Kirjoittaja Aihe: Polttis vaiko sähkö peli ?  (Luettu 13320 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Olbe

  • Veteraani
    • Profiili
Polttis vaiko sähkö peli ?
« : 22.02.05 - klo: 14.41 »
eli olen alottelemassa RC-harrastusta mutta nyt on pulma kumman ostas.
kun olen nyt paripäivää lukenut netistä aiheeseen liittyvää matskua, niin pisti vaan mietityttämään sähköllä vaiko polttomoottorilla...  :roll:

-polttomoottori kiinnostas tehon ja ajoajan takia, mutta pitääkö paikkaansa että sitä on "säädettä" lähes jatkuvasti ? tuntus jotenkin oudolta... mopojen kanssa tuli aikoinaan pelattua jonkin verran (lukenut että auttaa) eli jotain osaan säätää  :wink:

-sähköllä toimiva taas kiinnostas "huolto" ystävämmisen puolesta, mutta mites ajoajat jos ostaa kunnon akun/akkuja (3300 ?)...

-sitten raha asia, käytettävänä olisi n.300-350€ riittääkö alkuunkaan... ?

-eikös huhtikuussa ole jotkut messut, ajattelin että siellä voisi olla tarjouksia paketeista...  :)

-alustavasti olen katsonut: kyosho pure 10 alpha3 autoja ? lukenut ristiriitaisia kommentteja, joillakin kestää ja toisilla ei  :shock:
tekeekö kyseisellä autolla mitään ?

- ja ajo alusta olisi asfaltti/sora ja ehkä soramontulla...?

-siinähän olisi jo tarinaa kerrottuna... ja kirjotusvirheitä voi olla PALJON !

T:Olbe

PS: mitäs teidän emännät on tykännyt harrastuksesta, meillä ainakin vielä näytetään vihreetä lippua  :mrgreen:

EDITTIÄ: ja saa ehdottaa autoa mieluiten kuvan kera kun nimet ei vielä sano mitään  :wink:
Junnumestari 2007

Poissa waltt

  • Veteraani
    • Profiili
Polttis vaiko sähkö peli ?
« Vastaus #1 : 22.02.05 - klo: 15.44 »
Puretenillä ei paljoa soralla/soramontulla mennä...
Jos budjettia on 300-350€ ja haluaa hyvän auton, suosittelisin katsomaan käytettyä.  :wink:
Pureten on ihan hyvä auto aloittelijalle, mutta ei sillä soralla oikeen pysty ajamaan...
Edit: soralla/soramontuilla ajelemiseen  suosittelisin Stadiumtruckia tai monsteria. itsellä on HPI Nitro Mt2 ja siinä on helppo säätöinen HPI:n kone, joka tekee ajamisesta mukavaa. Tehoakin riittä hyvin aloittelijalle... :wink:
Hyper 7 TQ, Rc18T, Mini-z AWD
Hobao.        Asso.    Kyosho

Poissa Jasu92

  • Veteraani
    • Profiili
Polttis vaiko sähkö peli ?
« Vastaus #2 : 22.02.05 - klo: 15.45 »
Aluksi voisi olla sähkö paras, varsinkin tuolla budjetilla... ;)
Traxxas tarjoaa aloittelialle varmastikkin aika paljon, esim. Rustelr tai Bandit  soveltuvat mainiosti soralla suditteluun...
Myös Stampede antaa mahdollisuuksia, tämä malli on tarkoitettu kuitenkin enemmän maastoon kuin tasaiselle ;)
Nämä autot ovat helppo hoitoisia, ja hintaanasa nähden laadukkaita..

Ajoaika ei tosiaan ole polttisten luokkaa, mutta jos ostaa nopean laturin ja monta akkua, asia korjaantuu...

Hesassa on 22. - 24. päivä huhtikuuta Model-Expo ;)

Voin sanoa ettei kyoshoa kannata, tuo PureTen on auto, josta rattaat kuluvat siihen malliin, ettei mitään rajaa.. ..En voi suositella... ;)

Itse en ainakaan nähnyt virheen virhettä tekstissäsi :D

 -Jasu (tuleva mainosmies varmasti :mrgreen:)

Poissa Duster1

  • JoeUa RC
    • Profiili
Polttis vaiko sähkö peli ?
« Vastaus #3 : 22.02.05 - klo: 15.46 »
Jos et halua jatkuvasti säädellä ja melu haittaa naapureita niin sit sähköauto.

Ostaisin jonkun Stadium truck tai crossari tyyppisen, jos meinaat vähänkään soralla ajella. Ei noilla ralliversioilla oikein soralla pääse, kun on niin pieni maavara.

Tässä muutama linkki, mistä löytyy hyviä autoja.
http://www.hobbylinna.fi

http://www.hobbypeople.com
Axial SCX 10 TR

Poissa jeejee

  • Veteraani
    • Profiili
Polttis vaiko sähkö peli ?
« Vastaus #4 : 22.02.05 - klo: 15.49 »
Itellä on taas pureten sähkö kesti hyvin kun se vielä oli. Jos haluat jatkuvaa säätämistä puhistamista niin osta polttis ja jos haluat siistin ja helpon auton niin sähkö. Ite aloitin sähköllä ja nyt on polttis, tulipahan kokemusta siitä sähköstä  että millasii vekottimia nää on.
Ääni kuuluu, mutta mitään ei tapahdu... TLT-1 semi scale crawler/ FG Monster Beetle/ Tamiya tb-02d / Asso b4 @ Mamba MAX / Tamiya High lift / LRP Shark/ TeamLosi xxx-nt / Spektrum

Poissa Sinervo

  • Veteraani
    • Profiili
Polttis vaiko sähkö peli ?
« Vastaus #5 : 22.02.05 - klo: 17.52 »
Mielestäni kannattaa ostaa sähkis ekaksi autoksi koska on paljon helpompi opetella eikä sekään mitään huhupuhetta oo että niitä joutuu säätää koko ajan (siis polttiksii). Ja jos ajat asfaltilla, soralla ja soramontulla niin mielestäni olisi paras joku trucki tai sitten krossari. www.rcpiste.pp.fi tuo kauppa myy assoja ja assolla on täsin kilpailu kykyisiä vehkeitä. Jos käytettyä etsit ja asson haluat niin b3 on varteen otettava, mutta jos uusi niin b4:ään minä kääntyisin.

Poissa at

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://koti.mbnet.fi/aazee/
Polttis vaiko sähkö peli ?
« Vastaus #6 : 22.02.05 - klo: 18.22 »
Tamiyan TB-01 alustainen auto kyllä menee sorallakin näköjään... Krossi on ihan jees, mutta jos haluaa auton näyttävän "autolta", niin sitten pure tai tamiya.

Poissa waltt

  • Veteraani
    • Profiili
Polttis vaiko sähkö peli ?
« Vastaus #7 : 22.02.05 - klo: 18.49 »
Saahan Crossareihinkin rallygame koreja...
Hyper 7 TQ, Rc18T, Mini-z AWD
Hobao.        Asso.    Kyosho

Poissa Esto_r

  • Jäsen
    • Profiili
Polttis vaiko sähkö peli ?
« Vastaus #8 : 22.02.05 - klo: 18.52 »
Lainaus
 

Toi on ihan turha ruveta kaikkia kyoshoja haukkumaan jos yhdellä mallilla ei soralla pysty ajamaan (rattaitten takia).  

Kyosholla on paljon muita hyviä  malleja esim tr-15 rally suht halpa ilman sähköjä 210e siis polttis tietonikkarilla.
Hpi mt2 18ss

tepsu7

  • Vieras
Polttis vaiko sähkö peli ?
« Vastaus #9 : 22.02.05 - klo: 19.01 »
vaikka kyosholla ei kaikki autot ole halpoja eikä kestäviä,niin on kyosholla myös,hyviä autojakin minun mielestä,itellä on ollut zaboon mutta ei enää.

Poissa Mini-Z

  • Veteraani
    • Profiili
Polttis vaiko sähkö peli ?
« Vastaus #10 : 22.02.05 - klo: 19.35 »
Tämä toisten merkkien haukkuminen on oikeasti ihan turhaa! Osien hajoaminen saattaa johtua myös auton "rääkkäämisestä" tai auton vääränlaisesta käytöstä. Rallyt eivät yleensäkkään kestä mitään metsäajoa. Kuten ei krossiakaan kannata ostaa asvaltti radalle. Jokainen valitsee oman autonsa käyttötarkoitukseensa katsoen.

Aloittelijalle suosittelisin sähköautoa, koska se on hiljaisempi, vaatii vähemmän säätöä ja on helppo käyttöisempi eli hyvä lähtökohta RC-harrastukseen. Ei "tapata" innostusta uuteen harrastukseen. Sähköautossakin oppii

Polttisauto vaatii enemmän aikaa ja kokemusta. Myöskään kärsivällisyys ei ole pahitteeksi. Polttisauto vaatii enemmän paneutumista harrastukseen ja vie myös paljon aikaa ja rahaa.

-Miika
Are you sure?

Poissa Jasu92

  • Veteraani
    • Profiili
Polttis vaiko sähkö peli ?
« Vastaus #11 : 22.02.05 - klo: 19.42 »
Lainaus käyttäjältä: "tepsu7"
vaikka kyosholla ei kaikki autot ole halpoja eikä kestäviä,niin on kyosholla myös,hyviä autojakin minun mielestä,itellä on ollut zaboon mutta ei enää.
Paitsi että ZaBoon perustuu Puren runkoon :mrgreen:

Poissa Mini-Z

  • Veteraani
    • Profiili
Polttis vaiko sähkö peli ?
« Vastaus #12 : 22.02.05 - klo: 19.46 »
Lainaus käyttäjältä: "Jasu92"
Lainaus käyttäjältä: "tepsu7"
vaikka kyosholla ei kaikki autot ole halpoja eikä kestäviä,niin on kyosholla myös,hyviä autojakin minun mielestä,itellä on ollut zaboon mutta ei enää.
Paitsi että ZaBoon perustuu Puren runkoon :mrgreen:
Tässä taas sama asia: joillakin kestää toisilla ei. Tästä se autojen haukkuminen johtuu.
Are you sure?

Poissa Poju12

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://koti.phnet.fi/rasaju
Polttis vaiko sähkö peli ?
« Vastaus #13 : 22.02.05 - klo: 19.47 »
Mä en ymmärrä miksi Purea aina mollataan?? Mun mielestä Puret on kelpo autoja aloittelijoille... Niillä minäkin olen harrastukseni aloittanut enkä ole katunut kertaakaan... :roll:

Poissa tux10

  • Veteraani
    • Profiili
Polttis vaiko sähkö peli ?
« Vastaus #14 : 22.02.05 - klo: 19.48 »
Lainaus käyttäjältä: "Poju12"
Mä en ymmärrä miksi Purea aina mollataan?? Mun mielestä Puret on kelpo autoja aloittelijoille... Niillä minäkin olen harrastukseni aloittanut enkä ole katunut kertaakaan... :roll:


Koska vanhat pureteinit, eivät olleet ihan yhtä laadukkaita kuin nykyiset!
THE Car - OS - Savöx - Sanwa

Poissa Poju12

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://koti.phnet.fi/rasaju
Polttis vaiko sähkö peli ?
« Vastaus #15 : 22.02.05 - klo: 19.54 »
Nii joo...  Mulla pure on toiminnu hyvin vaikka onkin GP1, mutta kärsivällisyyttä tarvitaan polttiksissa..

Poissa MarkusH

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://www.freewebs.com/markushe/
Polttis vaiko sähkö peli ?
« Vastaus #16 : 22.02.05 - klo: 20.19 »
Jos päädyt polttikseen niin Hobbylinnasta saa halvalla Hpi Nitro Rush Evo:n Se sekä helppo säätöinen että kestävä, ajopaikalla ei ole niinkään väliä kunhan ei ihan umpi metsään koeta mennä. Soralla, radalla ja asfaltilla pääsee ihan hyvin. Auto kestää hyppyjä ja on edullinen. En tietenkään väitä etteikö autoa saisi lainkaan rikki...

Poissa Olbe

  • Veteraani
    • Profiili
Polttis vaiko sähkö peli ?
« Vastaus #17 : 22.02.05 - klo: 20.44 »
kiitoksia vaan vastauksista tähän mennessä, hyvin on asiassa pysytty kuten toivoinkin  :wink:  
tälle hetkellä tuntuisi sähköpuolelle kallistuvan mutta pysytään vielä tässä topicissa...
eli minkälainen "puressa" on maavara ? ajattelin vaan pintaa missä tulisin ajamaan... asfaltti/sora.
minkäslainen olisi kohtuullinen sähköcrossi, jolla voisi ajella vähän karkeemmallakin. kuitenkin max. n.300€ !
Varaosien helppo saatavuus ja edullinen hinta olisivat eduksi, mutta se ei kuitenkaan ole välttämättömyys  :wink:
Junnumestari 2007

tepsu7

  • Vieras
Polttis vaiko sähkö peli ?
« Vastaus #18 : 22.02.05 - klo: 20.48 »
kyoshon zaboon voisi olla hyvä,ja hintakin,on alle 300euroa...

Poissa waltt

  • Veteraani
    • Profiili
Polttis vaiko sähkö peli ?
« Vastaus #19 : 22.02.05 - klo: 20.50 »
Puressa maavara about 1cm vakiona, jos sitäkään...
Saa kyllä hieman korotettua kun pohjasta taittaa ulokkeet...
Hyper 7 TQ, Rc18T, Mini-z AWD
Hobao.        Asso.    Kyosho

Poissa Poju12

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://koti.phnet.fi/rasaju
Polttis vaiko sähkö peli ?
« Vastaus #20 : 22.02.05 - klo: 20.55 »
On puressa maavaraa enemmän vakiona ku 1cm.. Kyllä sillä asfaltilla ja hiekalla ajaa ihan hyvin kuhan ei ole kauheita kiviä..

Poissa Olbe

  • Veteraani
    • Profiili
Polttis vaiko sähkö peli ?
« Vastaus #21 : 22.02.05 - klo: 21.00 »
Lainaus käyttäjältä: "MarkusH"
Jos päädyt polttikseen niin Hobbylinnasta saa halvalla Hpi Nitro Rush Evo:n Se sekä helppo säätöinen että kestävä, ajopaikalla ei ole niinkään väliä kunhan ei ihan umpi metsään koeta mennä. Soralla, radalla ja asfaltilla pääsee ihan hyvin. Auto kestää hyppyjä ja on edullinen. En tietenkään väitä etteikö autoa saisi lainkaan rikki...


heh nyt rupesi taas polttis kiinnostaan  :twisted:
mites tohon varaosat... esim. sliksit alle ja asfaltille ?
noh mutta täytyy tässä miettiä rauhassa...
ja kun kaikki lähti siitä kun silmiini osui käytetystä polttiksesta ilmotus... ja nyt "uutta" hankkimassa  :mrgreen:
Junnumestari 2007

Poissa rala.p

  • Veteraani
    • Profiili
Polttis vaiko sähkö peli ?
« Vastaus #22 : 22.02.05 - klo: 21.00 »
Lainaus käyttäjältä: "waltt"
Puressa maavara about 1cm vakiona, jos sitäkään...
Saa kyllä hieman korotettua kun pohjasta taittaa ulokkeet...


Eikös siinä ole 25mm? Näin minä ainakin olen jostakin lukenut.
Ja kyllä tolla pystyy asfaltilla sekä soralla ajamaan, siihenhän se on tehtykin.
Sähköcrosseista paras taitaa olla asso b4, mutta tämä maksaa 385eur tuola rc-pisteen sivuilla joten käytettyä vaan etsimään.
Inferno Kanai 3, Ultima st, nitro blizzard, Asso TC3 FT ja racer

tepsu7

  • Vieras
Polttis vaiko sähkö peli ?
« Vastaus #23 : 22.02.05 - klo: 21.34 »
tuo,asso b4 voisi olla hyvä,ratkaisu ja myöhemmin kun osaa ajaa kunnolla niin,voi mennä kisoihin jos,haluaa :)

Poissa pioni

  • Tulokas
    • Profiili
Polttis vaiko sähkö peli ?
« Vastaus #24 : 22.02.05 - klo: 21.53 »
Ja eipä kannata unohtaa valikoimasta thunder-tiger !
niiltäkin löytyy ihan varteenotettavia malleja vaikka DT-10 HINTA NOIN 300€ , SSB grossi malli ja SSR ralli ja monia muita malleja varmasti löytyy sinullekkin sopiva bolttis auto.                                                      Ja moottoritkin ovat hyvinkin kilpailukykyisiä muiden kanssa .
Ei noita bolttiksia nyt aina tarvitse ruuvvailla ,en ainakaa thunderilla tarvitse moottoria jatkuvasti säätää .
Minullakin on ollut thunderin MTA4 jo pitemmän aikaa ja en minä ole sitä joutunut  säätämään mitenkään usein ,kaasutinta en ole joutunut säätämään varmaan vuoteen .

Poissa !marco!

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Polttis vaiko sähkö peli ?
« Vastaus #25 : 22.02.05 - klo: 22.21 »
Lainaus käyttäjältä: "pioni"
Ja eipä kannata unohtaa valikoimasta thunder-tiger !
niiltäkin löytyy ihan varteenotettavia malleja vaikka DT-10 HINTA NOIN 300€ , SSB grossi malli ja SSR ralli ja monia muita malleja varmasti löytyy sinullekkin sopiva bolttis auto.                                                      Ja moottoritkin ovat hyvinkin kilpailukykyisiä muiden kanssa .
Ei noita bolttiksia nyt aina tarvitse ruuvvailla ,en ainakaa thunderilla tarvitse moottoria jatkuvasti säätää .
Minullakin on ollut thunderin MTA4 jo pitemmän aikaa ja en minä ole sitä joutunut  säätämään mitenkään usein ,kaasutinta en ole joutunut säätämään varmaan vuoteen .


Se ei oo Bolttis vaan polttis...  :o

Poissa waltt

  • Veteraani
    • Profiili
Polttis vaiko sähkö peli ?
« Vastaus #26 : 22.02.05 - klo: 22.43 »
Lainaus käyttäjältä: "!marco!"
Lainaus käyttäjältä: "pioni"
Ja eipä kannata unohtaa valikoimasta thunder-tiger !
niiltäkin löytyy ihan varteenotettavia malleja vaikka DT-10 HINTA NOIN 300€ , SSB grossi malli ja SSR ralli ja monia muita malleja varmasti löytyy sinullekkin sopiva bolttis auto.                                                      Ja moottoritkin ovat hyvinkin kilpailukykyisiä muiden kanssa .
Ei noita bolttiksia nyt aina tarvitse ruuvvailla ,en ainakaa thunderilla tarvitse moottoria jatkuvasti säätää .
Minullakin on ollut thunderin MTA4 jo pitemmän aikaa ja en minä ole sitä joutunut  säätämään mitenkään usein ,kaasutinta en ole joutunut säätämään varmaan vuoteen .


Se ei oo Bolttis vaan polttis...  :o


No huh kun oli tärkeä huomautus...
Nyt loppu ot...
Hyper 7 TQ, Rc18T, Mini-z AWD
Hobao.        Asso.    Kyosho

Poissa Jasu92

  • Veteraani
    • Profiili
Polttis vaiko sähkö peli ?
« Vastaus #27 : 22.02.05 - klo: 23.31 »
Lainaus käyttäjältä: "olbe"
Lainaus käyttäjältä: "MarkusH"
Jos päädyt polttikseen niin Hobbylinnasta saa halvalla Hpi Nitro Rush Evo:n Se sekä helppo säätöinen että kestävä, ajopaikalla ei ole niinkään väliä kunhan ei ihan umpi metsään koeta mennä. Soralla, radalla ja asfaltilla pääsee ihan hyvin. Auto kestää hyppyjä ja on edullinen. En tietenkään väitä etteikö autoa saisi lainkaan rikki...


heh nyt rupesi taas polttis kiinnostaan  :twisted:
mites tohon varaosat... esim. sliksit alle ja asfaltille ?
noh mutta täytyy tässä miettiä rauhassa...
ja kun kaikki lähti siitä kun silmiini osui käytetystä polttiksesta ilmotus... ja nyt "uutta" hankkimassa  :mrgreen:

Myös MT 2 voi olla hyvä polttis, se on neliveto, toisin kuin Rush Evo... Itse olen myös ajatellut tuota ekaksi autoksi...
Tuohon kun lyöt V-Groove renkaat alle, niin sopii asvaltillekkin ;)

Jos sähkö kiinnostaa, niin silloin ehdottomasti trukc, sanon minä...
Ja mallejahan löytyy ainakin Traxxasilta, Kyosholta ja Assolta sekä Thunder Tigeriltä...
Noista varmaankin Assolla on paras varaosa palvelu, asso on suosituin... ;)

Poissa Olbe

  • Veteraani
    • Profiili
Polttis vaiko sähkö peli ?
« Vastaus #28 : 23.02.05 - klo: 10.46 »
Lainaus käyttäjältä: "Jasu92

Myös MT 2 voi olla hyvä polttis, se on neliveto, toisin kuin Rush Evo... Itse olen myös ajatellut tuota ekaksi autoksi...
Tuohon kun lyöt V-Groove renkaat alle, niin sopii asvaltillekkin ;)


toi menee kyllä jo yli budjetin, tosin kyllä muuten kiinnostas  :wink:

-Carson Stormracer RTR 4wd nitro-crossari: minkähänlainen tämä olisi ?

- Kyosho Pure 10 Alfa3 4WD polttis/sähkö: noikin kyllä kiinnosta  :) mitähän tommenen kulkee vakiona/viritettynä <--- lue edulliset viritykset !

jos harjottelis purella(hinta kohdillaan) ja sitten jos ja KUN nälkä kasvaa niin voisi päivittää autoa...
Junnumestari 2007

Poissa HVoltage

  • RSRCA
    • Profiili
    • Kaikkee paskaa...
Polttis vaiko sähkö peli ?
« Vastaus #29 : 23.02.05 - klo: 11.20 »
Lainaus käyttäjältä: "olbe"

- Kyosho Pure 10 Alfa3 4WD polttis/sähkö: noikin kyllä kiinnosta  :) mitähän tommenen kulkee vakiona/viritettynä <--- lue edulliset viritykset !

jos harjottelis purella(hinta kohdillaan) ja sitten jos ja KUN nälkä kasvaa niin voisi päivittää autoa...


Valitettavasti ainakin minun omieni kokemuksieni perusteella sanoisin että Kyosho ja edulliset viritysosat eivät sovi samaan lauseeseen. Ja aika monessa Kyoshon perusmalleissa on jo valmiina "niin" halvalla tehtyjä ratkaisua että ne pitää heti laittaa "viritys" osilla kuntoon, korjatkaa muut jos tilanne on muuttunut!. Esim: Kuulalaakerit puuttuvat monesti. Tällä en tarkoita sitä että kyoshot olisivat huonoja, tarkoitan vain että niissä perusmalleissa on puutteita.

Itse olen uutena ostanut kolme erilaista Kyoshon "perusmallia" (myös pure) ja törmännyt näihin mainitsemiini asioihin joka kerta, pettyneenä. On tullut joskus aikoinaan ostettua pari "kisa" malliakin mutta näissä on sitten hommat jo ihan eri tavalla hoidossa...  ...mutta niin on hintakin.

Ja joka tapauksessa mikä tahansa se autosi sitten on niin nälkä kasvaa syödessä, tee valintasi harkiten...

Niin ja stadium tyyppiset autot ovat melkein parhaimpia päristeyvehkeitä mitä erillaisimpiin maastoihin niin ja tietysti nelivetoisina.
| KJFC | Yeah! If you could go ahead and flip my rc car over, that'd be great |