RC Center

Kirjoittaja Aihe: Fintrack Tour 2020 alustavaa infoa  (Luettu 8789 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa nikoprkl

  • Team Entiset Kuskit
    • Profiili
    • http://www.teamentisetkuskit.com
Vs: Fintrack Tour 2020 alustavaa infoa
« Vastaus #30 : 12.09.19 - klo: 14.27 »
Kutsu takaisin. Fullspeedin osalta tarkasteltiin vielä muita vaihtoehtoja ja löydettiin uusi, myöhäisempi ajankohta kilpailulle joka jättää enemmän aikaa tutustua uusin renkaisiin/moottoreihin ja ajaa mahdollisia kerho/lämppärikisoja.

Uusi avauskisan ajankohta on 7.-8.12.2019.
Niin siis oikea syyhän oli se että uusi Reiska tulee vasta marraskuussa.

Kai siellä vielä vanhallakin pärjäisi..  :laugh:
Mutta tuskinpa sentään SM sarjan kalenteri sen mukaan liikkuu miten uusia autoja tulee. Ainakin omasta näkökulmasta siirto oli mieluinen juttu ihan vaan kokoajan lykkääntyvien rengas- ja stanukone valintojen takia. Ei liene ois kenellekkään mukavaa jos kisan avausta ennen ei olisi sääntörenkaiden ja koneiden testaamiseen lainkaan aikaa?

-Niko
EuroRC / TEK

Poissa Vesa

  • Oulun seudun pienoisautoilijat ry
    • Profiili
Vs: Fintrack Tour 2020 alustavaa infoa
« Vastaus #31 : 12.09.19 - klo: 14.33 »
Kyllä se siirto on ihan juurikin sen takia, että kalustoa ehtii kuskeille ennen ekaa kisaa, nyt kun renkaat menee uusiksi ja moottorikin vaihtuu stanuluokkaan (joka on aina kriittisessä tilassa, kun ykstyyppikalustoa päivitetään).

Destiny | Reedy | Xenon | JFT | V*DZN | Team Associated | BlackArt | TQ Wire | EuroRC

Poissa Screwed

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Fintrack Tour 2020 alustavaa infoa
« Vastaus #32 : 12.09.19 - klo: 15.14 »
Kai siellä vielä vanhallakin pärjäisi..  :laugh:
Ei kuulema pärjää enää takamoottorivehkeellä. Näin isot pojat tiesi kertoa.

Poissa Pepess

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Fintrack Tour 2020 alustavaa infoa
« Vastaus #33 : 12.09.19 - klo: 20.46 »
Kutsu takaisin. Fullspeedin osalta tarkasteltiin vielä muita vaihtoehtoja ja löydettiin uusi, myöhäisempi ajankohta kilpailulle joka jättää enemmän aikaa tutustua uusin renkaisiin/moottoreihin ja ajaa mahdollisia kerho/lämppärikisoja.

Uusi avauskisan ajankohta on 7.-8.12.2019.
Hyvä päätös, kiitos tästä :azn:

Poissa Ender

  • Vesivehmaan RC-rata
    • Profiili
Vs: Fintrack Tour 2020 alustavaa infoa
« Vastaus #34 : 28.01.20 - klo: 10.22 »
Pitkästä aikaa FTT -kisoissa ja hyvältä näyttää luokan nykytila. Oli oikeastaan pieni yllätys huomata miten tasainen&korkea taso on kaikissa luokissa. Selkeät maailman luokan tähdet puuttuvat [Karri tietenkin, mutta meriitit vielä enemmän krossissa] ja tämä on tietenkin vähän harmi.

Sarja on mielestäni mennyt myös positiivisella tavalla rennompaan suuntaan, mutta pitäen kuitenkin kiinni perinteistä.

Touringilla selkeä noususuhdanne menossa ja tämän voi helposti huomata Hakkilassa, kun krossikuskit siirtyvät urakalla rata-autoilun pariin (myös C-12 taitaa olla pienoisessa nousussa)

Ja sitten kehitysehdotus ensi kaudelle:

TSP-10 -luokka on itselle se sopivin luokka, mutta nyt lauantaina ajavat kuskit saavat hienoisen edun ja itse olen hidas oppimaan uusia ratoja, niin olisi iso haaste tulla ajamaan vain poroa.

Miten olisi tällainen järjestely:
Sunnuntaina TSP-10 luokassa olisi 3 harjoitusta joihin lauantaina ajavat saisivat osallistua vasta viimeiseen.

Tällöin kisa olisi tasapuolisempi ja lauantaina ajavat saisivat myös nukkua rauhassa sunnuntaiaamuna vähän pidempään…

Nykyisellä osallistujamäärällä tuo 3 harjoituskierrosta onnistuisi hyvin.

Toinen vaihtoehto voisi olla esim. niin, että vain poroa ajaville rata olisi auki 08:00 – 08:30 harjoittelua varten. Tämä tietenkin onnistuu, jos vain poroa ajavia on maksimissaan noin 10.

Itse riippuen tilanteessa tulisin jossain kisoissa ajamaan lauantaina ja sunnuntaina, mutta jossain kisoissa sitten vain ton poron. Nyt pitää oikeastaan valita ajaako TSS-10 vai TSM-10 -luokan, jos osallistuu vain yhtenä päivänä…

4 kisaa talvikaudella on hyvä, mutta ne pitäisi olla tasaisemmin kalenterissa. Nyt Ääneskoski tulee liian nopeasti.
« Viimeksi muokattu: 28.01.20 - klo: 10.27 kirjoittanut Ender »
THECar White Edition LV | Black Edition | Alpha
Capricorn Lab C801 | Capricorn Lab C02 | Kyosho IGT2 | Novarossi | Xray T4 2014 | Yokomo YZ-2 |

Poissa evok

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Fintrack Tour 2020 alustavaa infoa
« Vastaus #35 : 29.01.20 - klo: 00.59 »
Samaa mieltä, että kauden kahdessa ensimmäisessä kisassa ollut hyvä rento tunnelma.

Prostockiin lisätreeni niille jotka eivät lauantaina aja on hyvä idea. Näillä osallistujamäärillä sopisi aikataulunkin?
Toisaalta mikään sääntö ei estä myöskään sunnuntaiksi muuttamaan profiilia tai vaihtamaan ajosuuntaa.
#99 | Destiny RX-10SR 2.0 | AE B6

Poissa Ender

  • Vesivehmaan RC-rata
    • Profiili
Vs: Fintrack Tour 2020 alustavaa infoa
« Vastaus #36 : 29.01.20 - klo: 12.39 »
Profiilin vaihto ei mielestäni ole hyvä juttu.
- Lisää työtä järjestäjille.
- Vaikea suunnitella rata jossa vain ajosuunnan vaihto on riittävä
- Menetetään lauantain aikana rataan saatu pito.
THECar White Edition LV | Black Edition | Alpha
Capricorn Lab C801 | Capricorn Lab C02 | Kyosho IGT2 | Novarossi | Xray T4 2014 | Yokomo YZ-2 |

Paikalla -Petsku-

  • EPUArc
    • Profiili
Vs: Fintrack Tour 2020 alustavaa infoa
« Vastaus #37 : 29.01.20 - klo: 13.20 »
Taitaa olla edellinen profiilin vaihdos tehty FTT-kisoissa Vaasassa 2016.

Ei tuo profiilin vaihto hirveän kauan kestänyt kun suunnitelmat oli valmiina.

Poissa Stilo

  • Tiim Lahti
    • Profiili
    • S-grafix gallery
Vs: Fintrack Tour 2020 alustavaa infoa
« Vastaus #38 : 30.01.20 - klo: 16.21 »
Ajosuunnan vaihtoa tehtiin yli 10 vuotta sitten, mutta silloin oli pakko ajaa lauantai iltana avoimet porotreenit kun maton nukka piti kääntää eri suuntaan. Lauantai illan treeneistä ei jäänyt mitään käteen kun auton käytös oli väärään suuntaan mattoa ajaessa varsin omituinen alkuun. Profiilin vaihto muutaman mutkan osalta ei niin paljoa muuta rataa, että siitä mitään iloa olisi.

Mites olis se poro lauantaina jollon rata kaikille väkisin uusi. Virikuskit vois harkita haluaako ennakkotutustua rataan ja viriin sunnuntaina vaikka kolme treenikierrosta tasottamaan tilannetta, jos päivän aikataulu antaa myöten. Virissä olisi kanssa suoraan tehojen vaatima pito-olosuhde sitten aamusta.

Heitetään vielä ilmoille tämän sivusta seuratun korisesongin osalta ehdotus, jos TSS-10 luokassa mentäisiin vaikka yksityyppikoriin? Voisi pakotetusti ajaa vaikka vähän rauhallisemmalla korilla ja korista paksuin mahdollinen versio käyttöön kulutuskestävyyden vuoksi. Tullut seurattua vuosia, että TSS-10 kuskeilla on tosi laidasta laitaan koreja käytössä ja monesti täysin vääränlaisia ominaisuuksiltaan luokan & kuljettajien vaatimuksiin nähden. Saisi yhden helposti kalliiksi käyvän muuttujan poistettua monien muiden joukosta pois aloittelijoiden osalta.
« Viimeksi muokattu: 30.01.20 - klo: 16.25 kirjoittanut Stilo »
EuroRC.com | Xray
S-Grafix | Tiim Lahti

Poissa Screwed

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Fintrack Tour 2020 alustavaa infoa
« Vastaus #39 : 30.01.20 - klo: 18.10 »
Mites olis se poro lauantaina jollon rata kaikille väkisin uusi. Virikuskit vois harkita haluaako ennakkotutustua rataan ja viriin sunnuntaina vaikka kolme treenikierrosta tasottamaan tilannetta, jos päivän aikataulu antaa myöten. Virissä olisi kanssa suoraan tehojen vaatima pito-olosuhde sitten aamusta.
Tämä ajatus heitetään aina 2-3 kertaa vuoteen ilmaan, mutta SM-säännöt TSM-luokan osalta ei siihen taivu koska SM-sääntöjen mukaan rata pitää olla uusi kaikille tasapuolisesti kisa-aamuna.

Oishan se kivaa ajaa viriä kunnon pidolla ihan aamusta alkaen mutta toisaalta en innostu ajatuksesta ajaa poroa lauantaina treeninä kun just lopetin poroilun kun se on niin hemmetin tylsää. Jäis sitten varmaan se virikin ajamatta kokonaan.

Kim Elfström

Poissa evok

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Fintrack Tour 2020 alustavaa infoa
« Vastaus #40 : 30.01.20 - klo: 18.58 »

Heitetään vielä ilmoille tämän sivusta seuratun korisesongin osalta ehdotus, jos TSS-10 luokassa mentäisiin vaikka yksityyppikoriin? Voisi pakotetusti ajaa vaikka vähän rauhallisemmalla korilla ja korista paksuin mahdollinen versio käyttöön kulutuskestävyyden vuoksi. Tullut seurattua vuosia, että TSS-10 kuskeilla on tosi laidasta laitaan koreja käytössä ja monesti täysin vääränlaisia ominaisuuksiltaan luokan & kuljettajien vaatimuksiin nähden. Saisi yhden helposti kalliiksi käyvän muuttujan poistettua monien muiden joukosta pois aloittelijoiden osalta.

Tätä olen myös miettinyt. Yhden muuttujan vähentämisen lisäksi monella paranisi tulos vähempien virheiden myötä helpommalla korilla ja täten kilvanajo mielekkäämpää. Vaihtamalla esimerkiksi virikuskien suosiman dogsbolloxin perinteiseen Mazdaan tai LTC-R:n.
#99 | Destiny RX-10SR 2.0 | AE B6

Poissa Stilo

  • Tiim Lahti
    • Profiili
    • S-grafix gallery
Vs: Fintrack Tour 2020 alustavaa infoa
« Vastaus #41 : 30.01.20 - klo: 19.07 »
Lainaus
TSM-säännöt TSM-luokan osalta ei siihen taivu koska SM-sääntöjen mukaan rata pitää olla uusi kaikille tasapuolisesti kisa-aamuna.

Aikaisemminkin on ajettu TSM sunnuntaina, sillon kun TSS ja C-12 oli lauantaina ja TSP & TSM sunnuntaina niin tuskin siitä jää kiinni.
EuroRC.com | Xray
S-Grafix | Tiim Lahti

Poissa Screwed

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Fintrack Tour 2020 alustavaa infoa
« Vastaus #42 : 30.01.20 - klo: 19.37 »
Aikaisemminkin on ajettu TSM sunnuntaina, sillon kun TSS ja C-12 oli lauantaina ja TSP & TSM sunnuntaina niin tuskin siitä jää kiinni.
No näillä tän hetken AKK hyväksymillä SM-säännöillä jää siitä kiinni, ja tuo ei ole ihan sama tilanne koska kukaan ei aja stanua treeninä virille.

Poissa micsa.fi

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Fintrack Tour 2020 alustavaa infoa
« Vastaus #43 : 30.01.20 - klo: 20.08 »
Hyviä ehdotuksia tulevia vuosia varten. Tarkoituksena olisi tehdä kuluvan kauden päätteeksi kuljettajakysely johon sisällytetään myös ehdotukset ja palaute säännöistä.

Muutama kommentti jo tehtyihin ehdotuksiin:

Poroa on toivottu lauantaille myös aiemmin, ja siinä on tiettyä logiikkaa ajaa viriä sunnuntaina paremmalla pidolla. Tekemällä näin poron osallistujamäärä kasvaisi varmasti paljon, kun osa stanukuskeista siirtyisi poroon ja osa virikuskeista ajaisi poroa treenin vuoksi tai siirtyisi kokonaan. Ihan ongelmatonta tämä ei kuitenkaan ole, sillä stanuun ei välttämättä jäisi enää riittävästi kuskeja, jos esim. puolet kuskeista siirtyy poroon. Lisäksi viri SM-luokkana kokisi ihan varmasti myös kuljettajakatoa jossain määrin.

Tällä kaudelle tehtiin jo korisääntöön muutos, kun korilista jäädytettiin ennen kautta ja näin pyrittiin vähentämään uusien korien hankkimisen ja testaamisen tarvetta kauden aikana (--> vähemmän kuluja). Sittemmin olen kuullut lisätoiveita mm. ultra-lite korien kieltämisestä (kuten ETS), korilistan karsimisesta vain muutaamaan vaihtoehtoon tai  jopa yksityyppikoriin siirtymisestä (kuten yllä). Toisaalta osa kilpailijoista haluaisi ajaa jopa EFRA-listalta pois tiputetuilta koreilla kun niitä tuli hankittua edullisesti hyllyyn jossain vaiheessa. Toiveita on siis eri suuntiin, ja pitää ymmärtää mihin suuntaan enemmistö on kallellaan.

Mitä tulee kalenterin tasaisuuteen, niin siinä pitää muistaa että talvikalenteri tehtiin 5:lle kisalle joista yksi peruuntui. Koko kalenteria ei laiteta sen takia uusiksi että kisat saadaan kalenteriin tasavälein.
Tule ajamaan FinTrack Tour 2020 -sarjaa!

Poissa Pepess

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Fintrack Tour 2020 alustavaa infoa
« Vastaus #44 : 30.01.20 - klo: 22.56 »
Poroa on toivottu lauantaille myös aiemmin, ja siinä on tiettyä logiikkaa ajaa viriä sunnuntaina paremmalla pidolla.
Poro on edelleen harjoituskilpasarja ja TSM-10 virallinen SM-sarja, jossa kaikille siinä ajaville kuljettajille pitää taata tasapuolinen lähtökohta kilpailuun, joka käytännössä tarkoittaa sitä, että rataa ei ole saanut treenata etukäteen millään toisen luokan menopelillä ja että rataprofiili on uusi ja ajamaton (varsinkin sisällä).

Samoin TSS-10 luokassa ajetaan virallisesti myös NM-sarjassa Nuorten Suomen mestaruudesta ja siihen pitäisi päteä yhtälainen tasapuolisuus kyseiseen luokkiin osallistuvilla eli rataprofiili kaikille uusi ja ajamaton, eikä mahdollisuutta treenata muulla kalustolla.

Vaikka rataprofiilia muutetaan, niin treenaamalla toisella autolla pystyy auton säätämään jo paremmin radalle sopivaksi ja muutaman mutkan muuttamalla radasta ei tule riittävän uutta.

Eli nykyinen systeemi, jossa ajetaan viralliset luokat TSS-10 ja TSM-10 lauantaina on mielestäni jatkossakin ainoa järkevä vaihtoehto.

Itse emme aja poroa, mutta Enderin ehdotus ylimääräisestä treenistä sunnuntaiaamuna niille, jotka eivät ole ajaneet lauantaina stanua tai viriä voisi olla ihan harkittava vaihtoehto.


Tällä kaudelle tehtiin jo korisääntöön muutos, kun korilista jäädytettiin ennen kautta ja näin pyrittiin vähentämään uusien korien hankkimisen ja testaamisen tarvetta kauden aikana (--> vähemmän kuluja).
Tämä yksityyppikorikeskustelu on ihan huttua. Kyllä ne perusasiat tulee ihan jostain muualta kuin eri koreista ja niiden testaamisesta, tai korin keveydestä/painavuudesta/ohuudesta/paksuudesta. Etenkin stanussa eri koreilla ei ole kovin suurta, jos minkäänlaista merkitystä, eikä niitä tarvitse testata löytääkseen parhaan tai edes ajaa korilla, joka jonkun mielestä on paras stanuun. Kyllä se auto on säädettävissä eri koreilla toimimaan eri radoilla ja loppuviimein se kuski sitä autoa vie, ei kori :wink:

Muistan eräänkin keskustelun, kun yksi kokenut harrastaja haukkui yhden korimallin aikanaan ihan lyttyyn, mutta sillä korilla sitä vaan otettiin useita voittoja ja ajettiin podiumille monen vuoden aikana monissa kisoissa usean kuskin voimin :wink:

Ihan turha alkaa rajoittamaan keinotekoisesti jotain aiemmin hyväksyttyjä koreja. Kyllä jos kehitys johonkin suuntaan menee, niin yleensä eteenpäin eli tarkoittaa sitä, että ei ne vanhemmat korit ainakaan parempia ole, joten miksi sulkea niitä pois, jos ne on ollut aiemmin hyväksyttyjen listalla. Siinähän ei ole järkeä, että pitää taas ostaa jotain yksityyppikoria ja heittää olemassa olevat aiemmin hyväksytyt korit roskikseen, jos ei sitten satu olemaan kauppiaana.

Toisaalta olen myös tässä vuosien varrella nähnyt ja läheltä seurannut, kun olen runsaasti opastanut monia aloittelijoita harrastuksessa ja kisailussa alkuun ja hyvään vauhtiin ja perusasioihin, auton perussäätöihin ja ajamiseen jne., että osalla perusasiat tuntuu unohtuvan liian nopeasti, kun on liian kiire juoksemaan vaikka ensin pitäisi oppia nousemaan jaloilleen, pysymään pystyssä ja kävelemään.

Voin sanoa, että me ei olla TSS-10 luokkaan testattu eri koreja, vaan hankittu yhtä korityyppiä kaudeksi ja ajettu sillä. Eikä edes kyselty mikä olisi hyvä tai paras kori stanuluokkaan, eikä tehty korihankintoja sen pohjalta - enemmän ehkä hankittu halvimpia korimalleja (jotka ei siis viimeisintä huutoa), joita on löydetty :wink:. Silti tulokset puhuu puolestaan usean vuoden ajalta, joten luulen, että on kertynyt jonkin verran perspektiiviä siihen mikä vaikuttaa mihinkin stanuluokassa :wink: Jos uutta harrastajaa askarruttaa, että millä korilla kannattaa ajaa, niin aina voi kerhosedät ja kokeneemmat harrastajat antaa hyviä vinkkejä, mutta liian suurta painoarvoa en korille laittaisi etenkään stanussa.

Perusasiat pitää edelleenkin opetella ja tehdä - oikotietä ei vaan taida olla tässäkään hommassa :wink: Ja stanu on mitä loistavin luokka opetella ja oppia eri asioita. Ja on se luokka mikä tahansa, takki auki tulemalla ja luulemalla olevansa heti palkintopallilla ei taida olla ihan realismia, vaan kyllä se kokemus ja osaaminen tulee vain nöyrästi työtä tekemällä.

Jos haluaa ajella enemmän yksityyppiautolla, niin voi vaikka kokeilla ajaa kansallista Rekka-luokkaa, jossa auto ja säännöt ovat kohtalaisen simppelit ja luokka on edullinen aloittaa. Ei ole liikaa mahdollisuuksia edes säätää autoa tai muutenkaan viritellä. Se on yksi sopiva ja todella edullinen luokka harrastuksen ja kisaamisen aloittamiseen niille, jotka kaipaavat vähemmän liikkuvia osia. Siitä on sitten helpompi siirtyä turistiluokkiin vaikkakin omalla kerholla suosittelen aloittelijoille aloittamaan harrastuksen stanuturistilla ja opettelemaan perusasiat kuntoon heti alusta alkaen.
« Viimeksi muokattu: 30.01.20 - klo: 23.40 kirjoittanut Pepess »

Poissa Screwed

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Fintrack Tour 2020 alustavaa infoa
« Vastaus #45 : 31.01.20 - klo: 08.03 »
On ehkä hieman huvittavaa antaa lausuntoa korin merkityksestä koko lajin kannalta samalla kun sanoo ettei stanuvehkeissä olla edes koreja testattu. Oli aika jolloin oli samaa mieltä ettei korilla ole niin suuri merkitys. Se oli ennen kuin paneuduin asiaan ja ennen kuin ajoin viriä. Tänä päivänä viriautoon vaikuttavat tekijät ovat järjestyksessä renkaat, kori ja vasta sen jälkeen auton muu setuppi.

En näe mitään syytä miksei voitais matkia ETS-kisoja sen korin minimipainon suhteen jolloin 0,5mm paperikorit olisi kiellettyjä. Niiden käyttö hyödyntää vain myyjiä.

Poissa Pepess

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Fintrack Tour 2020 alustavaa infoa
« Vastaus #46 : 31.01.20 - klo: 08.36 »
Niin, tuo yksityyppikoriehdotus ja kommenttini koskivat TSS-10 eli stanuluokkaa, jota on tahkottu tässä lähes viisitoista vuotta usean juniorin kanssa ja voitettu mm. parit mestaruudet jne. ko. luokassa. Ja on otettu eri kisoissa voittoja eri koreilla, myös niillä, jotka on haukuttu muiden toimesta ihan surkeiksi  :wink:

Pointti tässä oli se, ettei pärjätäkseen stanussa tartte todellakaan testailla eri koreja tai olla viimeisintä huutoa oleva kori tai ylipäätään viimeisintä huutoa olevat vehkeet - mestaruudet parilla viime kaudella on ajettu monta vuotta vanhalla autolla ja halvimmalla korilla (joka oli myös yksi painavimmista / paksuimmista koreista) mitä kaupasta löydettiin :wink: Mutta saahan asiaan kuin asiaan syydettyä niin halutessaan rahaa niin paljon kuin haluaa ja testailla kaikkea mahdollista. Kokonaan toinen juttu on sitten se, että kuinka iso merkitys esim. korilla sitten loppupeleissä on.

Viriin en ottanut kantaa.
« Viimeksi muokattu: 01.02.20 - klo: 11.36 kirjoittanut Pepess »

Poissa astm

  • Uusi jäsen
    • Profiili
Vs: Fintrack Tour 2020 alustavaa infoa
« Vastaus #47 : 31.01.20 - klo: 09.39 »
Stanu tarvis välitykseen max rajat, helpottaisi huomattavasti.
ETS jollain laitteella tarkistetaan välitys ? Kun kuulema vaikea valvoa välitystä.

Xray T4 Arrowmaxin keskimoottori kitillä, ei ainakaan oo suunniteltu stanuun. (Pitkä välitys)


Viitaniemi
« Viimeksi muokattu: 31.01.20 - klo: 13.45 kirjoittanut astm »

Poissa evok

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Fintrack Tour 2020 alustavaa infoa
« Vastaus #48 : 31.01.20 - klo: 10.15 »
Stanu tarvis välitykseen max rajat, helpottaisi huomattavasti.
ETS jollain laitteella tarkistetaan välitys ?

ETS:ssä on (ainakin) prostockissa välitysrajoitus >=5.0 jonka lisäksi vakio nopari, jossa vakio softa missä kierroslukurajoitin. Erittäin toimiva kokonaisuus, mutta vaatii myös kierroslukurajoittimen.

Yhden kisan kokemuksella sitä ei tarkastettu, mutta välineet siihen on olemassa. Kyllä sen huomaa jos jollakin kulkee kovempaa.
Perinteisellä suomalaisella mentaliteetilla alettaisiin välitysrajoituksessa heti pohtimaan miten sitä valvottaisiin  :wink: Herrasmiessääntö, minkä tarvittaessa voi tarkistaa toimi hienosti.

ETS on hyvä esimerkki siitä, miten kovatasoisia kisoja voidaan pitää pipoa kiristelemättä. Mielestäni FTT:ssä ollut tällä kaudella hyvä rento meininki, vaikka ennen kautta meinasi pipot käydä kireällä.
« Viimeksi muokattu: 31.01.20 - klo: 10.23 kirjoittanut evok »
#99 | Destiny RX-10SR 2.0 | AE B6

Poissa Pepess

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Fintrack Tour 2020 alustavaa infoa
« Vastaus #49 : 31.01.20 - klo: 11.04 »
Stanu tarvis välitykseen max rajat, helpottaisi huomattavasti.
ETS jollain laitteella tarkistetaan välitys ? Kun kuulema vaikea valvoa välitystä.

Xray T4 Arrowmaxin keskimoottori kitillä, ei ainakaan oo suunniteltu stanuun. (Pitkä välitys)


Viitaniemi

Miksi välitystä tarttis rajoittaa? Kokeiltiin Kuusankoskella eri välityksiä ja liian isolla pinionilla auto oli kierrosajassa hitaampi vaikka oli isompi rata. Kuulostelin, että kärkikuskeista joku ajoi selvästi pienemmällä pinionilla kuin mitä kokeiltiin. Samoin Vantaalla ei vauhtien erojen syy ollut välityksissä, kun vertailin välityksiä joidenkin muiden välityksiin.

Millä välityksillä ajoit Kuusankoskella keskimoottorireiskalla? Spurri? Pinioni?
« Viimeksi muokattu: 01.02.20 - klo: 16.19 kirjoittanut Pepess »

Poissa MAKES

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Fintrack Tour 2020 alustavaa infoa
« Vastaus #50 : 02.02.20 - klo: 22.30 »
Sunnuntaiksi vain poroa ajaville ehdottomasti ylimääräiset treenit. Erinomainen ehdotus!
XRAY T4