Kirjoittaja Aihe: RC kauppoja Euroopassa ja vähän muuallakin  (Luettu 599201 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Janezki

  • KUArc
    • Profiili
    • RC videot
Vs: RC kauppoja Euroopassa ja vähän muuallakin
« Vastaus #960 : 19.05.09 - klo: 10.59 »
"auton ja muuta pikkutavaraa?"

Kyllä tuo postikuluarvio on aika kohdallaan - harvempi firma taitaa suomestakaan ilmaiseksi autopaketteja ulkomaille lähetellä?

Poissa MIKKELSONNI

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: RC kauppoja Euroopassa ja vähän muuallakin
« Vastaus #961 : 19.05.09 - klo: 16.21 »
Kysymys Modelsportin postikuluista. Laitoin koriin auton ja muuta pikkutavaraa ja näyttää checkoutissa 38£ (~44€). Tunnustaisi äkkisiltään aika kalliille?! Muita vaihtoehtoja postitukseen ei sieltä saa. Onko tuo lopullinen postituskulu, vai arvio?

Kotimaassa saa kalliimmat paketit yleensä kuluitta, alkaa vaaka kohta kallistumaan tänne.


Otat tietenkin sieltä mistä saat helpoiten,nopeiten,edullisimmin ja muistathan että tuo uk:n toimitus tulee kotiovelle.
BAJA 5B SS, ASSO B44.3, ASSO B5M

Poissa apophis

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: RC kauppoja Euroopassa ja vähän muuallakin
« Vastaus #962 : 19.05.09 - klo: 22.56 »
Sellainen juttu tässä vielä on, että Modelsportin valikoimaan on vasta tullut esim. Traxxasin Rustler vedenpitävillä sähköillä ja metallilootalla. Suomesta ei tuota uusinta mallia ei taida edes saada... Pitää miettiä, postikulut on melkoiset, mutta muuten on aika edullista.
Slash & Rustler & Mini Desert Truck

Poissa MIKKELSONNI

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: RC kauppoja Euroopassa ja vähän muuallakin
« Vastaus #963 : 20.05.09 - klo: 20.23 »
Tilasin Sunnuntaina Modellsportista renkaat ja laakereita ja sain lähetyksen tänään :azn:. Mun mielestä ei ainakaan voi moittia kauhean hitaasta toiminnasta :wink:
BAJA 5B SS, ASSO B44.3, ASSO B5M

Poissa Nair

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: RC kauppoja Euroopassa ja vähän muuallakin
« Vastaus #964 : 20.05.09 - klo: 21.09 »
eilen tuli paketti models in motionista lentorahtina, ja ilmaseks.
saattaa olla et muuttuu heidän toimitustarjous koskemaan vaan UK ta :)
Hobao Hyper 7 TQ 28 Schumacher Menace 21 4x4  Hobao PirateMTSport28  Aowei Yama Buggy

Poissa Montag

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: RC kauppoja Euroopassa ja vähän muuallakin
« Vastaus #965 : 23.05.09 - klo: 18.50 »
Laitanpa tänne uuden kauppiaan nimen, kun ei haku tuottanut yhtään osumaa näiltä sivuilta. Eli, itse tilasin oman Rustler VXL:n viime kuussa Briteistä, Antics nimisestä firmasta (http://www.rccarsandtrucks.co.uk/). Euroissa laskettuna Anticsin loppuhinta oli noin 60€ halvempi, kuin jos olisin Towerista tilannut. Briteistä tilatessa välttää tullit (EU:n sisäistä kauppaa) ja nyt on punnan kurssikin ihan kohdillaan.

Halvan hinnan vastapuolena on se, että webbikauppa ei ainakaan omalla kohdallani näyttänyt tuotteitten saldoja oikein. Ja saldot ilmeisesti kertovat vain kivijalkakauppojen varastoista, eivät webbikaupan tilanteesta. Noh mutta, samaan aikaan kun useat muut webbikaupat (mm. Tower, eräs toinen brittikauppa, useat suomalaiset) myivät ei-oota ja toimituksia kuukauden päähän, Antics kaivoi minulle jostain 4 työpäivässä auton. Tilauksesta n. 12 päivää ja auto oli haettavissa.

Antics käyttää kuljetuksissa DPD:n maakuljetuksia, eli hetken aikaa kestää ja tavaraa kerätään Kööpenhaminan hubiin, josta kuljetuksia Suomeen ei ole päivittäin. Lisäksi kotimaassa (ainakin pk-seudulla) jakelun suorittaa Matkahuolto, eli käytännössä paketti pitää hakea lähimmästä Valintatalosta. Paketin seurantakoodi piti maililla Anticsilta kysyä mutta vastasivat nopeasti. Toimituskulut olivat n. 26€.

Mutta, säästin tosiaan n. 60€ seuraavaksi halvimpaan kauppaan (Tower Hobbies) verrattuna ja sain tuotteen, joka olis lähes kaikkialta muualta saatavilla vasta kuukauden päästä. Ja autopaketti oli kotona avattaessa ihan priimakunnossa ja sisälsi kaiken, mitä pitikin.
Traxxas Rustler VXL | 2x Zippy Flightmax 4000mAh 25C rinnankytkettynä

Poissa Tomi H

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: RC kauppoja Euroopassa ja vähän muuallakin
« Vastaus #966 : 31.05.09 - klo: 23.52 »
Mistäs mahtais edukkaimmin irrota Kyosho Inferno gt2?
Losi Lst -  Inferno GT2 - Spektrum DX3S

Poissa J0rmalaari

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: RC kauppoja Euroopassa ja vähän muuallakin
« Vastaus #967 : 01.06.09 - klo: 14.47 »
Ajattelin tilata hobbycitystä käyttäen paypalia, ja olen netistä lueskellut että sammon visa electron käy paypalissa maksuvälineenä. Mihis reikään toi electronin nro laitetaan? Ihan syötetään sisään kuin olisi normi visa vai?

//Joonas

Poissa _valtsu_

  • Kymen Pienoisautokerho
    • Profiili
Vs: RC kauppoja Euroopassa ja vähän muuallakin
« Vastaus #968 : 01.06.09 - klo: 18.20 »
Samalla tavalla syötetään, kuin normi visa. Kortissa pitää olla internet kytkettynä. Jos sitä ei ole kytketty, niin kytkeminen onnistuu verkkopankissa.

Poissa J0rmalaari

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: RC kauppoja Euroopassa ja vähän muuallakin
« Vastaus #969 : 01.06.09 - klo: 19.34 »
Mites se verification number? Onko se se mikä on siinä takana nimmarin perässä?

Poissa _valtsu_

  • Kymen Pienoisautokerho
    • Profiili
Vs: RC kauppoja Euroopassa ja vähän muuallakin
« Vastaus #970 : 01.06.09 - klo: 19.49 »
Kyllä se on siinä nimmarin perässä.

Poissa Rotary

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: RC kauppoja Euroopassa ja vähän muuallakin
« Vastaus #971 : 06.06.09 - klo: 18.02 »
ei muuten mun tietojen mukaan saa suomen electroneja kytkettyä PayPaliin. Itse en ainakaan ole saanut tähän päivään mennessä toimimaan Nordean tai Tampiolan kortteja. Sen tiedän, että britit pystyy liittämään myöskin electronin omaan tiliinsä.

Itse olen siirtänyt vaan pankkitililtä rahaa suoraan paypal tilille, jolloin siirretty summa menee balanceen, josta sitten voi käyttää sitä rahaa kun ostelee ihan hulluna.

Aikalailla hyvä tapa tuokin. Nordean tilitä kestää noin 2 päivää että on hillot paypalilla. Ohjeet löytyy jokaisen paypal-sivulta, kohdasta top up your account
Supermieskin pukeutuu sini-punaiseen...Miksi en minäkin?

Poissa matti1983

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: RC kauppoja Euroopassa ja vähän muuallakin
« Vastaus #972 : 06.06.09 - klo: 18.37 »
ei muuten mun tietojen mukaan saa suomen electroneja kytkettyä PayPaliin. Itse en ainakaan ole saanut tähän päivään mennessä toimimaan Nordean tai Tampiolan kortteja. Sen tiedän, että britit pystyy liittämään myöskin electronin omaan tiliinsä.

Itse olen siirtänyt vaan pankkitililtä rahaa suoraan paypal tilille, jolloin siirretty summa menee balanceen, josta sitten voi käyttää sitä rahaa kun ostelee ihan hulluna.

Aikalailla hyvä tapa tuokin. Nordean tilitä kestää noin 2 päivää että on hillot paypalilla. Ohjeet löytyy jokaisen paypal-sivulta, kohdasta top up your account

Kyyyllä nordean electron toimii aivan moitteetta?
sc18, serpent srx8gt, awesomatix A700L,

Poissa Rotary

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: RC kauppoja Euroopassa ja vähän muuallakin
« Vastaus #973 : 06.06.09 - klo: 18.44 »
no onhan kumma homma....mulla se selittää edelleen että koprtin myöntäjä on estänyt jne jne....mä laitoin norpalle postia verkkopankista ja kyselin tota hommaa vielä uudestaan. Mullakin on kaikki verkkokäytöt jne tulilla et ei pitäis niistä olla ihan heti kiinni
Supermieskin pukeutuu sini-punaiseen...Miksi en minäkin?

Poissa matti1983

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: RC kauppoja Euroopassa ja vähän muuallakin
« Vastaus #974 : 06.06.09 - klo: 18.47 »
no onhan kumma homma....mulla se selittää edelleen että koprtin myöntäjä on estänyt jne jne....mä laitoin norpalle postia verkkopankista ja kyselin tota hommaa vielä uudestaan. Mullakin on kaikki verkkokäytöt jne tulilla et ei pitäis niistä olla ihan heti kiinni

Hmmmm kumma juttu itse olen jo paljon tilaillut tavaraa electronin kanssa ja on toiminut hyvin, oletko varma että vika ei ole sielä liikkeen päässä?? kun tuota SC8 tilailin niin ei hyväksynyt paypalia ollenkaan vaikka nettisivusto niin väitääkin.
sc18, serpent srx8gt, awesomatix A700L,

Poissa Rotary

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: RC kauppoja Euroopassa ja vähän muuallakin
« Vastaus #975 : 06.06.09 - klo: 18.48 »
kyse on kortin liittämisestä tiliin.
Supermieskin pukeutuu sini-punaiseen...Miksi en minäkin?

Poissa matti1983

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: RC kauppoja Euroopassa ja vähän muuallakin
« Vastaus #976 : 06.06.09 - klo: 19.05 »
kyse on kortin liittämisestä tiliin.

Juuuu, Kyllä mulla se liitäminen onnistui
sc18, serpent srx8gt, awesomatix A700L,

Poissa Rotary

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: RC kauppoja Euroopassa ja vähän muuallakin
« Vastaus #977 : 06.06.09 - klo: 19.24 »
no sperkelz
Supermieskin pukeutuu sini-punaiseen...Miksi en minäkin?

Poissa cboman

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: RC kauppoja Euroopassa ja vähän muuallakin
« Vastaus #978 : 15.06.09 - klo: 02.42 »
Onkos kukaan viime aikoina tilaillu tuolta briteistä www.salveohobbies.co.uk -liikkeestä mitään viime aikoina? Oon parikin tiedustelua lähettänyt sinne mutta mitään vastausta ei ole vielä tullut...

Poissa Nair

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: RC kauppoja Euroopassa ja vähän muuallakin
« Vastaus #979 : 15.06.09 - klo: 18.17 »
Oon tilannu pari hobaoo itelle ja kaverille yhden, hyvin tuli perille.
Se niitten info säpo ei taida toimia, en minäkään sieltä saanu vastausta, tartti soittaa...
Hobao Hyper 7 TQ 28 Schumacher Menace 21 4x4  Hobao PirateMTSport28  Aowei Yama Buggy

Poissa MIKKELSONNI

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: RC kauppoja Euroopassa ja vähän muuallakin
« Vastaus #980 : 16.06.09 - klo: 16.30 »
Osaisko joku kertoa kuinka paljon tavara saa maksaa että tulli ei peri siitä veroa kun tilaa jenkeistä?
BAJA 5B SS, ASSO B44.3, ASSO B5M

Poissa Karvajalka

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
    • Flickr-Sivut
Vs: RC kauppoja Euroopassa ja vähän muuallakin
« Vastaus #981 : 16.06.09 - klo: 16.37 »
Osaisko joku kertoa kuinka paljon tavara saa maksaa että tulli ei peri siitä veroa kun tilaa jenkeistä?

Euroina tavara + lähetyskulut kun jää alle 45€ niin ei pitäis mennä veroja.
Team Associated TC5, Tamiya TA-05 IFS-R, Tamiya TT-01D, XRay M18T Pro, Futaba 3PM 2.4GHz

Poissa rekonen

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: RC kauppoja Euroopassa ja vähän muuallakin
« Vastaus #982 : 16.06.09 - klo: 17.29 »
Osaisko joku kertoa kuinka paljon tavara saa maksaa että tulli ei peri siitä veroa kun tilaa jenkeistä?

Euroina tavara + lähetyskulut kun jää alle 45€ niin ei pitäis mennä veroja.

Lisättäköön vielä, että tulli käyttää omaa valuutanmuuntokurssiaan, joka muuttuu kuukausittain. Nykyisen kurssin voi tarkistaa: http://www.tulli.fi/fi/yrityksille/tuonti/valuutan_muuntokurssit/index.jsp

Poissa MIKKELSONNI

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: RC kauppoja Euroopassa ja vähän muuallakin
« Vastaus #983 : 16.06.09 - klo: 18.40 »
Kiitoksia oikein paljon neuvoista! kyl tässä taitaa olla edessä reissu tullipostiin :cheesy:
BAJA 5B SS, ASSO B44.3, ASSO B5M

Poissa Karvajalka

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
    • Flickr-Sivut
Vs: RC kauppoja Euroopassa ja vähän muuallakin
« Vastaus #984 : 16.06.09 - klo: 18.50 »
Kiitoksia oikein paljon neuvoista! kyl tässä taitaa olla edessä reissu tullipostiin :cheesy:

On kyllä tuurista kiinni (hiukan myös kaupasta) miten menee. Kerran olin varma että tullista pitää hakea paketti, mutta kolahtikin kirjekuori postilaatikkoon. Ei siis edes postiin asti tarttenu vääntäytyä. Toisella kertaa tuli laskettua virallisella valuuttakurssilla hintaa ja silloin mentiin tullista noutamaan paketti, koska raja-arvo ylittyi noin eurolla. Se otti kyllä päähän, pätkähti kympin verot päälle noin 50€ ostoksiin pienen laskuvirheen takia...
Team Associated TC5, Tamiya TA-05 IFS-R, Tamiya TT-01D, XRay M18T Pro, Futaba 3PM 2.4GHz

Poissa MIKKELSONNI

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: RC kauppoja Euroopassa ja vähän muuallakin
« Vastaus #985 : 16.06.09 - klo: 20.25 »
Minun mielestäni on muuten aika erikoista että lähetyskulut lasketaan tuohon mukaan. No oli miten oli niin kyl silti kannatti tilata tuolta ojan takaa.
BAJA 5B SS, ASSO B44.3, ASSO B5M

Poissa mop

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: RC kauppoja Euroopassa ja vähän muuallakin
« Vastaus #986 : 17.06.09 - klo: 15.51 »
Minun mielestäni on muuten aika erikoista että lähetyskulut lasketaan tuohon mukaan.

Eks se ole ihan loogista. Muutenhan kaupat voisivat kompensoida halpoja hintoja isoilla lähetyskuluilla. Joillain kaupoilla taas lähetyskulut sisältyy jo hintoihin.

Poissa MIKKELSONNI

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: RC kauppoja Euroopassa ja vähän muuallakin
« Vastaus #987 : 17.06.09 - klo: 18.29 »
Minun mielestäni on muuten aika erikoista että lähetyskulut lasketaan tuohon mukaan.


Eks se ole ihan loogista. Muutenhan kaupat voisivat kompensoida halpoja hintoja isoilla lähetyskuluilla. Joillain kaupoilla taas lähetyskulut sisältyy jo hintoihin.

No on se tietysti noinkin,mutta asian voi kääntää niinkin et jos menet kaupasta ostaamaan maitoa niin sinulta peritään varmuudenvuoksi  alkoholiveroa jos kauppias on sittenkin myynyt sinulle pari pulloa kepua :grin:
« Viimeksi muokattu: 17.06.09 - klo: 18.34 kirjoittanut MIKKELSONNI »
BAJA 5B SS, ASSO B44.3, ASSO B5M

Poissa Butch

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: RC kauppoja Euroopassa ja vähän muuallakin
« Vastaus #988 : 21.06.09 - klo: 12.26 »
Apexmodels.com liikkeelle propsit. Laitoin maanantaina tilauksen ja torstaina kävin hakemassa postista. Postikuluistakin plussaa. Liike sijaitsee briteissä eli ei tule tulleja tai alveja.

Poissa nDex

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: RC kauppoja Euroopassa ja vähän muuallakin
« Vastaus #989 : 28.06.09 - klo: 21.59 »
Mitenkäs maksan tuonne Liquid RC:hen kun ei ole perheessä luottokorttia, ja olen alaikäinen mutta itsellä visa electron on ja nordea ei anna laittaa verkko toimintoa päälle :undecided: