Kirjoittaja Aihe: M8 Kaudella 2019  (Luettu 10163 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Metsäläinen

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: M8 Kaudella 2019
« Vastaus #90 : 14.12.18 - klo: 15.54 »
Itse näen sen enemmänkin poistavan yksityyppirenkaan tarvetta.
Eurorc - Hobao Hyper VSE Pro - XRay XB4'19 - XRay XT2C'19 - Axial SCX10 II - Gmade Komodo - Hobbywing - Highest - Dash/Arrowmax - Sanwa - Futaba
Kyosho Ultima RB7

Poissa Metsäläinen

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: M8 Kaudella 2019
« Vastaus #91 : 14.12.18 - klo: 15.56 »
Tarkoituksena on vissiin kehittää lajia, eikä jarruttaa paikoilleen. Vai olenko täysin väärässä?
Eurorc - Hobao Hyper VSE Pro - XRay XB4'19 - XRay XT2C'19 - Axial SCX10 II - Gmade Komodo - Hobbywing - Highest - Dash/Arrowmax - Sanwa - Futaba
Kyosho Ultima RB7

Poissa Vesa

  • Oulun seudun pienoisautoilijat ry
    • Profiili
Vs: M8 Kaudella 2019
« Vastaus #92 : 14.12.18 - klo: 16.04 »
Tarkoituksena on yksinkertaistaa sääntöjä, säästää kustannuksissa, ja tasoittaa kisaamista sillä, ettei ole jo lähtökohtaisesti hävinnyt kisaa varikolla. Renkaiden rooli on niin suuri auton toimivuudessa, että kisoissa joissa ei edes ole mahdollista treenata edellisenä päivänä, on aivan mahdoton arpoa oikea rengas kahdella tai kolmella akullisella tai tankillisella siinä sivussa kun opettelee uutta rataa tai muuten olosuhteita, olivatpa ne uudet tai jo tutut ennestään.

Samat jätkät ajaa kärjessä silti, mutta kustannukset putoaa huomattavasti ja keskittyminen on jossakin muussa kuin rengasruletissa. Ja joo, edelleen, ymmärrän että Suomessa toimii kaikki renkaat ja voi ajaa vaikka kumisaappaasta valetuilla renkailla kovaa, jos kärkijätkä niin sanoo. Sama vapaan renkaan hullutus on saatu kitkettyä jo kaikista muista paitsi M-8 ja C-12 luokasta, ja voin kokemuksesta (C-12) sanoa, että terveestä roudata satoja pareja renkaita kisoihin, ja koittaa arpoa se SEURAAVALLA eräkierroksella parhaiten toimiva rengasseos, rengaskoko ja kokoero, kun valikoimassa on parikymmentä eri seosta.
« Viimeksi muokattu: 14.12.18 - klo: 16.10 kirjoittanut Vesa »
Destiny | Reedy | Xenon | JFT | V*DZN | Team Associated | BlackArt | TQ Wire | EuroRC

Poissa evok

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: M8 Kaudella 2019
« Vastaus #93 : 14.12.18 - klo: 16.25 »
Mikään selitys yksityyppirenkaan vaikutuksesta helpompaan lähestyttävyyteen ei mene mitenkään läpi.

Oli sitten uusi RC skenessä, tai vanhakin kettu muissa luokissa miten yksityyppi ei helpota lähestymistä?

Uuteen luokkaan/lajiin tultaessa täytyy opetella ajamaan ja säätämään uuden luokan autoa. Yksityyppi poistaisi tästä yhden valtavan muuttujan, joka on vielä päälle testata säkillinen renkaita puhumattakaan auton säätö renkaan mukaan.

#99 | Destiny RX-10SR | "Ei aliohjautuvalla autolla pysty tekemään mitään. On vain istuttava ja odotettava" -Montoya

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: M8 Kaudella 2019
« Vastaus #94 : 14.12.18 - klo: 20.30 »
Kyllähän mä sen selitin tuossakin postauksessa josta yllä olevan lainasit.

Varsinkin jos puhutaan että uuteen lajiin tullessa helpottaisi jotenkin että et saa osallistua niillä mitkä jo omistat.


Täällä puhutaan jatkuvasti säkillisistä, kontillisista jne.
Liioittelua isolla kädellä.
Todellisuudessa edes kärkijätkät ei valkkaa itselleen kahta tai korkeintaan kolmea eri kuviota enempää yhteen kisaan. Suomen radoilla suurimmaksi osaksi ajetaan vieläpä monen valmistajan renkaista sillä kaikkein pehmeimmällä seoksella, ellei satu jotain todella kummallista että on helle niinkuin viimekesänä. Silloin tasapainoiltiin +28 kohdilla edelleen sillä laitetaanko alle se pehmein vai toiseksi pehmein. Kuvio oli tiedossa jo ennen kisaa.

Mulla on kuten moni tietää, kisoissa varmasti suurin valikoima käden ulottuvilla... Silti viimekesänäkin menin kisoihin tietäen millä renkaalla ajan koko päivän.
Tämän tiedon pystyin jakamaan jo vähintään kahta viikkoa kisaa ennen, vaikka kyseessä oli rata jolla ei oltu ajettu pariin vuoteen.
Helsinkiläisenä tiesin Vaasan kisoihinkin mennessä millä renkaalla ajan koko kisan läpi.
Tasan yksi kuvio ja yksi seos.

Missä siis on se tarve säkillisille ja hirveä rengasruletti???

Säkilliset ja ruletit kuuluu edelleenkin lähinnä kuskeilta jotka eivät edes aja kyseistä luokkaa ja tämäkin johtuu ilmeisesti isolta osalta siitä että niinhän täällä annetaan ymmärtää miten vaikeaa se on.

Todellisuus.
- Ennen ekaa kisaa, mene tai soita liikkeeseen josta haluat renkaat ostaa.
- Kysy renkaat joilla seuraavassa kisassa ajetaan.
- Osta.


Poissa Tony_L

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: M8 Kaudella 2019
« Vastaus #95 : 14.12.18 - klo: 20.53 »
Yllä olevalla ohjeistuksella olen minäkin päässyt useamman kerran finaaliin asti ajamaan ja viime kesänä ei tullut yhtäkään ns. ylimääräistä settiä ostettua renkaita.
Ja renkaita oli hyvin saatavilla koko kesän kauden alusta asti.

Eli ilman testaamistakin voi pärjätä ihan sinne asti mihin omat kädet riittää.

Lisäksi samoilla renkailla voitettiin kaikki kisat eli ei ne ihan p*skat voineet olla.

Ihan vaan vinkkinä niille uusille luokan kuskeille jotka haaveilee finaalista, menestyksestä tai säkillisestä renkaita kaudelle 2019.
« Viimeksi muokattu: 14.12.18 - klo: 21.07 kirjoittanut Tony_L »
Team associated RC8B3.1

Poissa kyoshodbx

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: M8 Kaudella 2019
« Vastaus #96 : 14.12.18 - klo: 22.45 »
Täällä yksi asiaton kommentoija,anteeksi.
Jos minä olisin omalla kalustollani uutena kuljettajana(nuukana sellaisena) osallistumassa kyseisiin karkeloihin.niin toivoisin voivani osallistua omistamillani renkailla.siksi näin polttiskrossi kisaa kokemattomana peukutan vapaata kumia.oikeesti ostaako joku laatikollista renkaita voiton toivossa?? :shocked:
Mielenkiintoinen keskustelu näin sivusta katsojana seurata.


Poissa KK9

  • SaloUA
    • Profiili
    • Viander Racing
Vs: M8 Kaudella 2019
« Vastaus #97 : 14.12.18 - klo: 23.14 »
Viime kesänä meillä ostettiin 15-20 sarjaa renkaita kolmella eri kuviolla ja kahdella eri kovuudella! Kisassa ajettiin sillä renkaalla, mikä kuskista kulloinkin tuntui helpoimmalta ajaa. Aika pitkälti on meilläkin tieto millä ajetaan kisa läpi!
Erikseen juurikaan emme rengasta testaa ja autokin yleensä sellaisessa perus setupissa!
Monesti tullut huomattua, että eri autot käyttäytyvät samalla renkaalla totaalisen erilailla.
Lisäksi kuskien ajotyyleissä on eroja, mikä tulee yt renkaalla aiheuttamaan joillekin päänvaivaa enemmän kuin toisilla.

Poissa Screwed

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: M8 Kaudella 2019
« Vastaus #98 : 15.12.18 - klo: 10.46 »
Lisäksi kuskien ajotyyleissä on eroja, mikä tulee yt renkaalla aiheuttamaan joillekin päänvaivaa enemmän kuin toisilla.
Jos on aina ajanut ohjekirjan setupeilla niin oppiipahan sitten säätämään autoa mieleisekseen. Harvemmin eri renkaat toimii kuskin toivomalla tavalla samoilla auton säädöillä.

Poissa Joppe75

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: M8 Kaudella 2019
« Vastaus #99 : 15.12.18 - klo: 15.40 »
Täällä yksi asiaton kommentoija,anteeksi.
Jos minä olisin omalla kalustollani uutena kuljettajana(nuukana sellaisena) osallistumassa kyseisiin karkeloihin.niin toivoisin voivani osallistua omistamillani renkailla.siksi näin polttiskrossi kisaa kokemattomana peukutan vapaata kumia.oikeesti ostaako joku laatikollista renkaita voiton toivossa?? :shocked:
Mielenkiintoinen keskustelu näin sivusta katsojana seurata.

Kyllä!👍🏽
 Täältä ääni myös vapaalle renkaalle. Itse olen ollut satunnainen kisailija polttisluokassa ja napannu laatikosta ne renkaat mitkä löytyy. Sen ”oikean” renkaan olen saanut tietää kyllä ihan puhelin soitolla Hokelta, Haataselta, Maxilta, Goldilta jne. Mutta ei se meikän tekeminen siintä renkaasta tässä luokassa kiinni jää :wink:
En ymmärrä koko ajatusta rengas säännöstä tässä luokassa..  Oli tää nyt äänestys turha tai ei. Seuraavax sitten Maastosarjan 2wd luokkaan yksityyppi eturengas💪🏽. Sit onkin kaikki asiat hyvin pienoisautoilu kisoissa :laugh:

Poissa KK9

  • SaloUA
    • Profiili
    • Viander Racing
Vs: M8 Kaudella 2019
« Vastaus #100 : 15.12.18 - klo: 20.07 »
Lisäksi kuskien ajotyyleissä on eroja, mikä tulee yt renkaalla aiheuttamaan joillekin päänvaivaa enemmän kuin toisilla.
Jos on aina ajanut ohjekirjan setupeilla niin oppiipahan sitten säätämään autoa mieleisekseen. Harvemmin eri renkaat toimii kuskin toivomalla tavalla samoilla auton säädöillä.
No joo eipähän oo meidän autossa ohjekirjan setuppia ollut vissiin koskaan, vaan muilta kopsattuja ja itse testattuja.
Tietynlainen oma perus setup mitä tarpeen vaatiessa muutetaan, muttei kuitenkaan mitenkään radikaalisti.