Kirjoittaja Aihe: Ulvilan FK-Kerhon pienoisautorata - IS BACK  (Luettu 930334 kertaa)

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa Rph

  • Ulvilan RC-rata
    • Profiili
Vs: Ulvilan FK-Kerhon pienoisauto rata
« Vastaus #690 : 22.02.10 - klo: 14.26 »
En ole vielä ainakaan sellaisesta kuullut, koittanut katsella itsekin moista. Ajattelin kysyä jos Cottonringillä olisi mahdollisuus pitää jonkinmoinen RC-päivä, tosin se vaatisi osallistujia riittävästi että he suostuvat. (Jos nyt suostuvat ollenkaan ehdotukseen)

Cottonilla ja vieressä olevassa paintball sisäkentällä myös mahdollista järjestää ajoa.
Paintball kentällä tekonurmi, joten siellä voisi hyvinkin pitää crossi, stadium truck ym... tapahtuman. Tosin osallistujia pitäisi olla enemmän kuin 10 :wink: ja sähköllä oleva kalusto.
mydään lennokipiruustuksia .)

Poissa neon

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Ulvilan FK-Kerhon pienoisauto rata
« Vastaus #691 : 27.02.10 - klo: 22.12 »
Pidetään täältäkin suunnalta mölyä välillä.
Harrastustoiminnassa mukana ollaan edelleen! Kävipä tossa munkki, voitin Kyoshon valokuvauskilpailusta Kyosho DRT:n.
Lumien sulattua liikkeelle lähdetään!!
Lisäys: Siis ulkohommiksi mennee meillä, kun on vaan noita polttisautoja!
« Viimeksi muokattu: 08.03.10 - klo: 21.12 kirjoittanut neon »

Poissa neon

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Ulvilan FK-Kerhon pienoisauto rata
« Vastaus #692 : 05.04.10 - klo: 21.00 »
Täällä taas!
Poikettiin tänään radalla joka oli tietenkin luminen sekä märkä. Lähinnä haeskelimme paikkaa josta muistaakseni Tomsson sanoi viime kesänä eli että mikroautoradan asfaltilta löytyisi periaatteessa asfaltti rc-rata. Sanokaa viisaammat onko sellaista! Ajelimme fk-radan taakse ja siellä on asfalttisuoran pätkät, jossa oli juokseva numerointi. Mitä tarkoitusta varten ne suorat ovat? Paikalla oli ilmeisesti ollut talvella aurattuna rata!? Entä olisiko kiellettyä ajaa ko. suoria rc-autolla jos paikaa ei samaan aikaan käytetä fk-autoilla?
Tälläisiä mietintöjä!

Poissa kipi

  • Ulvilan RC-rata
    • Profiili
Vs: Ulvilan FK-Kerhon pienoisauto rata
« Vastaus #693 : 06.04.10 - klo: 19.24 »
käytiin sunnuntaina Tomssonin kanssa sunnuntaina katselemassa radalla,luntahan siellä oli paikoitellen muutama sentti,mutta viikonloppuun mennessä on varmaan loputkin on häipynyt.käyn viimeistään lauantaina pumpun kanssa pyörähtämässä tontilla,kuivuu vähän nopeemmin.

kävin viikolla  pumppaamas isompia vesiä pois,tänään ois vielä käydä tarkistamassa tilanne.
« Viimeksi muokattu: 10.04.10 - klo: 14.39 kirjoittanut kipi »
eikun leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä
sillä aikaa kun te mietitte,mä oon tehny jo viis virhettä

Poissa kipi

  • Ulvilan RC-rata
    • Profiili
Vs: Ulvilan FK-Kerhon pienoisauto rata
« Vastaus #694 : 11.04.10 - klo: 18.58 »
radalla ei ole lunta enään missään eikä vettä,muutama pehmeä kohta vielä on.pinnan tasoitusta ja muutenkin pientä fiksausta edessä.kyllä se siitä taas lähtee.
eikun leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä
sillä aikaa kun te mietitte,mä oon tehny jo viis virhettä

Poissa Tomsson

  • Ulvilan RC-rata
    • Profiili
Vs: Ulvilan FK-Kerhon pienoisauto rata
« Vastaus #695 : 19.04.10 - klo: 21.55 »
Käytiin kipin kanssa eilen repimässä mädäntyneimmät puut irti rata-alueelta ja vietiin pois. Samalla kerättiin pari turhaksi todettua radalla olevaa suoja-aitaa rullalle ja metallikeräykseen. Pari aitaa jätettiin, kun on hyvässä kunnossa. Pääasiallinen muistikuva kun niistä on niihin kompuroiminen :)
Varikkosuoralla ei juuri kovaa puuta enää ollut. Revittiin kaikki siitä pois.
Tilalle hakattiin 6kpl 75cm syvälle uppoavia sinkittyjä aidanjalkoja, joista naputellaan uusi varikkovalliseinä ja tehdään uudet yhdystuet pitämään seinä tukevasti pystyssä.
Korokkeen takana oli jonkin verran kelpaavaa puutavaraa, jopa painekyllästettyä ja mulla on kanssa tuossa pihalla purettua runkokamaa sen verran että riittänee uuteen varikkoon... muutamaksi vuodeksi taas. Nauloja pitää vaan napsia pois. Varikkopukin teräskannakkeet on mulla kotona. Raavin niistä enemmät ruosteet pois ja maalaan ruosteenestomaalilla, niin nekin kestää säätä vähän paremmin.

Radalle oli aika tujua myrkkyä levitetty ilmeisesti kun oli valtaosa pahoista mättäistä mädäntynyt likimain pois. Loistohomma! Ne takanurkan vesiheinät kun oli todella tiukassa siellä maaperässä.
Kipi kattoo, jos saa järkättyä pienen kauhakuormaajan, niin möyhennetään ajokaista tuoreeseen kuntoon. Sammaleet piiloon, maa-aines takaisin ajouralle ja varmaan pitää uuttakin tavaraa tuoda tuulen viemän tilalle .
Muuten rata on ihan siistissä kunnossa, kuten kuvista näkee. Putkituksia pitää hieman katsella.
Josko siihen samalla koneen möyhinnällä tekis sen vanhan vision mukaisen pienen profiilimuutoksen, jolloin radalle tulis hieno hyppyri paraati paikalle ja nopeeta osuutta lisää.

Tuolla muutama Keimola-tunnelmainen kuva. http://koti.mbnet.fi/tomsson/rata2010/
Tuomarikopissa huokuu entisaikojen urheilujuhlan tuntu :)
« Viimeksi muokattu: 19.04.10 - klo: 22.02 kirjoittanut Tomsson »
allekiroitus

Poissa kipi

  • Ulvilan RC-rata
    • Profiili
Vs: Ulvilan FK-Kerhon pienoisauto rata
« Vastaus #696 : 19.04.10 - klo: 22.36 »
jep,ei siinä vanhan varikkomuurin purussa mennyt kuin ehkä 5min,otti kulmasta kiinni ja nykäisi.mulla on kans jotain puutavaraa kotona,joten kyllä varmaan näillä eväillä saadaan uus seinä aikaan.tuo Tomssonin visio rata muutoksesta on sen verran vauhdikkaan oloinen,tulee väkisinkin mieleen et onneksi tuo porin lentokenttä on juuri oikeassa suunnassa.vois jopa käydä niin hyvin,et pikkukuormaaja vapautuu jo tällä viikolla töistä,eli täytyy alkaa varailemaan sitä käyttöön.
eikun leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä
sillä aikaa kun te mietitte,mä oon tehny jo viis virhettä

Poissa auvo

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Ulvilan FK-Kerhon pienoisauto rata
« Vastaus #697 : 21.04.10 - klo: 21.29 »
Järjestäkää tänä kesänä SC/M8e kisat Ulvilassa. Teidän rata on kuin luotu SC autoille. Kisaajia tulee ihan varmasti ympäri suomea.
*HongNor X2CR-E*Losi SCTE*

Poissa Tomsson

  • Ulvilan RC-rata
    • Profiili
Vs: Ulvilan FK-Kerhon pienoisauto rata
« Vastaus #698 : 22.04.10 - klo: 21.45 »
Kisoja ei nyt heti jaksa miettiä, eikä edes pystyä. Kokeillaan ensin herättää ajokiinnostus ja katotaan jos saatais seudun porukkaa kasaan ja sitä myötä tuulta purjeisiin.

Vedeltiin tänään kipin kanssa putket "irti" ja pistettiin uuden profiilin kohtuu tarkka hahmotelma mallilleen. "irti" sen takia, kun ei ne enää maassa kiinni olleet kepeillä :)
Yllättävän notkeita vielä vanhat salaojaputket. Saa käytettyä vielä hyvin hyödyksi.

Tämmöinen mikkihiiri siitä nyt on tulossa.

http://koti.mbnet.fi/tomsson/rata2010/pano.jpg

Lauantaina siloitellaan pienellä kauhakuormaajalla uusi ura ja kuoritaan nurtsimättäät hyppyrien pohjaksi. Eli pieni talkoopäivä kyseessä. Tulkaa muutkin kynnelle kykenevät.
allekiroitus

Poissa Tomsson

  • Ulvilan RC-rata
    • Profiili
Vs: Ulvilan FK-Kerhon pienoisauto rata
« Vastaus #699 : 23.04.10 - klo: 18.51 »
Topikki taas pinnalle ilmoituksella, että huomenna puolen päivän aikoihin alkaa kevyet maansiirtotyöt koneella. Tarkoitus saada tehtyä noin 7500h lapiomiestyötuntia, eli koneella jokunen tunti.
allekiroitus

Poissa rcaa

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
    • suomen RC-ajopaikat & RC-Liikkeet
Vs: Ulvilan FK-Kerhon pienoisauto rata
« Vastaus #700 : 24.04.10 - klo: 03.16 »
elkää tehkö mitään lentokentää siitä...  :cool:
RC-radat & RC-Liikkeet -->http://tinyurl.com/n6wtha
Xray 808 - O.S. SPEED 21VZ-B V-SPEC II

Poissa Tomsson

  • Ulvilan RC-rata
    • Profiili
Vs: Ulvilan FK-Kerhon pienoisauto rata
« Vastaus #701 : 24.04.10 - klo: 19.57 »
Ei tehty, yhtä paljon on syheröä kuin ennenkin ja ratakierroksen pituus kasvoi varmaan arviolta 20m. Putket vain osviitaksi suurinpiirtein paikallaan. Lapiohommia loput, uuden pöytähyndän siloittelu, hienosäätö yms.

http://koti.mbnet.fi/tomsson/rata2010/remppa/
allekiroitus

Poissa rcaa

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
    • suomen RC-ajopaikat & RC-Liikkeet
Vs: Ulvilan FK-Kerhon pienoisauto rata
« Vastaus #702 : 24.04.10 - klo: 20.13 »
hyvältä näyttää  :cool: mutta minun makuuni on isot hyppyrit ja myös pajon niitä  :evil: tuolla on munmielestä niin väpä... ite ajelen tampere lahdesjärvellä niin siel on isoo ilmaa :cool:
RC-radat & RC-Liikkeet -->http://tinyurl.com/n6wtha
Xray 808 - O.S. SPEED 21VZ-B V-SPEC II

Poissa Rph

  • Ulvilan RC-rata
    • Profiili
Vs: Ulvilan FK-Kerhon pienoisauto rata
« Vastaus #703 : 24.04.10 - klo: 20.59 »
Joo tosiaan tämä ratahan on enemmänkin aloittelijoille suunnattu, mutta saamme kyllä paikan päälle skeitti rampin tarvittaessa  :wink:.

Mutta asiaan, tarkoitus on että radalla voi ajaa muillakin kuin M8 crosseilla, nyt tuo soveltuu SC autoillekkin.
mydään lennokipiruustuksia .)

Poissa kipi

  • Ulvilan RC-rata
    • Profiili
Vs: Ulvilan FK-Kerhon pienoisauto rata
« Vastaus #704 : 24.04.10 - klo: 22.03 »
kyl sitä voidaan vielä korottaa,mutta sitten joudutaan kyllä lyhentää suoran pätkää tai tulee tosiaan lentokenttä tutuksi.
eikun leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä
sillä aikaa kun te mietitte,mä oon tehny jo viis virhettä

Poissa rcaa

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
    • suomen RC-ajopaikat & RC-Liikkeet
Vs: Ulvilan FK-Kerhon pienoisauto rata
« Vastaus #705 : 25.04.10 - klo: 03.11 »
maku asioita kaikki... mutta lisää pöytää/mitänyt parhaaksi näjette ...  kaikiki osaa ajaa suoraa mutta näitä vekottimia ajetaan ilmassakin  :grin: korostaa 1/8:siin ainakin... mut hienoa et talkoolaisia löytyy... siel en asu mut kyl viim kaudella tuli ajeltuun siel 4kertaa ja jokskerta maksetuu:P
RC-radat & RC-Liikkeet -->http://tinyurl.com/n6wtha
Xray 808 - O.S. SPEED 21VZ-B V-SPEC II

Poissa rcaa

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
    • suomen RC-ajopaikat & RC-Liikkeet
Vs: Ulvilan FK-Kerhon pienoisauto rata
« Vastaus #706 : 25.04.10 - klo: 03.13 »
maku asioita kaikki... mutta lisää pöytää/mitänyt parhaaksi näjette ...  kaikiki osaa ajaa suoraa mutta näitä vekottimia ajetaan ilmassakin  :grin: korostaa 1/8:siin ainakin... mut hienoa et talkoolaisia löytyy... siel en asu mut kyl viim kaudella tuli ajeltuun siel 4kertaa ja jokskerta maksetuu:P
EDIT: korostan sitä ilmaa eli hyndää pydeen nyt vaa :afro:
RC-radat & RC-Liikkeet -->http://tinyurl.com/n6wtha
Xray 808 - O.S. SPEED 21VZ-B V-SPEC II

Poissa aapi

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Ulvilan FK-Kerhon pienoisauto rata
« Vastaus #707 : 25.04.10 - klo: 11.48 »
Tervehdys kaikille yhteisesti ja erikseen.
Ollaan pojan(10v) kanssa aloittamassa tätä rc-harrastusta ja hommattiin eilen tollanen Revo 3.3 polttis. Aateltiin jos tänään koetettas sisäänajaa kyseinen menopeli. Oiskohan toi ulvilan rata jo sellanen, että siellä pääsis sitten vähän kokeilee jos siihen pisteeseen päästään?!

Poissa Tomsson

  • Ulvilan RC-rata
    • Profiili
Vs: Ulvilan FK-Kerhon pienoisauto rata
« Vastaus #708 : 25.04.10 - klo: 12.11 »
maku asioita kaikki... mutta lisää pöytää/mitänyt parhaaksi näjette ...  kaikiki osaa ajaa suoraa mutta näitä vekottimia ajetaan ilmassakin  :grin: korostaa 1/8:siin ainakin... mut hienoa et talkoolaisia löytyy... siel en asu mut kyl viim kaudella tuli ajeltuun siel 4kertaa ja jokskerta maksetuu:P
EDIT: korostan sitä ilmaa eli hyndää pydeen nyt vaa :afro:

Korostan, että rata ei ole yksinomaan M8-rata, vaan pienissä määrin M8-rata. Jos alueen harrastajilla on viidellä prosentilla M8-auto, niin onko järkeä tehdä rataa kelvottomaksi niille 95%:lle jotka rataa mahdollisesta haluavat käyttää? Hyppyjä voi aina isontaa jos seudun harrastajien kalusto yhtäkkiä muuttuu radikaalista rata-autojen suuntaan, mutta nyt mennään hieman vähemmän rikkovien hyppyrien kanssa.
Pitäähän nyt nitromoottorista välillä saada kierroksiakin ottaa, ettei tukehdu omiin mehuihinsa ;)
allekiroitus

Poissa Tomsson

  • Ulvilan RC-rata
    • Profiili
Vs: Ulvilan FK-Kerhon pienoisauto rata
« Vastaus #709 : 25.04.10 - klo: 12.19 »
Tervehdys kaikille yhteisesti ja erikseen.
Ollaan pojan(10v) kanssa aloittamassa tätä rc-harrastusta ja hommattiin eilen tollanen Revo 3.3 polttis. Aateltiin jos tänään koetettas sisäänajaa kyseinen menopeli. Oiskohan toi ulvilan rata jo sellanen, että siellä pääsis sitten vähän kokeilee jos siihen pisteeseen päästään?!

Huomasinkin äsken, että olit soittanut. Taisin olla tuolla pihan puolella juuri silloin.
Vähän nimittäin risu- ja muuta talkoota tässä päivällä.
Illemmalla ehtisin varmaankin tulemaan radalle ja on mulla Losi tuossa kanssa starttikunnossa, pitkästä aikaa. Voisin tulla samalla hieromaan sitä uutta hyppyriä, että siitä saa nätin kaaren aikaan..
Rata on ihan kelpaavassa sisäänajokunnossa, pääsee köröttelemään pääsuoraa edestakaisin ja
vaikka pujottelemaan putkiakin, joskin ne on ihan irti vielä.

Tässä vielä tämä mun kuuluisin youtube-video kolmen vuoden takaa vanhalla profiililla. Ei ole tuon jälkeen pahemmin tullut ajeltua :)

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=rI37AGInESg[/youtube]
« Viimeksi muokattu: 25.04.10 - klo: 12.36 kirjoittanut Tomsson »
allekiroitus

Poissa Rph

  • Ulvilan RC-rata
    • Profiili
Vs: Ulvilan FK-Kerhon pienoisauto rata
« Vastaus #710 : 25.04.10 - klo: 13.43 »
Onko lähiseudulla kellään SC autoa? voisi tulla testaamaan rataa. Itse pohdin kumman ostan Hongnorin vai Hobaon.

PS. Hitto mikä määrä katsojia  :grin: Mulla hieman vähemmän.
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=zEd1rrnhSMw[/youtube]
mydään lennokipiruustuksia .)

Poissa Rph

  • Ulvilan RC-rata
    • Profiili
Vs: Ulvilan FK-Kerhon pienoisauto rata
« Vastaus #711 : 25.04.10 - klo: 13.56 »
maku asioita kaikki... mutta lisää pöytää/mitänyt parhaaksi näjette ...  kaikiki osaa ajaa suoraa mutta näitä vekottimia ajetaan ilmassakin  :grin: korostaa 1/8:siin ainakin... mut hienoa et talkoolaisia löytyy... siel en asu mut kyl viim kaudella tuli ajeltuun siel 4kertaa ja jokskerta maksetuu:P
EDIT: korostan sitä ilmaa eli hyndää pydeen nyt vaa :afro:

Eli tarkoitat varmaan korkealle lennättävää hyndää, jossa lentomatka on lyhyt? Nythän nuo hypyt antavat pituutta mutta korkeus maksimissaan noin 1.5metriä. Takakulman hypyn pituus noin 8 metriä ja korkeutta on tuo 1.5 metriä.

Hyndän korkeus ei kerro kaikkea hypystä, vaan hyndän muoto, Näin ollen M8:lla voi leiskauttaa uudesta hyndästä vaikka 10 metrin leiskautuksen ja korkeuden ollessa 2 metriä. Tai 3 metriin ja pituus lyhyempi. Kaarevuutta vaan enemmän toiselle laidalle.
« Viimeksi muokattu: 25.04.10 - klo: 14.06 kirjoittanut Rph »
mydään lennokipiruustuksia .)

Poissa Rph

  • Ulvilan RC-rata
    • Profiili
Vs: Ulvilan FK-Kerhon pienoisauto rata
« Vastaus #712 : 25.04.10 - klo: 14.41 »
Tilaa olisi rock crawling radallekkin. Onko kiinnostusta?
mydään lennokipiruustuksia .)

Poissa Tomsson

  • Ulvilan RC-rata
    • Profiili
Vs: Ulvilan FK-Kerhon pienoisauto rata
« Vastaus #713 : 25.04.10 - klo: 23.06 »
Ihan mukava oli viitisen tankkia päristellä parin vuoden tauon jälkeen.
Hankala kun väkisin meinaa ohjata vanhan profiilin mukaan tuossa kierroksen alussa :)

Aika raju motori toi ossi. Ei oikein uskaltanu rph:kaan kaasukahvaa pohjaan painaa ;)

Tässä HD video uudesta ~profiilista. Hyppyä ja hidastetta tulossa.
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=d-rzD7LspR8[/youtube]
allekiroitus

Poissa Rph

  • Ulvilan RC-rata
    • Profiili
Vs: Ulvilan FK-Kerhon pienoisauto rata
« Vastaus #714 : 25.04.10 - klo: 23.21 »
Eka kerta polttiksen puikoissa sitten kesän 2007  :grin:, hyvä et edes pysy ton vertaa lapasessa, voimaa oli liikaakin ja nopeet servot. Mut todella hieno tuo uusi hidas osio ajaa. Nythän toi hyppyri on vielä läjä maata ei hyppyri.
mydään lennokipiruustuksia .)

Poissa kipi

  • Ulvilan RC-rata
    • Profiili
Vs: Ulvilan FK-Kerhon pienoisauto rata
« Vastaus #715 : 26.04.10 - klo: 12.43 »
kävin tuossa aamulenkillä ja kävelin sellasen pyörävekottimen kanssa radan ympäri,mittari näytti 302,2m,ajallisesti kierrokseen meni tomssonilla noin 46s.
eikun leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä
sillä aikaa kun te mietitte,mä oon tehny jo viis virhettä

Poissa Rph

  • Ulvilan RC-rata
    • Profiili
Vs: Ulvilan FK-Kerhon pienoisauto rata
« Vastaus #716 : 26.04.10 - klo: 13.18 »
Eli noin 30metriä tuli pituutta lisää, täytyy vielä harata pinnat suoraksi ja odottaa sadetta, jonka jälkeen jyrätä radan pinta. Hyppyrit täytyy viimeistellä vielä. Jos jollain tietoa mistä saa salaojaputkea niin viestiä Kipille, Tomille tai mulle.

mydään lennokipiruustuksia .)

Poissa kipi

  • Ulvilan RC-rata
    • Profiili
Vs: Ulvilan FK-Kerhon pienoisauto rata
« Vastaus #717 : 26.04.10 - klo: 14.24 »
mä voin mennä myöhemmin heilumaan haravan kanssa radalle,laitan vaan ensin uuden varren tohon levy-malliseen työvälineeseen.
eikun leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä
sillä aikaa kun te mietitte,mä oon tehny jo viis virhettä

Poissa Rph

  • Ulvilan RC-rata
    • Profiili
Vs: Ulvilan FK-Kerhon pienoisautorata - IS BACK
« Vastaus #718 : 26.04.10 - klo: 20.00 »
Oli se pojjaat aikaa tämä  :grin:, nyt pääsee helpolla kunnostuksen suhteen.


mydään lennokipiruustuksia .)

Poissa Tomsson

  • Ulvilan RC-rata
    • Profiili
Vs: Ulvilan FK-Kerhon pienoisautorata - IS BACK
« Vastaus #719 : 26.04.10 - klo: 20.02 »
Oli se vaan komiaa.

allekiroitus