Kirjoittaja Aihe: Monsteri 8 x 8 tasauspyörästöt  (Luettu 2861 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa gmckwcc

  • Jäsen
    • Profiili
Monsteri 8 x 8 tasauspyörästöt
« : 13.10.18 - klo: 07.29 »
Hei.Eli olen rakentamassa (vasta piirustusten tekovaihe+suunnittelu) monsteria 8 x 8 jättipyörillä (halk.n.13cm,leveys n.6cm),traktorikuvio.
Etummaiset 2 kääntyviä ,takimmaiset ei käänny.
Mutta kysymys:pyöriikö nuo etupyörät käännettäessä täydet samaa vauhtia,kuin takap.?Silloinhan tämä jätti tykkää "puskea" ja joku paikka hajoaa,jos ei laita edes vähän luistavaa "keskidiffiä" vai olenko ihan mettäs ku kyselen tämmösiä?Onko kellään TRX-4 omistajalla kokemuksia,kun siinähän etupyörät kääntyy 45 astetta.Onko esim.kardaaneita hajonnut "ylimääräisiä" tai diffejä?Tai onko diffien rattaat kuluneet oudosti?Ja tässähän on vielä nuo portaalit,kestääkö ne kuinka hyvin?Olen vaihtoehtoisesti ostamassa TRX-4 alustalla Ford Broncoa,,tietäis ,jos päätyy ostaan tuon Fordin,mihin varautua,kestääkö yli 15min....Tamiya ei kestänyt,kun kardaani putos etupäästä,koska kiinnitys hajos....pehmeät renkaat ja  ajoin normaalisti hissukseen asfaltilla!!!Nyt Tamiyas Yeah Racingin alupalikat,vielä täytys laakeroida met.kuulalaakereilla,kun nuo alkuperäiset muovia!!Tamiyyan uhrattu jo n.600€ ja vielä pitäis 300 laittaa,että olis "täydellinen"..mm.vinssi,alu taka-aksila,parempi kardaani,alu kardaanin etupään cover...juuri tuli aluhexit...Valot sain asennettua/rakennettua....Kyl se siitä

Poissa Pauli4x4

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Monsteri 8 x 8 tasauspyörästöt
« Vastaus #1 : 14.10.18 - klo: 09.36 »
On kyllä niin ihmeellisiä kysymyksiä, että ehkä se on vaan parempi ostaa se TRX4, eikä alkaa itse rakentelemaan yhtään mitään... :roll: