Kirjoittaja Aihe: EFRA Large Scale Section Virtual Meeting 7.9.2020  (Luettu 1219 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa VSA

  • Jäsen
    • Profiili
Viime viikolla pidettiin large scalen section virtuaalipalaveri. Puheenjohtajana toimi Ian Odd. Osallistujia oli eri maista kaiken kaikkiaan 17.

Periaatteessa kaikilla mailla on ollut ongelmia kilpailujen järjestämisessä pandemian aiheuttamien rajoitusten takia. Monessakaan maassa ei ole pystytty ratkaisemaan kansallisia mestaruuksia. En nyt muista missä maassa kilpailun aikana piti olla kaikilla osallistujilla koko ajan naamari ja visiiri käytössä. Jopa ajajakorokekin oli pleksattu looseiksi.

Palaverin pääpaino oli rata puolella. Suurimpana huolena tuntui olevan moottorien kesto. Niitä kuulemma paukkuu hajalle turhan usein arvokilpailuissa. Tämä nähdään osasyyksi miksi "harrastajat" eivät halua osallistua arvokisoihin. Lähemmäksi tonnin kone tai useampi per kisa. Tähän tullaan puuttumaan, mutta ei koske vielä ensi vuoden arvokisoja. Ilmeisesti ainakin vauhtipyörä ja elektroninen sytytys menevät mietintämyssyn alle.

Lisäksi kori koetaan edelleen liian heikoksi. Tarkoituksena on ilmeisesti saada kori noin 1.5mm vahvuiseksi. Laszlo Gal lupasi selvittää mikä olisi tällöin korin vaadittava minimipaino. Tämä muutos halutaan toteuttaa jo ensi vuoden arvokisoihin.

Krossipuolella espanja esitti huolenaiheen mitä pitäisi tehdä kasvavalle gyro tekniikan käytölle? Yleisesti vaan todettiin sen olevan hankala tapaus, sillä sen käyttö on hankala todentaa (voi olla vaikka vastarin sisälle rakennettu).

Seuraavan palaverin ajankohtaa ei sovittu, mutta virtuaalikokouksia tullaan jatkamaan.

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: EFRA Large Scale Section Virtual Meeting 7.9.2020
« Vastaus #1 : 20.09.20 - klo: 00.33 »
ihan mielenkiinnosta miksi gyro tekniikkaa pitäisi rajoittaa ? ketä se haittaa jos tekee ajamisen helpommaksi. onko se niin kallista että vai harvojen saatavilla?
Kiitos 20 vuodesta!

Poissa Lehtibakka

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: EFRA Large Scale Section Virtual Meeting 7.9.2020
« Vastaus #2 : 20.09.20 - klo: 16.23 »
Gyrojen rajoitus on todellakin hyvä juttu. Ei tuollaiset ajoa helpottavat kikkailut kuulu bensa-autoiluun.

Kyllä kuskin pitää osata ja/tai oppia säätämään autonsa toimimaan siten, että gyrot ym muut apuhärvelit ei tuo mitään lisää radalla ajamiseen.
« Viimeksi muokattu: 21.09.20 - klo: 07.17 kirjoittanut Lehtibakka »