Kirjoittaja Aihe: Fullspeed RC:n lavangon 1/8 krossirata  (Luettu 1063743 kertaa)

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa galenosch

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Lavangon rata
« Vastaus #1170 : 27.11.07 - klo: 16.11 »
Sain tänään SAbesta "pussillisen" S9351 servon sulakerattaita. Eiköhän riitä vähäksi aikaa. Kiitos rempalle ja kaverille (en muista nimeä) jolla oli varaosissa ko. ratas, siis Lavangossa viime lauantaina. Nyt vaan EPA säädöt paremmin niin eiköhän rattaat kestä. Siinä lienee vika, vai osaisko joku kertoa miksi ko. sulakerattaat repsahtavat 1-2 tankin aikana?
Ajokelejä odotellessa.
Hobao Hyper Pro

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Lavangon rata
« Vastaus #1171 : 27.11.07 - klo: 17.28 »
Putsaa servosaveri ja tarkista ettei se ole liian kireellä.

Harvemmin epa rattaita hajoittaa, vaikka kyllähän sekin edesauttaa hajoamista.
Servosaveri on se tyypillisin.

Kannattaa ihan purkaa ja putsata todenteolla.

Poissa DelMonte-man

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Lavangon rata
« Vastaus #1172 : 27.11.07 - klo: 18.44 »
Kiitos rempalle ja kaverille (en muista nimeä) jolla oli varaosissa ko. ratas, siis Lavangossa viime lauantaina.

Eipä kestä, toteaa kaveri Jukka  :mrgreen:

Itsellänikin mennyt S9451:stä noita sulakerattaita lyhyessä ajassa 2 kappaletta, joten joutuu varmaan tsekkaamaan servosaverin tilanteen, kun ei tunnu ketale hoitavan hommaansa.

Laitoin tänään tilauksen uudesta ohjausservosta (Futaban BLS351), joten ensi viikonloppuna toivottavasti pääsee testaamaan, kestääkö se yhtään paremmin...
Team Losi 8ight, Spektrum DX2.0

Poissa *remppa*

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Lavangon rata
« Vastaus #1173 : 30.11.07 - klo: 17.35 »
Nyt kaikki porukalla ajamaan huomenna, luvassa selkeää pikkupakkaskeliä. Itse olen menossa peitsamon kanssa abouttia 11 maissa.
Pumilio Racing www.pumilio.fi "osat joita et löydä kataloogeista"

Poissa peitsamo

  • KUArc
    • Profiili
Vs: Lavangon rata
« Vastaus #1174 : 30.11.07 - klo: 17.47 »
Jep. Passissa klo 11.
Flying Calacucco

Poissa DelMonte-man

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Lavangon rata
« Vastaus #1175 : 30.11.07 - klo: 18.37 »
Asia selvä. Tullaan Mikon kanssa siinä 12 aikoihin.
Team Losi 8ight, Spektrum DX2.0

Poissa *remppa*

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Lavangon rata
« Vastaus #1176 : 01.12.07 - klo: 15.05 »
Rata oli tänään hyvässä kunnossa, paremmassa kuin koskaan tällä "talvikaudella". Porukkaa oli kuin pipoa ainakin 6 autoa radalla HIENOA!. Itse jouduin lopettamaan etuajassa, kun ensin hajosi pääratas ja sitten kiertokanki.

Suosittelen näille keleille pilkkihanskoja, toimii kaasurormi paremmin, itse leikkasin hanskoista yhden sormenpään paljaaksi ja johan alkoi pelittämään.

Ja huomenna uudestaan (ehkä?)
Pumilio Racing www.pumilio.fi "osat joita et löydä kataloogeista"

Poissa peitsamo

  • KUArc
    • Profiili
Vs: Lavangon rata
« Vastaus #1177 : 01.12.07 - klo: 20.37 »
Joo, tänään oli hyvä pito, pieniä jäätyneitä lätäköitä lukuunottamatta. Ei varsinaisia laitevaurioita, hieman vastariongelmaa, olisko vielä jäännöksiä viime sunnuntain "monsuuniajoista".

Ihme kyllä sain koneen käymään vastakarvaan tänäänkin, vaikka nyt starttiboksi pyörittää kyllä jo oikeinpäin.. Oisko sytytys hieman aikaisessa(väärä tulppa)?

Huomenna taitaa olla taas hieman kosteampi keli. Jos mennään, niin sitten heti aamusta, radalla kello 10:00?
Flying Calacucco

Poissa *remppa*

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Lavangon rata
« Vastaus #1178 : 02.12.07 - klo: 11.58 »
Talviajolle taisi tulla loppu tältä erää (10cm lunta) PAITSI JOS?

Tampataan rata esim. moottorikelkalla.

Nyt malttia, tästä asiasta on keskusteltu ja monien mielestä radalle ei saa tehdä talvella mitään: ei saa aurata eikä saa tampata-> keväällä paljon routaa ym ym ja "kesäajokausi" viivästyy viikolla tai parilla" vai viivästyykö todella?

Mielestänä olisi oikeutettua mahdollistaa radan vuotuisen käyttöasteen lisääminen talviajolla, jos mahdollista esim. tamppaamalla. On tullut todettua, että on ollut tosi hauskaa ajella vaikka onkin ollut hiukan kylmempää, sää on pukeutumiskysymys! On myös huomattu, että on merkittävä määrä porukkaa, jotka haluavat ajaa talvella!!

Nyt porukalta mielipiteitä tänne please.
Pumilio Racing www.pumilio.fi "osat joita et löydä kataloogeista"

Poissa galenosch

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Lavangon rata
« Vastaus #1179 : 02.12.07 - klo: 13.16 »
Nyt porukalta mielipiteitä tänne please.

[/quote]

Joo, hyvä idea. Mielellään sitä tulis ajamaan. Tänäänkin naapurit saivat oman osansa RC autoilusta. Piha-ajoon vaan kyllästyy alta aikayksikön, mutta erill. säätöjen kannalta tulee joskus ajeltua.

Toinen seikka tuon talviajon lisäksi "avain"kysymys. Meilläkin olisi Hansun kanssa mahdolisuus käydä aina silloin tällöin Lavangossa arkipäivisin siis päiväsaikaan, mutta kun portti useimmiten kiinni. Mun mielestä on naurettavaa, että seuran jäsenenä ei voi saada avainta porttiin. Miksi se on harvojen ja valittujen yksinoikeus??? PErustelut, että avaimia on jaettu paljon ja suurin osa hukassa, ei ole mikään pätevä perustelu.

Ei ole mitään järkeä siinä, että kun avainhenkilö lähtee radalta muut siirtävät autot Lemminkäisen ym. rekkojen sekaan ja kantavat rojut sitten kauempaa.
Avaimet jäsenistölle vaikka erillisistä kuittausmaksua vastaan. On turha vaikeuttaa lajin harrastamista näin yksinkertaisella seikalla.

Klasu
Hobao Hyper Pro

Mika R

  • Vieras
Vs: Lavangon rata
« Vastaus #1180 : 02.12.07 - klo: 14.32 »
Olen ymmärtänyt että jos ajetaan talvella niin radan sulaminen kestää kauemmin keväällä. Tätä taustaa vasten olen talviajoa vastaan. Mutta en tietenkään halua olla esteenä ajamiselle jos porukka sitä haluaa tehdä talven yli. Itse en osallistu ajamiseen talvella. Sitä varten on sisäkrossi ym.

Kysymys miksi haluatte ajaa talvella? Hauskanpito taitaa olla se juttu. Ei mitään hauskanpitoa vastaan mutta en usko että tuo jäädriftailu - niin hauskaa kun onkin - juuri opeta ajamaan keäsoloja varten. Toiseksi se käy jonkin verran kalustolle, moottorit ei oikein tykkää. Eli missä mielessä tuo on kauhean järkevää jos radan toimintakuntoon saattaminen keväällä on vaakakupissa?

Siinä omat mielipiteeni ja kysärini.

Poissa peitsamo

  • KUArc
    • Profiili
Vs: Lavangon rata
« Vastaus #1181 : 02.12.07 - klo: 14.46 »
Mielestäni kaikilla ratamaksun maksaneilla tulisi olla yhtäläinen oikeus radan käyttöön, ymmärtääkseni kaikki maksavat saman summan? Käytännössä tämä tarkoittaa sitä, että kaikilla halukkailla (maksunsa maksaneilla) tulisi olla mahdollisuus avaimen lunastamiseen, vaikkapa pientä panttia vastaan. Vallitsevassa tilanteessa avaimelliset ja avaimettomat ovat vähän eri "kastia".

Olen ehdottomasti talvikäytön kannalla. En väitä vastaan, etteikö tietyissä tilanteissa lumen tamppaaminen tai auraaminen voisi aiheuttaa esim. roudan paksuuntumista ja näin ollen ajokevään viivästymistä joillakin päivillä. Isompi kysymys on taasen se, voivatko jotkut yksittäiset henkilöt mielipiteellään kieltää isomman porukan koko harrastamisen talven ajalta? Jos voi, niin kyse on jälleen kerran muusta kuin tasapuolisuudesta. Toki asia tulee yhteismitallisesti päättää ja ymmärtää.

Kaikenkaikkiaan mielestäni päätökset siitä, mitä radalle tehdään ja kuinka sen kanssa toimitaan on hieman ilmassa. Jos olen oikein ymmärtänyt, mitään päätäntävaltaista elintä esim. tällaisten päätösten tekemiseksi ei konkreettisesti ole, vaan "päätökset" ovat enemmän tai vähemmän sosiaalisen paineen aikaansaamia, eli ne joilla on ääntä ja auktoriteettiä päättävät asioista, luonnollisesti omista lähtökohdistaan, muut seuraavat perässä tai ovat seuraamatta. Jälleen kerran on kyse tasapuolisuudesta tai sen puutteesta.

Ehdotus:

Perustetaan ratatoimikunta tai vastaava päätäntävaltainen elin, joka päättää esim. siitä ajetaanko talvella tai ei. Tämä toimikunta hallinnoisi myös ratamaksuja sekä niiden käyttöä ja olisi tarvittaessa myös velvollinen kertomaan mihin ja kuinka rahat on käytetty. Tämä olisi myös tapa tehdä radalle toimintasuunnitelma, mukaanlukien budjetti suunnitelman toteuttamiselle. Tällä hetkellä ainakaan minulle ei ole selvää se, mihin ratamaksuja käytetään ja kuka niiden käytöstä päättää. On myös epäselvää se kuinka kehitysideat ja toivomukset huomioidaan rata-alueen kehityksessä ja siihen panostuksessa. Niin, kyse on pienestä summasta, mutta meillä kaikilla on varmaan asian suhteen yhteinen tavoite: tehdä rata-alueesta mahdollisimman hyvä ja monipuolinen harrastuspaikka. Tämä pitää sisällään mielestäni mahdollisuuden talviharrastamiseen.

Ratatoimikunnan tehtävänä olisi myös kerätä jäsenistöltä näitä ideoita ja toivomuksia, jotta harrastajien mielipiteet tulisi huomioitua. Tämän pohjalta tulisi laatia kustannusarvio kehitykseen/ylläpitoon tarvittavista kustannuksista, jonka pohjalta päätettäisiin vuotuiset ratamaksut. Rehellisesti sanottuna ratamaksu on varsin kohtuullinen ja pienellä lisäpanostuksella oikeisiin asioihin voitaisiin saada huomattavaa parannusta rata-alueen käytettävyyteen. Lisäksi ratatoimikunnan tehtävänä olisi laatia pysyväisluontoiset ohjeet alueen käytöstä, ml. avaintenhallinta, ajoajat jne. Tällöin ei kenellekkään olisi epäselvää, kuinka alueella tulee toimia. Tämä ennaltaehkäisi myös sitä valtavaa hämmentämistä ratatalkoiden aikaansaamiseksi + muiden käytännön asioiden hoitamiseksi.

Sanottakoon lopuksi: Kirjoitukseni on tarkoitettu herättämään ajatuksia radan kehittämiseksi ja ylläpitämiseksi. Osa kirjoittamistani asioista voi olla jo jollain tasolla toteutettu, eikä tällä ole tarkoitus arvostella kenenkään tekemisiä tähän saakka. Päinvastoin olen ilolla saanut todeta itseni tervetulleeksi tähän joukkoon ja kuten todettu, radan käyttäminen nykyistä maksua vastaan on vähintäänkin kohtuullista. Haluaisin kuitenkin kantaa oman korteni kekoon asian hallinnoimisessa ja edelleen kehittämisessä.

Pekka
Flying Calacucco

Mika R

  • Vieras
Vs: Lavangon rata
« Vastaus #1182 : 02.12.07 - klo: 15.01 »
Tuonne vaan ehdotusta peliin http://www.vaurc.fi/

Poissa galenosch

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Lavangon rata
« Vastaus #1183 : 02.12.07 - klo: 15.08 »
jeps, laitoin Jarkolle jo ehdotuksia "AVAINmajurista", mutta tuo ratatoimikunta-ajatus on hyvä.
Klasu
Hobao Hyper Pro

Poissa JK

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Lavangon rata
« Vastaus #1184 : 02.12.07 - klo: 15.50 »
Tuohon avainhommaan pitäisi tosiaan saada jotain järkeä. Joko avaimet kaikille tai sitten avainten haltijoille nakkilista.

Sinällään avaimen jakaminen kaikille ei pitäisi olla mikään ongelma. Ei se portti kuitenkaan ammattivarkaita pidättele.

Poissa *Wimmu*

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Lavangon rata
« Vastaus #1185 : 02.12.07 - klo: 16.39 »
Avaimiin liittyen: Vuonna 2006 avaimia taisi olla hurjat 3kpl kun kausi alkoi keväällä.
kesän aikana niitä hankittiin lisää. Avaimia EI jaeta kenelle tahansa vaikka olisi seuran jäsen.
Ja kun rahoista tuli näemmä puhe niin,
Ajamiseen oikeuttavista ratakorteista saaduilla tuloilla rahoitetaan Rajatorpan ja Vauhtikeskuksen (Lavanko) pienoisautoratojen ylläpitokustannuksia. Ratakortti maksetaan kultakin kolmelta ajokaudelta erikseen. Se on perhekohtainen ja voimassa molemmilla radoilla.
   - Kevätjakso / (1.1.-15.5.) Rajatorpassa
   - Kesäjakso / Kesän koko ajokausi Lavangossa
   - Syysjakso / (1.9.-31.12) Rajatorpassa




tämäkin lukee Mika R:n osoittamalla vaurc sivustolla!

Nyt on talvikausi!! joten kaikki varmasti ymmärtävät että, Lavanko on kiinni eikä ajoja enää ajeta!!!
Ajot alkavat lavangossa toivon mukaan jo huhtikuun alkupuolella!!


T:Lavangon ratatoimikunnan jäsen/ratamestari
The

Poissa peitsamo

  • KUArc
    • Profiili
Vs: Lavangon rata
« Vastaus #1186 : 02.12.07 - klo: 17.26 »
Nyt on talvikausi!! joten kaikki varmasti ymmärtävät että, Lavanko on kiinni eikä ajoja enää ajeta!!!
Ajot alkavat lavangossa toivon mukaan jo huhtikuun alkupuolella!!


T:Lavangon ratatoimikunnan jäsen/ratamestari

No ajamisen suhteen asia on sitten selvä. Tämä on sikäli sääli, koska intoa ja ajajia kyllä olisi.

Milloin tämä ratatoimikunta kokoontuu ja ketä siihen kuuluu? Onko sillä päätäntävalta esim. em. kaltaisista asioista?

Voiko kokoukseen tulla kuulemaan/keskustelemaan rataan liittyvistä asioista?
« Viimeksi muokattu: 02.12.07 - klo: 17.50 kirjoittanut peitsamo »
Flying Calacucco

Poissa galenosch

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Lavangon rata
« Vastaus #1187 : 02.12.07 - klo: 17.47 »


 Avaimia EI jaeta kenelle tahansa vaikka olisi seuran jäsen.


T:Lavangon ratatoimikunnan jäsen/ratamestari
[/quote]

No äkkiä sitten perustelut tänne, kuka saa avaimen ja kuka ei.
Onko se pistesija edellis kauden kisoista?
Automerkki millä ajaa?
Vai kenties kaveripiiri jossa ajaa?

Rupee nimittäin hippasen kuulostamaan sisäpiirihommalta tällaiset kommentit kun "Avaimia EI jaeta kenelle tahansa vaikka olisi seuran jäsen"

Olisi kiva tietää kuka näitä pärstäkertoimia jakaa, kenelle tulee avain ja kenelle ei.

Ei millään pahalla, mutta kait tähän joku järjestys täytyy saada.
 
Klasu
Hobao Hyper Pro

Poissa *remppa*

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Lavangon rata
« Vastaus #1188 : 02.12.07 - klo: 17.49 »
Ehdotus avainhommaan:

Sarjoitetaan lukko joka kevät erikseen (ei mikään suuri kustannus) ja teeteään avaimia tarvittava määrä ja jaetaan avaimia esim 5 euroa kpl niille, jotka ovat ratamaksun maksaneet ja jotka sen haluavat. Julkaistaan selvät ohjeet avaimen käytöstä.

Oma mielipiteeni on se, että kaikilla ratamaksun maksaneilla tulisi olla yhtäläinen oikeus radalle pääsyyn muutenkin kuin roudaamalla kamat jostakin puomin takaa, joka nytkin jo herättää närästysta autojen pysäköinnistä. Tällä menolla tulee fiilis kahden kerroksen väestä, mikä omiaan karkoittaa aloittelijoita.

Pumilio Racing www.pumilio.fi "osat joita et löydä kataloogeista"

Poissa peitsamo

  • KUArc
    • Profiili
Vs: Lavangon rata
« Vastaus #1189 : 02.12.07 - klo: 17.59 »
Mielestäni tässä asiassa on kyse muustakin, kuin avaimien hallintaoikeuksista. Olkoonkin se olennainen juttu, jos ajamaan aikoo mennä.

Minulle uutena jäsenenä on tyystin epäselvää, se kuka, missä, miten ja millä perusteella päätökset rataa koskevista asioista tehdään.

Kun nyt ilmeisesti ratatoimikunta on olemassa, pyytäisin kaikilta osapuolilta ystävällistä ja avointa keskustelua esim. avainten jakoperusteista tai harrastusajoista.

Uskoisin sen olevan kaikkien yhteinen etu, että asioista voitaisiin päättää yhteisten intressien pohjalta ja tehdä tarvittavat toimenpiteet. Tämä helpottaisi eteenkin uusien harrastusten pariin tulevien jäsenten suhtaumista asiaan.

Ymmärrän, että asioille varmasti on perusteensa, muutenhan ne eivät olisi niinkuin ne ovat. On kuitenkin viisasta toisinaan kyseenalaistaa vallitsevia toimintatapoja avoimen keskustelun ja palautteen pohjalta.

Ystävällisin terveisin

Pekka
Flying Calacucco

Poissa *remppa*

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Lavangon rata
« Vastaus #1190 : 02.12.07 - klo: 18.01 »
Lainaus
Nyt on talvikausi!! joten kaikki varmasti ymmärtävät että, Lavanko on kiinni eikä ajoja enää ajeta!!!
Ajot alkavat lavangossa toivon mukaan jo huhtikuun alkupuolella!!


T:Lavangon ratatoimikunnan jäsen/ratamestari

Edelleenkään ei ole tullut perusteluja, miksi talvikaudella ei saa ajaa?

Jos ratatoimikunnassa on asiasta päätetty, niin mistä saa tietoa ratatoimikunnan päätöksistä?
Miten ratatoimikuntaa voi lähestyä ehdotuksilla radan suhteen?
Pumilio Racing www.pumilio.fi "osat joita et löydä kataloogeista"

Poissa *remppa*

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Lavangon rata
« Vastaus #1191 : 02.12.07 - klo: 18.40 »
Lainaus
Kysymys miksi haluatte ajaa talvella? Hauskanpito taitaa olla se juttu. Ei mitään hauskanpitoa vastaan mutta en usko että tuo jäädriftailu - niin hauskaa kun onkin - juuri opeta ajamaan keäsoloja varten. Toiseksi se käy jonkin verran kalustolle, moottorit ei oikein tykkää. Eli missä mielessä tuo on kauhean järkevää jos radan toimintakuntoon saattaminen keväällä on vaakakupissa?

Siinä omat mielipiteeni ja kysärini.

vastaus omasta puolestani:
Hauskan pitäminen on mielestäni ihan riittävä peruste. Toisaalta esim. lauantaina oli hyvö pito, joten meni ihan harjoittelusta. Myös kesällä on toisinaan liukasta (pitkä pouta ja pölyä =driftailua eli on siinäkin mielessä hyvää treeniä). Samalla tavalla voisi myös todeta, että minivehkeillä ajo ei käy harjoittelusta polttiskrossia varten? Miten niin käy moottorin päälle? Iät ajathan polttiksia on käytetty talvisin, ja kaikki ajaminenhan käy kaluston päälle. Vai mitä Mika? :smiley:
Pumilio Racing www.pumilio.fi "osat joita et löydä kataloogeista"

Poissa DelMonte-man

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Lavangon rata
« Vastaus #1192 : 02.12.07 - klo: 18.41 »
Nyt on talvikausi!! joten kaikki varmasti ymmärtävät että, Lavanko on kiinni eikä ajoja enää ajeta!!!


Pahoitteluni siitä, että tällainen lajille uusi harrastaja ei ole moista yleisviisautta sisäistänyt. Huutomerkkien lukumäärästä huolimatta asian hahmottaminen on hieman hankalaa, kun kuitenkin tälläkin palstalla on ollut useina viikonloppuina keskustelua tyyliin "Ketäs on tulossa lauantaina/sunnuntaina? Onkos puomi auki?"

Sekaannusta edesauttaa myös se, että http://www.vaurc.fi/?radat kertoo aukioloajoista seuraavaa:

Ajoajat
Arkisin klo 9.00-21.00
la-su klo 9.00-17.00

Jos ja kun ajaminen kerran on talviaikaan kielletty, niin voisi olla hyödyllistä lisätä tuohon kohtaan maininta tyyliin:

HUOM!!! Rata suljettu ja ajaminen ehdottomasti kielletty xx.xx.2007 alkaen!!!

PS. Aikaisempiin samaa asiaa käsitteleviin kommentteihin liityen: Kannatan 100%:sti peitsamon kattavaa ja hyvin perusteltua ehdotusta. Nykyinen "avaimia EI jaeta kenelle tahansa" -systeemi olisi helpompi ymmärtää, jos joku voisi perustella, miten ja millä perusteella porukka jaetaan avainhenkilöihin ja "ketkä tahansa" -paarialuokkaan.
Team Losi 8ight, Spektrum DX2.0

Poissa JQ

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • JQ Products
Vs: Lavangon rata
« Vastaus #1193 : 02.12.07 - klo: 18.44 »
Keväällä, tai alku kesästä avaimet jaettiin niille jotka ovat olleet aktiivisesti mukana talkoissa ja muissa kisojen järjestely/radan kunnossapito asioissa. Mielestäni se on hyvä perustelu kuka saa avaimen ja kuka ei. Netissä on niin helppo kitistä mutta ei niitä jätkiä kovinkaan usein oo tarpeeksi talkoissa (Tämä kesä oli uus ennätys, hienoa). Eli mitä jos avain tilanne katotaan uudestaan sitten kun ollaan pidetty muutamat talkoot lavangossa?

JQRacing - Alphaform - REDS - AKA - Savöx - LRP - GHEA - Maugrafix - neo-buggy.net

Poissa JQ

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • JQ Products
Vs: Lavangon rata
« Vastaus #1194 : 02.12.07 - klo: 18.52 »
Jos se tosiasia että joutuu kantamaan kamoja 100m, ja auton joutuu jättämään muutaman sadan metrin päähän pahimmassa tapauksessa, eli jos iso-auto puoli on kiinni, karting centerin parkkikselle, jos tämä on niin kova juttu että se mahdollisesti jopa hankaloittaa aloittelijoiden harrastamista niin paljon että he lopettavat, he eivät olisi ajaneet kovinkaan kauaa kuitenkaan. Silloin ei voi olla oikeasti kiinnnostunut lajista.

Nämä ovat kaikki vain tekosyitä. Miksi avaimet pitäisi jakaa kaikille? Viime vuosina VAU ei halunnut jakaa kenellekkään avaimia, ja sen takia niitä oli vain 2 tai 3. Nyt asiat on kuitenkin aika hyvin. Kun tulen radalle joudun todella harvoin avaamaan portin, eli siitä voisi päätellä että aika usein sellainen jolla ei ole avainta pääsee alueelle harrastamaan.

Jos ei muuta niin odotan innolla uusia talkoomiehiä! :afro:
JQRacing - Alphaform - REDS - AKA - Savöx - LRP - GHEA - Maugrafix - neo-buggy.net

Poissa JK

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Lavangon rata
« Vastaus #1195 : 02.12.07 - klo: 19.02 »
Keväällä, tai alku kesästä avaimet jaettiin niille jotka ovat olleet aktiivisesti mukana talkoissa ja muissa kisojen järjestely/radan kunnossapito asioissa. Mielestäni se on hyvä perustelu kuka saa avaimen ja kuka ei. Netissä on niin helppo kitistä mutta ei niitä jätkiä kovinkaan usein oo tarpeeksi talkoissa (Tämä kesä oli uus ennätys, hienoa). Eli mitä jos avain tilanne katotaan uudestaan sitten kun ollaan pidetty muutamat talkoot lavangossa?



Tärkein peruste avaimien jakamisessa pitäisi kuitenkin olla portin aukaiseminen tarvittaessa.
Jos avaimet jaetaan vain tietylle sisäpiirille niin tämän porukan pitäisi myös sitoutua avaamaan portti.


Poissa DelMonte-man

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Lavangon rata
« Vastaus #1196 : 02.12.07 - klo: 19.13 »
Jos se tosiasia että joutuu kantamaan kamoja 100m, ja auton joutuu jättämään muutaman sadan metrin päähän pahimmassa tapauksessa, eli jos iso-auto puoli on kiinni, karting centerin parkkikselle, jos tämä on niin kova juttu että se mahdollisesti jopa hankaloittaa aloittelijoiden harrastamista niin paljon että he lopettavat, he eivät olisi ajaneet kovinkaan kauaa kuitenkaan. Silloin ei voi olla oikeasti kiinnnostunut lajista.

Valitettavasti kaltaiseni aloittelija ei tunnu löytävän mistään (osaan kyllä käyttää hakukoneita ja jopa soittaa puhelimella) faktaa siitä, minne auton voi/saa jättää, jos puomi on suljettu. Samoin tieto siitä, että radalla ei edes saa ajaa talviaikaan, tuli vasta tämänpäiväisen kommentin kautta.

Jos kiinnostus lajiin mitataan sillä, uskaltaako aloittelija kyseenalaistaa vallitsevia menettelyjä ja toimintatapoja, niin mikäs siinä. Toivottavasti kyseinen menettelytapa on kirjattu myös yhdistyksen sääntöihin. Ainakin näin lyhyen tuttavuuden perusteella voisi todeta, että Vantaan Autourheilijat ry:n pienoisautoilujaoksella olisi jonkin verran kehitettävää tiedottamisen (web-sivut) ja uusien jäsenten informoinnin suhteen.

En edes usko olevani ainoa epätietoinen, koska näitä kysymyksiä on avoimesti pähkäilty varikolla niiden parin viikonlopun aikana, kun olen Lavangossa vieraillut.
Team Losi 8ight, Spektrum DX2.0

Poissa JQ

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • JQ Products
Vs: Lavangon rata
« Vastaus #1197 : 02.12.07 - klo: 19.28 »
Ei sitä rataa, kisoja, tai VAU:n pienoisautoilua pyöritä mikään mahtavankokoinen koneisto. Vaan muutama aktiivinen harrastaja. Eli täysin talkoo pohjasta toimintaa. Ja yksi henkilökin voi vaikuttaa todella paljon, esimerkiksi Jarkko Kuusinen joka toimii puheenjohtajana tällä hetkellä. Se on vaan hyvä jos löytyy uusia aktiivisesti jäseniä, ja toivottavasti innostus jatkuu vielä kesällä. Eli säästäkää energia nyt ensi kesään, niin pääsette järjestämään kisoja, avamaan portteja.
JQRacing - Alphaform - REDS - AKA - Savöx - LRP - GHEA - Maugrafix - neo-buggy.net

Poissa säästäjä

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Lavangon rata
« Vastaus #1198 : 02.12.07 - klo: 20.02 »
Talviajolle taisi tulla loppu tältä erää (10cm lunta) PAITSI JOS?

Tampataan rata esim. moottorikelkalla.


Itseasiassa jos siellä on noin 6 autoa joista väh. 3 on truggyjä,tms.
Niin nämä miehet ajavat yhden tankin jonka jälkeen pääsee ajamaan myös buggyllä joten ei mene kauaa ennen kuin rata on ajokunnossa.

Ja tällöinhän se ei ole tamppaamista vaan lumen siirtoa.Tosin voisihan sieltä ottaa myös pahimmat lumet pois kolalla.
[Hong Nor x1crt]

Poissa DelMonte-man

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Lavangon rata
« Vastaus #1199 : 02.12.07 - klo: 20.16 »
Ratamestari kommentoi tänään, että "Lavanko on kiinni eikä ajoja enää ajeta!!"

Ei taida jäädä hirveästi tulkinnanvaraa  :sad: :sad: :sad:

No, kohtahan tuo on jo kevät  :grin:
Team Losi 8ight, Spektrum DX2.0