Kirjoittaja Aihe: GT8 KESKUSTELU  (Luettu 344 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa RadDaddy

• Aluevalvoja
    • Profiili
GT8 KESKUSTELU
« : 01.12.19 - klo: 14.05 »
GT8 KESKUSTELU... 
Olen koettanut saada jotakin tolkkua Polttisfoorumilla vellovaan GT8 luokan keskusteluun. Käytyäni läpi aikaisempia yli 3000 inputteja, olen nostamassa kädet pystyyn...
Mitään edistystä ei ole luvassa. Tässä, vuonna 2008 päivätyissä muutamissa kommenteissa on koko keskustelun ”punainen lanka” nähtävissä.
Kannattaa huomata päiväykset. Olen juonteesta valinnut olennaiset, ja huom: kommentit ovat nimimerkin haltijoiden, joten moderaattoreiden Banni uhkia ei kohdallani liene odotettavissa...

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Mikko L
•   Fullspeed RC
•   
o   
GT Rata-autoilu
« : 18.08.08 - klo: 10.35 »
Tässä se nyt on, yleinen ketju GT rata-autoille. Olkoon pohjana vanha krossikirnu, IGT tai DM-1 ja moottorina ossi tai kössi, niin täällä voidaan keskustella. Tarkemmat ja syvällisemmät merkkikohtaiset keskustelut voidaan sitten käydä ko. merkkien omissa ketjuissa.
Tässä topikissa voidaan myös rakentavasti keskustella ja spekuloida kauden -09 GT säännöistä ja kilpailuformaatista.
Tällä kaudella sääntöjä rukattiin kesän mittaan suuntaan jos toiseen ja kisoja ajettiin milloin mitenkin, mutta sehän olikin tämän kauden tarkoitus - kehittää lajia. Tältä pohjalta on hyvä jatkaa seuraavaan kauteen, vaikka eihän tämä kausi ole vielä ohi jos säät vain sallivat. 14.9. on kalenterissa vielä kisat    Kilpailuareena on vielä vahvistamatta, mutta siitä lisää lähempänä
  Mikko L

Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #9 : 18.08.08 - klo: 14.56 »
Lainaus käyttäjältä: peitsamo - 18.08.08 - klo: 10.58
Mitä noihin sääntöihin tulee, mielestäni esim. seuraava voisi olla lähtökohta:
- Auton mittakaava 1:8 tai 1:7 (polttomottorikäyttöinen)
- Kumirenkaat
- Renkaat peittävä, GT-tyyppinen realistinen kori ja siihen tarkoitettu siipi
- RTR-paketin mukainen moottori + pakoputkisto
- Vaihtoehtoisesti etsitään porukalla "budjettiluokan" .28/.21-koneita ja niihin sopivia pillejä esim. 2-3 kpl, joilla saa ajaa. Budjettiluokka ei tarkoita osmon spiidejä tms.
- Autoon saa vaihtaa muita osia mielensä mukaan, kunhan ne ovat ko. autoon alunperin tarkoitettuja.
- Pyritään välttämään rinnakkaisia luokkia, itse en kannata täysin avointa luokkaa, mielummin sellaiset säännöt, että ne vapaaluokan autot saadaan samaan kisaan.
Kisaformaatti voisi alustavasti olla se, jolla viikonloppuna ajettiin? Kokonaiskisaan laskettaisiin esim. 3 parasta sijoitusta neljästä kisasta.
Nämä sääntöehdotukset ovat mielestäni oikein hyvät.
Riittäisiköhän tuohon moottorisääntöön sellainen, että joitakin poikkeuksia (oma "kieltolista") lukuunottamatta kaikki .28 tai pienemmät veto-/ rotokäynnistimellä olevat moottorit käy. Ja mitkä sitten joutuvat tuolle "kieltolistalle"? Moottorit, jotka ovat selkeästi muita kalliimpia ja/ tai tehokkaampia. Tasaväkisyyden lisäksi olisi hyvä pitää tämän luokan kustannuksetkin aisoissa.
Sitten tuo kohta, että: "Autoon saa vaihtaa muita osia mielensä mukaan, kunhan ne ovat ko. autoon alunperin tarkoitettuja." on ehkä hieman tulkinnan varainen ja asettaa eri lähtökohdat eri merkeille.
Ensinnäkin, mitä jos auto on muutettu krossarista - mitkä osat ovat silloin siihen tarkoitettu? Toisekseen esim. välitykset, joista on jo kokemustakin, eli esim. Ofnaan on saatavilla optiona ilmeisesti hyvinkin laaja skaala välityksiä ja sitten IGT:hen kohtuullisen vähän (mihin on kyllä tulossa pieni parannus). Eli mielestäni auton muu virittäminen pitäisi olla liki vapaata ja esim. joku tankin koko voitaisiin rajata 125 tai 150 cm3 Ja onhan tossa sitten vielä ongelmana valvonta, kuka osaa sanoa, kuuluuko mikäkin osa ko. autoon?
  peitsamo

« Vastaus #12 : 18.08.08 - klo: 15.43 »
Lainaus käyttäjältä: jerzirccar1 - 18.08.08 - klo: 15.04
Eikös kaikki renkaat ole kumista tehty 
Jerzi
Ei ole. Junan renkaat on rautaa  :lol:

Flying Calacucco
  Mikko L
•   Fullspeed RC

« Vastaus #17 : 18.08.08 - klo: 18.16 »
Lainaus käyttäjältä: HVoltage - 18.08.08 - klo: 16.51
Tässä jo jonkun aikaa vierestä lukeneena tästä GT autoilusta ja itsekkin siitä kiinnostuneen nyt kun ruvetaan puhumaan enemmän GT autoilusta kuin jostakin mallimerkkisarjasta. Itsellä kun on noita kauden kaksi ajettuja laatu krossareita joista moisia värkkejä saisi rakenneltua. Tässä jo aikaisemmin muiden toimesta monta hyvää sääntöehdotusta ja ohessa omat ajatukseni
Tuohon moottori asiaan on mielestäni helpoin lähestyä siten että...
...ostohinta ei saa ylittää tiettyä summaa.
...moottori pitää olla suomesta yleisesti saatavilla. (Hankitapaikka kuitenkin vapaa)
...hinta on kaikkien nähtävillä. (Internet)
...moottoria ei saa muokata työstämällä tai vaihtamalla toisesta muun mallisesta moottorista osia. (Poislukien esim: laakerit)
...autosarjan mukana tullut RTR moottori on sallittu.
Se että mikä tuo raja ostohinnalle olisi niin katsoin että alle 180€ löytyi pikavilkaisulla 16 moottoriehdokasta viideltä eri kauppiaalta hintavälillä 99-179€. Tuo 180€ on ilmeisesti hyvin lähellä "K-marketin" RTR moottorin hankintahintaa.
Se mitä tuohon virittämiseen tulee niin en usko että kukaan saa kovinkaan suurta etua vaikka se saisi olla vapaata, kunhan virittäminen ei ole ristiriidassa muiden sääntöjen kanssa. Polttoainejärj. maksimikoko kuitenkin vaikka tuo 150cc joka on ilmeisesti vakiona tuossa IGT2 autossa.
Yksi tärkeä sääntöjuttu olisi mielestäni se että sallittaisiin vain rajattu määrä rengaskierroksia per kisapäivä. Vielä parempi jos se olisi yksityyppinen (En ole mitään tuntumaa kuinka paljon ne kuluvat näissä). Renkaat kuitenkin ovat se suurin yksittäinen menoerä. Rengas on kuitenkin se jolla saadaan tasapäistettyä eroja.
Hyviä ajatuksia moottorin osalta - tämän kaltaisia kommentteja odotinkin - kiitos!  Lisäisin tuohon listaan sen vielä vaatimuksen että se on veto-/ rotokäynnisteinen - mahtaisiko se vielä pienentää tuota 16 moottorin valikoimaa?

Itselläni ei ole noihin moottoreihin liittyen niin paljon tietoa, että osaisin tarkemmin ehdotella, mutta muistelen että IGT:n vakiopannun saanee noin 140,- ilman vauhtipyörää.
Renkaista ja kuluista yleensä voisin sanoa, että suurimmat kuluerät ovat juuri renkaat ja polttoaine. 5L polttoainetta noin 50e ja kierros  suosituimpia renkaita myös n. 45-50e, karkeesti renkailla ajaa juuri tuon 4-5L
Minä käytin viime kisoissa kaksia, tai tarkemmin 1,5 sarjaa renkaita, molemmat olivat jo käytettyjä. Minuutteja tuli 45+20+20+20+lämmittelyt = liki 2h ajoa Eli välttämättä rengassäännölle ei ole tarvetta, yksi kierros riittää mainiosti kuitenkin. Lisäksi viime kisoissa ajettiin vaihtelevasti eri merkkisillä renkailla ainakin, Sintek, GRP ja SP Racing. Ite vannon Sintekkien pitoon, toiset GRP:n ~mene ja tiedä   SP Racing renkaat ovat taas erittäin edullisia 6,90e/ pari, mutta niitä ei saa Suomesta. Valmistaja on Italialainen ja toimitusvarmuus on yhtä varmaa kuin keitetyn spaketin pysyminen pystyssä  :p
  Kirjattu
Full Speed RC
Hobbyfactory - Durango - Orion - Savox
  *HOKE*

« Vastaus #18 : 18.08.08 - klo: 18.16 »
Kuten rinnaikkaisessa topikissa olen vääntänyt... (perk.. ota ny selvää mihin näitä asioita kirjottaa kun on jo 4topikkia käsittelemässä kyseisen luokan autoja)
Olen hyvin samoilla linjoilla kuin HVoltage ylempänä.
Sallittujen moottoreiden listaa ei ole vaikea tehdä.
Eri moottoreiden sallimien helpottaisi luokkaan mukaan hyppäämistä.
Se olisi myös edullisempaa, koska samalla moottorilla voi ajaa jopa 3 luokkaa... GT,M8 ja T8
Mikäli moottori on vain GT autojen rtr moottori niin sillon esim minulla pitäisi olla moottorit ja pillit erikseen M8 ja GT luokkaan... Tupla investointi että ylipäätään kisaamaan pääsis...
Tästä syystä itsellä ei kyseisen luokan autoa ole, vaikka ekoissa kisoissa kävinkin laina pelillä tylyttämässä  :p 

Erittäin hieno ja potentiaalinen luokka...
Liiat rajoitukset rajoittavat harrastajakuntaa ja sitäkautta luokan kehittymistä.

Ps: Miksi veto/roto startit???
Kyseiset vimpaimet tuovat ainoastaan epävarmuutta käyntiin ja toimintaan.
  Kirjattu
  Mikko L
•   Fullspeed RC         

« Vastaus #19 : 18.08.08 - klo: 19.03 »
Lainaus käyttäjältä: *HOKE* - 18.08.08 - klo: 18.16
Kuten rinnaikkaisessa topikissa olen vääntänyt... (perk.. ota ny selvää mihin näitä asioita kirjottaa kun on jo 4topikkia käsittelemässä kyseisen luokan autoja)
Ookko sää aineissa  :lol: - yks topikki on tän vuoden ollu missä on asiaa väännetty ja käännetty ja nyt tää toinen    Mutta joo jatketaan täällä - IGT:stä siellä toisessa...
Lainaus käyttäjältä: *HOKE*
Olen hyvin samoilla linjoilla kuin HVoltage ylempänä.
Sallittujen moottoreiden listaa ei ole vaikea tehdä.
Eri moottoreiden sallimien helpottaisi luokkaan mukaan hyppäämistä.
Se olisi myös edullisempaa, koska samalla moottorilla voi ajaa jopa 3 luokkaa... GT,M8 ja T8
Mikäli moottori on vain GT autojen rtr moottori niin sillon esim minulla pitäisi olla moottorit ja pillit erikseen M8 ja GT luokkaan... Tupla investointi että ylipäätään kisaamaan pääsis...
Tästä syystä itsellä ei kyseisen luokan autoa ole, vaikka ekoissa kisoissa kävinkin laina pelillä tylyttämässä  :p 
Luulen, että tuo lista voisi toimiakin. Mutta sen tekeminen ei välttämättä kuitenkaan ole ihan niin yksioikoista. Jos tavoitteena on pitää luokka mahdollisimman tasaväkisenä olisi noiden moottoreiden oltava myöskin tasaväkisiä keskenään ja noiden RTR kanssa myös. Ja AINA kun tehdään joku lista niin jollain on siihen jotakin lisättävää ja kommentoitavaa, miksi ei tota kun toikin jne. arvaat varmasti.
Erittäin hieno ja potentiaalinen luokka...
Liiat rajoitukset rajoittavat harrastajakuntaa ja sitäkautta luokan kehittymistä.
Luokka on oikeasti hieno ja potentiaalia on paljon ja nyt meillä on paljon aikaa jalostaa sääntöjä ensikaudelle.
Ps: Miksi veto/roto startit???
Kyseiset vimpaimet tuovat ainoastaan epävarmuutta käyntiin ja toimintaan.
Tuo nyt juontaa vain siihen, että yleensä nämä veto-/rotomallit ovat ns. sport koneita ja suorituskyvyltään lähempänä RTR koneita.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
ELI: 18.8.2008   oltiin jo päästy asiallisiin sääntöehdotuksiin, sitten alkoi säätö ja höpötys...

Poissa Vesku
Fullspeed Rc

« Vastaus #31 : 18.08.08 - klo: 21.08 »
LainausPoista
kaikesta te jaksatte vääntää..
koneissa olisi hyvä juuri tuo mitä ari sanoi eli 4 konetta+rtr koneet ja hintakatto 180-200e max, yhdessä sovittaisiin mitkä ne olisi.itse pysyn kyllä rtr:ssä.
renkaissa olisi hyvä olla joku sääntö määrää ei varmaan kokemuksien mukaan tarvitse rajoittaa.
muuten perus rtr/vastaava sovellus.
Kisat ajaa alkuerät/aika-ajot omina ryhminä ja finaalit sitten kaikki sekaisin josta laskee pisteet sitten luokittain esim. itg,gtp,dm-one jne

kuten mikko sanoi GT luokasta on tarkoitus tehdä tasaväkinen ja edullinen luokka kaikille. ja että pidettän hauskaa yhdessä.

Racers Group Finland
- Contrast - RS5 - H.A.R.M - PMT - Lightscale - SCSm2 - ModellSport - Samba - Tourex

« Vastaus #32 : 18.08.08 - klo: 21.23 »

Niin onko tulossa OPEN LUOKKA vai ei missä olis mahdollisemman väljät säännöt :huh:
Ei näistä luokista koskaan saa tasaväkisiä vaikka olis miten säännöt laadittu joten turha se on laittaa jotain hintakattoa moottorille. Laitetaan samantien hintakatto servoille myös koska sieltäkin saadaan eroja auton ajettavuuteen.
Jerzi

SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂
Poissa Mikko L
Fullspeed RC

« Vastaus #33 : 18.08.08 - klo: 21.39 »

Lainaus käyttäjältä: jerzirccar1
Ei näistä luokista koskaan saa tasaväkisiä vaikka olis miten säännöt laadittu joten turha se on laittaa jotain hintakattoa moottorille. Laitetaan samantien hintakatto servoille myös koska sieltäkin saadaan eroja auton ajettavuuteen.
Jerzi
KYLLÄ SAA ja sitä ne on tänä kesänä ollut. Ei voi kukaan kilpailuihin osallistunut sanoa, että joku auto olisi ollut ylivoimainen - vai voiko? Enemmän se on ollut kiinni kuskista, säädöistä ja renkaista - hiukan tuuriakin on tarvittu. Minä en ainakaan väitä että IGT olisi parempi (tai huonompi) kun vaikka Arin GTP - sen verta monta kierrosta ajettiin puskuri puskurissa viimestä edellisissä kisoissa.

Full Speed RC
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
jerzirccar

« Vastaus #38 : 18.08.08 - klo: 23.10 »

Olisko NYT VIIMEISTÄÄN mahdollisuus laittaa pillit solmuun ja tehdään vaikka näin mielummin.

Otetaan itteemme niskasta kiinni ja mennään jonnekki vaikkapas tattikselle ja laitetaan krilli päälle ja makkarat sinne ja ei mitään puhetta ennen kuin valmiit makkarat on kädessä, ja sitten aletaan puhua järkeviä makkaran ja kylmän pepsin kera ensi vuoden säännöistä ja yleensä mikä on homman nimi. Minua ainakin kiinnostaa tämä luokka koska minulla on vanha kisaauto hyllyssä ja pannu myös millä voisi lähteä ajamaan openluokkaan kisaa. No minun kori on tuo vanha DTM 156 alfa mutta sillä pääsee eteenpäin ja minulle tuo kisaaminen on vain niin hiton hauskaa.
Jerzi

Poissa *Wimmu*
Vanhempi jäsen

« Vastaus #39 : 18.08.08 - klo: 23.32 »

Lainaus käyttäjältä: *Wimmu* - 18.08.08 - klo: 23.31
:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

Kiitos! En ole vähään aikaan nauranut näin paljon!

Kyllä mulla on helppoa! Vähän käy pyörimässä radalla, jeesaa kavereita,
käy kisoissa ulkomailla aina kun mahdollisuus, ja saa hyvät naurut
iltaisin lukiessani foorumin torstien juttuja!

:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Poissa Antti86
Vanhempi jäsen

« Vastaus #44 : 19.08.08 - klo: 00.39
»

Joko panoksia otetaan vastaan?
Siis tuohon grilli-iltaan :smiley:
Minkälaiset on kertoimet?
Onko ottelu amatööri säännöillä vai ihan paidattominako mennään :grin:

No joo ihan oikeesti tuo grilli ilta juttu ei varmaan olis yhtään hullumpi idea

Poissa *HOKE*
The Doctor

« Vastaus #45 : 19.08.08 - klo: 00.53 »

Lainaus käyttäjältä: Vesku - 18.08.08 - klo: 23.47

foorumissa on helppo lässyttää mutta harva avaa suunsa silloin kun se pitäisi..
nyt n. kolme ihmistä kiistelee miten pitäisi mennä, on se joskus vaikeata  :angry:

Kiisteliskin.
Nyt kun yks sanoo miten asia menee koska hän niin sanoo, ja toinen kertoo vaihtoehtoja ja perusteluita niille (koska itseasiassa tämä ensinmäinen myös tuppasi aikaisemmin kyselemään porukan mielipiteitä), ei tästä saada aikaiseksi keskustelua, saati edes eipäs juupas kiistelyä.

Joku horassu aamupuurot käkättimeen erään toisen topikin johdosta ja unohti kaikessa aikuismaisuudessaan erottaa asiat toisistaan ja keskustella edes jostain mahdollisesta hyvästä kehityskelpoisesta asiasta niin soppa on keitetty... itseasiassa se on palanut pohjaan jo ennenkuin raaka-aineita alettiin lisäämään.

Anteeksi että olen näin nassikka enkä ymmärrä diktaattorimaista käytöstä ja täysin vastahakoista palautetta minkäänlaiseen keskusteluun.

Ei auta makkara, ei kalja, eikä edes RB:n magnesiumkannesta tehty kynäteline (kiitos mika kun hajotit kannen moottoristasi turussa, muuten ei olis ollu mahdollista).

Koska homma on mennyt tähän "mun leikkikenttä ja mun kaverit" touhuun niin eipä kiinnosta sitäkään vähää mitä kiinnosti aikaisemmin.

Ihmettelen vaan kuinka tämä kehittää lajia eteenpäin...
Ainakin ennen hyvin samaan sakkiin sulautuneet tyypit ei olekkaan enää tervetulleita...
En halua ajatellakaan minkälaisen vastaanoton harrastusta aloittelevat saavat...

Mika R

« Vastaus #50 : 19.08.08 - klo: 08.35 »
.
Lainaus käyttäjältä: jesi - 19.08.08 - klo: 08.24

Ensimmäisenä, korvaa sana piip haluamallasi kirosanalla.

Asia ei suoranaisesti kuulu mulle eikä aiheeseen, mutta en malta enään pitää päätäni kiinni.

Mitä tässä seurannut pitkään, niin sä jerzi on yks piip pelle koko jätkä. Käyt joka ketjuun ja ennenkaikkea lajiin huutamassa/säätämässä jotain piip ja itse asiasta et tiedä piip vertaa. Näyttää myös siltä että joka piip laji minkä kanssa oot tekemisissä hajoaa käsiin ku käyn jauhamassa piip ja kohta koko porukka on riidassa ja ko laji kuolee siihen. Vaikka minäkään en mitään mistään tiedä, mutta sä olet ulkona kuin lumiukko.

Maksaisin hyvän summan jos sun interwep menisi rikki.

Ja jos ylläpidolla menee asso nenään, niin kyllä aikuinen mies banaanin aina kestää.

Kiitos, otan lämpimästi vastaan sinun tekstin :wink: Onhan sinulla oikeus mollata täällä ketä haluat, en minä siitä ota herneitä nenään kuules senkun jatkat tuota samaa piippiäs vaan. Ja toivotaan ylläpidolta sitä että et saa niitä banneja vaikka henkilökohtaisuuksiin menetkin.
Ei minua haittaa sitä että olen jotain saannut aikaiseksi (vaikka mistä sinä nyt niistä jotain tiedät) ja näitä hommia ollaan isolla porukalla tehty.
Hyvää päivän jatkoa sinulle JESI :wink:
Jerzi
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂
Poissa Heuli

« Vastaus #51 : 19.08.08 - klo: 08.52 »
LainausPoista
Hyvin te vedätte! Viikon banneja kohta jaossa  :police:
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
ja tässä lopuksi kommentti, lukekaa huolella viimeinen rivi, johon ei minullakaan ole mitään lisättävää.. siitä huolimatta "keskustelussa" on sen jälkeen noin 3600 kommenttia... :cool:
Mikko L
Fullspeed RC

« Vastaus #103 : 25.08.08 - klo: 15.46 »
Lainaus käyttäjältä: MrOllinmaki - 25.08.08 - klo: 15.00
Kokemukseni on osoittanut, että käytettyä krossikonetta, vaikka on kulkeva yksilö ja varmasti kunnossa, on aika vaikea myydä eteenpäin vapailla markkinoilla yli 150Eurolla. En ymmärrä miksi siitä haluaisi joku maksaa GT-luokan kisan jälkeen yhtään enempää.

-A-
Niin, ei kai tämmöisen säännön idea ole myöskään toimia "kauppapaikkana", tai ostajien ehdoilla, vaan osaltaan estää kalliiden moottoreiden käyttöä. Eli ei sillä lunastushinnalla sinänsä tarvitse olla "järkeä".

Onhan tämä ajatus miettimisen arvoinen, mutta palveleeko se sitten kuitenkaan tässä tapauksessa tarkoitustaan?

Ameriikassa olivat koonneet listan joistain moottoreista ja lisäksi ovi oli raollaan muillekin moottoreille kilpailun katsastajan toimesta. Uskoisin, edelleen, että jonkun sortin lista toimisi parhaiten. Itse listan tekeminen sitten kuitenkin vaatii työtä ja aina siitä jää pois just se moottori mitä joku olisi halunnut käyttää...

Itse en ole myöskään täysin vapaan moottorin kannalla, koska silloin ne piirtää joilla on liitua ja aloittelijat jäävät jalkoihin oli sitä liitua tai ei! Voi olla, että jos osallistujia olisi vähän, vapaampikin määritelmä toimisi, mutta se on mielestäni väärä lähtökohta.

Kun näitä sääntöjä mietitään, minun mielestä olisi hyvä:

- GT-luokkaa ajatella omana itsenäisenä ja kasvavana luokkana, ei M8-kuskien jäähdyttelyluokkana, ts.
- Säännöt pohjautuvat myynnissä oleviin GT-autoihin, ei toissakauden M8-raatoihin
- Moottorit ovat RTR-paketeista tai vastaavia, jälleen ei vanhoja väljiä .21 kisapannuja
- GT-luokassa on kyse muustakin kuin kierrosajoista ja huippunopeudesta. Autotkin näyttää autoilta ei buggyiltä tai truggyiltä.

Jos heti alkuun luodaan väljät, ehkä juuri nyt, hyvin palvelevat säännöt, tilanne muuttuu heti kun luokka kasvattaa suosiotaan. Silloin kun kaikki ei mahdu A-finaaliin alkaa kilpavarustelu. Jos säännöt sallivat juuri esim kaikki moottorit, niin joku ostaa sen kalliin novarossin yllä olevasta linkistä ja muut seuraa perässä.

Toisin sanoen säännöt pitäisi pystyä luomaan siten, että ne kestävät luokan kasvun ja pitää yllä luokan mielenkiintoa. Tottakai sääntöjä joutuu ja pitääkin hienosäätää kehityksen mukana vuosien saatossa, mutta ei tietenkään kesken kauden.
Ilmoita valvojille    Kirjattu
Full Speed RC

END OF STORY...

« Viimeksi muokattu: 02.12.19 - klo: 16.42 kirjoittanut RadDaddy »
Mettistä aivoille, rissaa ruuansulatukseen ja nitroa sydämelle , eiku hanaa vaan....

Poissa RadDaddy

• Aluevalvoja
    • Profiili
Vs: GT8 KESKUSTELU
« Vastaus #1 : 02.12.19 - klo: 16.43 »
GT8 kansainväliset säännöt... vihdoinkin selkeyttä sählinkiin..

https://www.ifmar.org/html/pdf/rules/IFMAR_GT_class_rules_final_2018_V1_0.pdf
« Viimeksi muokattu: 02.12.19 - klo: 19.17 kirjoittanut RadDaddy »
Mettistä aivoille, rissaa ruuansulatukseen ja nitroa sydämelle , eiku hanaa vaan....

Poissa RadDaddy

• Aluevalvoja
    • Profiili
Vs: GT8 KESKUSTELU
« Vastaus #2 : 03.12.19 - klo: 14.16 »
MOOTTORISÄÄNNÖSTÄ: IFMAR ja EFRA säännöt hyvin selkeästi asettavat 2019 rajoitukset moottoreiden teholle.
Näitä "Suuret valmistajat" O.S.  Novarossi /Gimar-Ielasi-MAG Tuned jne sekä REDS/Piccco jne noudattavat kiltisti.
Nöiden GT8 motit ovat €100,-/ € 150,- halvemmat kuin RN8 (C-8) ja kalleimmat M8 moottorit heidän valikoimissaan. Kun "kiinan myllyt" on jokseenkin kokonaan tippuneet pois kansainvälisistä kisoista, mielestäni riittää että mottisääntö on juurikin tuo nyt viralinen GT8 säännöissä ilmoitettu.

RALLY .21-5 GT S IELASITUNED .21 RALLY GT Long Stroke 5 Ceramic MODIFIED-HANDTUNED (ifmar rules) NEW € 280,00
RALLY.21-5 GT IELASITUNED .21 RALLY GT Long Stroke 5 Steel Standard (ifmar rules) € 245,00
-
  + suomen ALV 24%
« Viimeksi muokattu: 03.12.19 - klo: 16.06 kirjoittanut RadDaddy »