Kirjoittaja Aihe: Carten M210R  (Luettu 977 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa pasimysiini

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Carten M210R
« : 20.03.22 - klo: 07.30 »
Mitä diffiöljyä kannattais laittaa? Oletan, että rata tulee olemaan kohtalaisen hyväpitoinen. Ohjeissa lukee #5000 ja oletan, että tuo on cSt. Pitäiskö mennä ihan sillä etu ja taka, vai kannattaisiko taakse kumminkin laittaa ohkaisempaa?

Edit: Netissä sattui silmään samainen manuaali pdf:na jossa samassa kohtaa luku #50.000. Että ota näistä nyt sitten selvää. Mulla olis sellainen mielikuva, että joskus aikoinaan johonkin SC-Assoon tungin 30000cSt silikoonit...

Edit2: Itse itselleni vastaten, 5000cSt kumpaankin nyt ensin.
« Viimeksi muokattu: 20.03.22 - klo: 19.09 kirjoittanut pasimysiini »

Poissa SepiMies

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
Vs: Carten M210R
« Vastaus #1 : 22.03.22 - klo: 19.27 »
Koska ei ole juuri Cartenista kokemusta, niin vastaan puhtaasti melko vastaavan auton (xpress xm1s) kannalta, kun alustana on matto. Edessähän xpressissä on spooli/lukko eli puhtaasti sen pohjalta sanoisin etudiffiin jotain hyvin jäykkää öljyä, tyyliin 500 000cSt - 2 000 000cSt. Taakse sitten jotain väliltä 3000cSt - 7000cSt oman mieltymyksen mukaan. Myös hobbyfactoryltä saattaisi saada vinkkiä mitä diffeihin kannattaisi laittaa. 5000cSt etudiffiin kuullostaa todella ohuelta, mutta kokeilemallahan se selviää. Ja nämä siis jos ajetaan tosiaan matolla "minitouringia". M210R plus mallissahan näkyy myös olevan spooli edessä jo vakiona.
Tekno RC Team Driver
SCT410.3, EB48.3, NB48 2.0, Losi 22SCT 3.0

Poissa pasimysiini

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Carten M210R
« Vastaus #2 : 23.03.22 - klo: 08.31 »
Joo plussassa on tosiaan spooli, mutta en itse oikein pidä spoolista. Siis joskus sitä jollain radalla touringissa kokeilleena, auton käytös muuttui niin paljon huonompaan suuntaan että luovutin alkuunsa. Kaipa sillä tosiaan on tietyntyyppisellä radalla käyttöä.

Ehkä voisin tämän perusteella sitten laittaa vaikka sen 30000 eteen (kun sitä nyt tuossa pullo on) ja 5000 taakse. Saahan ne tosiaan sitten vaihdettua jos ei toimi. Tuo ohjekirja on tosiaan vähän outo kun siitä on kahta versiota joissa eri viskositeetit ja litkua ei tule mukana paketissa.

Poissa simonix

  • Uusi jäsen
    • Profiili
Vs: Carten M210R
« Vastaus #3 : 18.04.22 - klo: 20.19 »
Mulla on M210R plus eli edessä on lukko, ja takana 60K oli liian vähän. Nyt on 100K mikä tuntuu sopivammalta.