EuroRC

Kirjoittaja Aihe: Hiiletön vs Hiilikone Classic  (Luettu 1498 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa atarauskis

• RSRCA
    • Profiili
Hiiletön vs Hiilikone Classic
« : 29.10.18 - klo: 11.14 »
Tuloksia: x=hiilikone

Mini Classic
1. Kalle Raatikainen
2. Tomi Tikkinen
3. Rauno Kallionpää  x
4. Miika Jormanainen
5. Jani Korhonen
6. Arttu Hokkanen
7. Mika Möttönen
8. Niklas Jormanainen
9. Anssi Pitkäjärvi
10. Kai Jansson
11. Tuomas Arponen  x
12. Marko Häkkinen
13. Jani Hokkanen  x
14. Petri Sievänen
15. Eemeli Häkkinen
16. Ville Piitulainen
17. Vesa Möttönen
18. Antti Halonen
19. Janne Sundberg  x
20. Eero Kultanen  x
21.Juha Halonen  x
22. Petja Arjasalo  x

Suorilla juu mennään samaa vauhtia,mutta mutka osuuksilla pyörin jaloissa...mitä tässä radassa riitti!
Eli karrikoidusti,mun on pakko lyödä 94€ sähköihin,jos haluun tosissaan ajaa voitosta!
Kaikkeni yritin,mutta ei parempaan vaan pystynyt,eli oikeestaan tuo kolmaskin sija,oli ihme!
Sitä en sitte tiedä,mikä olis ollu sijoitus,jos rata olisi jouheempi?
« Viimeksi muokattu: 31.10.18 - klo: 09.07 kirjoittanut APK »
BC5 2wd cup mestari 2015 / Rc Jokkis Suomenmestari 2016

Poissa tvih

• Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Vs: Tulokset: KerhoCup 1. Äänekoski
« Vastaus #1 : 29.10.18 - klo: 13.10 »
Minä "soveltuisin" tuohon classiciin paremmin, saattaisi edes muutama "omaan vauhtiluokkaan" kuuluva olla siellä, että nopeuserot laskettaisiin sekunneissa eikä kierroksissa. Mutta kun ei ollut tuota harjatonta classicia silloin kun alkujaan Miniä shoppailin ja ei olisi nyt rahaa vaihtaa sekä moottoria että noparia kun comppisähköistäkään ei montaa euroa myymällä saisi. Enkä myös edelleenkään haluaisi harjallista kaikkine säheltämisineen varsinkin kun harjaton vaihtoehto on. Lisäksi voi olla että Raisio on Äänekosken ohella ainoa mattocup-kisa tänä talvena mihin ehkä olisi mahdollista päästä budjetin puolesta koska olisi potentiaalisesti ilmainen yöpymispaikka ja helpohko julkisilla kulku. Mutta menee taas toki lokeroon "henkilökohtaiset ongelmat."

Tuohon harjaton/harjallinen nopeuseroon en luonnollisesti osaa sanoa juuri mitään faktuaalista, mutta minulle se moottorin nopeus ei ole tuossa se ratkaiseva tekijä koska keskimääräinen nopeuden puute johtuu ihan itsestä. Toki toivoisi kärkikuskien osalta ettei se vaikuttaisi tilanteeseen, mutta niinhän siinä mainitusti jo vaikuttaa tuo arpaonnikin että miten priimayksilö harjallisista sattuu valikoitumaan.

GT2000-puolella taas ei ole sitä "helpompaan" sarjaan vaihtamisen mahdollisuuttakaan, vaan jos osallistun niin olen pelkkä este kilpa-ajolle jatkossakin koska muut ovat niin vauhtimiehiä :laugh:

Poissa macman

• Aluevalvoja
    • Profiili
« Vastaus #2 : 29.10.18 - klo: 13.47 »
Minulle tuo "Ranen lista" kertoo muutaman asian.
Ensinäkin uudistus on näemmä otettu kuljettajien joukossa hyvin vastaan, kun kyseisiä uusia comboja oli noin paljon listalla.
Toiseksi näemmä hiilikoneellakin voi hyvin vielä pätkätä minkä ainakin Rane näytti todistavan. Olikohan se toinen A-finaali missä nähtiin hyvää hiilikone vastaan harjaton taistelua?  Omilla puusilmillä oli vaikea nähdä eroa kummankaan moottorin puolesta tai vastaan.
Kolmantena on murheellista nähdä ettei oikeita anarkisteja enää näemmä ole kovin montaa jäljellä...
Koetamme värkätä Eurajoella hieman nopeamman ja joutuisamman profiilin viimeisten anarkistien iloksi  :grin:

Poissa tvih

• Vanhempi jäsen
    • Profiili
« Vastaus #3 : 29.10.18 - klo: 15.46 »
Sinänsähän se on kyllä mielenkiintoinen seikka että classicin harjaton setuppi on kalliimpi kuin compin. Oma comppicombo tais maksaa 45€, classiciin menis noin tuplasti :shocked: Oma nopari ei ainakaan nopeampi olisi kuin HW, mutta kun ei kelpaa.

Toisaalta vaikka classic olisikin ei-hifistelyluokkana niin onko sillä hifistelyllä väliä hipoissa jos ei varsinaisesti kilpailukykyyn vaikuta, kuten takahubien materiaalin kanssa? :huh: En siis vaan vieläkään löydä sitä logiikkaa tuosta nimenomaisesta säännöstä että pitää olla muovia. Mulla kun on jo vähäiselläkin kokemuksella antipatioita tuosta Tamiyan muovin "laadusta", siksi ahdistaa jo ajatuskin vaikken ainakaan vielä classiciin siirtynyt - saa nyt nähdä koska niin ehkä käy :wink:

Nämä nyt näin taas turhina "ääneen" tehtyinä hajatelmina, en siis "vaadi" mitään muutoksia kun kerran päätetty mitä päätetty. Ja selvältähän tuo näyttää että valittu harjaton combo sellaisenaan on hinnastaan huolimatta useimmille mieluisempi vaihtoehto, kun ainakin tämän kisan väestä 2/3 siihen olivat jo vaihtaneet.

Poissa APK

• Ylläpitäjä
    • Profiili
Vs: Hiiletön vs Hiilikone Classic
« Vastaus #4 : 31.10.18 - klo: 09.12 »
Yllä siirrettyjä viestejä, jotka ei kuulu kerhokisasarjan ekan kisan tulostopikkiin.

Harkitkaa hieman mitä kirjoittelette tulostopikkiin, ja ylipäänsä mihin tyyliin. Mielipiteitä voi tuoda myös fiksummin esille.
Myytävänä. http://rc10.fi/index.php?action=profile;area=showposts;sa=topics;u=6
Destiny VD-12 1:12, Team Xray XB8e 2019 & XB4 2016, Hobbywing/Orion/Muchmore & Sanwa/Highest/SRT

Poissa snakepoison

• Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
« Vastaus #5 : 31.10.18 - klo: 15.19 »
Minä olen nyt tehnyt itse ainakin jo ennakkoon jouluostoksen. Eli investoin omaan classic-miniin tämän harjattoman combon. Sinäänsä minulle on se ja sama, koska en kerhocuppia ajakaan ( ehkä Raision stanukunkussa vaan pitääkseni hauskaa ) . Mutta haluan ihan mielenkiinnosta testata, onko tällaiselle sunnuntai hupiajelua harrastavalle tuosta harjattomasta minkäänlaista hyötyä.
Destiny | Tamiya | Losi | Xpress | Reedy | Futaba | Savöx

Poissa tvih

• Vanhempi jäsen
    • Profiili
« Vastaus #6 : 31.10.18 - klo: 17.52 »
Olihan tuo vähän huono paikka kyllä tuolle keskustelulle.

Vaan hoksasin tässä jälkijunassa "hiilikoneeseen" liittyen että olisinhan mä voinut pölliä mun crawlerista Hobbywingin harjallisen noparin Classicin testaamiseksi ilman uusia ostoksia, en muistanut että noparihan oli harjallisena vapaa. Tosin leikkasin siitä näin harjattomiin tottuneen näkövinkkelistä omituiset moottorijohtojen plugit (eli tämmöiset: http://www.modelsport.co.uk/_images/products/normal/mt300256_500.jpg ) pois kun hankkimassani crawler-moottorissa ei ollut niille vastaparia. Koska käytetään noita handout-moottoreita niin olettaisin että niissä on joku tuommoinen vakioplugiliitin? En vaan tiedä löydänkö plugeja enää - en ainakaan pikaetsinnällä - mutta voisi etsiä tarkemmin tai vaikka tilata parilla eurolla uudet jos ne olisi ne oikeat.

Voisi vaan kertaalleen kokeilla sitten mokomalla jos nyt Raision kisaan pääsen paikalle. Pitemmän päälle jos enemmän pääsisi kisaamaan niin mieluummin ostaisi kyllä silti tuon harjattoman combon.
« Viimeksi muokattu: 31.10.18 - klo: 17.57 kirjoittanut tvih »

Poissa Stinde

• Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
« Vastaus #7 : 01.11.18 - klo: 07.42 »
http://www.rccenter.fi/product/2181/50245---snap-connector-set-tamiya
RCCentteristä löytyy orkkis liittimiä... pussista löytyy myös työkalu  :grin:

-Timppa
Tamiya Mini M07 #26
FG Mini #26

Poissa tvih

• Vanhempi jäsen
    • Profiili
« Vastaus #8 : 02.11.18 - klo: 22.14 »
Juu, tuoltakin päädyin kattelemaan. Tosin nyt löysin tarjouksesta Quicrun 1060 harjallisen noparin, ois 13€ littimineen kaikkineen (kuvan perusteella) niin eipä iso panostus olis tilata jos sitä sitten vanhaan tekniikkaan tyytyisi näin budjettivajeessa ajojen vähyyden huomioiden.