Kirjoittaja Aihe: RCJKL Jyväskylän RC  (Luettu 4346 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa vilperi81

  • Tulokas
    • Profiili
RCJKL Jyväskylän RC
« : 16.08.22 - klo: 21.55 »
Onko kenelläkään tietoa onko https://www.rcjkl.fi/ tämä lafka vielä toiminnassa ? Olen heinäkuun viimeiseltä viikolta alkaen yrittänyt saada tuolta henkilöä kiinni mutta yhtään mihinkään ei vastata tai reagoida milläänlailla. Olen laittanut mailia yhteydenottolomakkeen kautta sekä erilliseen mailiin, whatsupiin myös laitettu viestiä. Niin mykkää on kuin vain ikinä mahdollista. Nettisivuilla lukee että avoinna ti-pe klo 11- Mahtaako tuo mahdollinen aukiolo pitää yleensä mitenkään paikkansa, jos jollain tuolla liikkuvalla on tarkempaa tietoa niin mielellään otan asiasta infoa. Jos liike on kuitenkin toiminnassa niin on uskomattoman surullista että voi olla vuonna 2022 "palvelun" taso tuollaista kun nettisivut antavat äkkiseltään aivan erilaisen kuvan ja itsekin tuolta autoja yms. olen ostanut. Ei ainakaan viime aikainen toiminta puolla että ostaisi enää koskaan yhtään mitään Kyoshon vehkeitä jos itse maahantuojan toiminta on tällaista kun näitä RC alan liikkeitä, etenkään Kyoshon edustusta ei turhan monessa paikassa tässä maassa ole.

Poissa mustikka

  • Ylläpitäjä
    • Profiili
    • Joni RC
Vs: RCJKL Jyväskylän RC
« Vastaus #1 : 16.08.22 - klo: 23.40 »
Mitä tässä lueskellut aikaisempia kommentteja kaupasta, niin joku muukin on valitellut samaa. Hetkeen en ole kyllä mitään uutta kaupasta kuullut.

Jos Kyoshon osia tarvitsee, niin kannattaa kysellä Hobbyfactorysta. Niiltä ainakin aikaisemmin sai melkein koko Kyoshon valikoiman tilaustavarana. Sieltä ainakin saa puhelimella tai sähköpostilla porukkaa kiinni ja palveluakin saa.
« Viimeksi muokattu: 18.08.22 - klo: 23.15 kirjoittanut mustikka »
Kaikenlaisia leluja on ollut tässä vuosien varrella :wink:
Joni RC

Poissa rcjkl.fi

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: RCJKL Jyväskylän RC
« Vastaus #2 : 18.08.22 - klo: 08.18 »
Moro,
Heinäkuussa pyöri lomat ja sen jälkeen ei ehditty kuin pari päivää olla töissä kunnes menikin pari viikkoa koronassa. Ei hirveästi mahdollisuuksia reagoida asioihin ja asiat eivät korjaannu päivässä.

Tän ketjun voi poistaa. Ei palvele mitään tai ketään.
Suomen virallinen Kyosho maahantuoja ja jälleenmyyjä. Traxxas -tuotteet, varaosat ja tarvikkeet Jyväskylästä. RC Play OutdooR ulkorata. www.rcjkl.fi / www.rcplay.

Poissa sami.salmela

  • Kymen Pienoisautokerho
    • Profiili
Vs: RCJKL Jyväskylän RC
« Vastaus #3 : 18.08.22 - klo: 10.25 »
No eikös niistä lomista ja sairastapauksista voi ilmoittaa yleisesti tai laittaa vaikka verkkokauppaan mainos pyörimään että näin on. Vähän selittelyn makua kun varsinkin lähipiirissäkin harrastajia joilla ollut jo rahat sisässä liki vuoden ja mihinkään ei vastata.

Käsittämätöntä että 2022 tälläisiä firmoja on vielä pystyssä

Niin ja ei kannata poistaa ketjua. Näkee muutkin missä mennään

FAST MOTORS RC
YOKOMO / WIRC / REDS RACING

Poissa rcjkl.fi

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: RCJKL Jyväskylän RC
« Vastaus #4 : 18.08.22 - klo: 11.25 »
Lomista on ilmoitettu ja aukiolot päivitetään aina nettiin. Koronasta vähän huono ilmoittaa, jos ei pelikunnossa 👍
Suomen virallinen Kyosho maahantuoja ja jälleenmyyjä. Traxxas -tuotteet, varaosat ja tarvikkeet Jyväskylästä. RC Play OutdooR ulkorata. www.rcjkl.fi / www.rcplay.

Poissa vilperi81

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: RCJKL Jyväskylän RC
« Vastaus #5 : 18.08.22 - klo: 21.11 »
Moro,
Heinäkuussa pyöri lomat ja sen jälkeen ei ehditty kuin pari päivää olla töissä kunnes menikin pari viikkoa koronassa. Ei hirveästi mahdollisuuksia reagoida asioihin ja asiat eivät korjaannu päivässä.

Tän ketjun voi poistaa. Ei palvele mitään tai ketään.

Pelkkää selittelyn makua. Teillä ei ole lukenut nettisivuilla tai facebook sivuillaan yhtään mitään missään että koronan vuoksi poikkeuksellinen tilanne mikä vähintäänkin outoa. On täytynyt olla todella paha korona ettei edes sormet ole sen vertaa toimineet että olisi aiheesta voinut jonkun päivityksen laittaa tai tarvittaessa pyytää vaikka kaveria laittamaan päivityksen jos siihen ei itse kykene mitä vahvasti epäilen. Nettisivuillanne lukee myös että liike auki klo 11 alkaen, miettikääpä että joku saattaa ajella vaikka pidemmän matkan päästä ja toteaa paikan päälle saavuttuaan että ovet kiinni. Piti oikein tarkistaa kun laitoin ylös että liike oli lomilla 21.7.2022 asti. Eli ihan kohta on mennyt kuukausi siitä kun liike on periaatteessa ollut auki. Tämä ketju on erittäin aiheellinen pitää esillä, ei tuon tason toiminta pitäisi olla enää mitenkään mahdollista vuonna 2022. Joku uusi mahdollinen asiakas kun eksyy tämän liikkeen nettisivuille niin saa äkkiä aivan erilaisen harhaisen käsityksen liikkeestä kun nykyaikaiset nettisivut ja kaikki ulkoisesti vaikuttaa olevan ok.

Poissa rcjkl.fi

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: RCJKL Jyväskylän RC
« Vastaus #6 : 18.08.22 - klo: 21.30 »
Herran vuonna 2022 ei saa yrittäjä enää edes sairastaa vaan pitää olla aina tavoitettavissa. Tai työkykyisenä pitää saada hoidettua asiat heti samana päivänä, kun palaa töihin. Erikoista.

Yrityksen aukioloajat päivitetään googleen aina, kun muutoksia tulee. Se lukee ihan myös verkkosivun yhteystiedoissa.
Suomen virallinen Kyosho maahantuoja ja jälleenmyyjä. Traxxas -tuotteet, varaosat ja tarvikkeet Jyväskylästä. RC Play OutdooR ulkorata. www.rcjkl.fi / www.rcplay.

Poissa Matti V

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
Vs: RCJKL Jyväskylän RC
« Vastaus #7 : 07.10.22 - klo: 15.56 »
Joudun valitettavasti kirjoittamaan tänne myös omasta kokemuksestani.

Tein tilauksen kolmesta tuotteesta 21.9. Tilaushetkellä kaikki tuotteet oli verkkokaupan mukaan varastossa ja toimitusarvion näytti kolmen päivän päähän.

25.9. kyselin milloin lähettävät paketin-> ei vastausta kyselyyni
28.9. pyysin vihdoin postittamaan tilaukseni tai vaihtoehtoisesti perumaan sen, jos jotain tuotetta ei ole varastossa
29.9. minulle vastattiin, että yhdestä tuotteesta puuttuu yksi osa ja yrittävä etsiä ratkaisua.
30.9. kysyin onko ratkaisu löytynyt-> ei vastausta
5.10. pyysin perumaan tilaukseni ja palauttamaan maksun-> ei vastausta
7.10. pyysin "asiakaspalvelun" whatsappissa perumaan tilaukseni ja palauttamaan maksun-> ei vastausta
7.10 yritin soittaa liikkeeseen ja jätin vastaajaan soittopyynnön-> ei vastausta

Mitenhän tämän kanssa tulisi edetä?
RevolRC Ultim8 #88

Poissa rcjkl.fi

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: RCJKL Jyväskylän RC
« Vastaus #8 : 12.10.22 - klo: 11.40 »
Joudun valitettavasti kirjoittamaan tänne myös omasta kokemuksestani.

Tein tilauksen kolmesta tuotteesta 21.9. Tilaushetkellä kaikki tuotteet oli verkkokaupan mukaan varastossa ja toimitusarvion näytti kolmen päivän päähän.

25.9. kyselin milloin lähettävät paketin-> ei vastausta kyselyyni
28.9. pyysin vihdoin postittamaan tilaukseni tai vaihtoehtoisesti perumaan sen, jos jotain tuotetta ei ole varastossa
29.9. minulle vastattiin, että yhdestä tuotteesta puuttuu yksi osa ja yrittävä etsiä ratkaisua.
30.9. kysyin onko ratkaisu löytynyt-> ei vastausta
5.10. pyysin perumaan tilaukseni ja palauttamaan maksun-> ei vastausta
7.10. pyysin "asiakaspalvelun" whatsappissa perumaan tilaukseni ja palauttamaan maksun-> ei vastausta
7.10 yritin soittaa liikkeeseen ja jätin vastaajaan soittopyynnön-> ei vastausta

Mitenhän tämän kanssa tulisi edetä?

Terve,
Sinulle infottu, että yksi tuotepaketti ei ole täydellinen vaan avattu. Kriittinen osa puuttuu, jotta tilaamasi tuotepaketti olisi täydellinen.

Pyysit tilauksen peruutusta ja se on tehty jo aiemmin. Olet tästä saanut myös sähköpostiviestin.
Suomen virallinen Kyosho maahantuoja ja jälleenmyyjä. Traxxas -tuotteet, varaosat ja tarvikkeet Jyväskylästä. RC Play OutdooR ulkorata. www.rcjkl.fi / www.rcplay.

Poissa Matti V

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
Vs: RCJKL Jyväskylän RC
« Vastaus #9 : 13.10.22 - klo: 11.12 »
Tieto tilauksen peruutuksesta tuli sähköpostiini 7.10. klo 16:40.

Vielä, kun maksu palautuu minulle, niin asia on puolestani loppuunkäsitelty.
RevolRC Ultim8 #88

Poissa matou79

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: RCJKL Jyväskylän RC
« Vastaus #10 : 13.04.23 - klo: 15.01 »
Tieto tilauksen peruutuksesta tuli sähköpostiini 7.10. klo 16:40.

Vielä, kun maksu palautuu minulle, niin asia on puolestani loppuunkäsitelty.

Moi.
Mitenhän tämä saatiin käsiteltyy? Mulla on saman tyylinen tapaus.

Poissa 10R

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: RCJKL Jyväskylän RC
« Vastaus #11 : 28.04.23 - klo: 21.19 »
Tilasin heiltä Kyoshon auton ja tänään auto tuli perille.  :smiley:

Poissa suristin

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: RCJKL Jyväskylän RC
« Vastaus #12 : 14.11.23 - klo: 11.25 »
Tässä oman asiakaskeissini aikajana.

- 8.10.2023   Tilaus ja maksu sisään. Verkkosivuston mukaan kaikkia tilattavia tuotteita on varastossa, joten odotuksenani on nopea toimitus.
- 10.10.2023  Vastaussähköposti "tilauksesi on käsittelyssä".
- 19.10.2023  Havahdun ihmettelemään, ettei tilaukseen liittyen ole tullut pakettikoodia tai mitään muutakaan uutta infoa. Lisään tilaukseen tiedustelun tilanteesta. Tutkin mitä infoa rcjkl:sta löytyy netistä ja karut merkit asiakaspalvelun ongelmista alkavat selvitä. Päädyn perumaan tilauksen ja laitan tiedon peruutuksesta sekä pyynnön Paytrail maksunpalautuksesta useamman eri kanavan kautta: tilauksen lisätietona, WhatsApp viestillä kaupan ilmoittamaan numeroon ja sähköpostilla myynnin osoitteeseen.
- 20.10.2023  Mitään vastausta viesteihin tilauksen peruutuksesta ei ole tullut, joten yritän ottaa kauppaan yhteyttä puhelimitse. Tilausvahvistuksessa oleva "tukipalvelun" puhelinnumero ei ole käytössä. Yritystiedoista löytyvä numero (sama kuin WhatsApp) menee vastaajaan, johon jätän viestin.
- 31.10.2023  Ensimmäinen elonmerkki myyjästä. "Varastolla käynyt moka", "olisi ehdottomasti pitänyt lähteä ennen syyslomaa eteenpäin", "vieläkö tarvitset tuotteet". Vastaan välittömästi, että tilauksen peruutus pysyy ja odotan maksunpalautusta viiveettä, koska 14 päivän aikaraja sille on juuri tulossa vastaan. Myyjä kuittaa "Tehdään näin"
- 3.11.2023   Olen yhteydessä Paytrailiin tiedustellen onko myyjä käynnistänyt maksunpalautuksen.
- 8.11.2023   Paytrail vastaa, ettei maksunpalautusta ole vielä käynnistetty ja lupaavat lähettää myyjälle selvityspyyntöä.
- 9.11.2023   Lähetän myyjälle reklamaation myöhässä olevasta maksunpalautuksesta (tilauksen tietoihin ja lisäksi WhatsApp:lla ja sähköpostilla sekä verkkokaupan yhteystietoihin, että yrittäjän henkilökohtaiseen sähköpostiosoitteeseen/numeroon). Kerron vieväni asian kuluttaja-asiamiehelle ja tekeväni rikosilmoituksen, jos käsittely edelleen viivästyy.
- 10.11.2023  Myyjän vastaus, "Pahoittelumme, että maksu ei ole edelleenkään palautunut. Olemme tätä yrittäneet kahteen otteeseen, mutta paytrailin uusi systeemi ei nyt syystä tai toisesta toimi oikein. Ilmoittaisitko tilinumerosi niin palautamme summan manuaalisesti." (Lisäksi määrittelemättömät virheviestit päiväyksillä 31.10. ja 6.11., ilmeisesti kuvaamaan Paytrail palautusten epäonnistumista.) Ilmoitan tilinumeron suoraa maksunpalautusta varten.
- 13.11.2023  Tililleni tulee maksunpalautus Paytraililta. Olen vielä yhteydessä Paytrailiin, heidän mukaansa "Tarkastimme järjestelmästämme, että palausjärjestelmä toimii niin kuin se on suunniteltu.". Kuittaan maksunpalautuksen vastaanotetuksi rcjkl tilauksen lisätietoihin.

Opit verkkokaupan asiakkaalle:
- Vaikka olisi miten kiire, niin tarkista kaupan taustat ennen tilausta ja käytä aina luottokorttimaksua, niin rahojen takaisinsaanti on ainakin turvattu vaikka kauppa päätyisi esimerkiksi konkurssiin. (Yleensä olen tässä hyvin tarkka, mutta tällä kertaa lipsahti.)
- Selvitä lakisääteiset oikeutesi ja pidä niistä kiinni. Reklamoi asiallisesti, mutta tiukasti. Älä epäröi viedä asiaa tarvittaessa eteenpäin - vaikka oma taloudellinen intressi/menetys ei olisi iso, niin silti, edes periaatteesta.

Opit verkkokaupan myyjälle:
- Yhteystiedot, aukioloajat yms. tiedot ajan tasalle kaikkiin mahdollisiin paikkoihin (Google tiedot, verkkosivu, tilausvahvistus jne.)
- Ostaja odottaa viiveettömiä reaktioita (viimeistään päivän tai parin sisällä), oli kyse sitten tilauksen käsittelystä, yhteydenottoon vastaamisesta, maksunpalautuksesta tai mistä tahansa muustakin asiasta. Jos olet estynyt (loma, sairaus tms.), niin anna se tiedoksi asiakkaalle _etukäteen_, eli käytä sähköpostin automaattista vastausta, puhelinvastaajaviestiä, verkkosivuston näkyviä bannereita jne. joista ilmenee milloin viivästynyt vastaus on tulossa.
- Jos asiat eivät suju suunnitellusti (esim. maksunpalautus ei jostain syystä toimi), niin kerro siitä asiakkaalle viiveettä ja oma-aloitteisesti.
- Hoida reklamaatiot ja peruutukset nopeasti ja huolella. Jos ylitsepääsemättömistä syistä et pystyisi noudattamaan lakisääteisiä aikarajoja, niin jälleen kerran: ole itse aktiivisesti yhteydessä asiakkaaseen. Useimmilta asiakkailta varmasti löytyy ymmärrystä, jos vain myyjä on vilpittömästi liikkeellä ja osoittaa itse aktiivisuutta asian hoitoon.

Silloinkin kun asiat menevät pieleen, pystyy yrittäjä suoralla ja oma-aloitteisella kommunikoinnilla paikkaamaan tilanteen. Esimerkiksi aikoinaan eräs autokorjaamo rikkoi autoni moottorin jakohihnanvaihdon yhteydessä. He kuitenkin hoitivat oman mokansa niin esimerkillisen hienosti, että olen sen jälkeen ollut kyseisen korjaamon vakioasiakas. Sen sijaan kokemus rcjkl verkkokaupasta oli nyt hyvin päinvastainen, asiakkaana jäi jatkuva epätietoisuus siitä mitä tapahtuu tai tapahtuuko mitään. Eli tässä tapauksessa minulle riittää kolme asiointikertaani: ensimmäinen, viimeinen ja ainoa.