Kirjoittaja Aihe: Ulvilan FK-Kerhon pienoisautorata - IS BACK  (Luettu 931391 kertaa)

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa jhelen

  • Ulvilan RC-rata
    • Profiili
Vs: Ulvilan FK-Kerhon pienoisautorata - IS BACK
« Vastaus #3480 : 04.02.14 - klo: 08.15 »
Mitään konetta käytetä piirtelyyn. Sitä varten on paperia  :afro:.
Sitä vaan mietein, että jos tehdään 2 eri rataa, riittääkö niille molemmille ajajia / jos yhdistää ratoja joiltain osin, pitäis olla jotkut ajovuorot jos on paljon porukkaa.
Nii ja pitää muistaa, notta slash on 1/10, eikä sekään kauheen paljon 1/8 crossia pienempi ole.
Jarno
xray808e, xray 808 10 spec konversio
Mielipide on kuin P***ereikä, kaikilla on sellainen.

Poissa JyrkiL

  • Ulvilan RC-rata
    • Profiili
Vs: Ulvilan FK-Kerhon pienoisautorata - IS BACK
« Vastaus #3481 : 04.02.14 - klo: 09.53 »
Helepommala pääsee kun erilliset radat, jo pelkästään ratamateriaalin takia. Silobaanalle ehdottomasti matot, ellei asfalttia ala sisälle tekemään...

Mutta sisäkrossiradoissa "savea lähinnä oleva" on jengin mielestä ollu ihan betoni millä on ajettu, schumacherin Mini Pin renkaat vaan alle. Mattoa jos pistää röykkymöykkyradalle niin siitä tulee pompputuristia -> autoissa just sen verran maavaraa että voi sanoo ja kaikki jousitus niin jäykkää että mun selkä on kateellinen. Tämä sen takia ettei autot kaadu. En tykkää.

Kuitenkin 400m2 on jo ihan hyvä ala mennä ja koheltaa, varsinkin kun puhutaan kiinteästä radasta jota ei pureta joka ajokerran päätteeksi. Tasamaaradat SM-sarjassa on äkkiä ynnäten 450-500 neliöö jos vaan mattojen mitat tuli muistista ulkoo oikein...

Toki meillä ei ole sitä viimeistä päätäntävaltaa, mutta oma ääni erilliselle tasa- ja möykkyradalle täältä.
Ja uskon että tasmaakuskejakin saatais paikalle, ainakin ennen SM-kahinoita raumalaiset vois haluta tulla hakemaan "medium grip"-säätöjä kun heidän omalla radalla on kovempi pito kuin missään Suomen mattoradassa...

Ja mä kyl ajan alustavasti tasamaa-autolla talvisin kun ei oo sähkövispilöitä noist kura-autoist...
Ja hankin vasta sitte ku kipi painostaa ostamalla ensin itse oikeanmerkkisen ;) Ja silloinki vast seuraavast tilist.

Mut joo, tämmöttiä.
AE/Destiny/TLR

Poissa Japilord

  • Ulvilan RC-rata
    • Profiili
Vs: Ulvilan FK-Kerhon pienoisautorata - IS BACK
« Vastaus #3482 : 04.02.14 - klo: 09.59 »
Diih. Heti ku hiukka Saksas poikkee ni jo tulee keskusteluu. :D

Mun mielipide tohon leveyteen on kans et kaks metrii on liian kaponen radaks. Mitoitus pitäisi kaiketi tehä 1/10 kokoluokkaan, mut rakennetaan sen verra hyvi et kestää 1/8 pirssit kans. Näin ollen saadaan mahis ajaa patterikaseilla kans, kuten jo aiemmin mainitsin niin esim tiettynä päivänä tai kellonaikana tms. järjestelyllä.

Toi mahdollisen lisä alueen käyttö ajokorokkeeseen ei oo ihan mahoton idea. Mietein itseasias myös mekkaustiloja, sitä en piirtäny mihkää tos luonnokses, sillekki pitäs kaiketi olla tilaa.

Mielestäni radan leveys pitäs olla ainaski 3,5-4 metrii, muuten on liian hankalaa niille jotka ei osaa ajaa, toki koreja menis enemmä kaupaks, mut ei se oo ton radan idea alkuunkaan. Aina on mukavampaa lähtee leikkiin mukaan, kun on kunnnon puitteet, ainakin mun mielestä. On myös helpompaa kokeneille ohittaa, kun on tilaa...

Jarno

Poissa JyrkiL

  • Ulvilan RC-rata
    • Profiili
Vs: Ulvilan FK-Kerhon pienoisautorata - IS BACK
« Vastaus #3483 : 04.02.14 - klo: 10.33 »
No juu, 3,8m on Ugissa asvalttiradan leveys öbaut "joka kohdassa vähintään", ja siellä mahtuu kyllä ohiyye oikeelta ja vasemmalta vaikka yhtäaikaa poikittain, joten 3,5m lienee ihan hyvä lähtökohta suunnittelulle, saadaan pari mutkaakin mahtumaan ;)

Jos ajolavasta tekee "onton", niin sinne lavan alle voi virittää kans jottain levyä jolloin siihen tulis mekkauspöytää ikään kuin "samas kaupas", mallia Ulvilan ulkoradan katos mutta tottakai vähä pienemmäs skaalas. Tai sitte pöytälevyä ajolavan toiseen reunaan tms. Ja toki ei sinne tartte varmaan mahtua ku se kymmenen jamppaa kerralla vierekkäin, ni ei toi koko tila mee sit siihe lavaan...

Ideointia ideointia.
AE/Destiny/TLR

Poissa Rc-Navetta

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
    • Rc-Navetan Verkkokauppa
Vs: Ulvilan FK-Kerhon pienoisautorata - IS BACK
« Vastaus #3484 : 04.02.14 - klo: 10.50 »
Toki toi kiva ois tehä päälekkäin, mut sit ei valitettavasti kattokorkeus salli. Ei oo ihan niin korkee paikka. :D
Tai sit pitää joka kuskilta katkoo jalat, ettei pää kopise kattoon. Toki jokainen aktiiviharrastaja siihen suostuu.

Sitä ideointii täs kovasti koitellaan. :D
Vieläkö saahaan rahakuviot selväks ni sit päästää oikeesti suunnitteleen. Toki tällainen ideointi tuo mielikuvia laskelmiin kuuluvista kuluista ja se tietty on erittäin hyvä asia se.

Terk.
Jarno

Ps. Sori nimim. en jaksanu vaihtaa, ku pitää tälläki nimimerkil vastail viesteihi ku reissailee...
Sanwa - OS-Engines - Hobao - HongNor - Himoto - Savöx - Axial - Byron fuels - G-Force - Gens Ace - Traxxas - Tamiya - SAB
www.rckauppa.fi

Poissa Master Calgar

  • Ulvilan RC-rata
    • Profiili
    • Kultasepäksi käy tieni
Vs: Ulvilan FK-Kerhon pienoisautorata - IS BACK
« Vastaus #3485 : 04.02.14 - klo: 13.31 »
Ite meinasinkin, et vähintään se kaks metriä leveyttä, eli koko hässäkän kapein kohta ei mee alle 2m  :tongue: Ei toi pari metriä muuten riitä koko radan leveydeksi millään, joten tietty sen pitäs olla leveämpi.

Noihan on muuten ihan samaa kokoluokkaa, siis fyysisesti, noi 1/8 krossit ja 1/10 corrit, eikö? Aika pitkälti sama akselinväli ja leveys yms. Eli jos sopii kymppicorrille, pitäs siihen mahtua patterikasikin hyvin. Ja vauhtia saa molemmilla vehkeillä ihan riittävän vaaralliseksi asti, jos välitykset laittaa sellaseks, et ensimmäisestä hypystä poukkoilee ikkunoista ulos  :laugh:

Mitä kaikkia materiaalivaihtoehtoja tollaselle hyppyradalle olis tarjolla muuten?

Ja onko tollaseen krossirataan mahdollista tehdä vähän mielenkiintosempaa tekstuuria pintaan, toisinsanoen laittaa kaikenlaista random "möykkyä" ja sen sellasta lattialle, ettei mee ihan hyppyritouringiks?  :smiley: Siis teipata vaikka tollasia pieniä muovikiekkoja yms eri kohtiin rataa, et jousituksella olis ees jotain merkitystä.
Katon kautta mutkasta ulos ja oikopolkua hakemaan!
[Slash 4x4 Platinum][Xray T4][Axial SCX-10][TLR 22SCT][Xray XB9E]

Poissa JyrkiL

  • Ulvilan RC-rata
    • Profiili
Vs: Ulvilan FK-Kerhon pienoisautorata - IS BACK
« Vastaus #3486 : 11.02.14 - klo: 07.47 »
Tuossa raumlaisten kanssa kun vuorovaikutan aika ajoin näiden rc-touhujen tiimoilta niin vienona toiveena sieltä suunnalta tuli tosiaan myös kunnon onroad-rata. Vois tulla kymmenisen kuskia ainakin silloin tällöin (muutama kerta kuussa) käymään säätöjä hakemaan FinTrack-sarjaa varten.
Samoin itse tulisin ajamaan kyllä onroadia, säästän pomputtelut sitten savelle.

Jykä
AE/Destiny/TLR

Poissa Japilord

  • Ulvilan RC-rata
    • Profiili
Vs: Ulvilan FK-Kerhon pienoisautorata - IS BACK
« Vastaus #3487 : 11.02.14 - klo: 09.07 »
Juuh kyl tosta tasamaaradastakin on tarkotus kunnollinen tehdä, kokoa sille tulisi noin 400m^2. Luulisin et siihen saa tehtyy kunnon radan jo.

Vieläkin odotellaan sitä rahoituskuvioo, siihen olenkin saanut muutaman uuden vinkin, jolla sitä voisi edistää.
Katsotaan nyt miten etenee ja millaisen kuvion saamme aikaiseksi.

Terkuin
Jarno

Poissa Master Calgar

  • Ulvilan RC-rata
    • Profiili
    • Kultasepäksi käy tieni
Vs: Ulvilan FK-Kerhon pienoisautorata - IS BACK
« Vastaus #3488 : 26.02.14 - klo: 19.06 »
Onko päivityksiä?  :tongue:
Katon kautta mutkasta ulos ja oikopolkua hakemaan!
[Slash 4x4 Platinum][Xray T4][Axial SCX-10][TLR 22SCT][Xray XB9E]

Poissa Japilord

  • Ulvilan RC-rata
    • Profiili
Vs: Ulvilan FK-Kerhon pienoisautorata - IS BACK
« Vastaus #3489 : 26.02.14 - klo: 21.41 »
Valitettavasti ei vieläkään.. Nyt ootellaan tilitoimistoo, et saadaan lissää papereita eteenpäi..
Kamalata byrokratiaa...

Mut hiljaa hyvä tulee

Jarno

Poissa Master Calgar

  • Ulvilan RC-rata
    • Profiili
    • Kultasepäksi käy tieni
Vs: Ulvilan FK-Kerhon pienoisautorata - IS BACK
« Vastaus #3490 : 27.02.14 - klo: 12.24 »
Näinhän se on  :laugh:
Katon kautta mutkasta ulos ja oikopolkua hakemaan!
[Slash 4x4 Platinum][Xray T4][Axial SCX-10][TLR 22SCT][Xray XB9E]

Poissa JyrkiL

  • Ulvilan RC-rata
    • Profiili
Vs: Ulvilan FK-Kerhon pienoisautorata - IS BACK
« Vastaus #3491 : 27.02.14 - klo: 12.32 »
Mut mitä enemmän paperia kuluu niin sitä varmemmin mä tuun ajamaan, kuitenki tili tulee hyvältä osin sellubisneksestä... Joten anna paperin laulaa vaan!

Mitä tässä nyt olen ratahankkeesta jutellut yhden jos toisen kanssa niin kaikki ovat olleen innoissaan uudesta harrastuspaikasta, joten tämä on kyllä tarvetullut hanke.

Innolla odottaen

Jykä
Kisainsinööri
AE/Destiny/TLR

Poissa kipi

  • Ulvilan RC-rata
    • Profiili
Vs: Ulvilan FK-Kerhon pienoisautorata - IS BACK
« Vastaus #3492 : 09.03.14 - klo: 16.30 »
Mites,pidettäiskö ensi viikonloppuna pieni miittinki?

Vaikka lauantaina klo 15(ehtii krapulaisetkin)radalla
Voin järjestää jo perinteeksi muodostuneen kahvee+pulla tarjoilun

Juonitaan tulevan suven kuvioita.

Paikalle ovat tervetulleet uudet ja vanhat harrastajat.
eikun leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä
sillä aikaa kun te mietitte,mä oon tehny jo viis virhettä

Poissa risla

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Ulvilan FK-Kerhon pienoisautorata - IS BACK
« Vastaus #3493 : 12.03.14 - klo: 10.31 »
ei niin välii oo jos on vaan tulijoita

Poissa Masi71

  • Ulvilan RC-rata
    • Profiili
Vs: Ulvilan FK-Kerhon pienoisautorata - IS BACK
« Vastaus #3494 : 12.03.14 - klo: 11.02 »
No voishan sitä tulla tutstuun porukkaan.
Precirotate SB401
HongNor Nexx8. HongNor X2 CR

Poissa Japilord

  • Ulvilan RC-rata
    • Profiili
Vs: Ulvilan FK-Kerhon pienoisautorata - IS BACK
« Vastaus #3495 : 12.03.14 - klo: 13.05 »
Koitan päästä luimasee kaupalta hiukkasen ajois ni ehin kolmeksi pelipaikalle.
Katotaan onnistuuko, mut kokeillaa ainakin.

Masi71 tervetuloa vaan.

Terkuin
Jarno

Poissa kipi

  • Ulvilan RC-rata
    • Profiili
Vs: Ulvilan FK-Kerhon pienoisautorata - IS BACK
« Vastaus #3496 : 12.03.14 - klo: 17.52 »
Älä Jarno hosu,koska me alta kolmen tunnin oltais tommosesta tilaisuudesta lähdetty.

OK,eli siis tulevana lauantaina n.klo 15 radan kahviossa tarjolla kylmää kahvia,homeista pullaa ja syvältä olevia juttuja.

Tervetuloa
eikun leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä
sillä aikaa kun te mietitte,mä oon tehny jo viis virhettä

Poissa Master Calgar

  • Ulvilan RC-rata
    • Profiili
    • Kultasepäksi käy tieni
Vs: Ulvilan FK-Kerhon pienoisautorata - IS BACK
« Vastaus #3497 : 12.03.14 - klo: 22.09 »
Homeinen pulla vielä menee, ja ala-arvoset jutut on pelkkää plussaa... Mutta että kylmää kahvia?  :shocked: Kyllä nyt on johonki raja vedettävä. Tarjotkaa ees kylmää myrkkyä, nii väki saapuu paikalle sankoin joukoin  :evil:

Ei vaan, kyl tuonne vois tulla piipahtamaan ainakin. Näkee samalla, mis kunnossa rata on. Tosin, jos nyt pitää sääennusteet kutinsa, se on lumen peitossa lauantaina, tai ainakin joku tiedotus jotain lumisadetta lupaili, tiedä niistä sitten.
Katon kautta mutkasta ulos ja oikopolkua hakemaan!
[Slash 4x4 Platinum][Xray T4][Axial SCX-10][TLR 22SCT][Xray XB9E]

Poissa gbvb28

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Ulvilan FK-Kerhon pienoisautorata - IS BACK
« Vastaus #3498 : 16.03.14 - klo: 13.19 »
Jaahas.. Jäi näköjään tämän kevään kokoontuminen väliin... =/
Missäs kunnossa rata mahtaa olla?
Satunnainen ajaja.

Poissa kipi

  • Ulvilan RC-rata
    • Profiili
Vs: Ulvilan FK-Kerhon pienoisautorata - IS BACK
« Vastaus #3499 : 16.03.14 - klo: 17.04 »
Jäi se väliin monelta muultakin,minä,masi ja japilord oltiin paikalla.Mää voitn kumiveneen tuosta tapaamisesta.
eikun leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä
sillä aikaa kun te mietitte,mä oon tehny jo viis virhettä

Poissa Tomsson

  • Ulvilan RC-rata
    • Profiili
Vs: Ulvilan FK-Kerhon pienoisautorata - IS BACK
« Vastaus #3500 : 16.03.14 - klo: 17.20 »
Mulle olis voinu savumerkin tai jonku laittaa, olisin neljän maissa ehtinyt mestoille. Ei vaan tule tänne niin usein vilkuiltua, niin meni ohi :)
allekiroitus

Poissa kipi

  • Ulvilan RC-rata
    • Profiili
Vs: Ulvilan FK-Kerhon pienoisautorata - IS BACK
« Vastaus #3501 : 30.03.14 - klo: 22.11 »
Pistetään ny tännekin tietoo,eli lauantaina olis tarkoitus talkoilla kelien salliessa klo 9 alkaen.
eikun leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä
sillä aikaa kun te mietitte,mä oon tehny jo viis virhettä

Poissa Tomsson

  • Ulvilan RC-rata
    • Profiili
Vs: Ulvilan FK-Kerhon pienoisautorata - IS BACK
« Vastaus #3502 : 03.04.14 - klo: 21.36 »
Ruuhkaa pukkaa. Meikä messissä.
allekiroitus

Poissa Masi71

  • Ulvilan RC-rata
    • Profiili
Vs: Ulvilan FK-Kerhon pienoisautorata - IS BACK
« Vastaus #3503 : 04.04.14 - klo: 16.31 »
Koitetaan selviytyä paikal
Precirotate SB401
HongNor Nexx8. HongNor X2 CR

Poissa kipi

  • Ulvilan RC-rata
    • Profiili
Vs: Ulvilan FK-Kerhon pienoisautorata - IS BACK
« Vastaus #3504 : 05.04.14 - klo: 22.52 »
Rataa on tänään fiksailtu ja jyrätty.
Kiitokset kuuluu tomssomille,jooralle ja Masille.

Ja vielä sellainen juttu,ÄLKÄÄ kävelkö pääsuoralla,on vielä PEHMEÄ
eikun leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä
sillä aikaa kun te mietitte,mä oon tehny jo viis virhettä

Poissa risla

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Ulvilan FK-Kerhon pienoisautorata - IS BACK
« Vastaus #3505 : 07.04.14 - klo: 18.47 »
jaa katos ku menny ihan ohi, no enskerralla sitten

Poissa risla

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Ulvilan FK-Kerhon pienoisautorata - IS BACK
« Vastaus #3506 : 10.04.14 - klo: 17.08 »
voiko jo ajamaan mennä vai onko liian upottaavaa vielä?

Poissa Masi71

  • Ulvilan RC-rata
    • Profiili
Vs: Ulvilan FK-Kerhon pienoisautorata - IS BACK
« Vastaus #3507 : 10.04.14 - klo: 19.36 »
Ekat kierrokset ajettu radalla. Pääsuora ei varmaan kestä kävelyy ku näytti sen verran kosteelt, mut muuten näytti ookoolt. Ja miks muuten auto ottaa ain aurinkoo pohjalle takasuoral, no ainakin kunto nousee itellä  :roll:
Precirotate SB401
HongNor Nexx8. HongNor X2 CR

Poissa Masi71

  • Ulvilan RC-rata
    • Profiili
Vs: Ulvilan FK-Kerhon pienoisautorata - IS BACK
« Vastaus #3508 : 12.04.14 - klo: 18.41 »
Taas radal käynti, seuraaval kerral täytyy ottaa lapio mukaan ja avail niit ojii radan vierestä, o hieman helpompaa lapot vesii pois jos niis olis laskuu eikä nuosuu. Tosin jos sinne o joku menos ni saa sekin niit avail  :grin:
Precirotate SB401
HongNor Nexx8. HongNor X2 CR

Poissa daggeri

  • Ulvilan RC-rata
    • Profiili
Vs: Ulvilan FK-Kerhon pienoisautorata - IS BACK
« Vastaus #3509 : 19.04.14 - klo: 08.05 »
Mites tää sisärata projekti edistyy? Täytyy varmaan ostaa uudestaan vehkeet. Mukana talkoissa.

HPI Vorza Flux Hp, 2x Traxxas Slash 4x4, Axial Ax10, ja projekteja, niitä riittää..