Kirjoittaja Aihe: Kilpailukutsujen lukitseminen  (Luettu 3200 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa SS

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Kilpailukutsujen lukitseminen
« : 29.10.20 - klo: 13.57 »
Olen tätä myös kilpailunjärjestäjän ominaisuudessa vuosia ihmetellyt...eikö tälle foorumille saada mahdollisuutta lukita kilpailukutsua aloittajan toimesta?
Kilpailukutsu on virallinen kilpailuun liittyvä asiakirja, aivan kuten ennen oli kerhoille lähetetyt paperiversiot. Kilpailukutsu laitetaan liitteenä KITI -järjestelmään, joskus linkkinä tähän sivustoon.
Mikä oikeus yksittäisellä harrastajalla on ampua jalkaan kilpailun järjestäjää sekä koko tätä lajia?
Kilpailukutsussa mainitaan yhteystiedot joihin mieltä askarruttavat kysymykset voi esittää, miksi ne henkilökohtaiset huolenaiheet esitetään aina virallisen kutsun alla?
Jos arvelee sen oman agendan julkituomisen olevan niin merkityksellistä, voi toki aina aloittaa aiheesta oman keskustelun.
Jos tämä kirjoitus aiheuttaa hämmennystä, voin valaista että inspiraation lähteenä toimi tällä kertaa FTT Vantaa -kilpailukutsu, jonka perään on omia huolenaiheita listailtu.
Tämä ei tietenkään tarkoita että en kantaisi huolta vallitsevasta tilanteesta, terveys on toki minullekin tärkeä asia. Olin mukana Maastosarjan kilpailussa Hakkilassa ja järjestäjä toimi mielestänä tilanteen edellyttämällä vastuullisuudella ja varovaisuudella, itsekin käytin hengityssuojainta tuon päivän eikä se suurta ongelmaa aiheuttanut. Tällä kokemuksella uskon järjestäjän selviävän myös FTT -haasteesta kunnialla.
Tämä aika on asettanut meidät tilanteeseen joissa jokaisen täytyy tehdä henkilökohtaisia valintoja, ne ovat kuitenkin nimenomaan henkilökohtaisia, lähdet kisoihin tai pysyt kotona.


Terveisin,

Sami Salmela

ps. Olen joskus itsekin syyllistynyt kilpailukutsuun kommentoimiseen, olen kuitenkin toistaiseksi elävä esimerkki siitä että ihminen voi tehdä parannuksen.
Team Associated / Reedy             Sami Salmela Racing             -Make 12th scale great again-

Poissa Screwed

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Kilpailukutsujen lukitseminen
« Vastaus #1 : 29.10.20 - klo: 14.07 »
Noniin. Jokaisen jonka kanssa olen aiheesta keskustellut on ihmetellyt miksei näinä aikoina ole kilpailukutsussa sanallakaan mainittu yhtään mitään miten alueellisia koronaohjeita tullaan toimeenpanemaan ja mahdollistamaan. Olen aivan varma että 80% kilpailijoista tämä asia kiinnostaa. Pientä ryhmää ei kiinnosta tippaakaan. Sen takia kyselin asiaa suoraan kutsun alla jotta ei kaikki 80% tarvitse sitä ihmetellä erikseen enkä ymmärrä miski aihetta pitäisi piilottaa jonnekin muaalle mistä sitä ei kukaan vahingosskaan näe? Jos tämä asia olisi asianmukaisesti kerrottu kilpailukutsussa niin ei tarvitsisi näinä aikoina itsestäänselvyyksien perään kysellä.

Poissa pintakaasu

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Kilpailukutsujen lukitseminen
« Vastaus #2 : 29.10.20 - klo: 14.24 »
Sami puhuu asiaa.

Itseäkin on suoraan sanoen hatuttanut monta kertaa kun laatii asiallisen kisakutsun ja sitten sinne tulee joku matti-teppo-seppo (joka ei edes aio osallistua kilpailuun) kommentoimaan ihan täysin merkityksetöntä asiaa tai muuta aina niin tarpeetonta kyseiseen kilpailuun liittyvää.

Kannatetaan kisakutsujen lukitsemista.
No Trends, No Fun, No Mercy, No Compromise...
      *** Make 12 Track Great Again !!! ***

Poissa Pepess

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Kilpailukutsujen lukitseminen
« Vastaus #3 : 29.10.20 - klo: 14.58 »
.
« Viimeksi muokattu: 02.11.21 - klo: 00.36 kirjoittanut Pepess »

Poissa SS

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Kilpailukutsujen lukitseminen
« Vastaus #4 : 29.10.20 - klo: 15.22 »
Itse en ole kokenut hatutusta, että kilpailunjärjestäjänä vastailen esille tulleisiin kysymyksiin niin kisakutsussa kuin YV:llä, vaan enemmänkin koen, että jos jokin asia askarruttaa jotain kysyjää, niin se todennäköisesti askarruttaa muitakin ja mielelläni jaan avoimesti vastauksia kaikille esiin nousseisiin kysymyksiin kaikille, jottei jokaisen tarvitse jäädä niitä pohtimaan tai kysyä samoja asioita.

Voi olla että minulta on jäänyt jotain huomaamatta mutta et tietääkseni ole koskaan järjestänyt yhtään SM-tasoista kilpailua ja minä en tällä kirjoituksellani kiinnitä huomiota kyläkisojen kutsuihin.

Kimin kokemusta kilpailun järjestäjänä en voi väheksyä, koska Kimin järjestämiin kisoihin en ole päässyt osallistumaan.

Lähtökohtana kirjoituksessani oli nimenomaan kilpailukutsujen pitäminen kilpailukutsuina, järjeställe esitetyt kysymykset järjestäjän antamaan yhteystietoon. Jos järjestäjä haluaa informoida kilpailijoita esitettyjen kysymysten perusteella, tiedot varmasti löytyvät sitten kutsun perästä.

Halusin tässä tuoda esille asian jonka olen itse kokenut kilpailun järjestämisessä ongelmana.

« Viimeksi muokattu: 29.10.20 - klo: 15.43 kirjoittanut SS »
Team Associated / Reedy             Sami Salmela Racing             -Make 12th scale great again-

Poissa Pepess

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Kilpailukutsujen lukitseminen
« Vastaus #5 : 29.10.20 - klo: 16.19 »
.
« Viimeksi muokattu: 02.11.21 - klo: 00.35 kirjoittanut Pepess »

Poissa SS

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Kilpailukutsujen lukitseminen
« Vastaus #6 : 29.10.20 - klo: 18.29 »
Kerroin jo kilpailunjärjestäjää kohtaan korrektin menettelytavan.
Team Associated / Reedy             Sami Salmela Racing             -Make 12th scale great again-

Poissa APK

  • Ylläpitäjä
    • Profiili
Vs: Kilpailukutsujen lukitseminen
« Vastaus #7 : 30.10.20 - klo: 11.55 »
Olen tätä myös kilpailunjärjestäjän ominaisuudessa vuosia ihmetellyt...eikö tälle foorumille saada mahdollisuutta lukita kilpailukutsua aloittajan toimesta?

Hyvä kysymys, kukaan ei ole ainakaan minulta tätä kysynyt.

Tongin asetuksia, ja näemmä sellainen mahdollisuus löytyy lukita omat aiheet. Olen sitä mieltä, että kilpailukutsut (ainakin SM-/arvokisoja ajatellen) tulisi aina tehdä  seuran tietyillä tunnuksilla (esim. OSPA, Fullspeed, LahUa jne) ja näille tunnuksille voisi asettaa kyseisen omien aiheiden lukitustoiminnon päälle. Ei suoraan siis kaikille käyttäjille.
Saattaa homma karata käsistä tai myös vahingossakin käyttäjät laittaisivat aiheita lukkoon.

Tässä keskustelussa on tuotu hyviä mielipiteitä ilmi puolesta ja vastaan kisakutsujen lukottamista koskien.
Tiedon jakamisen kannalta hyvä tapa, mutta myös ylilyöntejä tai asiattomuuksiakin on kutsuissa tullut kommenttiralleissa.
Myytävänä. http://rc10.fi/index.php?action=profile;area=showposts;sa=topics;u=6
Team Xray X12 2023, Team Xray XB8e 2023, Hobbywing& Sanwa/Highest

Poissa APK

  • Ylläpitäjä
    • Profiili
Vs: Kilpailukutsujen lukitseminen
« Vastaus #8 : 22.11.20 - klo: 16.45 »
Keskustelu tyrehtyi jostain syystä.
Otan yhteyttä seurojen nimimerkkeihin lukitusominaisuudesta. Seuran nimimerkit voi toki ottaa suoraan asiasta yhteyttä.

edit: Huomasin, että läheskään monella aktiivisella seuralla ei ole seuran omia tunnuksia olemassa. Suosittelen tekemään ne.
« Viimeksi muokattu: 22.11.20 - klo: 21.32 kirjoittanut APK »
Myytävänä. http://rc10.fi/index.php?action=profile;area=showposts;sa=topics;u=6
Team Xray X12 2023, Team Xray XB8e 2023, Hobbywing& Sanwa/Highest

Poissa Ruusperi

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Kilpailukutsujen lukitseminen
« Vastaus #9 : 24.11.20 - klo: 01.17 »
Muutamankin kisakutsun tehneenä niin isoihin kylätason kisoihin kuin pieniin SM-kisoihin, varsinkin viimeaikoina on mietityttänyt kanssa harrastajien motiivit kirjoituksiensa takana.

Miltei kaikkiin kisakutsuihin mitä minä olen viimeaikoina nähnyt on kirjattu melkoisella tarkkuudella erilaiset varotoimet ja ohjeet.

Silti tuntuu että pieni porukka hakemalla hakee vielä jotain kulmaa tai aihetta joka luettuna tuntuu "minä vaadin että kilpailunjärjestäjä tekee minun puolesta asian x" asenteella kirjoitetulle, sen sijaan - että huolestuneet harrastajat ottaisivat suoraan yhteyttä kisajärjestäjään ja tarjoaisivat apuaan harrastamisen, kisan ja kilpailemisen edistämiseksi.

Ainakin henkilökohtaisesti nämä kirjoitukset ja asenteet laskevat motivaatiota järjestää kilpailuita, se tietenkin avaa muille mahdollisuuden tehdä asioita paremmin ja toivottavasti tekijöitä löytyy.

Ja jos sattuu käymään niin että kilpailu mihin voisin päästä kilpailemaan järjestetään paikassa mistä en henkilökohtaisesti pidä, tai epäilen järjestelyjen laadukkuutta niin teen henkilökohtaisen päätöksen ja käytän aikani jotenkin muuten kuin arvostelemalla asiaa julkisesti kisakutsussa.

Mutta!

Sen sijaan varikolla kuulee usein kiitoksia siitä, että joku jaksaa kaikesta kritiikistä huolimatta järjestää muille tapahtumia samalla keräten rahaa kerholle millä mahdollistetaan harrastuspaikka tai esimerkiksi uusia mattoja/tarpeita. Valitettavasti nämä positiiviset kommentit - joita on huomattavasti enemmän, eivät päädy tänne foorumille ja nuo kriittiset viestit jäävät ainoaksi julkiseksi "tiedoksi" tänne uusien harrastajien löydettäväksi.

Vaikka ehdottomasti kannatan ylipäänsä keskustelua ja meidän pienen harrastuksen julkisuutta, niin tässä asiassa kannatan Samin aloitusta kisakutsujen rauhoittamisesta/lukitusta, silläkin uhalla että jotain asiaa saattaa kaksi henkilöä kysyä samanaikaisesti yksityisviestillä.

Kisaterveisin,
Aapo Koro
Fullspeed RC vpj

« Viimeksi muokattu: 24.11.20 - klo: 01.21 kirjoittanut Ruusperi »

Poissa mustikka

  • Ylläpitäjä
    • Profiili
    • Joni RC
Vs: Kilpailukutsujen lukitseminen
« Vastaus #10 : 24.11.20 - klo: 15.27 »
Sitä voisi myös miettiä, että jos näille kerhojen tunnuksille annettaisi moderointi oikeudet näihin kilpailu kutsuihin.

Esimerkiksi minun järjestämissä aloittelija kisoissa olisi kiva, jos "turhat" viestit saisi poistettua, niin ketjut pysyy selkeämpänä.

Aloittelija kisoissa kuitenkin käy kuitenkin sama kutsu vuodesta toiseen. Se myös helpottaa myös hommaa, koska kutsua on kuitenkin linkitetty sinne ja tänne.
« Viimeksi muokattu: 01.12.20 - klo: 01.16 kirjoittanut mustikka »
Kaikenlaisia leluja on ollut tässä vuosien varrella :wink:
Joni RC