Kirjoittaja Aihe: Stock Rekkaluokan auton tekniset säännöt  (Luettu 26511 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Jämsä

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
Stock Rekkaluokan auton tekniset säännöt
« : 16.12.18 - klo: 14.17 »
Tässä lyhyesti Stock Rekkaluokan auton tekniset säännöt:

Tamiya TT01E rekka suoraan paketista seuraavilla sallituilla muutoksilla:

1. Kori.
Vain Tamiya euro truck TT 01E alusta ja korit sallittu (MAN tgs51606. Buggyra Fat Fox 51613, Tankpool24 MB 58683)
Muut korit on kielletty.
MAN-merkkistä koria saa madaltaa siten, että hytin ovenkahvan kehyksen alareuna on vielä näkyvissä, mutta hytin kallistuskulma ei saa muuttua. Korin painopiste madaltuu noin sentin verran ja vastaa silloin pitkänokka-korin painopistettä.
Tankpool24 MB koria ei saa madaltaa. Buggyran koria ei saa madaltaa.
Korista saa jättää peilit + irto lokasuojat pois.
Vetolevy on säilytettävä.
Ohjaamon sisään jäävän korin välipohjan saa poistaa
Kaikenlaiset siivet on kielletty.

1.1. Auton minimi- ja maksimipaino.
Auton minimipaino on 1450g.
Auton maksimipaino on 1750g.

2. Puskurit.
Käytetään paketin mukana tulevaa etupuskuria. Foami puskuriin saa lisätä pehmikettä vähentämään korin pompotusta ja poistaa ainetta jottei rengas ota kiinni.
Takapuskuri on säilytettävä.

3. Runko.
Runko on muovinen Tamiya euro truck TT01E.
Akkukoteloa saa jyrsiä laattamallisen akun sovittamiseksi.
Akkupantaa saa jyrsiä tai vaihtaa kokonaan toisenlaiseksi.
Rungosta saa poistaa moottorin päällä olevan muovilevyn (D8) lisätäkseen moottorin jäähdytystä.
Raidetankoina käytetään paketin mukana tulevia osia.
Ohjauslinkin voi vaihtaa toiseen.
Servon kiinnikkeinä voi käyttää alumiinisia osia.
Muiden osien muuttaminen, vaihtaminen tai jyrsiminen on kielletty.

4. Kuulalaakerit.
Kuulalaakerointi on sallittu. Myös ohjauksen varret (D11) saa laakeroida.

5. Renkaat ja insertti.
Vain tamiya truckRenkaat on sallittu.
Pitoaineet on sallittu.
Kaikenlaiset insertit on kielletty.
Vain eturenkaan ulkosivun liimaaminen on sallittu.
Renkaan kuviopintaa ei saa liimata.
Renkasta ei saa pinnoittaa toisella renkaalla tai sen osalla.
Renkaan kulutuspinnalle kertyvän "möhnän" poistoon sallitaan rasvanpoistoon tarkoitetut Kliinerit. esim. Quickcleen, Bräkleen yms. puhdistusaineet, jollaisia myös Minien renkaiden puhdistukseen käytetään.

6. Vanteet ja hexi.
Vanteen ilmareikien tukkiminen / muuttaminen kielletty.
Vanteen tasapainotus on sallittu.
Vanteita saa vahvistaa.
Vanteet saa myös vaihtaa toisiin kunhan offset, vanteen halkaisija, vanteen leveys ja auton raideleveys ei muutu.
Käytetään alkuperäisiä paketin mukana tulevia hexejä. Raideleveyttä ei saa muuttaa edessä. Takana voi käyttää paketin mukana tulevia vakio tai leveitä hexejä. Shimmiprikkojen yms. lisääminen on kielletty.

7. Moottori ja nopeudensäädin.
Moottori ja nopeudensäädin tulevat suoraan rekka-auton paketista.
Moottori on paketin mukana tullut Tamiya Torque Tuned osanumero 54358. Muiden moottorien käyttö on kielletty.
Moottorin käsittely on kielletty ja esim. ennakkoa ei saa muuttaa (esim. hiiliä veistelemällä tai moottorin päätyä kääntämällä).
Moottorin liukulaakereihin saa laittaa öljyä.
Moottorin kuulalaakerit on kielletty.
Jos nopeudensäädin menee rikki tilalle saa vaihtaa Hobbywing Quicrun 1060 brushed -nopeudensäätimen. Moottoriin ja säätimeen voi laittaa tuulettimen ja heat sinkin.
Moottorin kiinnityslevyn saa vaihtaa metalliseksi TT01E -alustan tarkoitetuksi.

8. Servo.
Servo on vapaavalintainen. (esim yli 10kg ja noin 0.1s servo on riittävä)

9. Akku.
Saa käyttää ns. LiHV-akkua, tavallista LiPo-akkua tai 6 kennoista NiMh akkua.
Akku saa olla pötkö-mallinen tai shorty paketti.
Akun täytyy olla ns. kovakuorinen.
LiPo-akun jännite on enintään 2S, joka tarkoittaa kahta kennoa sarjassa. LiPo-akun nimellisjännite on 7,4V.
LiHV-akun jännite on enintään 2S, joka tarkoittaa kahta kennoa sarjassa. LiHV akun nimellisjännite on 7,6V.
NiMH-akku saa olla enintään 6 NiMh-kennoa sarjassa. Yhden kennon nimellisjännite on 1,2V, jolloin 6x1,2V=7,2V
LiPo-akun maksimi latausjännitte on 8.4 Volttia. HV-akun maksimi latausjännite on 8,7 Volttia.
Kaikkien akkutyyppien maksimi latausvirta on 1C
, joka tarkoittaa esim. 5000mAh akulla 5A latausvirtaa.
(Akkusääntö päivitetty 29.12.2023)

10. Iskunvaimentimet.
Vain paketin mukana tulevat iskunvaimentimet on sallittu.
Kaikki muut on kielletty.
Iskunvaimentimissa on öljyjen ja rasvojen käyttö kielletty.

11. Jouset.
Vain autopaketin mukana tulevat jouset on sallittu.
Jousien kaikenlainen muokkaaminen on kielletty.

12. Välitys.
Pinionin ja vetorattaan hammastuksien muuttaminen on kielletty.
Pinionin materiaali on vapaavalintainen.
Pinioni on 19 hampainen.
Vetoratas on 61 hampainen.

13. Maavara.
Minimimaavara on 10mm. (Päivitetty 13.9.2023)

14. Auton tasapainotus.
Rekkaan saa laittaa lisäpainoja, ei kuitenkaan rungon pohjan ulkopuolelle / alapuolelle vaan rungon sisäpuolelle. Tällä tarkoitetaan 50% - 50% vasen-oikea-etu-taka painosuhdetta.
Tukivarsiin, puskureihin ym. lisäpainon lisääminen on kielletty.

15. Tasauspyörästö.
Tasauspyörästöt on tyhjät (silikoni öljyt yms.kielletty). Tasauspyörästön pitää toimia herkästi yhdestä pyörästä pyöritettäessä, koko voimansiirto ei saa pyöriä.
Vain rekkapaketin mukana tulevia diffejä saa käyttää.
Lukkodiffit, spoolit ja kuuladiffit on kielletty.
Tasauspyörästöjen täyttäminen on kielletty

16. Muuta.
Kaikki muutokset ja materiaalin poisto/muokkaus, joita ei näissä säännöissä ole erikseen sallittu, on kielletty.
Muut viritysosat on kielletty - kuten kallistuksen vakaajat.


Suositeltava ajoformaatti:
- 6 - 8 kuljettajaa per alkuerä
- Alkuerät 5 - 8min
- Finaalit 10 kuljettajalla
- Finaalien pituudet 10-15min
- Grande finaali, jossa kaikki kuljettajat käännetyssä järjestyksessä (ajajakorokkeen tilan mukaan)
- Grande finaalin kesto 5-10min

Tuomaristo:
- 3 hengen rekkatekniikka tuomaristo
- valitaan kilpailupaikalla kokeneiden kilpailijoiden joukosta
- tuomarien tehtävä on tarvittaessa toimia sääntljen valvojna tekniikan osalta


Kirjoitettu 4.11.2020
Lisätty Tankpool24 MB kori sallituksi. (28.10.2021)
Lisätty leveämpi hexi taka-akselille sallituksi. (28.10.2021)
Muutettu: Minimi maavara 10mm. (13.9.2023)
Muutettu: Vain eturenkaan ulkosivun liimaaminen on sallittu. (13.9.2023)
Muutettu: Maksimi latausvirta on 1C. (13.9.2023)
Lisätty: Renkasta ei saa pinnoittaa toisella renkaalla tai sen osalla. (13.9.2023)
Muutettu: Vanteiden hexeihin liittyen. Shimmiprikkojen yms. lisääminen on kielletty. (13.9.2023)
Muutettu: Akkusääntö päivitetty LiHV-akkujen latausjännite ja muiden akkujen latausjännitteet ja kennomäärät oikeiksi (29.12.2023)


t. Martti ja Kai


« Viimeksi muokattu: 29.12.23 - klo: 21.01 kirjoittanut Jämsä »

Poissa Jämsä

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
Vs: TUA kerhon Rekkaluokan auton tekniset säännöt
« Vastaus #1 : 16.12.18 - klo: 14.18 »
Stock Rekoilla ajetaan TUA:n kerhoilloissa/sarjassa.

Hyvä aloitussetup:
- Kuulalaakerit
- Renkaat: Pikaliimaa eturenkaan ulkopuolelle ulkolaita. Ei pitopintaa. Takarenkaaseen ei mitään.
- Ackerman-linkin paikka oman halun mukaan (esim. etummainen reikä)
- Korin osat voi liimata yhteen Shoe goo:lla
- Lipo Pötköakku tai Shorty. Painotus vaikuttaa auton kääntymiseen. Molemmilla kyllä pärjää hyvin.
- Ohjaukseen voi laittaa dual ratea, joka helpottaa myös pompottamista
- Moottorin päädyssä on sopiva pieni tila laittaa tuuletin jäähdyttämään moottoria

Uusilla "paketista baanalle" -säännöillä ei autojen aiempi pompottaminen ole enää juurikaan ongelmana.

Tekstiä muokattu 28.10.2021 vastaamaan uusittuja sääntöjä.
« Viimeksi muokattu: 28.10.21 - klo: 23.30 kirjoittanut Jämsä »

Poissa JuTa

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: TUA kerhon Rekkaluokan auton tekniset säännöt
« Vastaus #2 : 01.09.19 - klo: 21.04 »
Tervehdys
Rekka Kitti tulossa postissa. Onkohan näihin sääntöihin tulossa muutoksia tulevalle kaudelle?

Poissa Jämsä

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
Vs: TUA kerhon Rekkaluokan auton tekniset säännöt
« Vastaus #3 : 11.09.19 - klo: 21.33 »
Moi,

Ei ole tulossa muutoksia "Stock Rekka" -luokkaan.

Poissa Jämsä

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
Vs: TUA kerhon Rekkaluokan auton tekniset säännöt
« Vastaus #4 : 11.09.19 - klo: 21.56 »
Huomatkaa kaudelle 2019 - 2020 tuleva kansallinen rekkasarja.

Poissa Jämsä

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
Vs: TUA kerhon Rekkaluokan auton tekniset säännöt
« Vastaus #5 : 29.09.19 - klo: 22.14 »
Kirjattiin Pro rekka-luokan säännöt.


Poissa VTEC

  • Ulvilan RC-rata
    • Profiili
Edit, Ftx outlaw 1/10 (oli hobbytown & tullimaksut)
« Vastaus #6 : 25.01.20 - klo: 15.04 »
Pitääkö nopari/moottori combon olla harjaton vai harjallinen?

Lähetetty minun RNE-L21 laitteesta Tapatalkilla

Team Corally SBX410, Xray T4 '14 ja FG Marder "jokkis"
Youtube Kanava: https://www.youtube.com/channel/UC08uZiWtJ7b5MHZiEqAjUZQ

Poissa Jämsä

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
Vs: TUA kerhon Rekkaluokan auton tekniset säännöt
« Vastaus #7 : 01.02.20 - klo: 23.38 »
Moi,

Stock-säännöillä ajetaan.
Siinä on harjallinen Tamiya Torque Tuned Mabuchi RS-540 (part no. 54358), joka vastaa Mabuchi RS-540 SH -moottoria.
Nopeudensäädin on rekka-autopaketissa mukana tuleva Tamiya TBLE-02S ja siis harjallisena tai Hobbywing Quickrun 1060BL, myöskin harjallisena.
Hobbywingejä on vaihdettu tilalle pienemmän hinnan takia, jos Tamiyan säädin on rikkoontunut.

Tervetuloa mukaan.

t. Kai

« Viimeksi muokattu: 06.02.20 - klo: 23.28 kirjoittanut Jämsä »

Poissa uku

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: TUA kerhon Rekkaluokan auton tekniset säännöt
« Vastaus #8 : 05.02.20 - klo: 08.21 »
Torgue tuned moottorin tamiyan tuote koodi on 54358.
rally drivers do it side ways!!!!!   (78-90rc-90-2003ralli-2003....rc/ralli

Poissa Jämsä

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
Vs: TUA kerhon Rekkaluokan auton tekniset säännöt
« Vastaus #9 : 06.02.20 - klo: 23.28 »
Kiitos.

Poissa vato

  • EPUArc
    • Profiili
Vs: TUA kerhon Rekkaluokan auton tekniset säännöt
« Vastaus #10 : 17.02.20 - klo: 22.27 »
Onkos noita Pro-luokan rekkoja näkynyt kisoissa vai pelkästään/enimmäkseen Stock-sännön alla meneviä?
http://www.youtube.com/user/qmile
Tamiya 417x vtr,TamiyaMiniM05/M03 Classic+Comp,Huge FF11,TRF417 V5,Huge FF12,Tamiya F104

Poissa uku

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: TUA kerhon Rekkaluokan auton tekniset säännöt
« Vastaus #11 : 18.02.20 - klo: 08.49 »
Sanoisin että "pelkästään" stokki rekkoja näkynyt radalla.
rally drivers do it side ways!!!!!   (78-90rc-90-2003ralli-2003....rc/ralli

Poissa vato

  • EPUArc
    • Profiili
Vs: TUA kerhon Rekkaluokan auton tekniset säännöt
« Vastaus #12 : 19.02.20 - klo: 12.01 »
Mikä harjaton olisi mielestänne lähimpänä tätä vakio konetta?
21.5t?
Rekkaa kovasti tekisi mieli,pääsin yhtä stokki-rekkaa kokeilemaan ja kipinäähän siitä perinteisesti tuli.
Tua säännöt mielestäni ok,mutta 2 luokkaa on aika raakaa mielestäni koska vakiollakin ainakin sisäradalla vauhti oli hyvä ja tekee kisaamisesta tarkempaa.

http://www.youtube.com/user/qmile
Tamiya 417x vtr,TamiyaMiniM05/M03 Classic+Comp,Huge FF11,TRF417 V5,Huge FF12,Tamiya F104

Poissa Mölli

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: TUA kerhon Rekkaluokan auton tekniset säännöt
« Vastaus #13 : 19.02.20 - klo: 12.22 »
Mikä harjaton olisi mielestänne lähimpänä tätä vakio konetta?
21.5t?
Rekkaa kovasti tekisi mieli,pääsin yhtä stokki-rekkaa kokeilemaan ja kipinäähän siitä perinteisesti tuli.
Tua säännöt mielestäni ok,mutta 2 luokkaa on aika raakaa mielestäni koska vakiollakin ainakin sisäradalla vauhti oli hyvä ja tekee kisaamisesta tarkempaa.

GT2000-luokan nelkuissa sallittu 21.5t toisi synergiaa sähköjen suhteen ja joustavasti ajatellen jopa mahdollisuuden ajaa samalla kalustolla kahta luokkaa.
AE B6, Dex8, Ultima SC, Axial SCX10

Poissa uku

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: TUA kerhon Rekkaluokan auton tekniset säännöt
« Vastaus #14 : 22.02.20 - klo: 16.15 »
 Jos ajatuksena ajaa "vakio luokkaa" miksi harjaton?
Esim.vakio mabushi 20t pinjonilla yhtä nopee ei vaan kiihdy yhtä nopeesti.testattu on. torgue tuned kestänyt hakkilassa n.3000-4000 läppiä.
Pienillä putsauksilla ja voiteluilla. 2 konetta riittää toisella kisaa toisella reenaa. Itse en ole kokenut tarvetta harjattomaan, + pieni tuntuma ero.
Mutta se on vaa oma mielipide ja jokainen tekee niinkuin halajaa.
Mut hei loistavaa että olet saanut rekka tartunnan, vähän ku pääsee kisaamaan nii sairaus on valmis on se vaa niin kivaa. Tervetuloa joukkoo.
Ilmoo riksuun vaan vetään.
rally drivers do it side ways!!!!!   (78-90rc-90-2003ralli-2003....rc/ralli

Poissa Jämsä

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
Vs: TUA kerhon Rekkaluokan auton tekniset säännöt
« Vastaus #15 : 22.02.20 - klo: 16.57 »
Ollaan ajettu vaan vakio-luokkaa kilpaa. Pro-rekkoja ei ole juurikaan näkynyt (Turussa pari kpl).
Tehtiin noi Pro säännöt joskus "valmiiksi", jos joku innostuu tuostakin.

Vauhdit on minusta alustaan ja koriin nähden sopivat hiilellisillä koneilla. Kun vaan jaksaa silloin tällöin
puhdistaa konetta kliinerillä, niin hyvin pelaa. Muutaman viikon välein riittää puhdistus.


t. Kai

Korjasin hiilettömän hiilelliseksi. Oli käynyt kirjoittaessa ajatusvirhe. :)

« Viimeksi muokattu: 07.11.20 - klo: 14.01 kirjoittanut Jämsä »

Poissa vato

  • EPUArc
    • Profiili
Vs: TUA kerhon Rekkaluokan auton tekniset säännöt
« Vastaus #16 : 23.02.20 - klo: 11.23 »
Lähinnä ajan takaa sitä harjattomalle että kun tästä tulee suositumpi niin alkaa se koneiden ropaaminen ja niiden pelko varsinkin,jos ei ole hand-out koneet.

Siksi esim koneiden saatavuus mahdollisissa hajoamisissa olisi helpompaa kun Suomalaisilla maahantuojilla olisi varastossa edes muutama kone?

Toki luokka vielä niiiin lapsen kengissä että harjaton ei mitenkään tarpeellinen.
Toinen asia on noparit,jos koneet ovat oikeasti tasalaatuisia niin olisiko nopari vapaa?
Ei taida hirveesti olla nopareita hiilikoneeseen mitkä olisivat selkeesti nopeampia?
Viisaammat korjaa jos olen ihan hakoteillä :grin:
Ymmärrän että kuluja haetaan alas ja sisäänkynnys helpompaa tällä "paketista kone"asialla.

Joo Rekka on nyt ostettu ja tulossa Postin pakettihävittäjällä.

Riksuun ja muuallekkin olisi kiva lähteä,pitää asiaa katsoa kun saa auton nippuun ja pääsee testaamaan.
Taitaa täällä mattorata olla purettuna ennenkuin se tapahtuu ja en tiedä mitenkä kesällä tulee tapahtumaan.

Vauhti oli todellakin vakiosähköillä mun mielestä enemmän kuin sopiva,helppoa ajaa tarkasti kisaamisesta tulee oikeasti tiukempaa ja verisempää.

http://www.youtube.com/user/qmile
Tamiya 417x vtr,TamiyaMiniM05/M03 Classic+Comp,Huge FF11,TRF417 V5,Huge FF12,Tamiya F104

Poissa uku

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: TUA kerhon Rekkaluokan auton tekniset säännöt
« Vastaus #17 : 25.02.20 - klo: 23.39 »
Ihan ymmärrettävä aatos. Aika läjän näitä rekka koneita testanneena on todettava että on niin tasaisia moottoreita et pienikin viilaus näkyy ja on huomattavasti vaikeempaa ku ennen vanhaan.(kollektorin kiinnitys ankkuriin tehty niin että esim.ennakon muuttaminen rikkoo välituen). Koneet on kyllä pitkä ikäisiä kun vähän ees huoltaa.

Nopeudensäätimissä on aika paljonkin eroja sis.vastus etc... Jotka vaikuttaa läpi kulkevaan virtaan. Hw.n säädin on hyväksi havaittu vaihto ehto tamiyan säätimen tilalle, ja edullisempikin. Speksit hyvin lähellä toisiaan.

Varmasti kun luokka saa enemmän tuulta purjeisiin myös kauppiaat ottaa tavaraa hyllyyn.

Nyt kun on uusi peli postissa niin kun intoa täynnä ku ilmapallo alat kasaamaan. Älä käytä orginaali takavanteita ei kestä. Minin tai vast.vanteet suosiolla heti alkuun alle. Ja met.moottori levy. Vaimentajat on jokaisen oman maun mukaan valittavissa. Itse olen käyttänyt tamiyan trf sort musta pinnoitettuja, pituus etc... Menee suoraan kohilleen ei oo tarvinnut muutella jälkikäteen. hf.t ainakin löytyy. + muutkin palikat.

Loppu peleissä meistä kilpailioista itsestämme on kiinni reilu ja rehellinen kilpailu. Joten ei pitäisi olla pelkoa vilungista.


rally drivers do it side ways!!!!!   (78-90rc-90-2003ralli-2003....rc/ralli

Poissa vato

  • EPUArc
    • Profiili
Vs: TUA kerhon Rekkaluokan auton tekniset säännöt
« Vastaus #18 : 26.02.20 - klo: 17.33 »
Joo rekka kotiutui alkuviikosta,vielä en ole sitä aloittanut kasaamaan,lähinnä tutkaillut pintapuolisesti ja leikkasin kopan valmiiksi.
Inserttejä tarvii katsella,en haluaisi laittaa 2 per rengas.Ei varmaankaan vaikutusta mutta silti.
Periaatteessa pitäisi olla yhdet TRF-short tolpat mutta on myös Xrayn tolpat kanssa.
Ja 3Racing iskareita on mutta Xray+3r on normi mittasia.

Metallista moottorilevyä ei myöskään ole vielä.

Mikä sen takavanteen hajottaa?
http://www.youtube.com/user/qmile
Tamiya 417x vtr,TamiyaMiniM05/M03 Classic+Comp,Huge FF11,TRF417 V5,Huge FF12,Tamiya F104

Poissa Luigi54/vielä vanhempi

  • Kymen Pienoisautokerho
    • Profiili
Vs: TUA kerhon Rekkaluokan auton tekniset säännöt
« Vastaus #19 : 27.02.20 - klo: 10.51 »


Mikä sen takavanteen hajottaa?


Viime kädessä SINÄ !!!!  :laugh: :laugh: :laugh: :laugh: :laugh:

 :cool: BarbieIlkimö :cool:

Tamiya Mini; Poikien Barbie , Tosimiesten Barbara....

Poissa vato

  • EPUArc
    • Profiili
Vs: TUA kerhon Rekkaluokan auton tekniset säännöt
« Vastaus #20 : 27.02.20 - klo: 18.45 »
 :laugh: :laugh: :laugh: :laugh: :laugh: :laugh:


Mikä sen takavanteen hajottaa?


Viime kädessä SINÄ !!!!  :laugh: :laugh: :laugh: :laugh: :laugh:

 :cool: BarbieIlkimö :cool:
http://www.youtube.com/user/qmile
Tamiya 417x vtr,TamiyaMiniM05/M03 Classic+Comp,Huge FF11,TRF417 V5,Huge FF12,Tamiya F104

Poissa uku

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: TUA kerhon Rekkaluokan auton tekniset säännöt
« Vastaus #21 : 27.02.20 - klo: 23.04 »
 Takavanteen hexin korokkeen seinämä on liian ohut ja pienestäkin kolauksesta pettää helposti. Ei tarvii ku pienen ohitus kosketuksen huonolla tuurilla hajotakseen. Ei välttämättä itsestään johtuvaa :grin:
Riittävän jämäkät insertit on enemmän kuin oleelliset. Käytetty tuplia minin kovia inserttejä ja vastaavia.
Rf.t löytyy carsonin ja tamiyan moottori levyä.(ja vanteita)
Muovinen vähän elelee ja kun orkkis pinjoni on sutjakkaasti kuluvaa mallia
Nii jeesaa kulumiseen / kestävyyteen + moottorin jäähdytykseen. Ja tietenkin vähentää väärästä hammasvälyksestä tulevaa kitkaa.


rally drivers do it side ways!!!!!   (78-90rc-90-2003ralli-2003....rc/ralli

Poissa kotari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: TUA kerhon Rekkaluokan auton tekniset säännöt
« Vastaus #22 : 01.11.20 - klo: 01.17 »
Mites nää vallitsevat/tulevat säännöt???

Huhuja sääntöjen/säätöjen muutoksista ilmoilla. Voisiko joku kirjata niitä meille kalustoa hankkiville näkyville.
Onko siis tulossa muutoksia nyt nähtäviin luokan sääntöihin???
En pidä ajatuksesta että hankin (lue että hankkinut) turhaa nyt kirjattujen sääntöjen mukaisia osia ja joku/jotkut ovat saamattomuuttaan jättäneet ne kirjaamatta nähtäville/ennakko tiedoksi!
XRAY T3 2012, XRAY XB8, Team Associated B44, Team Durango DESC210R, DESC410v2
Se viimeisenä nauraa, joka hitaiten tajuaa

Poissa uku

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: TUA kerhon Rekkaluokan auton tekniset säännöt
« Vastaus #23 : 01.11.20 - klo: 14.10 »
On tulossa muutoksia. Jämsä on luvannut ensitilassa päivittää säännöt.

rally drivers do it side ways!!!!!   (78-90rc-90-2003ralli-2003....rc/ralli

Poissa Jämsä

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
Vs: TUA kerhon Rekkaluokan auton tekniset säännöt
« Vastaus #24 : 04.11.20 - klo: 12.57 »
Joo, muuta hommaa on ollut keväästä lähtien enemmän kuin tarpeeksi.

Tällä kaudella on tarkoitus ajaa ajatuksella "paketista baanalle", jolloin iskarit, renkaiden insertit ja diffiöljyt jäävät pois. Tämä helpottaa luokkaan tutustumista. Meidän kerhossa rekkojen on ajateltu olevan ns. harrastajien sisäänheittoluokka. Kilpaturistiluokat on sitten aivan erikseen.

Viime kaudella huomattiin, että luokkaan ajateltu "askarteluvara" aiheutti sen, että inserttikikkailu alkoi vaikuttaa liikaa luokan tasaisuuteen. Alunperinhän näitä virityksiä sallittiin sen takia, että saadaan auton ikävä pompottaminen pois. Nyt kun on viritykset poistettu, huomattiin autojen toimivan tasaisemmin eikä pompota.

Kirjaan pohditut sääntömuutokset tuonne ekaan viestiin ja ilmoitan seuraavassa viestissäni kun ne on päivitetty.


t. Kai
« Viimeksi muokattu: 04.11.20 - klo: 13.39 kirjoittanut Jämsä »

Poissa Jämsä

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
Vs: Stock Rekkaluokan auton tekniset säännöt
« Vastaus #25 : 04.11.20 - klo: 17.34 »
Päivitin tänään (4.11.2020) uusitut rekkasäännöt.
Käykää kurkistamassa.

Poistettiin paljon virityksiä kun huomattiin paketista kasatun auton kulkevan pompottamatta.
Uusia sääntöjä on testattu Hakkilassa ja TUA Areenalla monen kuljettajan voimin. Huomattiin
luokan olevan taas helpommin lähestyttävä kaluston suhteen verrattuna kevään virityksiin.
Erityisesti ratakohtainen inserttikikkailu haluttiin poistaa kokonaan.


t. Kai

Poissa vato

  • EPUArc
    • Profiili
Vs: Stock Rekkaluokan auton tekniset säännöt
« Vastaus #26 : 26.12.20 - klo: 13.46 »
Vaikka sääntömuutokset hiukan ampuivat polveen,täytyy olla iloinen etten ollut kerinnyt koko rekkaa aloittamaan yhtään...siis omaa ja pojan rekkaa.
Tai sitten mulla on 2 rekkaa :evil:

Koska monia ajatuksia oli diffien suhteen ja inserttejä hommattu leikeltäväksi mutta yhtään rengas-vanne pakettia ei tullut liimattua valmiiksi :grin:

Iskareitakin oli valmiina odottamassa läpikäyntiä mutta siirretään ne siis odottamaan muita juttuja.

Saako diffeihin kuitenkin laittaa rasvaa rattaisiin vai luetaanko se "öljyt ja vastaavat" osastolle ja kiellettyihin?
http://www.youtube.com/user/qmile
Tamiya 417x vtr,TamiyaMiniM05/M03 Classic+Comp,Huge FF11,TRF417 V5,Huge FF12,Tamiya F104

Poissa uku

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Stock Rekkaluokan auton tekniset säännöt
« Vastaus #27 : 28.12.20 - klo: 10.16 »
Saa voidella. edellyttäen sääntöjen kohdan 15. Mukainen toiminta toteutuu.

rally drivers do it side ways!!!!!   (78-90rc-90-2003ralli-2003....rc/ralli

Poissa uku

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Stock Rekkaluokan auton tekniset säännöt
« Vastaus #28 : 28.12.20 - klo: 16.44 »
No se nilkka kolaus oli valitettava haittavaikutus, mutta kilpailun tasoittamiseksi välttämätön. Jokainen meistä otti jonkin kokoisen kolhun.
Itse näen kolhun pieneksi haitaksi jos kilpailu tasoittuu ja muutkin kun 2-3 kuljettajaa taistelevat voitoista. Muiden pudotessa kelkasta. Näillä muutoksilla ei kukaan saa teknistä yli otetta vaan vauhdin salat löytyy peilistä. Nyt onkin se hetki kun kaikki rekat pitäisi saada samalle viivalle, vaikkapa stanukunkkuun. Nähdään oikeesti missä mennään. Ja saataisiin lisää kuskeja ja tiukkoja kisoja jossa kuka tahansa voi voittaa.
rally drivers do it side ways!!!!!   (78-90rc-90-2003ralli-2003....rc/ralli

Poissa vato

  • EPUArc
    • Profiili
Vs: Stock Rekkaluokan auton tekniset säännöt
« Vastaus #29 : 28.12.20 - klo: 19.17 »
Täysin samaa mieltä.
Lisää huomattavasti mielenkiintoa kun "mestaruudet" ei ratkea ennen viimeistä starttia.
Kuskit toivottavasti pysyy paremmin mukana kisoissa ja saa isoja lähtölistoja.

Sen verran mitä viime talvena tuollaista kokeilin(insertti-vapaat iskarit) versiota niin vaikka se olikin Tamiyan ämpärimuovi auto niin sillä oli helppo ja hauska ajaa tarkasti.
Vaikka olikin suhteellisen hidas mutta kisaamisen kannalta hauska.

Toihan helpottaa mukaantuloa kun ei tartte olla 50-70e iskareita ja ostaa oikeita inserttejä ja useampaa rengas-settiä joissa eri insertit :D

Nyt pääsee mukaan niillä mitä paketissa tulee.

Oman rekan sähköt ja kopan maalaus työvaiheet enään jäljellä...
http://www.youtube.com/user/qmile
Tamiya 417x vtr,TamiyaMiniM05/M03 Classic+Comp,Huge FF11,TRF417 V5,Huge FF12,Tamiya F104