Kirjoittaja Aihe: Kansallinen 1/10 Tamiya TT01E Rekka harjoituskilpailusarja  (Luettu 3125 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Jämsä

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
Moi,

Talven 2019 - 2020 aikana tullaan järjestämään kolmen osakilpailun kansallinen 1/10 Tamiya TT01E Rekka-harjoituskilpailusarja muutaman erilaisen kilpailun kyljessä.

Seuraavista osakilpailuista on keskusteltu sillä perusteella missä on viime talvena ollut rekkoja rakenteilla.
Sarjasta saa enimmäkseen vain mainetta ja kunniaa.

Osakilpailut:

FTT Vantaa 8.12.2019     3.11.2019  (sunnuntai)
Stanukunkku Raisio vuodenvaihteessa (29.12.2019)
Riihimäen osakilpailu 8.3.2020
TUA Areenan osakilpailu (keväällä 2020)

Tarkoituksena on ns. matalan kynnyksen onroad-sarja, jossa auto on pitkälti vakioitu.
Ainakin Turussa tällä tavalla saatiin taas uutta innostusta radalle ja hymyileviä ilmeitä
kuskeille ja katsomoon. Ajoimme viime talvena Rekoilla TUA Areenan kerhosarjaa.

Ja säännöt tälle sarjalle löytyy topikista: http://rc10.fi/index.php?topic=105574.0


t. Kai
« Viimeksi muokattu: 20.01.20 - klo: 18.44 kirjoittanut Jämsä »

Poissa Pepess

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Kansallinen 1/10 Tamiya TT01E Rekka harjoituskilpailusarja
« Vastaus #1 : 17.09.19 - klo: 21.03 »
Laitan tännekin tiedoksi, että Rekka-luokka on tänä vuonna myös Ratamestari 2020 -kerhokisasarjassa mukana ja ensimmäinen osakilpailu on 13.10.2019. Lisätiedot täältä: http://rc10.fi/index.php?topic=107364.0

Viime keväänä jo nähtiin Riksun radalla ekat rekkakisat ja mukavasti osallistujia. Ja osallistumiskynnys on tännekin todella matala ja pääasia on, että pääsee mukavassa kerhokisahengessä hyvällä fiiliksellä kisailemaan.

Eli nyt on rekoille parikin sarjaa ja enemmän kisoja, kun niiden suosio tuntuu nousseen :azn:
« Viimeksi muokattu: 18.09.19 - klo: 15.55 kirjoittanut Pepess »

Poissa Metsäläinen

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Kansallinen 1/10 Tamiya TT01E Rekka harjoituskilpailusarja
« Vastaus #2 : 02.11.19 - klo: 09.57 »
Asiaa vähän sivuten. Youtubessa törmäsin tämmöiseen HoBao Hyper EPX 1/10 Semi Truck.

https://www.youtube.com/watch?v=so3HMvuby6k
Eurorc - XRAY XB4´20 - XT2CE´19 - Hobbywing - Highest - Dash/Arrowmax - Sanwa
HF - Kyosho Ultima RB7- PowerHD - Performa Racing

Poissa Jämsä

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
Vs: Kansallinen 1/10 Tamiya TT01E Rekka harjoituskilpailusarja
« Vastaus #3 : 18.11.19 - klo: 23.06 »
Eka rekkasarjan kisa lähestyy. Käykääpä ilmoittautumassa FTT Vantaan kisaan.
Sunnuntaina 8.12. Rekat viivalla.


Poissa evok

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Kansallinen 1/10 Tamiya TT01E Rekka harjoituskilpailusarja
« Vastaus #4 : 24.11.19 - klo: 18.58 »
Huomatkaa, että ensimmäinen kisa FTT kisan yhteydessä jossa (FTT sääntöjen mukaan) ilmoittaminen loppuisi normaalisti tänään klo 22.00 mutta venytetty huomiselle klo 22.00.
#99 | Destiny RX-10SR 2.0 | AE B6

Poissa _valtsu_

  • Kymen Pienoisautokerho
    • Profiili
Vs: Kansallinen 1/10 Tamiya TT01E Rekka harjoituskilpailusarja
« Vastaus #5 : 25.11.19 - klo: 08.38 »
Ajateltiin FTT II-kisassa 25.-26.1.2020 Kuusankoskella sunnuntaina ajattaa ko. luokan kerhokisa. Voitte sisällyttää sen sarjaan jos haluatte.

t: Valtteri Eklund
KyPak

Poissa Daddy Island

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Kansallinen 1/10 Tamiya TT01E Rekka harjoituskilpailusarja
« Vastaus #6 : 26.11.19 - klo: 08.04 »
Nyt muutaman Eurotruck kisan nähneenä, heitän ilmoille ehdotuksen.
Moottori voisi olla harjaton, kuten stanu turistissa. Rekassa tuleva nopari on brushless.
Harjakoneissa on isoja eroja, joka johtaa siihen (kun kilpaa kuitenkin ajetaan), että pysyäkseen vauhdissa mukana on oltava suht tuore moottori. Kohta jokainen ostaa repullisen moottoreita, joista valitaan parhaat. Alkaa edullinen aloitusluokka muuttua. Harjattomalla varmistuttaisiin siitä, että muuttujia olisi vähemmän ja kisat pysyisivät tasaisimpina. Viri olisi kuitenkin erikseen omilla säännöillään.
Mitä ovat muut ”Mattieskot” mieltä?
Associated TC7.2, Tamiya Rekka, Agama A215

Poissa TOMMI

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Kansallinen 1/10 Tamiya TT01E Rekka harjoituskilpailusarja
« Vastaus #7 : 26.11.19 - klo: 09.30 »
Kannatan harjatonta. Tosin vapaalla blinky noparilla.
Tuo tamiyan nopari on muutamilla mennyt epäkuntoon aika äkkiä.

Poissa Loomis

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
Vs: Kansallinen 1/10 Tamiya TT01E Rekka harjoituskilpailusarja
« Vastaus #8 : 26.11.19 - klo: 15.54 »
Pro luokassa saa ajaa harjattomalla. Mini classic viesteistä voi lukea miksi stock luokkaan ei kannata harjattomia tekniikoita vaihdella.

Poissa Mölli

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Kansallinen 1/10 Tamiya TT01E Rekka harjoituskilpailusarja
« Vastaus #9 : 26.11.19 - klo: 15.55 »
Jos kombo olisi "sattumalta" sama kuin minipuolella, niin olisi vielä vähemmän kynnystä hyppiä luokasta toiseen.
AE B6, Dex8, Ultima SC, Axial SCX10

Poissa Metsäläinen

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Kansallinen 1/10 Tamiya TT01E Rekka harjoituskilpailusarja
« Vastaus #10 : 26.11.19 - klo: 16.24 »
Pro luokassa saa ajaa harjattomalla. Mini classic viesteistä voi lukea miksi stock luokkaan ei kannata harjattomia tekniikoita vaihdella.

Rekkaluokassa ei taida M03 autoja olla, niin harjattoman käytön ei pitäisi olla ongelma. Rekkaan sensorijohdon varmaan saa laitettua ilman ongelmaa.
Eurorc - XRAY XB4´20 - XT2CE´19 - Hobbywing - Highest - Dash/Arrowmax - Sanwa
HF - Kyosho Ultima RB7- PowerHD - Performa Racing

Poissa Jämsä

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
Vs: Kansallinen 1/10 Tamiya TT01E Rekka harjoituskilpailusarja
« Vastaus #11 : 09.12.19 - klo: 22.27 »
Moro,

Tämä kausi mennään harjallisella koneella. Mabuchi 540 SH kiidättää tarpeeksi kovaa ja on edullinen.
Sen verran mitä olen ajamista nähnyt, niin vauhdit riippuu enempi ajotaidosta ja auton säädöstä kuin moottorista.

Korien painopisteen erot vaikuttaa paljon.


t. Kai

Poissa uku

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Kansallinen 1/10 Tamiya TT01E Rekka harjoituskilpailusarja
« Vastaus #12 : 11.12.19 - klo: 18.17 »
 Hyvä homma. Tässä kohtuullisen monta truck moottoria penkittäneenä
 Voin todeta erojen olevan minimaaliset. En itse näe syytä lähteä harjattomiin ratkaisuihin. (Paketista baanalle) suurin vaikutus on lähettimen sompaimissa.
Ainoat loivennukset jotka näkisin viisaiksi tämän hetkisiin sääntöihin olisi,
Tylppä nokan hytin laskeminen ovenkahva tasolle ja alu etuhubien salliminen.
Korin laskulla olisi kilpailua tasoittava vaikutus. Etu hubit lähinnä kestävyyttä lisää. Itse rikkonut 2 muutamat rikkonut enemmän. Pidetään vakio mahd.vakiona.
T. M.Honkasalo
rally drivers do it side ways!!!!!   (78-90rc-90-2003ralli-2003....rc/ralli

Poissa Screwed

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Kansallinen 1/10 Tamiya TT01E Rekka harjoituskilpailusarja
« Vastaus #13 : 11.12.19 - klo: 18.58 »
En ota kantaa siihen onko vauhtieroja liikaa vai ei, kun en tiedä, mutta totean vain sen että 45 vuotta vanhaan Mabuchiin on ihan lapsellisen helppoa vääntää ennakkoa vaikka 30 astetta niin ettei se näy ulospäin lainkaan...

Harjattomaan stock tyyliseen moottoriin aika paljon hankalampaa.

Poissa Jämsä

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
Vs: Kansallinen 1/10 Tamiya TT01E Rekka harjoituskilpailusarja
« Vastaus #14 : 14.12.19 - klo: 14.15 »
Mabuchi moottoriin varmasti saakin väännettyä kollektorista lisää ennakkoa.
Kysymys kuuluukin miksi vääntäisit lisää ennakkoa tai zäppäisit magneetteja?

Voin myös kirjata sääntöihin, että moottorin mekaaninen ja ulkoisella magneettikentällä muuttaminen kielletty.
Kirjaanko?


t. Kai

Poissa Jämsä

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
Vs: Kansallinen 1/10 Tamiya TT01E Rekka harjoituskilpailusarja
« Vastaus #15 : 21.12.19 - klo: 17.44 »
Viime kisoissa oli myös puhetta Pro Rekka-luokasta ja voisiko siihen tulla mukaan tavallisella hiilikuitualustaisella touring autolla.

Näen asian näin. Stock rekka-luokan tarkoitus on innostaa mukaan uusia harrastajia, jotka saattavat kiinnostua touring autoilusta ja siirtyvät myöhemmin mukaan nykyisiin FTT-touringsarjoihin. Pro rekka-luokassa hiilikuitualustan salliminen voi mielestäni johtaa siihen, että nykyisten touring-luokkien rinnalle tulee uusi touringluokka, joka kannibalisoi nykyisiä FTT-touring luokkia.

Pääpaino rekkailussa on juurikin Stock-luokassa.

« Viimeksi muokattu: 21.12.19 - klo: 17.55 kirjoittanut Jämsä »

Poissa Jämsä

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
Vs: Kansallinen 1/10 Tamiya TT01E Rekka harjoituskilpailusarja
« Vastaus #16 : 21.12.19 - klo: 17.54 »
Tällä hetkellä (21.12.) Raision Stanukunkku-kisaan on ilmoittautunut jo 11 rekkakuskia.
Eka kerran siis kaksi erällistä autoja.

Tuosta ilmoittautumaan:
http://rc10.fi/index.php?topic=107903.msg833980#msg833980
Ilmoittautuminen 26.12. mennessä.



Poissa Jämsä

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
Vs: Kansallinen 1/10 Tamiya TT01E Rekka harjoituskilpailusarja
« Vastaus #17 : 20.01.20 - klo: 18.45 »
Seuraava Rekkasarjan osakilpailu pidetään Riihimäellä Ratamestari-kilpailun yhteydessä 8.3.2020.
Kisakutsu on tulossa piakkoin.


Tervetuloa!


Etsin vielä Turun osakilpailulle päivämäärää.