Kirjoittaja Aihe: SRCD CUP 2019 - Säännöt & Kilpailunumerot  (Luettu 2789 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa AlfaCorse

  • Jäsen
    • Profiili
    • Chicago Drifters - Lahden RC Drifting Kommuuni
SRCD CUP 2019 - Säännöt & Kilpailunumerot
« : 17.01.19 - klo: 16.58 »

Suomen RC-drifting cup:n kilpailusäännöt 2019
V2.2

1.   Terminologia & Määritteet



2.   Lajittelu


2.1.   Lajittelun Kulku

2.1.1.   Lajittelussa kilpailijat suorittavat kaksi pisteytettyä solo runia. Nämä pisteytetyt runit määrittävät kilpailijan sijoituksen kaaviossa.

2.1.2.   Kuljettaja lähtee johtoauton lähtöpaikalta lähtömerkin saatuaan ja suorittaa mahdollisimman puhtaan runin.

2.1.3.   Laittelussa ei ajeta lämmittelyrunia ennen suoritusta.

2.1.4.   Renkaiden lämmitys on sallittua 10 ajan burnisboksissa ennen kilpailusuoritusta.

2.2.   Lajittelun arvostelu

2.2.1.  Lajittelun alkaessa jokaisella kuljettajalla on oletusarvoisesti 70 pistettä lähtöalueelta poistuttaessa. Pisteitä lisätään/vähennetään tästä oletussummasta suorituksen sujuvuuden mukaisesti.

2.2.2. Pisteitä vähennetään seuraavien kriteerien
mukaisesti.
  • Myöhäinen sivuluisun aloitus ennen ensimmäistä mutkaa.
  • Rengas ylittää rataviivan reilusti. (Viivan ulkoreunalla sallittu. Pyörä ulkona, miinusta).
  • Auton suoristuminen.
  • Suuri etäisyys clipping alueista.
  • Ideaaliajoslinjalta poisajautuminen.
  • Hitaasti suoritettavat puolenvaihdot.
  • Auton korin irtoaminen/huomattava hajoaminen.
2.2.3. Pisteitä lisätään seuraavien kriteerien mukaisesti.
  • Sulava ajo.
  • Auto pysyy ratamerkkien sisäpuolella.
  • Auto pysyy sulavassa liussa koko suorituksen ajan.
  • Clipping aleen läpi ajo mahdollisimman läheltä.
  • Idealiajolinjalla ajo.
  • Nopeat & terävät puolenvaihdot.
  • Oma tyyli / showpisteet.
  • Lajittelun maksimipistemäärä on 100 pistettä, joka tarkoittaa lähes täydellistä radan suorittamista.
2.2.5. Lajittelussa voidaan jakaa 0-piste runeja mikäli;
  • Kilpailijan ajoneuvo pysähtyy runin aikana.
  • Kilpailijan ajoneuvo pyörähtää.
  • Kilpailija lopettaa runinsa ennen runin lopetusviivaa.
3. Pariajo

3.1.   Pariajon kulku

3.1.1. Pariajossa ajetaan kaksi arvosteltavaa runia pareittain.

3.1.2. Pariajoissa ajetaan lämmittelykierros ennen varsinaista kilpailusuoritusta.

3.1.3. Johtoauton kuuluu lähteä johtoautolle merkatusta lähtöruudusta. Johtoauton täytyy ajaa shikaanin läpi lähtiessänsä, jotta seuraava auto pysyy johtoauton perässä.

3.1.4. Seuraava auto lähtee seuraavan auton lähtöruudusta. Seuraava auto ei saa ohittaa johtoautoa runin aikana. Mikäli ohitus tapahtuu johtoauton virheen johdosta, seuraava auto saa ohittaa.

3.1.5 Johtoauton ajotyyli ei saa ns. estää seuraavan auton puolenvaihtoja jarruttamalla, tai ajamalla auton ylikulmaan esimerkiksi. Tämän noudattamatta jättäminen tulkitaan ajosuorituksessa virheeksi.

3.1.6 Pariajossa jahtaavalle autolle sallitaan yhden pyörän radanviivan ylitys. Kahdesta normaalisti pistevähennystä.


3.2. Pariajon arvostelu

3.2.1. Pariajossa seuraavan auton kuuluu matkia johtoauton ajoa, tai ajaa paremmin mahdollisimman lähellä johtoautoa.

3.2.2. Pariajossa on voimassa samat arvostelukriteerit kuin lajittelussa.



4. Rata

4.1. Kilpailurata koostuu 2-6 mutkan mittaisesta sektiosta. Kilpailusektio voi olla myöskin osuus kokonaisesta radasta.

4.2. Kilpailuradalla on oltava vähintään 3 clipping aluetta vaihtelevasti sekä sisä- että ulkomutkassa.

4.3. Kilpailuradan ääriviivat on oltava selkeästi näkyvissä, ja ajettavan sektion/profiilin täytyy olla selkeä.

4.4. Rata saa sisältää korkeusvaihteluita & pinnanmuotoja. Näiden korkeusvaihteluiden pitää noudattaa autojen skaalaa & ne eivät saa olla teräviä elementtejä. Korkeusvaihtelut eivät saa myöskään vahingoittaa autoja.

4.5. Radalla saa olla kanttikiviä. Kanttikivien yli on pystyttävä ajamaan niin, että auton tekniikka ei kärsi. (suositeltu kanttikiven korkeus n. 3-5mm)

4.6. Kilpailuradalla pitää olla runin aloitusviiva & runin lopetusviiva.

4.7. Radalla täytyy sijaita lähtöalue sekä johto- että seuraja-autolle. Johtoautolle pitää rakentaa vauhtia hidastava shikaani heti lähtöalueen jälkeen.

4.8. Burnisboksi on pakollinen elementti ennnen varsinaista lähtöaluetta.

4.9. Autojen lasku/parkkialue on pakollinen elementti.



5 Tekniset säännöt (RWD PRO)

5.1 Runko

5.1.1 1/10 skaalan touring/rally/drift runko

5.1.2 Rungon raidevälin minimipituus on 255mm

5.2 Sähköt

5.2.1 Vapaa, kierrosmäärältään 10.5t tai suurempi harjaton/harjallinen moottori

5.2.2 Nopeudensäädin vapaa

5.2.3 Autokäyttöön tarkoitetun gyron käyttö sallittu.

5.2.4 Akkuina hyväksytään 2-kennoinen LiPo-akku. Maksimijännite 8.4V. Lataus aina lipopussissa. NiMh akut myös sallittu.

5.2.5 Akkujen kiinnitys taka-akselin takapuolelle kielletty.

5.3 Välitykset

5.3.1 Auton perävälitys vapaa

5.4 Vetotapa

5.4.1 Autossa saa olla kaksi vetävää pyörää taka-akselilla.

5.4.2 Vetotyyli (hihna, ratas, yms.) vapaa

5.4 RWD Renkaat & Vanteet

5.4.1
5.4.2 Renkaiden kemiallinen & mekaaninen käsittely kielletty.

5.4.3 Renkaan pinnan tarvitsee olla suhteellisen tasainen. Mikäli rengas on uritettu / liian kulunut, edellytetään kilpailijaa käyttämään uutta rengaskierrosta. Kilpailurenkaat merkataan.

5.4.4 Mustat/tummat vanteet kielletty, ellei vanteesta vähintään n. 1/5 ole merkattu huomiovärillä, joka indikoi renkaan pyörimissuunnan ja -nopeuden ajon aikana.

5.4.5 Vanteiden maksimi ulkomitat 26mm (leveys) ja 52mm (korkeus)

5.4.6 Renkaan + vanteen yläreuna saa maksimissaan ulottua 5mm lokasuojan reunasta ulospäin. Mitataan rengas suorana, ei ohjaus suorana.

5.5 Korit

5.5.1 Kaikki 1/10 scalemaiset, oikeaa ajoneuvoa replikoivat korit sallittu.

5.5.2 Kiila & touring korit kielletty.

5.5.3 Ilmanohjainten käyttö vapaata.

5.5.4 Koriin lisättävät ilmanohjaimet eivät saa ulottua 10mm ulommas korin hallitsevasta pinnasta.

5.5.5 Takasiiven ulottumisvara suoraan taaksepäin takakontin reunasta 20mm.

5.5.7 Korin kiinnityksen täytyy olla tukeva. Tämä testataan nostamalla auto korista ilmaan n. 5cm korkeudelle. Runko ei saa irrota korista kyseisen testin aikana.

5.5.8 Korin täytyy olla ehjä. Missile-korit ovat sallittuja, mutta rungon pitää olla peitettynä joka puolelta kuten "ehjässäkin" korissa.

5.5.9 Korin täytyy olla mahdollisimman scalemainen ja realistisen näköinen, sekä sen siisti viimeistely on suositeltavaa.

5.6 Painot

5.6.1 Auton maksimipaino ajokunnossa 1900g

5.6.2 Auton minimipaino ajokunnossa 1200g


6 Tekniset säännöt (RWD STREET)
Street luokan tekniset säännöt julkaistaan pian
« Viimeksi muokattu: 17.01.19 - klo: 17.15 kirjoittanut AlfaCorse »
Chicago Drifters Finland - Lahden seudun RC-drifting kommuuni

Poissa AlfaCorse

  • Jäsen
    • Profiili
    • Chicago Drifters - Lahden RC Drifting Kommuuni
Vs: SRCD CUP 2019 - Säännöt & Kilpailunumerot
« Vastaus #1 : 17.01.19 - klo: 16.59 »
SRCD CUP 2019 Kalenteri

ROUND 1 - PIEKSÄMÄKI
Päivänmäärä: 9.2.2019
Järjestävä Kerho: Pieksähill Drifters
Tulokset:
Ilmoittautuminen: https://goo.gl/forms/Kq01SHcSj2CQdzbS2
Kilpailukutsu: http://rc10.fi/index.php?topic=105780.0
Osoite: Keskuskatu 20, Pieksämäki
Aikataulu: 12.00 - 18.00


ROUND 2 - HAKKILA
Päivänmäärä: 13.4.2019
Järjestävä Kerho: Fullspeed RC
Tulokset: N/A
Ilmoittautuminen: https://goo.gl/forms/f1RzWL0Mkwtq9Rer1
Kilpailukutsu: http://rc10.fi/index.php?topic=105997.msg828692#msg828692
Osoite: Vanha Porvoontie 231 C1 rappu, Vantaa
Aikataulu: 12.00 - 17.00

ROUND 3 - HERRALA
Päivänmäärä: 5.5.2019
Järjestävä Kerho: Chicago Drifters Finland
Tulokset: N/A
Ilmoittautuminen: https://goo.gl/forms/r0VMZHPcyxGnanB32
Kilpailukutsu: N/A
Osoite: Herralan Liikuntasali
Aikataulu: 11.00 - 15.30

ROUND 4 - TURKU
Päivänmäärä: 10.8.2019
Järjestävä Kerho: TUA
Tulokset:
Ilmoittautuminen:
Kilpailukutsu:
Osoite:
Aikataulu: 12.00 - 17.00

ROUND 5 - LAHTI, XTREME FINAL (2 Päivänen)
Päivänmäärä: 28-29.9.2019 (28 kisapvä)
Järjestävä Kerho: Chicago Drifters Finland
Tulokset: N/A
Ilmoittautuminen: https://goo.gl/forms/AmvqRQ4yAXooEVr73
Kilpailukutsu: N/A
Osoite: Lahden Messukeskus
Aikataulu: 12.00 - 18.00
« Viimeksi muokattu: 27.06.19 - klo: 16.36 kirjoittanut AlfaCorse »
Chicago Drifters Finland - Lahden seudun RC-drifting kommuuni

Poissa AlfaCorse

  • Jäsen
    • Profiili
    • Chicago Drifters - Lahden RC Drifting Kommuuni
Vs: SRCD CUP 2019 - Säännöt & Kilpailunumerot
« Vastaus #2 : 17.01.19 - klo: 17.00 »
RC-Drifting kilpailunumerot kaudelle 2018
Kilpailunumerosi voit varata kommentoimalla tähän ketjuun:
Luokka, Numero, Nimi


RWD PRO TOP 10
#1 Matti Viljanen
#2 Juha Haakana
#3 Timo Hiironen
#4 Kaj Erik Kytönen
#5 Jiri Lindholm
#6 Roope Koskelo
#7 Jari-Pekka Koskelo
#8 Leevi Luostarinen
#9 Juuso Nenonen
#10 Veeti Rantanen

RWD PRO & STREET
#11 Kaapo Ramula
#13 Juha Haakana 
#14 Igor Rynty 
#18 Kaj Erik Kytönen
#21 Sisu Kuuslahti
#23 Toni Leppänen
#42 Joni Hietala
#59 Jukka Laaksonen
#69 Jiri Lindholm   
#75 Veeti Hietala
#76 Jari-Pekka Koskelo   
#85 Timo Hiiroinen
#88 Matti Viljanen   
#93 Juuso Nenonen
#98 Miika Vatanen
#609 Leevi Luostarinen
« Viimeksi muokattu: 22.01.19 - klo: 16.23 kirjoittanut AlfaCorse »
Chicago Drifters Finland - Lahden seudun RC-drifting kommuuni

Poissa Matti V

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
Vs: SRCD CUP 2019 - Säännöt & Kilpailunumerot
« Vastaus #3 : 28.01.19 - klo: 12.51 »
____________________
RevolRC Ultim8 #88