Kirjoittaja Aihe: Mykkä akku  (Luettu 4249 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Sipa079

  • Tulokas
    • Profiili
Mykkä akku
« : 10.05.19 - klo: 06.17 »
Neuvokaas uupeloa.
Edellisen ajelun jälkeen on jäänyt akku lataamatta ja nyt se mitä ilmeisimmin on purkanut ittensä täysin tyhjäksi. Kyseessä on Traxxaksen nimh akku sillä id-liittimellä.
Mulla on tuo Traxxas ez-peak plus laturi ja se ei edes tunnista akkua eikä siis lataakaan sitä.
Kysymys siis kuuluu, onko peli menetetty? Saako tota patteria enää henkiin?

Poissa Screwed

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Mykkä akku
« Vastaus #1 : 10.05.19 - klo: 12.31 »
Akkuun voi pakkosyöttää virtaa pienellä virralla varovaisesti. Onnistuu esim. älylaturilla joku 1A. Jos oma laturi ei suostu lataamaan niin sitten on jostain lainattava tai hankittava älylaturi.

Poissa Orkekum

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Mykkä akku
« Vastaus #2 : 11.05.19 - klo: 04.41 »
Huomannut itsekkin että näissä Nimh akuissa jos istuu vähän aikaa on ikävä Muisti effekti, eli ei lataa tai käytä koko kapasiteettia.
Itse olen saanut sen jumppaamalla osittain ainakin pois. Eli lataan  ja purkaanm akun muutaman kerran edestakaisin. Yleensä toimii kohtalaisen hyvin.

Jos oikein hulluks haluaa kokeilla voit vähän aikaa purkaa hieman kapasiteettia esim lampulla, ja sit kokeilla taas ladata, tai lainata joltain älylaturia joka osaa purkaa ja ladata akun. Tällä hetkellä mulla vanha nicd akku jumppaamassa.
TRX4-Sport, Traxxas Bandit, Traxxas Summit, MST CFX kit Unimog, Himoto 1:18 truggy