Kirjoittaja Aihe: Kyosho TF-5 sähkötouring  (Luettu 48723 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Niko

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
    • www.hobao.fi
Kyosho TF-5 sähkötouring
« : 04.03.05 - klo: 19.59 »
Maahantuonnit: SANWA / OS ENGINES / HOBAO / NOVAK / VP PRO / O'DONNELL Fuel / AGAMA - HoBao FINLAND

Poissa Nike

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Kyosho TF-5 sähkötouring
« Vastaus #1 : 04.03.05 - klo: 20.09 »
Just. Oonki ihmetellyt että minkähän takia Kyösti ei sähkötourinkeihin niin ole panostanut.
Eikös Kyosholla pari vuotta sitten luettelossa ollut joku sähkötouringauto?

Poissa Sinervo

  • Veteraani
    • Profiili
Kyosho TF-5 sähkötouring
« Vastaus #2 : 04.03.05 - klo: 20.12 »
Tuohan on ihan toimivan näköinen.

tepsu7

  • Vieras
Kyosho TF-5 sähkötouring
« Vastaus #3 : 04.03.05 - klo: 20.21 »
toihan ei oo mikään lelu vaan vähän laadukkaampi auto :!:aika siisti kieltämättä  :)

Poissa mza2

  • Tiim Lahti
    • Profiili
kyosho
« Vastaus #4 : 11.03.05 - klo: 15.35 »
minkähän hintaset osat...

tukivarret 50€ pari :lol:
TAMIYA TRF416X Racing Factory

Poissa Rph

  • Ulvilan RC-rata
    • Profiili
Kyosho TF-5 sähkötouring
« Vastaus #5 : 11.03.05 - klo: 17.55 »
Kyllä se mukana on ollut koko ajan, mutta ei euroopassa :wink:  Ja onhan Kyosholla aiemminkin ollut hyviä autoja tf-3 ja tf-4.



T:Rami
mydään lennokipiruustuksia .)

Poissa jarkkom

  • Team Entiset Kuskit
    • Profiili
Kyosho TF-5 sähkötouring
« Vastaus #6 : 12.03.05 - klo: 14.08 »
Tuo otsikon auto on joku vuoden vanha malli. Sinänsä kyllä totta, että kössillä on pari kovaa nimeä kehittämässä uutta autoa.
---

Poissa Midder

  • Veteraani
    • Profiili
    • TeamLrp
Kyosho TF-5 sähkötouring
« Vastaus #7 : 12.03.05 - klo: 14.38 »
TF5 on kyllä jo ollut Kyoshon esitteessä vuonna 2002.

Poissa mza2

  • Tiim Lahti
    • Profiili
Kyosho TF-5 sähkötouring
« Vastaus #8 : 12.03.05 - klo: 14.56 »
Lainaus käyttäjältä: "Midder"
TF5 on kyllä jo ollut Kyoshon esitteessä vuonna 2002.


eipäs ollutkaa.. se oli kx-one
TAMIYA TRF416X Racing Factory

Poissa JuhaH

  • Veteraani
    • Profiili
Kyosho TF-5 sähkötouring
« Vastaus #9 : 10.04.05 - klo: 11.41 »
Entä millainen sitten on tuo KX-One? Löysin yhden sitä kaupittelevan liikkeen ja tällä hetkellä harkisen sitä vakavasti ensimmäiseksi Touring-autoksemme. Ylempänä mainitun Radio Control Zonen keskusteluissa äkkilukemalta sain sellaisen vaikutelman, että auto nopea, kestävä ja luotettava. Eniten kritisoitiin hintaa ja akun sijoitusta.

Kyseinen liike myy rakennussarjaa hintaluokassa 340 Euroa ilman sähköjä.

Poissa Rph

  • Ulvilan RC-rata
    • Profiili
Kyosho TF-5 sähkötouring
« Vastaus #10 : 12.04.05 - klo: 20.57 »
Osta mielummin TF-4 jos sellaisen löydät, se on parempi joka tavalla.

T:Rami
mydään lennokipiruustuksia .)

Poissa jarkkom

  • Team Entiset Kuskit
    • Profiili
Kyosho TF-5 sähkötouring
« Vastaus #11 : 13.04.05 - klo: 10.15 »
Eh? Suosittelisin kyllä pysymään tunnetuissa merkeissä. Harvinaisten autojen kanssa sooloilu harvoin onnistuu edes nimimiehiltä. Josh Cyrulin SnowBirds tulokset hiilikuitu KX-onella puhukoot puolestaan..

Lainaus käyttäjältä: "JuhaH"
Entä millainen sitten on tuo KX-One? Löysin yhden sitä kaupittelevan liikkeen ja tällä hetkellä harkisen sitä vakavasti ensimmäiseksi Touring-autoksemme. Ylempänä mainitun Radio Control Zonen keskusteluissa äkkilukemalta sain sellaisen vaikutelman, että auto nopea, kestävä ja luotettava. Eniten kritisoitiin hintaa ja akun sijoitusta.

Kyseinen liike myy rakennussarjaa hintaluokassa 340 Euroa ilman sähköjä.
---

Poissa Rph

  • Ulvilan RC-rata
    • Profiili
Kyosho TF-5 sähkötouring
« Vastaus #12 : 13.04.05 - klo: 13.38 »
Arvasin että vettä tulee niskaan :oops:

T:Rami
mydään lennokipiruustuksia .)

Poissa JuhaH

  • Veteraani
    • Profiili
Kyosho TF-5 sähkötouring
« Vastaus #13 : 13.04.05 - klo: 18.27 »
Kiitokset kommenteista; ymmärsin pointin.

Olin päätynyt KX-Oneen sen takia, että olin joka tapauksessa ajatellut ostaa jonkun Kyoshon autoista ja mieleni teki touring-autoa, jota ei kuitenkaan tällä hetkellä Kyosholla ole. Sitten löysin tämän vanhemman KX-Onen. Toisena vaihtoehtona olin ajatellut nykyisessä mallistossa olevaa TR-15 crossaria tai jotakin vanhaa Ultimaa. Meillä on ennestään Zaboon ja uskokaa tai älkää, niin kaikista edellämainituista malleista löytyy yhteisiä osia. Kun Zaboonissa on jokin paikka pettänyt, niin olen ostanut tilalle viripalikan, jos sellainen on löytynyt. Nyt kun hankittuna on paljon Kyoshon kalliiksikin mainostettuja viripalikoita, jotka 1:10 kokoluokassa ovat paljolti samoja, niin mielestäni on järkevää, että niitä voisi siirrellä mallista toiseen. Edelleen muista malleista saisi ehjiä osia tilalle. Olen mm. lainannut osia Kyosho veneestä Kyosho Bizzardiin (siihen telavehkeeseen).

Olen toki tietoinen siitä, että samalla rahalla saisin parempiakin autoja Touringiin, mutta kokonaisuus ratkaisee. Täältä kysymällä taas halusin varmistua siitä, ettei KX-Onen hankinta koidu täydelliseksi katastrofiksi, jolloin se TR-15 tai ultima olisi sittenkin parempi.

Poissa jarkkom

  • Team Entiset Kuskit
    • Profiili
Kyosho TF-5 sähkötouring
« Vastaus #14 : 13.04.05 - klo: 22.02 »
Vähän aikaa sitten oli forumilla myynnissä halpoja xrayn kisa-autoja. Niitä olisi saanut lähes 3 kappaletta tuolla 340 eurolla. Olisi luullut ainakin osia olevan.
---

Poissa JuhaH

  • Veteraani
    • Profiili
TF-5 Toimituksiin vko 26 Saksassa
« Vastaus #15 : 10.05.06 - klo: 08.19 »
Nostetaanpas tätäkin Topiccia vuoden hiljaiselon jälkeen ylöspäin.

Mikäli oikein ymmäsin Saksan Kyoshon sivuilta, tulee TF-5 sähkötourinhg toimituksiin viikolla 26 eli kesäkuun loppupuolella Saksassa hintaan 399 Eur. Hämmentävää asiassa on se ettei  Kyoshon Japanin eikä USA:n sivut tiedä aiheesta mitään. Myöskään maahantuojalta en kysyttäessä saanut lisävalaistusta asiaan.

En oikein saanut linkkiä järkevästi asianomaiselle sivulle näkyviin, mutta se on linkitetty Saksan Kyoshon etusivulle - TF-5 - Er kommt...!

http://www.kyosho.de

Poissa jarkkom

  • Team Entiset Kuskit
    • Profiili
Kyosho TF-5 sähkötouring
« Vastaus #16 : 10.05.06 - klo: 09.58 »
http://www.kyosho.co.jp/web/products/car_bike/1-10ep/tf-5_series/tf-5/tf-5-j.html

Tosin se hihnaversio on mielenkiintoisempi..

TF-5 Stallion (proto):

---

Poissa JuhaH

  • Veteraani
    • Profiili
Kyosho TF-5 sähkötouring
« Vastaus #17 : 10.05.06 - klo: 12.53 »
Eli tiedot löytyivät japaninkielisestä versiosta, minulle kuitenkin vahvempi kieli on Saksa. Sen verrran onnistuin löytämään lisätietoja, että aivan kuten jarkkom vihjaisi laitteesta on tekeillä 2 versiota: kardaani- ja hihnaveto, joista jälkimmäinen lienee tulossa pohjoismaiden myyntiin loppukesästä.

Mika R

  • Vieras
Kyosho TF-5 sähkötouring
« Vastaus #18 : 10.05.06 - klo: 13.21 »
Tolla voit muuten kääntää japsi sivun englanniksi http://babel.altavista.com/
Minusta sai ihan kohtuu hyvin selvää käännöksestä

Poissa JuhaH

  • Veteraani
    • Profiili
Kardaani- vai Hihnaveto
« Vastaus #19 : 08.05.07 - klo: 16.10 »
Nostetaanpas tätäkin taas näkyviin! Onko kukaan vielä hankkinut TF-5:sta. Itse olen sellaisen ostamaisillani. Pulmani on, että kumman version valitsen kardaani- vai hihnavetoisen. Näistä Suomeen tuotava hihnavetoinen on ilmeisesti jonkin verran nopeampi - ja hinnakkaampi.

Itse olisin kuitenkin kallistumassa kardaanivetoiseen malliin siitä syystä, että suurin osa ajoistamme tulee kuitenkin olemaan pihasudittelua (koulun piha ja parkkipaikat). Radalla toki käymme aina kun se on on mahdolista (= sopii matkareitteihini). Pihasudittelupainotteisuudesta johtuen etsin Touring -autoa, joka on pihasuditteluakin sietävä ja tätä foorumia seurattuani olen tullut siihen tulokseen että sitä kardaanivetoinen on. Muistan täältä lukeneeni, että hihnavetoinen on tarkempi alustasta ja sen epäpuhtauksista kuten pikkukivistä.

Meille on toisarvoista se kumpi on kovempi kisakone, koska on jopa todennäköistä ettei sillä koskaan kisailla. Edellytämme ajokilta kuitenkin jonkinmoista ratakelpoisuutta, joten tämä voisi olla mielekäs Za-Boonin ja Twin Forcen lisäksi. Suomen listahinta hihnavetoiselle näyttää olevan 568,86 Eur. Saksan katuhinta kardaanivetoiselle on 389 Eur. Kardaanivetoisena autoa ei Suomeen tuoda.

Moottorina, säätimenä ja servoina ajatelin ensialkuun käyttää pakista löytyvää vanhaa ei niin kovin hitech kalustoa. Akkuina saavat aluksi kelvata pötköakut. Moottoriksi ajattelin jossain vaiheessa vaihtaa harjattoman. Sittenhän siihen pitää vielä hankkia kori ja renkaat. Näillä kuitenkin päässee tulevana kesänä turistiharrastuksen alkuun.

Poissa jarkkom

  • Team Entiset Kuskit
    • Profiili
Vs: Kyosho TF-5 sähkötouring
« Vastaus #20 : 08.05.07 - klo: 19.36 »
Hommaapa AE TC4 uutena tai käytettynä. Siihen saa osia, säätöapua ja ennenkaikkea varaosia sekä lisäksi se on halvempi. Laatukaan tuskin on ainakaan heikompi.



---

Poissa SS

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Kyosho TF-5 sähkötouring
« Vastaus #21 : 08.05.07 - klo: 19.42 »
Kysy RC-Pisteestä Jarkon mainitsemaa TC4 Factory Teamia. Olen siinä käsityksessä että niitä saa poistohintaan uuden TC5 mallin ilmestyessä juuri myyntiin.
Team Associated / Reedy             Sami Salmela Racing             -Make 12th scale great again-

Poissa JuhaH

  • Veteraani
    • Profiili
Hihna vai Kardaani?
« Vastaus #22 : 08.05.07 - klo: 20.46 »
Kiitokset vastauksistanne. Valitettavasti ne eivät vastanneet kysymykseen hihna- tai kardaanivedon paremmuudesta/huonommuudesta pihasuditteluun. Asso on varmaan kuten sanoitte hyvä auto, olenpa joskus TC3:sta kokeillutkin. Siinä on vain se yksi pieni vika: se ei ole Kyosho. Harkitsin itsekin Assoa lyhyen hetken, mutta päädyin silti Kyoshoon. Yksi syy on mm. se että TF-5:ssa, nimenomaan kardaanivetoisessa versiossa on paljonkin samoja osia Lazer krossarin kanssa (voimalinja lienee suoraan Lazerista). Meillä ei tosin vielä sitä Lazeriakaan ole, mutta sellainen voi hyvinkin lähitulevaisuudessa löytyä, jolloin hyödyt varaosapuolella olisivat ilmeiset.

Vähän samasta syystä päädyin aikanaan Twin Forcen ostoon; siinä taas on paljon yhteistä Infernon kanssa. Minusta tuli Kyosho mies juuri siitä syystä, että tuskin millään toisella merkillä on yhtä laajaa kirjoa RC-laitteista laidasta laitaan. Toinen mielenkiintoinen merkki olisi Graupner, joka tarjoaa ehkä vieläkin laajemman valikoiman, mutta sen myynti on Suomessa liiaksi hajallaan ja tarjonta täällä suppea ja joudunkin usein Graupner hankinnoissani turvautumaan saksalaisiin kauppiaisiin. Ymmärrän hyvin että jos harrastaisimme pelkästään autoja tai vielä suppeammin Touring autoja, voisin hyvinkin ostaa RC-Pisteestä vaikka molemmat versiot TC4:n ja TC5:n. Eikä minulla ole huonoa sanottavaa itse liikkeestäkään siellä asioineena. Asso ei vain satu olemaan minua varten.

Poissa Gerbiili

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Kyosho TF-5 sähkötouring
« Vastaus #23 : 08.05.07 - klo: 21.07 »
En täysin ymmärtänyt sun viestisi pointtia, mutta menkööt..
Miks ostaa suomessa tuntemattomampi auto, kuin vaikka tuolla ylempänä mainittu asso ? Tulee paljon halvemmaksi kuin kyosho.
Ja luin viestisi kokonaan :wink:
Powered by: Robitronic etc (Drift/Rally) and tamiya tlt-1 scale crawler

Poissa Catiska

  • Veteraani
    • Profiili
    • www.lynxracing.net
Vs: Kyosho TF-5 sähkötouring
« Vastaus #24 : 08.05.07 - klo: 22.10 »
En voi vastata JuhaH:n puolesta, mutta joskus syynä voi olla se, että haluaa auton jota ei jokaisella ole. Hintakaan ei aina ole este, jos sattuu olemaan vähän ylinmääräistä. Itsekään en ostanut Losin LST-monsua siksi, että se olisi halvin tai että se olisi yleinen Suomessa.
http://www.lynxracing.net 
Carson Gas Devil 4wd, E-MAXX/CC MMM/Plettenberg

Poissa reittila

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Kyosho TF-5 sähkötouring
« Vastaus #25 : 08.05.07 - klo: 23.45 »
Täältähän tuota tietoa löytyy.
Edit: Ja täältä.
-Pekka

Poissa JuhaH

  • Veteraani
    • Profiili
Blue Bird Servo???
« Vastaus #26 : 11.05.07 - klo: 20.51 »
No ei veivata enää varsinaisesta autonvalinnasta. Tämä nyt on vain minun tapani ajatella asioita, enkä väitä että se on ainoa oikea. Kirjoitin, että jos päädyn po. autoon en ajatellut ensialkuun ostaa uusia servoja vaan ottaa Za-Boonista Futaba 3010 -servon. Nyt löysin kuitenkin tällaisen Bluebirdin:

http://modellbau.einkaufsring.net/files/articles2/837/35,83653,406.pdf

Ei ole pahan hintainen 31.50 Eur ja väittävät sitä vesitiiviiksi. En väitä, että se olisi huippuservo, mutta riittääkö se touringin opetteluun?

Poissa MattiM

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Blue Bird Servo???
« Vastaus #27 : 11.05.07 - klo: 22.14 »
http://modellbau.einkaufsring.net/files/articles2/837/35,83653,406.pdf

Ei ole pahan hintainen 31.50 Eur ja väittävät sitä vesitiiviiksi. En väitä, että se olisi huippuservo, mutta riittääkö se touringin opetteluun?
Tuon servon speksit riittävät mainiosti touringiin (jos ne pitävät paikkansa), siitä ei ole homma kiinni. Ongelmaksi voi muodostua se, että nuo tuon hintaluokan servot eivät aina keskitä kunnolla. Itse en ole kyseisen merkkisiä servoja omistanut, mutta muistaakseni joillain on foorumilla ollut keskitysongelmia noiden kanssa. Parkkipaikalla ei ole suurta väliä kulkeeko auto suoraan, mutta radalla pystyy ajamaan tosi huonosti, jos auto puoltaa jokaisen käännöksen jälkeen eri suuntaan. Kannattaa varmaan laittaa se Futaba kiinni autoon ja ajaa sillä jonkun aikaa, ja sen jälkeen sijoittaa vaikka n. tuplasti Blue Birdin hinta servoon.

Poissa TommyW

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Blue Bird Servo???
« Vastaus #28 : 11.05.07 - klo: 22.29 »
http://modellbau.einkaufsring.net/files/articles2/837/35,83653,406.pdf

Ei ole pahan hintainen 31.50 Eur ja väittävät sitä vesitiiviiksi. En väitä, että se olisi huippuservo, mutta riittääkö se touringin opetteluun?
Tuon servon speksit riittävät mainiosti touringiin (jos ne pitävät paikkansa), siitä ei ole homma kiinni. Ongelmaksi voi muodostua se, että nuo tuon hintaluokan servot eivät aina keskitä kunnolla. Itse en ole kyseisen merkkisiä servoja omistanut, mutta muistaakseni joillain on foorumilla ollut keskitysongelmia noiden kanssa. Parkkipaikalla ei ole suurta väliä kulkeeko auto suoraan, mutta radalla pystyy ajamaan tosi huonosti, jos auto puoltaa jokaisen käännöksen jälkeen eri suuntaan. Kannattaa varmaan laittaa se Futaba kiinni autoon ja ajaa sillä jonkun aikaa, ja sen jälkeen sijoittaa vaikka n. tuplasti Blue Birdin hinta servoon.

Pakko yhtyä MattiM:n mielipiteeseen, valitse Futaba.

Laitoin itsekin ekaan turistiini "säästösyistä" BB:n ohjausservon. Servo näytti paperilla varsin hyvältä, mutta siinä ilmaantui todella pahoja keskittämisongelmia (ei ihan heti uutena, mutta melko vähäisen käytön jälkeen), mikä sai aikaan sen, että auto eteni kuin käärme... ...pääsuorastakin tuli pujottelurata :wink:



Poissa JuhaH

  • Veteraani
    • Profiili
Kori???
« Vastaus #29 : 23.05.07 - klo: 11.30 »
Vähän päivitystä TF-5 kardan hankkeeseen. Ensinnäkin hinta näkyy tipahtaneen alaspäin ollen tällä hetkellä 299 Eur. Mahtaneeko kotimainen maahantuoja reagoida hihnaversion osalta? Renkaiksi ajattelin tilata yhden sarjan Kyoshon omia Touring-renkaita vanteille liimattuina ja kaksi sarjaa pelkkiä vanteita, joihin voin yrittää sovitella "virallisia" kisakumeja.

Moottoriksi ajattelin ensialkuun laittaa LRP:n 17t Rally Special 2:n Zaboonista (koneeseen jossain vaiheessa vaihdettu "kisa-ankkuri"). Zabooniin voin laittaa takaisin alkuperäisen koneen tai tilata kokeeksi ansmannin 8 Euron koneen. Tekeekö tällä mitään (ajattelin 21:stä)?

http://www.ansmann.de/cms/racingroot/engine/electric.html

Sitten tarvitsen vielä korin. Poika 9v. haluaisi itse suunnitella maalauksen uuteen koriin, mutta itse ajattelin että koriin voi kyllä panostaa myöhemminkin samoin kun auton tekniikkaan kunhan ensin päästään jollain alkuun. Koriksi kaavailin tällaista ansmannin valmiiksi maalattua hinnaltaan 20 Eur koppaa:

http://www.ansmann.de/cms/racingroot/car-bodies/110.html