Kirjoittaja Aihe: Nitrojen tilanne, nyt ja tulevaisuudessa  (Luettu 3477 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Osmo87

  • Jäsen
    • Profiili
Nitrojen tilanne, nyt ja tulevaisuudessa
« : 21.11.18 - klo: 18.22 »
Itseä mietityttää asia, kun uutena harrastajana ei tietämystä kauheana ole..
mutta kait tästä voisi muutenkin yleistä pohdintaa nakata asiasta, mihin suuntaan maailma on menossa.

Eli mikä on nykyinen nitrojen tilanne, niin harrastus, kuin kisatasolla, ovatko polttikset katoavaa kansanperinnettä joita LiPo miehet syövät aamupalaksi?

Katsoin vain tuossa pätkän, eräästä .28-8 novarossi Losista..
Ja kylläpä rupes tekeen mieli ostaa pieni ikuisuusprojekti työpöydälle.
Kulkee ja kiihtyy niin prkl lujasti, minä kun jo luulin, että nyky sähköt on voittamattomia!! :grin:

Vai onkohan tuo nyt kuitenkin kannattavampaa santsata tulevaisuudessa touhutonnit uusiin ja vielä pirteämpiin e-autoihin.. halvallakin toki polttiksen saa, mutta ei niillä tuollaisia tehoja sitten otetakkaan kuin 4,7cc motilla..

Voi kunpa joku osaisi päättää puolestani!! :roll:

Poissa Screwed

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Nitrojen tilanne, nyt ja tulevaisuudessa
« Vastaus #1 : 21.11.18 - klo: 19.47 »
Se mihin maailma on menossa ei varmaan kauhesti vaikuta tähän harrastukseen. Nitro on ja pysyy varmaan tulevaisuudessa vaikka samalla autolla jossa on sähkömoottori pääse rataa ympäri kovempaa. Ei tehojen takia vaan helpomman ajettavuuden takia. Mutta aina tulee olemaan niitä joiden vehkeet pitää pöristä ja savuttaa, ei siitä päästä mihinkään. Sähköt helpompia ja polttikset vaatii vähän paneutumista ja oppimista.

Poissa JoniH

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Nitrojen tilanne, nyt ja tulevaisuudessa
« Vastaus #2 : 21.11.18 - klo: 20.08 »
1/5 luokan bensa autot kannattaa kanssa katsastaa, narusta käyntiin ja tunti pörräämistä ja eikun uudestaan tankille,

Poissa ylikar-h

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Nitrojen tilanne, nyt ja tulevaisuudessa
« Vastaus #3 : 21.11.18 - klo: 20.10 »
Uskaltaisin väittää, että sähkömoottori on nopeampi  myös "tehojen suhteen", mutta se on taas eri asia, pystyykö niitä hyödyntämään radalla.
Minä en ikinä päässyt sinuiksi noiden nitrovehkeiden kanssa, eli voin olla tässä asiassa väärässäkin, ehkä en saanut niistä tehoja irti, kun peukalo on keskellä kämmentä.
Mutta mikään ei voita tietysti polttomoottorin ääntä, oli se sitten nitro tai bensa laite, mutta kyllä 12 - 14 S lipo sähköhimmelikin "viheltää" aika "metkasti"  :grin:

Poissa Osmo87

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Nitrojen tilanne, nyt ja tulevaisuudessa
« Vastaus #4 : 22.11.18 - klo: 10.48 »
1/5 luokan bensa autot kannattaa kanssa katsastaa, narusta käyntiin ja tunti pörräämistä ja eikun uudestaan tankille,

Jep, kerran olen baja 5b ss kitin omistanut, mutta se oli jo ehkä liiankin helppoa harrastamista. Sen jälkeen kun kaikki mahdolliset viritysosat oli siihen sahan moottoriin laitettu, ei enää tarvinnut koskaan autoa sen kummemmin rapata ja tuunailla.. meni vähän innostus. Toiset voisi tästä olla iloisiakin mutta itse tykkään kun aina on jotain rapattavaakin. Toki sitten suuren painonsa takia autosta hajosi aina tukivarsia yms. pientä..

Ehkä tuo nitro voisikin olla juuri SE juttu mitä kaipaan, katsotaan tässä veronpalautusrahojen tultua että minkä projektin sitä saa kotiinsa raahattua!  :grin:

Poissa Ahp

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Nitrojen tilanne, nyt ja tulevaisuudessa
« Vastaus #5 : 23.11.18 - klo: 09.11 »
Mulla aina ollu polttis. Mulla menee sillein että se polttiksen tuoma fiilis äänen ja savun johdosta ja se säätäminen/huolto sekä se nitron katku voittaa sen nopeuden minkä sähköllä voi saavuttaa. En nyt kaipaakkaan mitään tyyliin 150km/h nopeuksia. Soramontuilla ym. Kesät talvet vetelen rallia niin että rapa roiskuu 😎 Olen nyt siirtymässä lentäviin rc vehkeisiin mutta tietty osa musta haluaisi pitää tuon Nitro auton ja ostaa toinen kaveriksi  niin saattaa mieli muuttua vielä 😁
« Viimeksi muokattu: 23.11.18 - klo: 09.16 kirjoittanut Ahp »