Kirjoittaja Aihe: Fullspeed RC:n lavangon 1/8 krossirata  (Luettu 1061893 kertaa)

0 jäsentä ja 3 Vierasta katselee tätä aihetta.

Mika R

  • Vieras
Vs: Lavangon rata
« Vastaus #1530 : 02.06.08 - klo: 22.08 »
Joo, no mä en nyt ehkä tarkoita pelkästään radan pintaa vaan koko hässäkkää. Mutta mulla ei ole oikeutta arvostella kun ole ollut tekemässäkään joten pulinat pois.

Poissa *Wimmu*

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Lavangon rata
« Vastaus #1531 : 02.06.08 - klo: 22.14 »
Mikäli haluaa olla mukana rakentamassa pääkaupunkiseudun
hienointa rataa jolla on pitkät perinteet M8 luokan kisojen
osalta niin tervetuloa talkoisiin aina kun niitä on, jolloin
rata saadaan KAIKILTA osin parhaaseen mahdolliseen iskuun.
Koskien kaikkia radan käyttäjiä!

Nyt kun rata kaipaisi vettä niin sitä ei ole eikä tule,
ei taivaalta eikä maasta,pohjavedet alhaalla,kaivot tyhjinä.
Vettä=kosteutta radan maa-aineksessa=kestävämpi pinnaltaan pidempään.
Vaikka onhan se kiva kun aurinko porottaa taivaalla eikä sada, kaks
piipuinen juttu  :cheesy:
The

Poissa JQ

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • JQ Products
Vs: Lavangon rata
« Vastaus #1532 : 02.06.08 - klo: 23.51 »
lauantaina oli talkoot ja sunnuntaina piti jatkaa, mut jengi vaan ajo eikä tehny rataa. Ari ei ollu paikalla enkä minä. Kukaan muu ei näköjään osaa täryttää

Mika R vois kans jättää netissä löhöilyn vähemmälle ja vaikka tulla talkoisiin.
JQRacing - Alphaform - REDS - AKA - Savöx - LRP - GHEA - Maugrafix - neo-buggy.net

Mika R

  • Vieras
Vs: Lavangon rata
« Vastaus #1533 : 03.06.08 - klo: 00.18 »
Joo no täytyy yrittää päästä mukaan. Tykkäsin vanhasta enemmän mut ymmärrän että sitä haluttiin muuttaa jo senkin takia että vesi ei jäis asumaan. Nyt on vaan tähän turhan vaikee tuo rata jos sallit palautteen. Mulle riittäis vähän yksinkertaisempikin. Tietty jos aikaa treenata ja säätää niin sit toi varmaan toimii.

Poissa JQ

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • JQ Products
Vs: Lavangon rata
« Vastaus #1534 : 03.06.08 - klo: 01.21 »
ei toi oo yhtään sen vaikeempi kunhan saadaan kuntoon
JQRacing - Alphaform - REDS - AKA - Savöx - LRP - GHEA - Maugrafix - neo-buggy.net

Mika R

  • Vieras
Vs: Lavangon rata
« Vastaus #1535 : 03.06.08 - klo: 07.22 »
näin se varmaan kyllä on

Poissa jerzirccar1

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Lavangon rata
« Vastaus #1536 : 03.06.08 - klo: 07.25 »
näin se varmaan kyllä on

Osta Mika femma auto ja jätä nuo m8 unholaan niin ei tarvitse mennä talkoisiin :lol:
Jerzi
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

Poissa -Jari-

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Lavangon rata
« Vastaus #1537 : 03.06.08 - klo: 08.54 »
Ei toi uusi profiili munkaan mielestä ole sen vaikeampi kuin viimevuotinen, mutta huomattavasti monipuolisempi tämä uusi on.
Jari Valkola
*** www.fullspeedrc.fi ** XRAY T4, ORCA ** XRAY NT1 2015, Novarossi  ***

Mika R

  • Vieras
Vs: Lavangon rata
« Vastaus #1538 : 03.06.08 - klo: 09.04 »
eihän se olekaan jos hiljaa ajaa mutta monta kertaa pääset avaa kaasua kunnolla? ei kovin monta

Poissa jarkko

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • PKSRCA kotisivut
Vs: Lavangon rata
« Vastaus #1539 : 03.06.08 - klo: 09.57 »
Lainaus
Osta Mika femma auto ja jätä nuo m8 unholaan niin ei tarvitse mennä talkoisiin :lol:
Jerzi

Ja muuten kyllä tarvitsee osallistua talkoisiin joka radalla, jota käyttää  :police:

Tattarisuon radalla (=se femma autojen rata) ei tapahdu mitää kehitystä tai kunnostamista, jos kaikki kuskit kuvittelevat, että muut hoitaa radan kunnostamisen heidän puolestaan.

Kullakin radalla voimassa olevaa ratamaksua ei tule erehtyä pitämään kaiken kattavana ostohintana radan ylläpitopalvelusta. Ainakaan minä en tiedä yhtään rataa, missä paikat pysyisivät ratamaksujen suorittamisella hienossa ajokunnossa.
Radan vuosittainen peruskunnostus ja ylläpitoon tarvittavat investoinnit nielevät pienet ratamaksukertymät hyvin nopeasti.

Tämä vaan on sellainen laji jossa pelipaikan kunnostaminen kuuluu kaikille harrastajille (vertaa vaikka golfiin missä Tiger ja muut miljonäärit ihan itse viheriölle tullessaan korjaavat pallonsa aiheuttaman kuopan, jotta pelipaikka pysyy kunnossa seuraavaa tulijaa varten).
Infinity | Capricorn | CRC | Novarossi

Poissa -Jari-

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Lavangon rata
« Vastaus #1540 : 03.06.08 - klo: 10.30 »
Ei toi uusi profiili munkaan mielestä ole sen vaikeampi kuin viimevuotinen, mutta huomattavasti monipuolisempi tämä uusi on.
eihän se olekaan jos hiljaa ajaa mutta monta kertaa pääset avaa kaasua kunnolla? ei kovin monta
Voin verrata ainoastaan Turun ja Tampereen ratoihin, eipä nekään mitään lentokenttiä ole. Eipä sitä kaasua noissakaan pääse avaamaan kunnolla kun pääsuoralla.

Munmielestä toi uusi profiili on kuitenkin melko kovavauhtinen johtuen useista nopeista mutkista. Jos lavangon radasta haluaisi sellaisen että pääsisi ajamaan enemmän kaasu pohjassa suoria osuuksia, tulisi mutkista väistämättä tiukempia 90 tai 180 asteen mutkia koska lavangossa ei muuten ole tilaa. Ellei sitten tee jotain ovaalirataa sinne. Ja hauskempaa ainakin mun mielestä on ajaa radalla jossa joka päivä voi oppia ajamaan kovempaa, kuin radalla jossa painetaan suoraan kaasu pohjassa (kehittymismahdollisuus nolla). Se sitten melkein sama vaikka ajaisi kotikadulla edestakaisin..

Se on kyllä totta että radan pinnan tämänhetkinen kunto (vaikka se lauantain talkoiden jälkeen parantuikin) rajoittaa paikoitellen nopeutta. Jos radan paikoitellen vähän heikompaa kuntoa ei lasketa niin mun mielestä tossa uudessa radassa on tasan yksi huono kohta, takahyndä. Ei sillä etteikö siitä pääsisi yli, pääsee helposti, mutta siinä myös hajottaa auton helposti, nimim. 2 etutukivartta + muuta pikkusälää..
Jari Valkola
*** www.fullspeedrc.fi ** XRAY T4, ORCA ** XRAY NT1 2015, Novarossi  ***

Mika R

  • Vieras
Vs: Lavangon rata
« Vastaus #1541 : 03.06.08 - klo: 10.36 »
Onhan se noinkin, mutta toisaalta tuossa kunnossa ei synny minkäänlaista kisaa kun porukka on koko ajan selällään tai metsikössä; no onhan sekin kehittymistä että pysyy pyörillä
Tattarisuolla olen taas uudestaan huomannut kuinka kivaa onkaan ajaa kisaa autot vieri vieressä mitä tuolla Lavangossa syntyy nykyisellään todella vähän
Mut joo, lähdetään siitä että kun radan kunto paranee (tehdään paremmaksi yhdessä) niin alkaa kilpa-ajoakin syntyä

Aika turha verrata mihin kotikatuajoon, olen minäkin tuolla Lavangossa ajanut vuodesta 2004 tai jotain vaikka ehkä aina uskois joten älä nyt ihan pellenä pidä

Poissa JQ

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • JQ Products
Vs: Lavangon rata
« Vastaus #1542 : 03.06.08 - klo: 10.42 »
eihän se olekaan jos hiljaa ajaa mutta monta kertaa pääset avaa kaasua kunnolla? ei kovin monta

Nää on taas näitä tyhmiä kommentteja johon voi vastata yksinkertaisesti: "Treena niin voit ajaa kaasu pohjassa joka paikassa"

Luulen et Suomessa motocrossissa on just vastaava ongelma, mutta päättäjät ovat ratkaisseet ongelman väärällä tavalla. Suomen radat ovat aivan liian helppoja, ja he jotka tähtäävät maailmalle ovat alakynnessä koska he ajavat liian helpoilla radoilla, jotka on tehty harrastajille....Onneksi RC autoilussa ainakin Lavanko on vaikeusasteeltaan sopiva kaikille.
JQRacing - Alphaform - REDS - AKA - Savöx - LRP - GHEA - Maugrafix - neo-buggy.net

Mika R

  • Vieras
Vs: Lavangon rata
« Vastaus #1543 : 03.06.08 - klo: 10.47 »
Niin sullahan sitä aikaa on treenata päivät pitkät mutta mulla ei.
No katotaan mihin suuntaan homma kehittyy.

Poissa -Jari-

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Lavangon rata
« Vastaus #1544 : 03.06.08 - klo: 10.52 »
En pitänytkää sua pellenä, tarkoitin vaan että omasta mielestä suoraan täysiä luukuttamisessa ei ole hauskuutta sen enempää radalla kuin suoralla kadunpätkällä. Ja tämän vertauksen tein koska lavanko ei ole siinä mielessä poikkeuksellinen rata että olisi ainoa jossa ei ole pitkiä luukutuspaikkoja (verrokkeina Tampere ja Turku).

JQ ehti tohon väliin kommentoimaan, ja olen samaa mieltä siinä että on parempi treenata riittävän haastavalla radalla kuin helpolla radalla. Helppo rata ei vaan kehitä vaikka kuinka tahkoat sitä.
Jari Valkola
*** www.fullspeedrc.fi ** XRAY T4, ORCA ** XRAY NT1 2015, Novarossi  ***

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Lavangon rata
« Vastaus #1545 : 03.06.08 - klo: 11.43 »
Radan profiili on mahtava... Ainoa ongelma on nimenomaan pari paikkaa joissa radan pinta on karmiva.
Irtotavaraa niin paljon että välillä oikeesti vaikeuttaa etteenpäin pääsemistä, ja välillä auto kippaa kävelyvauhdista irtokiveen/savimurikkaan.
No jokatapauksessa sunnuntaina rata oli jo erittäin ajettavassa kunnossa ja illemmalla pahimpiin kohtiin oli ilmestynyt ajoura jossa ei irtokiviä ollu.

Pääs jopa muutamia läppejä viron pojan (Tanel Torger) kanssa vääntämään kovaa ajoa.

Rata on kivan tekninen, tarjoaa haastetta vaativaan makuun, mutta ihan aloittelijakin pääsee radan läpi hiljempaa ajellen.
Takahyndä on koko radan mahtavin kohta. Vauhdikas, helppo mutta silti vaikeaksikin luonnehdittava.
Monta kertaa tuli hyppyrissä lojuvien irtokivien takia pamautettua pahassa asennossa vastarinteeseen, mutta ajo jatkui ilman hajoamisia.

Periaatteessa ainoana oikeasti huonona piirteenä radassa pidän renkaiden kulumista.
Jos lavanko ennen kulutti craimi setin sileeks päivässä niin nyt menee ainakin lähes 2 settiä.

Ps: Knuckles M2 toimii hienosti.

Poissa jerzirccar1

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Lavangon rata
« Vastaus #1546 : 03.06.08 - klo: 19.36 »
Kyllähän sinä huomasit Jarkko minun hieman vitsaillen asiasta. Olen minun omasta mielestä tehnyt suht hyvää työtä talkoissa tänävuonna tuolla tattiksella jossa minä kulutan noita renkaita :wink: Valitettavasti ei vaan riitä aika mennä tuonne lavankoon talkoisiin, olen sitä mieltä että ne jotaka kuluttaa siellä renkaita menköön parhaansa mukaan sinne.
Jerzi
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

Poissa Zigma

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Lavangon rata
« Vastaus #1547 : 03.06.08 - klo: 21.49 »
Moro,

Mielestäni Lavangon rata profiili on suht hyvä ja suht vaikea. Mikäli tällä radalla oppii ajamaan niin luulisin,
että mikä tahansa Suomen rata sujuu sen jälkeen suht helposti.
Lavangon radan jälkeen kävin pikaisesti testaamassa ensimmäistä kertaa Tampereen rataa ja voi sanoa,
kun tämmöisenä amatöörinä oli treenannut muutaman tankin Lavagossa niin oli aika helppoa ajaa Tampereella.

Ts. Lavangon rata mielestäni kyllä opettaa ajamaan paremmin ja tarkemmin .... siitä pisteet.   

Ja kun se rata vielä jossakin vaiheessa saadaan lopulliseen kuosiin niin eiköhän siitä tule loistava rata.

Ja sen jälkeen tarvitsee vain saada oma pappa köröttely vauhti hiukan kasvamaan,..... ei hoppu hyvästä. :grin:

Juu ja HOKEN meno näytti aika hyvältä.
 :p
TEAM PAPPA RACING / HONG NOR X2 / Revo / Rb-523, Ofna Picco .26 Max , O.S .25 XZ, / React 2.4Ghz

Mika R

  • Vieras
Vs: Lavangon rata
« Vastaus #1548 : 03.06.08 - klo: 22.14 »
No kun tässä huilaa pari päivää ja ottaa etäisyyttä niin eiköhän sen rata sinne paluun jälkeen näytä taas todella hyvältä. Edelliset kommentit oli varmaan vitutuskäyrän nousun tuomaa tulosta. Takasuora on meikäläiselle vaikee auringossa kun se on puiden varjossa ja hieman kaukana ja kontrastin takia menee pikkasen arpomiseksi mutta kyllä se sieltä löytyy. En tiedä tarvitseeko keskiosa ihan noita kaikkia mäkiä ja kumpareita, mutta radan pinnan ollessa kunnossa niin silloin sen on varmaan kiva osuus, nyt hieman tuskanen. Hyvä ratahan se on. Jäi vaan niin hyvät fiilikset syksyllä radasta että... Kun paketti on muuten kasassa niin ratakin alkaa tuntua kivalta, niinhän se menee.

Poissa moukari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • Racers Group Finland
Vs: Lavangon rata
« Vastaus #1549 : 03.06.08 - klo: 22.47 »
Mut tähän on helppo ratkasu aja tattarilla IGT:ä myy crossi pois jos ei homma toimi, ottaa päähän tommonen marina. Osallistukaa talkoisiin ni voi varmasti vähän vaikuttaa radan profiiliin ymm. Pistää näkee punasta enkä ole varmasti ainoa :evil: :evil: Kaverit on painanu radan eteen ihan pimeesti hommia ni on jengillä otsaa oikeesti kitistä jostain hyppyristä tai mutkasta savu nousee korvista ku lukee noita valituksia.
Racers Group Finland
  -Panolin 2T öljyt-

Poissa SS

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Lavangon rata
« Vastaus #1550 : 03.06.08 - klo: 23.04 »
Niin sullahan sitä aikaa on treenata päivät pitkät mutta mulla ei.
No katotaan mihin suuntaan homma kehittyy.

Missä lajissa pärjää jos ei harjoittele?
Miksi pitäisi pärjätä harjoittelematta?

Rata on ehkä heikossa kunnossa, mutta ei viime lauantain talkooporukkakaan ollut koolla pilattu, sen sijaan sunnuntaina kuskeja oli ihan mukavasti.

Sähkökrossiradastakin tulee varmaan ihan p*ska, mutta on paljon helpompaa kun ei ole montaa ihmistä p*skasta vastuussa :cry:
Team Associated / Reedy             Sami Salmela Racing             -Make 12th scale great again-

Mika R

  • Vieras
Vs: Lavangon rata
« Vastaus #1551 : 03.06.08 - klo: 23.12 »
no edellinen yritti olla ihan positiivinen viesti mutta näitä voi lukea niin monella tavalla

SS, kävin sua moikkaa sunnuntaina siinä ohimennen ja radasta tulee hieno

Poissa jerzirccar1

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Lavangon rata
« Vastaus #1552 : 04.06.08 - klo: 01.23 »
Niin sullahan sitä aikaa on treenata päivät pitkät mutta mulla ei.
No katotaan mihin suuntaan homma kehittyy.

Missä lajissa pärjää jos ei harjoittele?
Miksi pitäisi pärjätä harjoittelematta?

Rata on ehkä heikossa kunnossa, mutta ei viime lauantain talkooporukkakaan ollut koolla pilattu, sen sijaan sunnuntaina kuskeja oli ihan mukavasti.

Sähkökrossiradastakin tulee varmaan ihan p*ska, mutta on paljon helpompaa kun ei ole montaa ihmistä p*skasta vastuussa :cry:

Sitä enemmän tekee ilmais/talkoo töitä sitä enemmän saa sitä p****a niskaan. Kysykääs vaikka niiltä jotka on tehnyt tätä ennen meitä. Voin antaa muutaman kaverin tiedot jos ette usko minua :shock:
Jerzi

PS Minullekkin on tullut tuota lokaa niskaan mutta edelleen vain jaksan edes jotain tämän hienon lajin eteen jotain tehdä, ja sori viellä kerran uskon että jatkan ainakin ensi vuonna viellä :p
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

Poissa JK

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Lavangon rata
« Vastaus #1553 : 04.06.08 - klo: 10.06 »
Ainoa ongelma on nimenomaan pari paikkaa joissa radan pinta on karmiva.
Irtotavaraa niin paljon että välillä oikeesti vaikeuttaa etteenpäin pääsemistä, ja välillä auto kippaa kävelyvauhdista irtokiveen/savimurikkaan.

Tuohon tulee varmaan ratkaisu vasta kunnon sateiden myötä. Nyt sieltä poimittiin ekaksi kivet pois ja tasoitettiin montut täyttämällä ne kuivalla savella ja täryttämällä. Lopuksi päälle pistetty vesi ei kyennyt kuivaa savea sitomaan. Viikko sadetta saisi ratapohjan vettymmään. Sen jälkeen pitäisi montut täyttää ja jyrätä heti, kun pinta vain kestää jyrän/täryn. Silloin savi liimaantuisi.

Toinen vaihtoehto on sekoittaa käsipelillä puuroa ja valaa sillä röykkyiset paikat. On vain kovaa homma, jos on vähänkin isompi alue kyseessä. (Tai pienempi porukka tekemässä.)


Mika R

  • Vieras
Vs: Lavangon rata
« Vastaus #1554 : 04.06.08 - klo: 10.08 »
Sitä enemmän tekee ilmais/talkoo töitä sitä enemmän saa sitä p****a niskaan. Kysykääs vaikka niiltä jotka on tehnyt tätä ennen meitä. Voin antaa muutaman kaverin tiedot jos ette usko minua :shock:
Jerzi

No niinhän se on kaikilla muillakin elämän osa-alueilla jos ottaa kaiken palautteen henkilökohtaisesti.
Pitää vaan katsoa vähän avarakatseisemmin, tässäkin on kyseessä asia eikä henkilöt, mutta asia kääntyy helposti henkilökohtaiseksi ikävä kyllä ja se pitää tietty palautteen antajankin huomioida.

Kaikkia on vaikea miellyttää ja se joka tekee niin päättää. Radan suunnittelussa voi sitten **ehkä** ensi kerralla miettiä saatua palautetta.

Pahoittelen jos käyttäydyin tökerösti haukkumalla rataa, yritän olla ensi kerralla viisaampi tässä suhteeessa.

Tottakai pitää harjoitella.

Poissa JQ

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • JQ Products
Vs: Lavangon rata
« Vastaus #1555 : 04.06.08 - klo: 10.25 »
joo, mietittiin sitä ja päätettiin seuraavissa talkoissa lisätä yks tuplahyndä siihen keskelle.
JQRacing - Alphaform - REDS - AKA - Savöx - LRP - GHEA - Maugrafix - neo-buggy.net

Poissa Tuukka

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Lavangon rata
« Vastaus #1556 : 04.06.08 - klo: 11.01 »
Rata opettaa nyt paljon aivojen käyttämistä. Setuppi pitää muuttaa sellaiseksi, että joka montun reunasta ei lähde vaakakierteeseen. Sen lisäksi ajolinja pitää valita oikein sekä kaasun käyttöä vähentää. Tervetuloa Keski-Euroopan betonibaanat!

Eilen kuski pysäytti kahdesti auton radalla puoleksi minuutiksi kootakseen itsensä. Lopuksi homma alkoi toimia parin tunnin säätöharjoittelun ja aivojen säätämisen jälkeen.

HN autossa auttoi jäykemmät jouset ja vakaajat sekä ulosjouston rajoitus poistamaan vaakakierrepyrkimykset. Niillä pääsee 45 sekunnin kierrosaikoihin, sen jälkeen rupeaa yliyrittämisestä auto kaatumaan.

Paikoitellen radan pidon ja rikkonaisuuden suhteen pitäisi saada kovempaa foamia renkaiden sisään. Rengas taittuu tyhjyyttään ja sit mennään kattoklubiin.

Lopuksi tärkein asia. Artsi hävisi säätövedon. Mallas siintää ...

Poissa _magu_

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Lavangon rata
« Vastaus #1557 : 05.06.08 - klo: 16.43 »
terve! laitoin tän viesti jo tonne "polttisrossikoulu lavangos" osioon mut laitanpa viel tähä myös eli onks ketää harrastajia pihlajamäen suunnalla? mul ei omaa autoo( siis oikeeta)! oon uus harrastaja ja haluja ois niin pirusti päästä ajaa tonne lavangon raalle! olisi erittäin hienoo jos löytyis joku kimppa kyyti sinne! oon vast muuttanu tänne et senki puolest en viel tunne alan harrastajia täält.

Poissa JK

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Lavangon rata
« Vastaus #1558 : 09.06.08 - klo: 22.21 »
Yksi hehku poimittu Lavangon hiekasta. Aika uuden näköinen, joten tuskin on siellä pitkään ollut. Omistajaa saa tuntomerkkejä vastaan.


Poissa JK

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Lavangon rata
« Vastaus #1559 : 12.06.08 - klo: 17.13 »
Onko kukaan käynyt vilkaisemassa radan kuntoa? Kuinka paljon on lätäköitä?