja sillä että FWD ajaa 17,5t ja 1220g ja 4wd 1330g ja 21.5t?

Mitenkä se uus mallinen rengas käyttäytyi Macman?
http://www.youtube.com/user/qmile
Tamiya 417x vtr,TamiyaMiniM05/M03 Classic+Comp,Huge FF11,TRF417 V5,Huge FF12,Tamiya F104

Poissa Jolo

  • RSRCA
    • Profiili
    • RC10.FI
Vs: GT2000 sääntökeskustelu
« Vastaus #64 : 30.06.20 - klo: 21.54 »
Miten olisi kuitenkin nelivetoon sama painoraja, kun ftt? Eli 1320g ja vaikka fwd 100g vähemmän? Ja moottorit samalla tavalla, kun viimekaudella 4wd vapaa 21.5 ja fwd 18.5

Sitten nopeuden mukaan miettii fwd paino, yms moottori muutoksia?
Awesomatix A700

Poissa macman

  • Aluevalvoja
    • Profiili
Vs: GT2000 sääntökeskustelu
« Vastaus #65 : 06.07.20 - klo: 09.00 »
Uusi rengas ei oikein sävähdyttänyt ja samalla säväytti. Renkaassa oli hyvä pito heti ekavedoilta alkaen ihan kuten tuossa Rush FTT slicksissä. Mutta rengas kului reunastaan uralle tosi nopeasti ja renkaanpinta jäi ihmeellisen tahmaiseksi ajon jälkeen. Testit jäivät hieman lyhyeen, kun radat keväällä jouduttiin sulkemaan, mutta katsoisin että jatkamme samalla vanhalla riden renkaalla kuin aiemminkin.

Moottori aiheeseen koetan palata vielä tämän kuun aikana. Siinäkin jäi testaamiset hieman vähiin joka puolella Suomea.
Kisa oli tasaväkistä Vaasassa ja miksei olisi sitä vieläkin ensikaudella jos molemmista autoista lasketaan moottorin tehoja sen 20-30W.

Mikään ei tietysti estä kaivamasta etuvedon sääntöjä uudestaan esiin ja ajamalla niillä ihan omaa sarjaansa.

Poissa Jolo

  • RSRCA
    • Profiili
    • RC10.FI
Vs: GT2000 sääntökeskustelu
« Vastaus #66 : 22.08.20 - klo: 20.00 »
Macman, joko kohta löydään säännöt lukkoon? Alkaa tuo sisäkausi lähenemään, niin saisi ruveta hakemana säätöjä uusilla säännöillä...
Awesomatix A700

Poissa macman

  • Aluevalvoja
    • Profiili
Vs: GT2000 sääntökeskustelu
« Vastaus #67 : 31.08.20 - klo: 19.44 »
No niin vihdoinkin sain uudet GT2000 säännöt julkaistua.

Muutoksia oli lähinnä painorajat ja isoin muutos oli tietysti moottori.
Muutos on iso, mutta toivotaan sen palvelevan uusia ja vanhoja harrastajia pidemmällä aikavälillä.
Tietysti moottorien erojen spekulointi jäänyt pois, mutta uskoisin sen vain helpottavan lajin aloituskynnystä.
Varsinkin aloittelevalle harrastajalle vanha stanukone on hyvä vaihtoehto ja niitä löytyy pilkkahintaan vanhoilta harrastajilta.

Poissa thomsva

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: GT2000 sääntökeskustelu
« Vastaus #68 : 15.09.20 - klo: 12.10 »
Kauden säännöt ovat nähtävästi jo kasattu yhteen. Esitän tässä kuitenkin ajatuksen pohdittavaksi vaikka seuraavia kausia tai erillistä etuvetoluokkaa ajatellen. Mitä jos etuvedossa siirryttäisiin rajoittamaan korivalikoimaa ETS sääntöjen mukaisiksi etuvetokoreiksi. Uusimmat julkaistut ETS säännöt sallivat etuvedoissa yhdeksän eri koria viideltä eri valmistajalta:

Bitty Design HC-F
Montech WR1, WR4, Mito RX, 308 TCR
Protoform Europa
Tamiya VW Scirocco, VW Golf R
Blitz EK9

https://www.eurorcseries.com/ets/rules

Kyseessä on siis valikoima hyvän näköisiä koreja, joiden esikuvat ovat myös etuvetoisia. GT koreihin verrattuna näissä on varmaan vähän korkeampi painopiste, joten pientä tasoistusta varmaan annettaisiin verrattuna nykyiseen melko vapaaseen korisääntöön. Aikanaan kun ollaan päädytty vapaampaan sääntöön, tällaisia koreja ei ollut olemassakaan. Nyt kun etuvetoluokkaa kisaillaan enemmän euroopassa on myös korivalikoima parantunut. Omissa silmissäni tällainen korisääntö lisäisi etuvetokisailun näyttävyyttä ja kiinnostavuutta.
Talvi: GT12 / M-Chassis, F1  Kesä: FG Mini 1:5

Poissa macman

  • Aluevalvoja
    • Profiili
Vs: GT2000 sääntökeskustelu
« Vastaus #69 : 16.09.20 - klo: 19.37 »
Kuullostaa varsin järkevältä ainakin jos etuvedot ajaisivat omana luokkana. Nopeasti ajateltuna voisi jopa adoptoida koko ETS etuveto säännöt moottorin mukaan lukien Kerhocup sarjaan.

Poissa Koheltaja

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: GT2000 sääntökeskustelu
« Vastaus #70 : 17.09.20 - klo: 06.14 »
Paljonko on etuvetoja tällä hetkellä ajossa?
Kylätason RC-kuski.

Poissa macman

  • Aluevalvoja
    • Profiili
Vs: GT2000 sääntökeskustelu
« Vastaus #71 : 17.09.20 - klo: 21.53 »
Eipä niitä taida tällä hetkellä vielä kovin monta olla. Pitää varmaan pitää nimenhuuto  :grin:

Poissa vato

  • EPUArc
    • Profiili
Vs: GT2000 sääntökeskustelu
« Vastaus #72 : 29.09.20 - klo: 21.20 »
No aloitetaas nimenhuuto....Eikä tulekkaan montaa nimeä jos niitä pommitetaan jo säännöillä pois?

En kyllä oikeen tiedä mitä sanoa kun säännöt luki...

Jos etuvetoja EI haluta mukaan niin helpompaa se sanoa kuin torpata säännöillä.

Etuvetoon tehoa alas motilla,kevyempi runko mutta raskaammat ja painopisteeltään korkeammat korit?Oonko mä ainoa joka tämän epäkohdan näkee??

Jos se Vaasan kisan tulos "pelästytti" niin kerrotaan uudelleen,mitenkään kehumatta ketään sen enempää mutta siellä oli paikalla vanhan FWD luokan kärkinimiä ajamassa.Ne eniten testanneet.

Nekään ei vallannut helpolla GT-luokan A-finaalipaikkoja.Eikä vallannut nytkään itseasiassa.Eka ja vipa ruutu...ja kaikki tietää kuinka kova luu se 1 ruudun ajanut siinä sakissa oli?

Miksi ei voitu vaan mennä sillä formalla eteenpäin?
Tällä "samakone" jutulla en usko että ne FWD autot tule juurikaan mukaan.
Vapaammalla painolla mutta 17.5 moottorilla ne oli täysin samaa kisavauhtia kierroksen AVG-listalla.
Älkääkä edelleen katsoko jotain pääsuoran vauhtieroa,siellä mutkaosuudella ne sai pataan ja lujaa.Vaikka oli sen 100-200g kevyempiä ja 17.5 kone...HOXHOX

Ja jos niille tulee koreihin "omalista fwd:lle" niin samaan suuntaan sitten gt-korilistakin.
Pannukakut ja tossun pohjat pois ja auton näköiset,samanlaisella painopisteellä sinnekkin.tai sitten jotain realismia jos sitä haluaa hakea...
Mulle käy tuo FWD-lista jos 4wd osasto saa samanlaisen tyyliset?

Ottakaa alkuun nuon vaikka säännöt ja mennään Talvi,katsoo tilanteen sen jälkeen.
Ja pisteille oikeus noilla Vaasassa ajetuilla säännöillä.
Eli:
FWD vapaa paino
17.5 vapaa
0-ennakko säädin
Renkaat samat kuin 4wd
Korilista edellä mainittu


Ja jos vieläkin pelottaa 4wd kuskeja niin jos alkuerissä FWD-rules ja vie nallekarkit niin ajakoot omat finbaalit,omana luokkana.

Tähän sarjaan tarvitaan voluumia,enemmän kuskeja ja sinne stanujen suuntaan huhuilu ja petaaminen ei toimi.Se on nähty ennemminkin.Sieltä voi pari hassua tulla silloin tällöin mutta thats it ja sille marginaalisakille ei kannata sääntöjä pedata.

Harmittaa jos tällä torjutaan ne mahdolliset GT-luokaan tulijat fwd-autoilla vaan sillä että moottori tuodaan alas.
Vaasan kisassa tais jopa 2 innostua ja meinasivat että tälläisellä Vaasassa ajetulla formaatilla saattais tulla muutama muukin..

Ei sen puoleen,jos ja kun pääsee vaan matolle taas ajamaan niin jos joku lähettää mulle tommosen 21.5t koneen niin voin testata.Ja sanoa ihan rehellisen mielipiteen 21.5 vs 17.5
Kyllä,jos oon ollut väärässä tehoeron suhteen niin uskallan sanoa sen julki.
Mahdollisuuksien mukaan voin lähteä vaikka teidän radalle ajamaan testiä?Katsotaan se tilanne.

Myöhäistähän on aloittaa sääntöjen rukaaminen talvikaudelle tässä vaiheessa,kaikilla meillä on omat tosielämän esteet,ymmärrän täysin ja tässäkin kohdassa nostan ekana käden ylös.
http://www.youtube.com/user/qmile
Tamiya 417x vtr,TamiyaMiniM05/M03 Classic+Comp,Huge FF11,TRF417 V5,Huge FF12,Tamiya F104

Poissa -Petsku-

  • EPUArc
    • Profiili
Vs: GT2000 sääntökeskustelu
« Vastaus #73 : 29.09.20 - klo: 21.58 »
Multa löytyy nuo molemmat 21.5t moottorit jotka on sallittuja. Et ei tarvi kaukaa lähteä moottoria ettimään testejä varten.

Vs: GT2000 sääntökeskustelu
« Vastaus #74 : 30.09.20 - klo: 21.44 »
En varsinaisesti osallistu tähän tekniseen sääntökeskusteluun , koska ei ole tämän hetkistä kokemusta asiasta .....
Lähinnä mietin , kisapäivän pituutta siinä tapauksessa , jos etuvedot otetaan ns. omana luokkanaan vaikka vain finaalienkin osalta mukaan.....
Viime kaudella ajettiin 3-kertaiset finaalit joka luokassa ja se oli tasapuolista kaikille (hyvä juttu) , mutta todella , todella pitkäveteistä ja aikaa vievää eli pitkiä kisapäiviä(huono juttu) ........ Tämähän riippuu paljolti osanottajamääristä , jota on alkukaudesta varsinkin vaikea ennustaa .....
Ja tämän kaiken päälle tuli vielä korona-pandemia .......

Jos jotain pitäisi ehdottaa niin ajetaan FWD-luokka (siis väh. 5 kuskia oltava) omilla säännöillä, mutta GT2000-luokan kanssa alkuerissä ja sit kummallekin omat finaalit ...... Tämä kausi näin , sit on ainakin dataa asiasta ....
Kaikilta osin.

Tämähän tarkoittaisi näillä (2020) osanottajamäärillä , että finaalit ajettaisiin 2-kertaisina ......

Ekat kisat ovella ...... ja nyt "joudutaan" vääntämään viel sännöistä ....... ei tämäkään ole hyvä asia. 

 :cool: Barbie :cool:



Tamiya Mini; Poikien Barbie , Tosimiesten Barbara....

Poissa macman

  • Aluevalvoja
    • Profiili
Vs: GT2000 sääntökeskustelu
« Vastaus #75 : 30.09.20 - klo: 23.42 »
No niin...jospa koittaisin selittää...onneksi se vain yleensä pahentaa tilannetta  :grin:

GT2000:sen tämän kauden säännöt tai lähinnä moottorin muutos olisi pitänyt tehdä jo viimekauden alussa, mutta kun stanu moottorin valinta venyi sen verran pitkälle niin päätettiin jatkaa "vanhalla" vapaalla moottorilla.
Muutos tehtiin nyt rohkeasti tämän kauden alkuun. Tämä muutos tehtiin puhtaasti kilpailu ja kustannus perusteisesti. Ja katsomalla vain nelivetoautoja sekä sivuuttamalla täysin FWD autot. On aloittelijoille ja muillekin lajista kiinnostuneille aivan eri asia ostaa 50 euron kone mikä on kaikilla muillakin kilpailijoilla, kun taas lähteä arpomaan sitä juuri tällä hetkellä nopeinta konetta markkinoilla mikä saattaakin sitten maksaa jo 100-120 euroa.

Nelivetojen vauhti tulee tällä kaudella tippumaan hieman ehkä noin 0.2sek kierroksella, kun tehot tippuvat noin 10-15 prosenttia. Tämä taas aiheuttaa sen ongelman että ainakaan minulla ei ole valmista ratkaisua tasapainottaa etu- ja nelivetojen välistä vauhtieroa...ainakaan tällä hetkellä. Mikäli olisin sallinut sen vapaan 17.5T koneen ja 100g kevyemmän auton etuvedoissa olisivat ne pyyhkineet pöytää nelkuilla. Mikäli olen oikein ymmärtänyt ja sääntöjä tulkannut niin USGT luokassa nelivedot ja etuvedot ajavat samalla 21.5T moottorilla.
Itseasiassa etuveto ei välttämättä ole ollenkaan niin hidas mitä luulisi 21.5T moottorilla. Ajotyyliä tosin osa kuljettajista joutuu muuttamaan, kun vauhtia pitää yrittää pitää paremmin yllä mutkassa. Eikä autoa voi enää ralli tyylliin viedä kaasulla mutkan läpi. Mutta suurempi osa tehosta on varmasti helpompi saada renkaan kautta mattoon ilman ylimääräisiä sutimisia.

Tein äsken nopean penkityksen etuvedossa käyttämästäni Hobbywingin bandit 17.5T moottorista, kun en aiemmin ole kerjennyt. Liitteenä on inertiadynossa mitattuja tehoja nykyisestä stanukoneesta, viimekauden  tehokkaimmasta GT2000 koneesta sekä käyttämästäni etuvedon koneesta silloin kun niitä vielä ajettiin aktiivisesti. Tehoerot on koneissa melkoiset. Ehkä joku vakioitu 17.5T kone voisi olla hyvä ratkaisu. Bandit tuottaa 25 asteen ennakolla "vain" 192W. ETS:ssä taitavat ajaa hobbywingit 17.5T koneella vastaalla kuin stanussa 21.5T kone?

Mutta voisin tässä lopuksi yhtyä Kaitsun vastaukseen eli etuvetoja voisi tällä kaudella ajaa ihan omana luokkanaan "jollain" säännöillä mikäli kuljettajia saadaan viivalle riittävästi.




Poissa Stinde

  • RSRCA
    • Profiili
Vs: GT2000 sääntökeskustelu
« Vastaus #76 : 04.10.20 - klo: 17.48 »
Tänään Raision Lukiolla todettua tähän lisämausteeksi... Anteeksi näin etukäteen  :wink:

Antti ajeli uusien sääntöjen mukaisella koneella nelkkua ja Tuomo 17,5 koneella olevaa etuvetoa.
Ja ylläri pylläri , parin vedon jälkeen oli topläpit tuhannesosalleen samat.
Kun jätkät ajeli peräkkin, niin oli se kyllä tasaväkistä vääntöä jota oli ilo katsella.
Tuomo sai pienen edun Raision pitkällä takasuoralla, mutta otti sitten takkiin mutkissa huonomman ulostulonopeuden muodossa.

Se jos etuvetoon laittaisi saman koneen... niin ei se enää mitään kilvanajoa valitettavasti ole  :embarrassed:
Tämänpäiväisen perusteella livenä tilannetta seuranneena , mun johtopäätös on et 21,5 koneella ei valitettavasti etuvedolla pärjää

Et tämmöttös Turus, terveisin Timppa
Tamiya Mini M07 #26
FG Mini #26

Poissa macman

  • Aluevalvoja
    • Profiili
Vs: GT2000 sääntökeskustelu
« Vastaus #77 : 04.10.20 - klo: 19.56 »
Ei kannata sen enempää anteeksi pyytää. Kuullostaa varsin hyvältä. Mitähän etuveto mahtoi painaa? Ja mikä moottori autossa oli?
Raisiossa on yleensä aika avoin rata mutta myös samalla varsin liukasta mikä tasoittaa kyllä etuvedon menohaluja.
Ensimmäiseen kisaan on vielä kuukausi aikaa, joten vielä kerkeää asiaan vaikuttamaan.
Etuvedon painorajan nosto esim. samaan kuin nelivedon voisi tasoittaa tehokkaimpien 17.5T moottorien vauhtia juuri sopivasti 🤔
Olen kyllä avoin hyville ehdotuksille joten testiä vaan käyntiin eripuolilla Suomea.

Poissa Jolo

  • RSRCA
    • Profiili
    • RC10.FI
Vs: GT2000 sääntökeskustelu
« Vastaus #78 : 04.10.20 - klo: 20.22 »
Mulla oli vielä 20g alipainoinen auto, mutta se tuskin vaikuttaa ihan hirveästi, mutta itse olen samoilla kannoilla timpan kanssa että etuvetoon tuo 21.5 kone on liian mieto vaikka painoraja olisi vapaa.
Etuvetoon tuo 17.5kone ja sopiva painoraja, niin pysyy vauhti niissäkin kilpailu kykyisenä nelikoihin nähden.
Awesomatix A700

Vs: GT2000 sääntökeskustelu
« Vastaus #79 : 19.10.20 - klo: 18.19 »
No aloitetaas nimenhuuto....Eikä tulekkaan montaa nimeä jos niitä pommitetaan jo säännöillä pois?

En kyllä oikeen tiedä mitä sanoa kun säännöt luki...

Jos etuvetoja EI haluta mukaan niin helpompaa se sanoa kuin torpata säännöillä.

Etuvetoon tehoa alas motilla,kevyempi runko mutta raskaammat ja painopisteeltään korkeammat korit?Oonko mä ainoa joka tämän epäkohdan näkee??

Jos se Vaasan kisan tulos "pelästytti" niin kerrotaan uudelleen,mitenkään kehumatta ketään sen enempää mutta siellä oli paikalla vanhan FWD luokan kärkinimiä ajamassa.Ne eniten testanneet.

Nekään ei vallannut helpolla GT-luokan A-finaalipaikkoja.Eikä vallannut nytkään itseasiassa.Eka ja vipa ruutu...ja kaikki tietää kuinka kova luu se 1 ruudun ajanut siinä sakissa oli?

Miksi ei voitu vaan mennä sillä formalla eteenpäin?
Tällä "samakone" jutulla en usko että ne FWD autot tule juurikaan mukaan.
Vapaammalla painolla mutta 17.5 moottorilla ne oli täysin samaa kisavauhtia kierroksen AVG-listalla.
Älkääkä edelleen katsoko jotain pääsuoran vauhtieroa,siellä mutkaosuudella ne sai pataan ja lujaa.Vaikka oli sen 100-200g kevyempiä ja 17.5 kone...HOXHOX

Ja jos niille tulee koreihin "omalista fwd:lle" niin samaan suuntaan sitten gt-korilistakin.
Pannukakut ja tossun pohjat pois ja auton näköiset,samanlaisella painopisteellä sinnekkin.tai sitten jotain realismia jos sitä haluaa hakea...
Mulle käy tuo FWD-lista jos 4wd osasto saa samanlaisen tyyliset?

Ottakaa alkuun nuon vaikka säännöt ja mennään Talvi,katsoo tilanteen sen jälkeen.
Ja pisteille oikeus noilla Vaasassa ajetuilla säännöillä.
Eli:
FWD vapaa paino
17.5 vapaa
0-ennakko säädin
Renkaat samat kuin 4wd
Korilista edellä mainittu


Ja jos vieläkin pelottaa 4wd kuskeja niin jos alkuerissä FWD-rules ja vie nallekarkit niin ajakoot omat finbaalit,omana luokkana.

Tähän sarjaan tarvitaan voluumia,enemmän kuskeja ja sinne stanujen suuntaan huhuilu ja petaaminen ei toimi.Se on nähty ennemminkin.Sieltä voi pari hassua tulla silloin tällöin mutta thats it ja sille marginaalisakille ei kannata sääntöjä pedata.

Harmittaa jos tällä torjutaan ne mahdolliset GT-luokaan tulijat fwd-autoilla vaan sillä että moottori tuodaan alas.
Vaasan kisassa tais jopa 2 innostua ja meinasivat että tälläisellä Vaasassa ajetulla formaatilla saattais tulla muutama muukin..

Ei sen puoleen,jos ja kun pääsee vaan matolle taas ajamaan niin jos joku lähettää mulle tommosen 21.5t koneen niin voin testata.Ja sanoa ihan rehellisen mielipiteen 21.5 vs 17.5
Kyllä,jos oon ollut väärässä tehoeron suhteen niin uskallan sanoa sen julki.
Mahdollisuuksien mukaan voin lähteä vaikka teidän radalle ajamaan testiä?Katsotaan se tilanne.

Myöhäistähän on aloittaa sääntöjen rukaaminen talvikaudelle tässä vaiheessa,kaikilla meillä on omat tosielämän esteet,ymmärrän täysin ja tässäkin kohdassa nostan ekana käden ylös.

Nyt vois hyvin setviä tämä asian päätökseen , kun sarjan alku siirtyi ainakin vähän eteenpäin ......
Ja Turun testien perusteella olisi hyvä edetä .......
En mä näistä mitään ymmärrä , mutta hoputan vain selvittämään ennen kauden alkua !!!!!


 :cool: Barbie/KerhoCup-konserni :cool:
Tamiya Mini; Poikien Barbie , Tosimiesten Barbara....

Poissa macman

  • Aluevalvoja
    • Profiili
Vs: GT2000 sääntökeskustelu
« Vastaus #80 : 23.10.20 - klo: 20.09 »
Jämähdin tässä hieman odottelemaan jotain vastakaikua edes jostain päin Suomea, mutta varsin hiljaista on...

Kompromissiehdotukseni olisi:

Etuveto: Vapaa 17.5T kone (kaikki käy myös ne outlaw koneet)
             paino 1250g (+50 tasoittamaan nelivedon tehonlaskua)
             "korilista/sääntö" sama kuin nelkuilla

Valitettavasti meillä ei ole nähty yhtään etuvetoa RaumRC:n radalla joten en ole päässyt vauhteja mitenkään vertailemaan. Miltä edellä mainitut muutokset tuntuvat etuvetokuskien mielestä? 
Raisiossa etuveto oli ilmeiseti painanut noin 1200g ja koneena ollut Surpass:in tehokas 17.5T V4 kone.
Raisiossa on varsinkin treeneissä usein varsin liukasta joten neliveto on varmasti hyötynyt tästä.


Poissa atarauskis

  • RSRCA
    • Profiili
Vs: GT2000 sääntökeskustelu
« Vastaus #81 : 24.10.20 - klo: 13.05 »
Jos tollasilla säännöillä pääsis ajaan, vois taas harkita paluuta etuvetojen pariin🤔
BC5 2wd cup mestari 2015 / Rc Jokkis Suomenmestari 2016

Vs: GT2000 sääntökeskustelu
« Vastaus #82 : 26.10.20 - klo: 17.04 »
Jämähdin tässä hieman odottelemaan jotain vastakaikua edes jostain päin Suomea, mutta varsin hiljaista on...

Kompromissiehdotukseni olisi:

Etuveto: Vapaa 17.5T kone (kaikki käy myös ne outlaw koneet)
             paino 1250g (+50 tasoittamaan nelivedon tehonlaskua)
             "korilista/sääntö" sama kuin nelkuilla

Valitettavasti meillä ei ole nähty yhtään etuvetoa RaumRC:n radalla joten en ole päässyt vauhteja mitenkään vertailemaan. Miltä edellä mainitut muutokset tuntuvat etuvetokuskien mielestä? 
Raisiossa etuveto oli ilmeiseti painanut noin 1200g ja koneena ollut Surpass:in tehokas 17.5T V4 kone.
Raisiossa on varsinkin treeneissä usein varsin liukasta joten neliveto on varmasti hyötynyt tästä.

Muuten ihan hyvä , mutta täälpäin ainakin oltiin mieltä , että pitäis rajata outlaw koneet pois .....
Kuten sanoin , MUUTEN IHAN HYVÄ  ...... kauden jälkeen sitten täydennetään, kun on "dataa" käytössä.
Ja tämähän on hakua vielä , kun ei olla päästy testaamaan .....

Toinen ehdotus olisi , että siirryttäisiin kaksinkertaisiin finaaleihin kaikissa KerhoCup-luokissa , kun kisapäivät venähtää kolminkertaisilla finaaleilla , varsinkin pitkämatkalaisille asialla on merkitystä......

Saa ottaa kantaa.


 :cool: Barbie/KerhoCup-konserni :cool:
Tamiya Mini; Poikien Barbie , Tosimiesten Barbara....