Kirjoittaja Aihe: Valinnan vaikeus. Mielipiteitä mikä näistä valinnoista olisi "paras"?  (Luettu 2083 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Tenkainen

  • Tulokas
    • Profiili
Päivää ja iltaa arvoisat rcrullat!

Tässä jokin aika sitten hankin itselleni Traxxas slash 4x4 VLX auton ja olen ollut hankintaan erittäin tyytyväinen. Tämän tyytyväisyyden johdosta on nälkä kasvanut ja mieli tekisi ostaa seuraavaksi selkeästi iso RC auto. Tuossa kesän lopulla tulee veronpalautuksia mukavasti, joten haluaisin käyttää ne tähän hankintaan. Kuitenkin lyhyesti seuraavaa.

Ajatuksena olisi ostaa 1/8 (tai lähelle tuota) koko luokkaa oleva RC auto, johonka saa varmasti helposti varaosia ja päivittäminenkin onnistuu. Kestävyys ehdottomasti plussaa, mutta en ajele kuten herra Kevin Talbot, joten kriteerinä ei ole täys pommin varma, toki se ei ole mahdoton valinta.

Harkinnassa ovat joku näistä:
Traxxas E-Revo 2.0
Traxxas Sledge
Traxxas Maxx widemaxx
Arrma Fireteam
Arrma Kraton EXB 1/8
Team Corally Kronos (rullaava)

Tällä hetkellä eniten kiinnostaa tuo E-Revo 2.0, mutta siitä olen lukenut niin ristiriitaisia kokemuksia. Bigsquid sivuilla E-Revo 2.0 kehuttiin kestäväksi ja erittäin hyväksi bashailuun, mutta YouTubesta useat valittaa E-revon heikkoa jousituksen ripustuksia ja palloniveliä(onko oikea nimitys näistä palluroista?). En tiedä ovatko ajaneet vain liian rajusti, mutta kritiikkinä on se että nämä irtoilevat liian helposti, eikä uskalleta kovin kevyistäkään hyppyreistä hyppiä.

E-Revo 2.0 tosin on vaan niin mahdottoman komea, joten on vaikea itse tunneryöpyissä valita sen sijasta "rumempi" mutta kestävämpi Sledge, Maxx tai muu. Sledgessä ainoastaan ärsyttää tuo että se ei vaan säväytä ulkonäöltään kuten E-Revo 2.0, mutta selkeästi se näyttää lujemmalta teolta. Tosin onko E-Revo 2.0 niin pilipali mitä väitetään? Onko kokemuksia pystyykö siitä oikeasti nauttimaan+ onko varmasti tulevaisuudessa siihen osia saatavilla.

Jos tunteet laittaisin syrjään ja valitsisin täysin "järki" syistä, valintana olisi Sledge tai Maxx. Kuitenkin ulkonäkö näissä ei ihan säväytä, mutta olisivat selkeästi kestäviä ja varmasti niitä joihin tulevaisuudessa pitkään pitkään aikaan kyllä valmistetaan varaosia ja viriosia. Maxx olisi "halvin" ja melkein 1/8 kokoa eikä tarvitsisi pelätä hajoamista niin usein.

Kuitenkin jos haluan varman päälle selkeästi kestävän, Arrma Fireteam,Kraton ja Team Corally Kronos olisivat varmasti sellaisia. Kuitenkin pidän tärkeänä sitä että varaosia saa helposti, joten Kronoksen kohdalla epäilen että ei ole helpoimmasta päästä. Arrmalla sentään on jo parempi saatavuus, mutta pelkään sitä että yhtäkkiä seinään pysähtyy mallien valmistus ja varaosia ei saa enään kissoilla ja koirilla. Traxxassin autoihin saa aika varmasti usealle vuodelle osia.

Kuitenkin mitä suosittelette?

Lyhyesti vielä mitä arvostan
1. Ulkonäkö miellyttää (siksi E-Revo 2.0 houkuttelee)
2. Varaosien saatavuus on helppoa
3. Päivittäminen ja tuunaus mahdollista pitkälle.
4. Kestää hyvin, mutta ei ole tarve olla Kevin Talbot bashailuun soveltuvaa. Kunhan pikkuhyppyreistä selviää eikä pienestä hajoa.
« Viimeksi muokattu: 13.07.22 - klo: 15.28 kirjoittanut Tenkainen »
Wltoys 12404 +a333 hybrid ja Team-C tr02 Jekyll Plus lisää tulossa.

Poissa Tenkainen

  • Tulokas
    • Profiili
Tässä E-Revo 2.0 :sta arvostelu, joka antaa hyvin erilaisen kuvan kuin YouTuben väki. https://www.bigsquidrc.com/traxxas-e-revo-2-0-review/
Wltoys 12404 +a333 hybrid ja Team-C tr02 Jekyll Plus lisää tulossa.

Poissa Metsäläinen

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Kannatta valita juuri se mikä tuntuu itsestä oikealta, kaikki noi on hyviä vaihtoehtoja. Itse valitsin revon nimenomaan sen eksoottisuuden takia, noi muut on tollasia perus läbysköitä. Wide maxxissa taitaa olla jo kaikki mahdolliset päivitykset, paitsi sähköjen vaihto.
Eurorc - Tamiya Lunch Box - Blackfoot -  Monster Beetle - Arrowmax - Hobbywing

Poissa Tenkainen

  • Tulokas
    • Profiili
Tuo persoonallinen erottuvuus juuri myös siinä kiinnostaa. Samalla kun olen katsonut näitä tietoja autoista, E-Revo 2.0: een on otettu vaikutteita X-Maxxin voimansiirrosta. Voimansiirto on käsittääkseni erittäin hyvä vaikka keskiosan akseli onkin muovia. Muovisuus ei tosin häiritse kunhan toimii.

Muutenkin sitä miettii että viitsiikö yli 100€ maksaa lisää jukevämmästä Sledgestä, jos kerran suorituskyky on melkein sama ja kestävyydessä ei välttämättä ole isoa eroa. Mitä nyt olen ottanut etukäteen selvää, jousitukseen on hyvä laittaa limiting strap:it tai säätää pushrodeista maavaraa matalammaksi. Muuten ei ole sen enempää ongelmia välttämättä.
Wltoys 12404 +a333 hybrid ja Team-C tr02 Jekyll Plus lisää tulossa.

Poissa kalle_a

  • Tulokas
    • Profiili
Pitkästä aikaa lepotilassa ollutta harrastusta herättelemässä uudelleen henkiin ja nämä samat mallit pompsahtelivat itsellekin esiin. Joskus aikanaan mm. parin täysin modatun 6S tekniikalla olevan E-Maxin, Thunder Tiger MT4 G3:n sekä sähköistetyn Hobao Hyper 9:n omistaneena, ihan mitä tahansa autoa tähän akuuttiin pihasudittelutarpeeseen voinut hankkia.

Nyt vaakakupissa painoivat eniten ajettavuus ja kestävyys, mutta olihan sitä wow-factoryäkin löydyttävä. Ready settiä en enää ollut hankkimassa, koska kokemus on opettanut, että lähes kaikki osat täytyy kuitenkin vaihtaa jälkimarkkinaosiin, jotta autosta saa sellaisen kuin haluaa.. eli fiksusti suunniteltu ja varustettu rullaava kitti siis ainoa vaihtoehto.

Tämä kriteeri pudottikin monta mielenkiintoista autoa pois mm Traxxasit, jonka mallistosta nykyään löytyykin vaikka mitä mielenkiintoista.

Jäljelle jäivät rullaavat Arrman Typhoon ja Kratos sekä Team Corallyn Kronos 2022. Molemmat minulle suht outoja merkkejä, mutta pitkään pähkittyäni Eurooppalaisen Team Corallyn Kronos veti lopulta näistä pisimmän korren mm ajettavuuden, oletetun kestävyyden ja ulkonäön puolesta.. kunhan auto joskus muutaman viikon päästä saapuu uuden tekniikkkansa kera, kasauspöydällä pääseekin sitten ihmettelemään oliko valinta oikea.

Tekniikaksi tulossa Hobbywingin vedenkestävää sensorillista aluksi 4S 120C lipolla ja ohjaukseen 40kg vääntävä harjaton metallirattainen vedenkestävä servo. Jos vauhtia ja vaarallisia tilanteita ei riittävästi saada, niin viritys helppo tehdä vaihtamalla 4S akun tilalle 6S akku. Senverran tekniikan kehitys elämä helpottunut, että noparinkin voi sitten jatkossa ohjelmoida puhelimella, tarvitsematta ihmetellä piippailuja.