Kirjoittaja Aihe: Moottorin "Sorvaus / Huolto"  (Luettu 9454 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa TTKoo

  • Veteraani
    • Profiili
Moottorin "Sorvaus / Huolto"
« Vastaus #30 : 31.03.06 - klo: 16.20 »
Lainaus käyttäjältä: "juge2"
Milloin harjattomilla saa ajaa stanussa? Taidan tulla tulokseen että en osta sorvia.


Sääntöjä ei kesken kauden muuteta, joten aikaisintaan ensivuoden alusta on mahdollista. ( stanujen kohdalla siirtyminen harjattomiin voipi olla kinkkinen kysymys, muttei mahdoton)

Sitä ennen on kymmeniä sorvauksia edessä/nuppi....
Elä sie suotta huolehi, kyllä myö keksitään siihe hyvä syykii.

Poissa "Matson"

  • Jäsen
    • Profiili
Moottorin "Sorvaus / Huolto"
« Vastaus #31 : 01.04.06 - klo: 07.15 »
Mnulta meni tuossa juuri uuden sähköauton ostohalu.
Tuo harjaton juttu oli hyvä neuvo, kiitos!
Olen olettanut, että sähkö on halvin vaihtoehto, mutta taitaa kohta polttis tulla havemmaksi.

Poissa rs tuning

  • Veteraani
    • Profiili
Moottorin "Sorvaus / Huolto"
« Vastaus #32 : 01.04.06 - klo: 21.41 »
Lainaus käyttäjältä: ""Matson""
Mnulta meni tuossa juuri uuden sähköauton ostohalu.
Tuo harjaton juttu oli hyvä neuvo, kiitos!
Olen olettanut, että sähkö on halvin vaihtoehto, mutta taitaa kohta polttis tulla havemmaksi.

Stanu krossi on halpaa ku saippua, jos ei halua sitä uusinta ja parasta
mallia kaikesta, vanhalla pärjää hyvin eikä tarvi sorvailla.

Älä sekaannu niihin touringeihin niissä se raha palaa!
Just yks nimeltä mainitsematon tuttu päätti lopettaa
touringin ku tulee niin pirun kalliiks ja keskittyä
pelkästään krossareihin.
If i had all of the money that i´ve spent on cars... I would spend it all on cars

Poissa "Matson"

  • Jäsen
    • Profiili
Moottorin "Sorvaus / Huolto"
« Vastaus #33 : 03.04.06 - klo: 07.58 »
Lainaus käyttäjältä: "rs tuning"
Lainaus käyttäjältä: ""Matson""
Mnulta meni tuossa juuri uuden sähköauton ostohalu.
Tuo harjaton juttu oli hyvä neuvo, kiitos!
Olen olettanut, että sähkö on halvin vaihtoehto, mutta taitaa kohta polttis tulla havemmaksi.

Stanu krossi on halpaa ku saippua, jos ei halua sitä uusinta ja parasta
mallia kaikesta, vanhalla pärjää hyvin eikä tarvi sorvailla.

Älä sekaannu niihin touringeihin niissä se raha palaa!
Just yks nimeltä mainitsematon tuttu päätti lopettaa
touringin ku tulee niin pirun kalliiks ja keskittyä
pelkästään krossareihin.


Ajattelinkin ajaa krossia.
Eikä Joensuusta löydy asfalttirataa.

Poissa rs tuning

  • Veteraani
    • Profiili
Moottorin "Sorvaus / Huolto"
« Vastaus #34 : 04.04.06 - klo: 00.15 »
Lainaus käyttäjältä: ""Matson""
Olen olettanut, että sähkö on halvin vaihtoehto, mutta taitaa kohta polttis tulla havemmaksi.

Se riippuu ihan täysin laitteista. Aluks saattaa mennä enemmän rahaa,
jos hommaa huiput sähkölaitteet autoon, pari akkua, huippu laturin ym...

Kun taas polttiksessa on jatkuvia kuluja polttoaineen takia, sitä kun
ei saa töpselistä eikä hanasta, joten kun kaikki laitteet on hommattu
(ja olettaen että mikään ei hajoo), niin sähkössä ei oo paljo muita
kuluja kuin satunnaisia koneen ja akun ostoja (ihan kuskista kiinni
kuinka usein niitä tarvii), Eli sähkö on hiukan halvempi loppujen
lopuksi, JOS EI LASKETA TUORINGIA TÄHÄN SOPPAAN!
If i had all of the money that i´ve spent on cars... I would spend it all on cars

Poissa jarkko

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • PKSRCA kotisivut
Moottorin "Sorvaus / Huolto"
« Vastaus #35 : 04.04.06 - klo: 08.35 »
Taitaa vaan olla kovin harvassa paikassa mahdollista ajaa kunnolla krossia (sähkölläkään) talvikaudella. Touring näyttää olevan talvellakin ajohaluisille krossareille se suosituin tapa päästä ajamaan ja kisaamaan.
Infinity | Capricorn | CRC | Novarossi

Poissa "Matson"

  • Jäsen
    • Profiili
Moottorin "Sorvaus / Huolto"
« Vastaus #36 : 04.04.06 - klo: 17.50 »
Kysyisin vielä tuosta sorvauksesta: Eikö todellakaan vakiokone krossissa tarvita sorvia? Itselläni ei ole kokemusta monesta vakiokoneesta, joten onko ne purettavia yleensä ja onko niissä vaihdettavat hiilet?

Poissa l150040

  • Veteraani
    • Profiili
    • Ari-Pekan RC-sivut
Moottorin "Sorvaus / Huolto"
« Vastaus #37 : 04.04.06 - klo: 20.19 »
Yleensä vakiokoneet on purettavissa ja hiilet on vaihdettavissa. Kyllä krossissakin moottoria on huollettava ja sorvattava. Ei se kohtuullisen suuri ajoitus miksikään muutu, vaikka moottorin laittaisikin krossariin.

Poissa rs tuning

  • Veteraani
    • Profiili
Moottorin "Sorvaus / Huolto"
« Vastaus #38 : 04.04.06 - klo: 20.56 »
Lainaus käyttäjältä: "jarkko"
Taitaa vaan olla kovin harvassa paikassa mahdollista ajaa kunnolla krossia (sähkölläkään) talvikaudella. Touring näyttää olevan talvellakin ajohaluisille krossareille se suosituin tapa päästä ajamaan ja kisaamaan.

Mikäs estää laittamasta solukumirenkaita Krossariin???
Kävin ittekin testaamassa kerran ylistarossa, mutta on
muuta menoo ja ruuvattavaa talvisin niin paljo että jää
vähemmälle
Lainaus käyttäjältä: "l150040"
Yleensä vakiokoneet on purettavissa ja hiilet on vaihdettavissa. Kyllä krossissakin moottoria on huollettava ja sorvattava. Ei se kohtuullisen suuri ajoitus miksikään muutu, vaikka moottorin laittaisikin krossariin.

Joo kyllähän ne pitää sorvata ihan yhtälailla, mutta ei oo pakko ostaa
omaa sorvia, kun se tarve ei oo niin suuri auton tehon kannalta, eli
ei tarvi niin usein sorvailla.
If i had all of the money that i´ve spent on cars... I would spend it all on cars

Poissa TTKoo

  • Veteraani
    • Profiili
Moottorin "Sorvaus / Huolto"
« Vastaus #39 : 05.04.06 - klo: 11.28 »
Lainaus käyttäjältä: "rs tuning"

Lainaus käyttäjältä: "l150040"
Yleensä vakiokoneet on purettavissa ja hiilet on vaihdettavissa. Kyllä krossissakin moottoria on huollettava ja sorvattava. Ei se kohtuullisen suuri ajoitus miksikään muutu, vaikka moottorin laittaisikin krossariin.

Joo kyllähän ne pitää sorvata ihan yhtälailla, mutta ei oo pakko ostaa
omaa sorvia, kun se tarve ei oo niin suuri auton tehon kannalta, eli
ei tarvi niin usein sorvailla.


Hmmm. mielenkiintoinen yhtälö tuo tummentamani.
Kuten Ari-Pekka tuossa totesikin, niin "SE ENNAKKO"....

Jos vaan ajelee, eli ei aijo osallistua kisoihin vakiokoneluokkaan, niin kannattaa sitten laittaa koneeksi jo "kevyt virikone", ja siihen pieni ennakko niin silloin sitä sorvausväliä saa oikeesti pidennettyä.
Esim. 15-19t.

Kun vielä on pitkäkestoiset hiilet, ja pari kolme ankkuria, niin niitä sitten vaihtaa tarvittaessa moottoriin.

Sorvaa sitten kaikki kerralla, kun sorvin ääreen pääsee.

Jos ei aijo ajaa kisaa varmasti, niin silloinhan hiiletön yhdistelmä on ehdoton. Niitäkin löytyy "miedompana" versiona, tai sitten tosi tehokkaana!
Elä sie suotta huolehi, kyllä myö keksitään siihe hyvä syykii.

Poissa Jose.92

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://www.freewebs.com/rctaipalsaari
Moottorin "Sorvaus / Huolto"
« Vastaus #40 : 14.04.06 - klo: 15.26 »
Ootteko te sorvaileet muilla kuin sorvilla? Isäni sorvailee moottrit sillee että laittaa sen ankkurin pylväs-porakoneeseen ja viilalla ja hienolla hiekkapaperilla sitä hioo. Lopuksi vielä sellasella juvelalla puikolla käy ne raot läpi. Onko ihan tyhmä tapa?
Ei kiroilulla rajaa, kun savagella ajaa! Ihminen syö ja kakkii!

Poissa Ubermummo

  • Jäsen
    • Profiili
Moottorin "Sorvaus / Huolto"
« Vastaus #41 : 14.04.06 - klo: 22.46 »
Lainaus käyttäjältä: "Jose.92"
Ootteko te sorvaileet muilla kuin sorvilla? Isäni sorvailee moottrit sillee että laittaa sen ankkurin pylväs-porakoneeseen ja viilalla ja hienolla hiekkapaperilla sitä hioo. Lopuksi vielä sellasella juvelalla puikolla käy ne raot läpi. Onko ihan tyhmä tapa?

Ehei ollenkaan. Samalla tavalla määkin "sorvailen". Sanokaa mitä sanotte mutta niissä "b-moottoreissa" tai pihasudittelussa vallan ernomainen tapa.