Kirjoittaja Aihe: EFRA AGM 2019  (Luettu 966 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa JUkka-san

• Vanhempi jäsen
    • Profiili
EFRA AGM 2019
« : 30.08.19 - klo: 15.37 »
Moi!

EFRA:n vuosikokous lähestyy. Sääntömuutosehdotusten viimeinen jättöpäivä on 15.9. Lähettääkää hyvin perustellut sääntömuutosehdotuksenne minulle hyvissä ajoin ennen eräpäivää.

Poissa nitropaimen

• Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: EFRA AGM 2019
« Vastaus #1 : 06.10.19 - klo: 21.10 »
EFRA AGM aiheet ja ehdotukset on nyt julkaistu netissä. Ei mennyt mun Fuili ehdotus käsittelyyn, tuskin edes lähetettiin EFRAlle... No, Javier ja kumppanit aikaisempien kirjeenvaihtojen pohjalta ilmoittivat että Fuili asia otetaan seka fuili että moottorivalmistajien kesken tutkinnan aiheeksi Syy: Muutamat Italialaiset ovat kehittäneet "Starttikoe fuilin" jota myydään vain puolen litran metallikannuissa. Todennäköisesti siksi että se loppuisi ennen kisan loppukatsastusta ja että sitä ei sitten käytettäisi itse kisan aikana. No saa nähdä mitä tapahtuu..
Tulee vain mieleen Peenemunden rakettipolttoaineiden kemistit, jotka valjastettiin hommiin Bemarin Formula 1 polttoaineen kehittämiseksi, jossa loppujen lopuksi ei ollut bensaa enää ollenkaan. Lennokki Speedimiehetkin kehitti 60 luvulla fuilin jossa oli Tetranitrometaania ja Propyleeni oksiidia. Se oli silloin keikka ja mäntä, johon paloi reikä...  :)
Jos osaa hommansa, nuo on helppo maskata testeissä näkymättömäksi...  https://fi.wikipedia.org/wiki/Tetranitrometaani
« Viimeksi muokattu: 06.10.19 - klo: 21.48 kirjoittanut nitropaimen »
Sähköpaimen-Hyvä paimen- entä Nitropaimen ?? Ei INTRO, se oli 1972 vaan NITROA... !!

Poissa jerzirccar1

• Vanhempi jäsen
    • Profiili
« Vastaus #2 : 06.10.19 - klo: 22.09 »
Mistä ehdotuksesta sää Jukka puhut??
Jerzi
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

Poissa JUkka-san

• Vanhempi jäsen
    • Profiili
« Vastaus #3 : 07.10.19 - klo: 08.00 »
EFRA AGM aiheet ja ehdotukset on nyt julkaistu netissä. Ei mennyt mun Fuili ehdotus käsittelyyn, tuskin edes lähetettiin EFRAlle... No, Javier ja kumppanit aikaisempien kirjeenvaihtojen pohjalta ilmoittivat että Fuili asia otetaan seka fuili että moottorivalmistajien kesken tutkinnan aiheeksi Syy: Muutamat Italialaiset ovat kehittäneet "Starttikoe fuilin" jota myydään vain puolen litran metallikannuissa. Todennäköisesti siksi että se loppuisi ennen kisan loppukatsastusta ja että sitä ei sitten käytettäisi itse kisan aikana. No saa nähdä mitä tapahtuu..
Tulee vain mieleen Peenemunden rakettipolttoaineiden kemistit, jotka valjastettiin hommiin Bemarin Formula 1 polttoaineen kehittämiseksi, jossa loppujen lopuksi ei ollut bensaa enää ollenkaan. Lennokki Speedimiehetkin kehitti 60 luvulla fuilin jossa oli Tetranitrometaania ja Propyleeni oksiidia. Se oli silloin keikka ja mäntä, johon paloi reikä...  :)
Jos osaa hommansa, nuo on helppo maskata testeissä näkymättömäksi...  https://fi.wikipedia.org/wiki/Tetranitrometaani

Keskustelin nitroprosenttisääntömuutoksesta Teemu Saarisen ja Teemu Leinon kanssa. Muutosta ei koettu tarpeellisena, joten en ehdottanut sääntömuutosta.

Noin yleisesti, varsinkin teknisistä sääntömuutoksista, olisi hyvä jos sääntömuutokset tulisivat niiltä tahoilta, joita muutokset koskisivat. Esimerkiksi tässä tapauksessa olisin varmasti äänestänyt ehdotuksen puolesta, mikäli se olisi tullut yhteisesti moottorivalmistajilta. Vuodet EFRA-kokouksissa ovat osoittaneet että huonokin sääntömuutosehdotus voi mennä läpi, koska kokousedustajien on vaikea olla teknisten sääntöjen asiantuntijoita kaikissa luokissa.