Kirjoittaja Aihe: FinTrack Tour renkaat ja TSS-10 moottori haussa kausille 2020-2021  (Luettu 4060 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa micsa.fi

  • Fullspeed RC
    • Profiili


Sähkötouringin FinTrack Tour -sarjaan haetaan sekä talvi- että kesäkauden yksityyppirenkaita että TSS-10 luokan osalta yksityyppimoottoria kausille 2020-2021. Nykyisen, pitkään palvelleen TSS-10 combon (Muchmore) osalta maahantuoja on ilmoittanut, että comboja ei ole enää saatavilla. Renkaiden osalta aiempi valintakausi on päättynyt.

Pyydämme kiinnostuneita maahantuojia ehdottamaan itse parhaaksi katsomiaan renkaita ja moottoreita vaatimusten pohjalta. Kilpailutukseen voi osallistua joko yksittäisen kategorian osalta tai osallistua kaikkiin kategorioihin.

Lisäksi todettakoon, että nykyinen TSP-10 yksityyppimoottori on myös elinkaaressa päässä ja se tulee vaihtumaan kauden 2020 jälkeen.

TSS-10 moottori

- Aiemmasta poiketen haetaan vain moottoria, ei moottori-säädin -comboa
- 21.5T käämitys
- Kiinteä ennakko
- Jälleenmyyntihinta 50-80€
- Oltava saatavilla vähintään syyskuuhun 2021 asti, mielellään pidempään
- Tasalaatuinen, kestävä moottori joka sopii aloittelevien sähkötouringharrastajien käyttöön

Testaamista varten tarvitaan vähintään 2 samanlaista testimoottoria.

Talvikauden renkaat

- käyttövalmis, valmiiksi liimattu 4 renkaan setti
- Mattoradoille tarkoitetut
- Levyvanne
- Oltava saatavilla vähintään toukokuuhun 2021 asti, mielellään pidempään
- Jälleenmyyntihinta noin 30€/setti

Kesäkauden renkaat

- käyttövalmis, valmiiksi liimattu 4 renkaan setti
- Asfalttiradoille tarkoitetut
- Levyvanne
- Oltava saatavilla vähintään syyskuuhun 2021 asti, mielellään pidempään
- Jälleenmyyntihinta noin 30€/setti

Testaamista varten tarvitaan vähintään 9 settiä samanlaisia testirenkaita. Renkaiden osalta testauksessa tullaan kiinnittämään erityistä huomiota tasalaatuisuuteen, pidon määrään uutena ja renkaan kuluessa, liimauksen pitävyyteen ja renkaiden ajettavuuteen.

Maahantuojien tulee toimittaa ehdottamansa renkaat ja/tai moottorit 15.7.2019 mennessä allekirjoittaneelle. Pyytäisin olemaan yhteydessä viimeistään viikkoa ennen taka-rajaa ja ilmoittamaan millä tuotteilla kilpailutukseen osallistutaan ja sopimaan toimituksesta.

Päätös valittavista moottoreista ja renkaista pyritään tekemään syyskuun aikana.

Terveisin,

Mikko Mäkelä
FTT-sarjavastaava
Tule ajamaan FinTrack Tour 2020 -sarjaa!

Poissa micsa.fi

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Muistutuksena vielä kaikille kiinnostuneille maahantuojille että testirenkaat ja -moottorit tulee olla toimitettuna 15.7.2019 mennessä.
Tule ajamaan FinTrack Tour 2020 -sarjaa!

Poissa micsa.fi

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Maahantuojille tiedoksi, vielä viikko aikaa toimittaa testirenkaat ja moottorit minulle. Erityisesti ulkorenkaiden osalta aikataulu on tiukka jotta ehdimme testaamaan renkaat elokuun aikana.
Tule ajamaan FinTrack Tour 2020 -sarjaa!

Poissa micsa.fi

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Hakuaika on päättynyt ja ehdokkaat kausien 2020-2021 renkaiksi ja TSS-moottoreiksi ovat selvillä. Kandidaadit ovat seuraavat (aakkosjärjestyksessä):

TSS-10 yksityyppimoottori:
- Hobbywing Xerun Justock 3650SD G2.1 21.5T
- LRP X10 Outlaw 21.5T (520020)

Sisärenkaat:
- LRP VTEC CPM-V22 Pre-Glued TC Carpet (65050)
- RUSH PreGlued Carpet Tyres 30CPM (RU0445)
- Sweep Exp Evo-r2 Pro Comp Glued Tc Tyres 24mm 24deg (EXP-24R2PGL)
- Sweep QTS Pre-Glued Touring Car Rubber Tires (32deg·Indoor carpet/asphalt·4pcs) (SQT-32PGL)
- Volante V5 1/10 TC 28CP Indoor Carpet Rubber Tire Preglued "ETS" (V5-PG28CP)

Ulkorenkaat:
- LRP VTEC G32 Pre-Glued TC Asphalt (65040)
- RUSH Premium Grip Rubber Preglued set 32M (RU0569)
- Volante V6 Tough Gold Rubber Tire (V6T-PG32FT)

Seuraavaksi alkaa armoton testaus testiryhmän toimesta, johon haetaan vielä yhtä lisätestaajaa. Laita siis viestiä jos olet kiinnostunut.

Päätös valinnoista on tavoitteena tehdä syyskuun loppuun mennessä.

t. Mikko
Tule ajamaan FinTrack Tour 2020 -sarjaa!

Poissa Metsäläinen

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Ihan mielenkiinnosta on pakko kysyä, mistä tollasia lrp moottoreita löytyy? Googlella ei paljon tietoa heru, eikä näkyny myöskään lrp:n sivuilta.
Eurorc - JQ The eCar Grey Edition -  XRay XB4'19 - XRay XT2C'19 - Hobbywing - Highest - Dash/Arrowmax - Sanwa - Futaba
HF - Kyosho Ultima RB7- PowerHD - Performa Racing

Paikalla RadDaddy

  • RH+
    • Profiili

Ihan mielenkiinnosta on pakko kysyä, mistä tollasia lrp moottoreita löytyy? Googlella ei paljon tietoa heru, eikä näkyny myöskään lrp:n sivuilta.

https://www.frontlinehobbies.com.au/lrp-520020-x10-outlaw-brushless-motor-21.5t

vähän on hinnakas luokitelluksi moottoriksi...

vastaava löytyi LRP omilta sivuilta, mutta kai sellainen on toimitettu valintaan, kun listalla kerran on...

https://www.lrp.cc/en/product/vector-x20-bl-stockspec-215t/

HOBBYLINNA on virallinen LRP edustaja, ehkä ne saa tehtaan laserkirjoittamaan nuo vanhemmat speksit kun tarpeeksi niitä tilaa...
« Viimeksi muokattu: 20.07.19 - klo: 14.51 kirjoittanut RadDaddy »
KONTAKTI:  VATANENJ@Gmail.Com
V for VICTORY, VELOX is the Machine...

Poissa Pepess

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili

https://www.frontlinehobbies.com.au/lrp-520020-x10-outlaw-brushless-motor-21.5t

vähän on hinnakas luokitelluksi moottoriksi...

vastaava löytyi LRP omilta sivuilta, mutta kai sellainen on toimitettu valintaan, kun listalla kerran on...

https://www.lrp.cc/en/product/vector-x20-bl-stockspec-215t/

Toivottavasti konevalinnassa saadaan järkevän hintainen ja pitkäaikainen (laadukkuus ja saatavuus) valinta tehtyä, joka palvelee useita vuosia luokassa. Frontlinehobbiesien hinta on kyllä aika suolainen...

Keväällä ajettiin viriä Riksussa ETS-renkailla eli eri matoilla kuin Hakkilassa tahkotaan ja niistä jäi positiivinen vaikutelma - renkaat kestivät pidempään kulutusta, eikä liimaukset irronneet vanteilta eikä renkaat revenneet reunoilta, kuten kuluvan kauden Volanteilla on ollut taipumusta tehdä. Myös pito oli hyvä huomioiden myös sen, että Riksun rata ei ole kiinteä kuten Hakkilassa. Tasalaatuisuus olisi myös hyvä edellytys rengasvalmistajalta ettei erien välillä olisi eroja kuten joskus on ollut.

Poissa micsa.fi

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Yksityyppirenkaiden ja stanumoottorien testaus on tällä hetkellä hyvässä vauhdissa. Asfalttirenkaita on jo päästy testaamaan Tattarisuolla ja Kuusankoskella, lisätestejä ajetaan vielä mahdollisuuksia mukaan Oulussa.

Sisärenkaita on jo testattu Oulussa ja Vantaalla, tällä viikolla testit laajenevat myös Riihimäelle sekä myöhemmin mahdollisesti Lahteen tai Kouvolaan. Pyrimme ajamaan renkailla eri pito-olosuhteissa jotta saadaan mahdollisimman hyvä kuva renkaiden ominaisuuksista eri matoilla ja pidoilla.

Myös stanumoottorien testaus on jo alkanut.

Lajiryhmä kokoontuu 26.9.2019, jolloin pyrimme tekemään päätöksen valinnoista.
Tule ajamaan FinTrack Tour 2020 -sarjaa!

Poissa jomatuom

  • Uusi jäsen
    • Profiili
Myös stanumoottorien testaus on jo alkanut.

Lajiryhmä kokoontuu 26.9.2019, jolloin pyrimme tekemään päätöksen valinnoista.

Saitteko jotain päätöksiä aikaan?

Poissa micsa.fi

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Myös stanumoottorien testaus on jo alkanut.

Lajiryhmä kokoontuu 26.9.2019, jolloin pyrimme tekemään päätöksen valinnoista.

Saitteko jotain päätöksiä aikaan?

Testaus on suoritettu ja päätöksiä on tehty, tiedottaminen tapahtuu lähipäivinä kun pöytäkirja on vahvistettu.

t. Mikko
Tule ajamaan FinTrack Tour 2020 -sarjaa!

Poissa Pepess

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Jokos alkaisi olla pöytäkirjat tihrusteltu vai ihmetelläänkö vielä kaupallisia kiemuroita, että kuka tuo maahan ja mistä saadaan ja mihin hintaan jne.?

Paikalla -Janne-

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Eikö niistä moottoreista voi sanoa kumpaan päädyitte niin saisi sen pois alta? Renkailla ei niin suuri merkitys ole kun pitää kisoista kuitenkin ostaa uudet.

Poissa nitropaimen

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Eikö niistä moottoreista voi sanoa kumpaan päädyitte niin saisi sen pois alta? Renkailla ei niin suuri merkitys ole kun pitää kisoista kuitenkin ostaa uudet.

kumpaas veikkaat...?  Oisko jopa saatavilla ??


Sähköpaimen-Hyvä paimen- entä Nitropaimen ?? Ei INTRO, se oli 1972 vaan NITROA... !!

Paikalla -Janne-

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Eikö niistä moottoreista voi sanoa kumpaan päädyitte niin saisi sen pois alta? Renkailla ei niin suuri merkitys ole kun pitää kisoista kuitenkin ostaa uudet.

kumpaas veikkaat...?  :)

Eiköhän se Hobbywing olisi parempi ja helpommin saatavissa  :laugh: Mutta ei viitsisi sitä turhaan ostaa jos nyt meneekin ihan metsään  :shocked:

Poissa micsa.fi

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Pienoisautoilun lajiryhmä on torstaina 26.9.2019 kokouksessaan vahvistanut seuraavat valinnat koskien FTT-sarjan renkaita ja TSS-moottoreita kausille 2020-2021:

1. Sisärenkaaksi on valittu RUSH PreGlued Carpet Tyres 30CPM, tuotenumero RU0445, hinta 30,00€ per setti ja maahantuojana Hobbylinna.

2. Ulkorenkaaksi on valittu Volante V6 Tough 32 pre-glued, tuotenumero V6T-PG32FT, hinta 27,90€ per setti ja maahantuojana EuroRC.

3. TSS-10 -luokan moottoriksi on valittu Hobbywing Xerun Justock 3650SD G2.1 21.5T, tuotenumero 30408012, hinta 55,99 €, maahantuojana EuroRC.

Lisäksi mainittakoon, että testaukseen toimitetut Sweepin renkaat vedettiin pois kilpailutuksesta maahantuojan pyynnöstä.

Sisärenkaita on jo tilattu Suomeen ja niitä pitäisi olla saatavilla tämän viikon aikana. Moottoreiden osalta tilanne on haastavampi Kiinan lomakauden vuoksi, ja niitä saadaan lisää Suomeen kuun loppupuolella. EuroRC tiedottanee tästä tarkemmin.

Terveisin,

Mikko Mäkelä
FTT-sarjavastaava
Tule ajamaan FinTrack Tour 2020 -sarjaa!

Poissa Pepess

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Voiskos jatkossa testailla ja tehdä päätökset vaikka jo keväällä/kesällä heti sisäkauden päättymisen jälkeen tai vaikka jo aikaisemmin kesken kisakauden testailla ja varmistaa, että tavaraa on saatavilla, kun uusi kausi starttaa?

Toivottavasti koneita saadaan riittävän ajoissa (olis tullut eka marraskuun alkuun alunperin suunniteltu FTT-kisa ihan liian nopeaan, jos koneiden saatavuudessa on tällaistä viivettä - no onneksi ekaa kisaa siirrettiin ja nyt sitten jännätään saadaanko koneita ennen kisakauden alkua ja ennen ekaa FTT-kisaa :shocked:).

Poissa pintakaasu

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Moro,

aloitusviestissä mainittiin että etsitään vain moottoria, ei säädin-moottori-comboa...

Tarkoittaako tämä nyt sitä että kausilla 2020-21 TSS-luokassa käy mikä tahansa 0-ennakkosäädin?
Don´t Stop For Nothing Its 1/8 Nitro On Road Or Nothing !!!!!

Poissa PMi

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Moro,

aloitusviestissä mainittiin että etsitään vain moottoria, ei säädin-moottori-comboa...

Tarkoittaako tämä nyt sitä että kausilla 2020-21 TSS-luokassa käy mikä tahansa 0-ennakkosäädin?

Kyllähän se sitä tarkoittaa.
Power Racing / Awesomatic  / Sanwa / LRP

Poissa TomiM

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Rengasvalinnan päätöksentekoprosessista on niukasti valunut dataa ruohonjuuritasolle. Tästä syystä johtuen raportoin teille ensikokemukset uusista renkaista.

Ajoin tänään ensimmäinen kierroksen Rush:ja sileäksi FullSpeedRC:n Hakkilan radalla hiilikuiturungollisella Xray T4 '19 Arrowmax mid motor -konversiolla ja Hobbywing G3 5.5t moottorilla. Radan pito oli medium (kiinteäksi radaksi).

Renkaat kestivät viisi lähtöä, ennen kuin kudosvahviste alkoi pilkistämään. Renkaiden huono kulutuskestävyys oli pettymys. Katso liitteenä olevat kuvat.

Pito vaikuttaisi olevan varsin hyvä ja FT Volanteihin verrattuna Rushit ovat noin 3s. nopeammat tuloksessa sekä tarkemmat ajaa.

Liimaukset kestävät hyvin, eikä viiden akullisen aikana tarvinnut korjausliimailla.

Rengaskierroksessa on epälaatuisuutta havaittavissa. Yhdessä renkaassa oli tolkuton pystyheitto ja kilpailutilanteessa olisin reklamoinut kyseisen renkaan. Toisessa renkaassa hieman pystyheittoa ja loput oli ihan ok, mutta ei virheettömät. Takarenkaista paljastui hieman rakkulaa pinnan kuluessa.

Renkaat on halkaisijaltaan hieman pienemmät kuin FT Volantet. Yksi rengas painoi 25.7grammaa.

Poissa Pepess

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Toivottavasti laatu ja kulutuksen kesto paranee - jos tuohon tahtiin renkaita kuluu ajokelvottomaksi, niin huh huh... ei oikein saa rahoille vastinetta... kannattaa alkaa vaatimaan jo hyvissä ajoin tehtaalta parempia ja tasalaatuisempia kiekkoja.

Olisi luullut yhtenä kriteerinä olevan myös kulutuksen kesto(?) ja ymmärtääkseni eri renkaita on testattu laajalti, mutta tosiaan tarkempia tietoja ei ole testeistä ja valintaperusteista kerrottu. Esim. me ajettiin ETS-renkailla ja niiden kulutuksen kesto oli paljon parempi kuin viime kauden Volanteilla ja nyt raportoimillasi Rush:eilla. Ja myös ajettavuus oli ihan ok, niin stanulla kuin virillä.

Tosin toissa kesänä ajettiin kaupasta ostetuilla virallisilla ulkorenkailla, jotka ajettiin päivässä stanuautolla käyttökelvottomiksi koko sarja, virissä ne ei kestäneet kuin 4 hiittiä. Silloin tosin kisoihin tulleessa erässä laatu ja kulutuksen kesto olivat ottaneet harppauksen eteenpäin ja ne olivat jo parempaa erää kuin mitä oli aiemmin kauppiaille toimitettu ja renkaat kestivät paljon paremmin. Eli erissä vaikutti olevan tosi paljon eroa tai sitten tehdas oli selkeästi parantanut laatua.

Poissa Vesa

  • Oulun seudun pienoisautoilijat ry
    • Profiili
Testirenkailla meni helposti 20 akkua ilman ongelmia. 23 erää ajoin sarjalla 5-8min vetoja virillä ilman ongelmaa. Huomionarvoista oli myös se, ettei renkaat vaatineet Volantemaista sisäänajoa montaa akkua, vaan olivat ajettavat heti, joskin nopeutuivat parin kolmen akun jälkeen hieman. Erissä 4-23 renkaalla sai ajettua saman bestläpin ja tuloksen ilman muutoksia. Tuosa nyt vaan esimerkkinä yksi testisetti. Ja testit suoritettu ilman valujätteen poistoa, keltaisella sekä punaisella mightyllä.

Testirenkaista selkeästi paras ajettava, ja aavistuksen nopeampi kuin aiempi Volante FTT -versio. Kulutuskestävyydessä selkeästi parempi kuin Volante FTT, jolla ajettiin viime kaudella viimeksi, ja muihin testirenkaisiin verrattuna (pl. ETS volante) paras kulutuskestävyys.

Radassa oli pitoa testien ajan uuden profiilin aloituspidosta aina kiskopitoon saakka, kulutus pienempää kun pito kasvaa, kun ei sudita. Toki rengaspaine kasvaa sivuvallille myös pidon kasvaessa, vaikka itse kulutus ei kasvaisikaan, mutta aika käsittämätön tulos noilla Tomin renkailla, kuten hänen kanssaan jo juteltiinkin.  :shocked:
« Viimeksi muokattu: 03.10.19 - klo: 12.39 kirjoittanut Vesa »
Destiny | Reedy | Xenon | JFT | V*DZN | Team Associated | BlackArt | TQ Wire | EuroRC

Poissa pintakaasu

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Ehkäpä siinä on sattunut vain huono kierros renkaita kun melkein sisäkumi paistaa muutaman akullisen jälkeen....

Toisaalta voihan olla eroja esimerkiksi käytetyissä matoissa, käytetyssä pitoaineessa, käytetäänkö Bräkleeniä renkaan puhdistamiseen ennen pidotusta, pidotusajassa jne jne.

Mutta sen huomasin kun kävin viime viikon sunnuntaina Hakkilassa ajamassa turistiradalla, niin missään muulla radalla en ole havainnut vastaavaa, että kumirenkaasta murenee kumimurua (siis korin sisäpuolellta havaittavissa ajon jälkeen) melkein yhtä paljon kuin ajaisi foamrenkaalla...

Ps. Minulla ei ollut autossa kuitenkaan käytössä uutta FTT-sarjan virallista rengasta, vaan vanhoja turistirenkaita.
Don´t Stop For Nothing Its 1/8 Nitro On Road Or Nothing !!!!!

Poissa micsa.fi

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Nyt malttia näihin keskusteluihin ja spekulaatioihin. Käykää nyt ihmiset ajamassa niillä renkailla edes pari treeni-iltaa ennen kuin ruvetaan tekemään johtopäätöksiä. Tässä on tehty kesän ja alkusyksyn aikana aika iso urakka renkaiden ja moottorien testaamiseksi, varsinkin kun vapaaehtoisia testaajia ei jonoksi asti ollut.

Kulutuskestävyys on ilman muuta ollut valintakriteeri myös, tavoitteeksi asetettiin että kisarenkaalla pystyy ajamaan yhdellä setillä virissä kilpailun (9 akkua) läpi. Syyskuun testeissä valituilla renkailla (RUSH) tämä ei ollut mikään ongelma, itse ajoin yhdellä setillä 21 akullista Hakkilassa ennen kuin eturengas repesi.

Testituloksia ei ole mitään syytä pimittää, ohessa tekemäni lajiryhmälle tekemäni yhteenveto testiryhmän palautteen pohjalta:

https://www.dropbox.com/s/4g03sw7sh8m6vkg/FTT2020_Ehdotus_yksityyppivalinnoiksi.pptx?dl=0

Mitä tulee kilpailutuksen ajankohtaan, olen samaa mieltä että ideaalimpi tilanne olisi ollut ajaa testit jo viime keväänä ja alkukesästä. Moottorit olikin tarkoitus kilpailuttaa vasta kaudeksi 2021, mutta loppukeväästä saatiin valmistajalta tieto että aiemman Muchmore-stanucombon valmistus loppuu.

Sarjainfo ja säännöt on tulossa lähipäivinä julkaisuun, stay tuned!

Terveisin,

Mikko, FTT-sarjavastaava
Tule ajamaan FinTrack Tour 2020 -sarjaa!

Poissa Pepess

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Hyvää työtä, kiitokset kaikille siihen osallistuneille :azn:

Pointti tässä on se, että kun ei olisi ensimmäinen kerta, kun tehtaalta tulevissa rengaserissä tai renkaissa on eroja ja siinä mielessä jos poikkeamia laadussa on ja havaitaan, niin on se hyvä huomioida myös tehtaan suuntaan, jotta saataisiin mahdollisimman hyviä ja tasalaatuisia renkaita, vaikka markkinana Suomi onkin varmaan melko pieni ja vaikutusmahdollisuudet sen mukaiset :wink:

Poissa nitropaimen

  • Fullspeed RC
    • Profiili
"vaikka markkinana Suomi onkin varmaan melko pieni ja vaikutusmahdollisuudet sen mukaiset "

Kyllä tuo arvioitu kokonaistarve, vajaa tuhat settiä  on merkittävä, kunhan ei kerralla tartte tilata.. vuoden 2021
lopulla taitaa olla aika korppua jos kerralla tulee. Jos suoraan valmistajalta tulee, voi kommentoida eri erien laatua.
Henkilökohtaisesti olen sitä mieltä että kaksi eri valmistajan satsia olisi ollut paras vaihtoehto, ei ainakaan tarttis  valittaa että juuri tuo valittu ei toimi meidän radalla ja minun autossani...
Sähköpaimen-Hyvä paimen- entä Nitropaimen ?? Ei INTRO, se oli 1972 vaan NITROA... !!

Poissa macman

  • KerhoCup-ratasarja
    • Profiili
En tiedä uskaltaako tänne kirjoittaa mitään positiivista, mutta koitetaan  :wink:
Pääsin viikonloppuna kokeilemaan uutta stanukonetta. Kokemus oli äärimmäisen positiivinen. Stanulla ajamiseen tuli yhtäkkiä oikeaa ajamisen iloa kuminauhan venytyksen sijaan. Moottori oli 21.5T lankaiseksi erittäin iloisen luonteinen. Vastasi hyvin kaasuun ja kulki kevyen oloisesti. Eikä tuntunut oikein edes lämpeävän. Ajamisessa oli aika paljon samaa vauhdikkaampaa tunnetta kuin GT2000 vapaan ennakon koneissa, joskin hieman vähemmän kulkua...ehkä. Pitää vielä mielenkiinnosta laittaa kone dynoon kiinni ja katsoa miten se antaa tehoa versus vanha stanukone.
Mutta joka tapauksessa vaikuttaa erittäin onnistuneelta valinnalta  :cool:

Poissa nitropaimen

  • Fullspeed RC
    • Profiili
En tiedä uskaltaako tänne kirjoittaa mitään positiivista, mutta koitetaan  :wink:
Pääsin viikonloppuna kokeilemaan uutta stanukonetta. Kokemus oli äärimmäisen positiivinen. Stanulla ajamiseen tuli yhtäkkiä oikeaa ajamisen iloa kuminauhan venytyksen sijaan. Moottori oli 21.5T lankaiseksi erittäin iloisen luonteinen. Vastasi hyvin kaasuun ja kulki kevyen oloisesti. Eikä tuntunut oikein edes lämpeävän. Ajamisessa oli aika paljon samaa vauhdikkaampaa tunnetta kuin GT2000 vapaan ennakon koneissa, joskin hieman vähemmän kulkua...ehkä. Pitää vielä mielenkiinnosta laittaa kone dynoon kiinni ja katsoa miten se antaa tehoa versus vanha stanukone.
Mutta joka tapauksessa vaikuttaa erittäin onnistuneelta valinnalta  :cool:
raportoin jo brändin pää mahantuojalle pohjoismaissa. Kyllä niitä saa sitten useampakin kanavaa pitkin...

"thanks, per...
this hobbywing motor won the homologation for finnish FTT series.- Hobbywing Xerun Justock 3650SD G2.1 21.5T
i guess stocking it in quantity would be a good idea.
regards jukka

Henrik
17.33 (2 tuntia sitten)
Hi Jukka, Thanks for the information, I will make sure we bring in a bigger stock! Best regards"
Sähköpaimen-Hyvä paimen- entä Nitropaimen ?? Ei INTRO, se oli 1972 vaan NITROA... !!

Poissa Pepess

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Päivä ajettu Rusheilla viriä ja stanua Riksussa, jossa ajettiin 5:ssä erässä 40 minuutin syklillä yhteensä 8 eräkierrosta ja lauteilla oli varmaan keskimäärin 6-7 kuskia per erä ja pääosin turistia, rekkaa ja joku mattoauto eli pitoa kertyi rataan aikalailla. n. 7 tunnin ajopäivän aikana rataa kiersi koko ajan keskimäärin 6-7 autoa. Yhdelle autolle ajoa tuli virissä 8x5minuuttia ja stanussa 8x8minuuttia.

Tosin Riksun matoille pitoa ei tule läheskään samassa määrin edes tällä kuski- ja ajomäärällä kuin kiinteällä radalla tulee. Mutta Rushit toimivat ja kestivät hyvin ainakin ensimmäisen päivän - ja toivottavasti kestävät jatkossa pidempään treenikäytössä.

Renkaisiin, jotka olivat 2:ssa viriautossa ja 1:ssä stanuautossa koko päivän ei muodostunut lainkaan TomiM:n raportoimaa Hakkilan radalla esiin tullutta kulumaa / uraa ajopäivän jälkeen, vaan ne olivat kulutuspinnaltaan tasaisen sileät kauttaaltaan. Radoissa Riksun ja Hakkilan välillä on toki eroa melko lailla, etenkin pidon osalta sekä kokonsa puolesta eli maksiminopeuksissa ei päästä samaan kuin Hakkilassa ja mutkat ovat tiukempia ja hitaampia pääosin Riksussa.
« Viimeksi muokattu: 07.10.19 - klo: 20.18 kirjoittanut Pepess »

Poissa -Petsku-

  • EPUArc
    • Profiili
Minkälaisella välityksellä tuolla uudella stanu koneella on ajettu? Onko ollu sama kuin Muchmorella, vai onko jouduttu säätämään johonkin suuntaan?

Poissa macman

  • KerhoCup-ratasarja
    • Profiili
Aika lailla samalla mennään. Ainakin sunnuntaina tuntui että moottorista huomasi paremmin milloin mennään liian pitkällä välityksellä. Moottori ei varsinaisesti puutunut, mutta menetti sen "herkkyyden" kaasun vastaamisen suhteen. No kokeilut jatkuu....