Kirjoittaja Aihe: Tekno eb410.2  (Luettu 3413 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa j@rpp@

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Tekno eb410.2
« : 12.01.20 - klo: 20.49 »
Tekno rc on julkaissut päivityksen vanhasta nelkku buggysta, merkinnältään eb410.2.

https://www.teknorc.com/shop/tkr6502-eb410-2-1-10th-4wd-competition-electric-buggy-kit/

Ostin auton lähes tuoreeltaan ja tässä pieni raportti autoa harkitsevalle. Tämä ei ole mainos eikä kenenkään sponsoroima.

Auto näyttää pääpiirteiltään samalta kuin vanha mutta pinnan alla on useita muutoksia. Etupään kestävyyttä on parannettu, ohjausta on hienosäädetty ja takaiskarien paikat ovat vaihtuneet tukivarsien etupuolelle. Pinnit ovat paksummat ja ABCD- blokit tätä myöten uudet kuten insertitkin, kaikki blokit ovat alumiinia.  Takahubeissa ja diffikotelossa on säädöt roll- centerin muuttamiseksi. Auton alustageometria on siis kokenut suuren muutoksen. Lisäksi on muita pieniä parannuksia.

Auton hinta on kilpailukykyinen verrattuna suurempien merkkien 1/10 4wd- buggyihin. Eurorc myy kittiä 399e hintaan ja kerhoalennuksella vielä edullisemmin. Tottakai pienempi hinta näkyy siinä ettei hiilikuituosia ole mukana lainkaan vaan niitä voi ostaa erikseen. Suositeltavia investointeja heti alkuun ovat hiilikuituiset ohjauksen (TKR6598C) ja erityisesti keskidiffin (TKR6635C) päälilevyt. Keskidiffin taaempi tuki on muovia ja saattaa joustaa kovissa kiihdytyksissä jolloin spurri voi ottaa kipeää. Hiilikuituinen päälilevy jäykistää paketin. Samoin kritiikkiä voi antaa Teknon muovisista iskarin korkeista. Ne eivät meinaa löytää oikeaa kierrettä. Sitä voi helpottaa ostamalla alumiiniset korkit (TKR6712A ).  Auton layout poikkeaa merkittävästi nykymuodista, jota Xrayn ja Asson vastaavat autot edustavat. Myös Teknon edustus on Suomessa vaisu joten turvallisin valinta löytyisi suuremmilta merkeiltä. Itse olen kuitenkin tykästynyt Teknon tyyliin ja brändiin. Auto on Teknolle tyypilliseen tapaan jykevän oloinen ja persoonallinen, aika näyttää miten jykevä.

Auton kasaus sujui jouhevasti. Ohjeet olivat tarkat ja selkeät. Erikseen huomioitavat asiat ja ohjeet oli korostettu punaisella fontilla. Ainoa epäselvyys tuli iskareiden kasauksen kohdalla jossa yksi tiivisterengas oli jäänyt pois pääkuvista. Sen paikka löytyi kun luki ohjeen iskarin ilmauksesta. Paketin mukana tulee tuubi ruuvilukitetta ja mustaa rasvaa. Iskareille on pullo silikoniöljyä ja diffeille omat öljynsä. Iskari- ja diffiöljyt riittävät vain yhteen täyttöön. Mitään työkaluja ei tule mukana. Osat ovat kaiken kaikkiaan laadukkaan oloiset ja osat istuivat tarkasti ja napakasti toisiinsa. Muovipurskeita ei osista löytynyt ja ruuvien kannat olivat napakat ja kestävät. Kaikkiaan kasaus oli helppoa ja nautinnollista.

Ensipuraisu ajotuntumasta oli erittäin positiivinen. Hakkilaan kitin setuppi istui suoraan. Auto oli erittäin helppo ja neutraali ajettava. Pienellä muutoksella etu- ja takapään pinnilinjoihin auto muuttui sähäkäksi kääntymään. Vanhan eb410n omistajat kuulemma valittavat ettei vanha auto käänny. Itse en ainakaan tunnista samaa ongelmaa tässä uudessa versiossa. Auto hyppää nätisti ja tasapainoisesti. Itselle tämä on ensimmäinen 4wd buggy, kokemusta on Teknon 4wd corrista ja Asson 6.1- tuupista. Auto istui heti käteen ja oli nopea ja helppo ajaa. Auto on tehty nykymuodin mukaan kovalle ja pitävälle alustalle, aika näyttää miten se säätyy liukkaalle radalle. Kokemuksia saa jakaa!






Disclaimer: Tämä ei ole suositus ostaa autoa vaan kokemuksen jakamista kiinnostuneille. Lähteinä ovat toimineet Tekno rcn omat sivut, rc- aiheiset foorumit, kuulopuheen ja omat kokemukset. Jokainen ko. autoa harkitseva tehköön omat taustatyönsä ja päätelmänsä auton hankinnasta. Kirjoittaja ei myöskään vastaa tietojen oikeellisuudesta.    :laugh:
« Viimeksi muokattu: 13.01.20 - klo: 08.39 kirjoittanut j@rpp@ »

Poissa Metsäläinen

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Tekno eb410.2
« Vastaus #1 : 26.08.21 - klo: 09.46 »
Tuli ostettua T marketin auto tälle kaudelle. Olen tottunut xrayn luxoryyn  :kiss: ja ei tämä ainakaan yhtään
huonompaa laatua ole. Tässä on vakiona vähemmän hiilikuitua ja paremmat iskarit. Kaikki hiilari hipot on autoon asennettu jäykistämään autoa.
Sähköinä HW Xerun XR10 pro G2 nopari, Team Corally Vulcan pro 5.5t motti, Power HD B7 Pro servo, Futaba R334SBS vastari. Ohjaus tapahtuu Futaba 7PX radiolla ja virtaa antaa Team Corally 7,6V 4200mAh akut.
Melko Pro.

Parit kuvat:

Eurorc - Tamiya Lunch Box - Blackfoot -  Monster Beetle - Arrowmax - Hobbywing