Kirjoittaja Aihe: Äkkiä apua!  (Luettu 2342 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa SlidSlide

  • Veteraani
    • Profiili
    • Rc Formula OffRoad Finland
Äkkiä apua!
« : 16.04.05 - klo: 21.03 »
Kävi sit niin v-mäisesti et ajelin autollani ja tietenkin sen p****an ohjauksen tai p****aan ohjaajan vuoks lensi suoraan vesiojaan ja uppos sinne. Kaasarissa on vettä.  Eli miten nyt kannattas hommata kaasarista vesi pois? Entä miten kuivaan servot? Kannattaisko servot avata ja vaikka pistää saunaa kuivuun? Kaasu servo alko vammailee. Se alko menee ittestään edestakasvaikkei painanu mitään. Huomenna pitäs päästä ajaa soramontulle ja jää ajot väliin ellen saa caaraa toimii.

Poissa Catiska

  • Veteraani
    • Profiili
    • www.lynxracing.net
Äkkiä apua!
« Vastaus #1 : 16.04.05 - klo: 21.09 »
Minä kuivaisin kaikki sähkölaitteet niin hyvin kuin voin, eli niinkuin totesit, avaisin servot yms.

Moottorin osalta ottaisin hehkutulpan irti, pyörittelisin moottoria niin kauan, ettei sieltä tule enään vettä, ja sitten moottori käyntiin. Sillä se kuivuu ja saa taas suojavoitelukalvon laakereihin...
http://www.lynxracing.net 
Carson Gas Devil 4wd, E-MAXX/CC MMM/Plettenberg

Poissa HVoltage

  • RSRCA
    • Profiili
    • Kaikkee paskaa...
Äkkiä apua!
« Vastaus #2 : 16.04.05 - klo: 21.27 »
Lainaus käyttäjältä: "brutales"
Moottorin osalta ottaisin hehkutulpan irti, pyörittelisin moottoria niin kauan, ettei sieltä tule enään vettä, ja sitten moottori käyntiin. Sillä se kuivuu ja saa taas suojavoitelukalvon laakereihin...


Mitä jos veden mukana on moottoriin mennyt myös jotakin muuta?
| KJFC | Yeah! If you could go ahead and flip my rc car over, that'd be great |

Poissa SlidSlide

  • Veteraani
    • Profiili
    • Rc Formula OffRoad Finland
Äkkiä apua!
« Vastaus #3 : 16.04.05 - klo: 21.57 »
Kiitti neuvoista. Moottoria pyöritin heti ilman tulppaa ja ilmanputsaria kun sain sen vedestä. Nyt pistin sen pesuhuoneen lattialle lämpiää ja kattoo sit aamulla käynnistyykö. Sähköt toimii nyt kun putsasin ne. Moottoriin ei ole ehtiny mennä mitään kun ilmanputsarikin just ja just kastu. Kaasariin kumminki pääsi pikku tilkka vettä.

Poissa solar4

  • RSRCA
    • Profiili
Äkkiä apua!
« Vastaus #4 : 16.04.05 - klo: 22.11 »
Lainaus käyttäjältä: "SlidSlide"
Moottoria pyöritin heti ilman tulppaa ja ilmanputsaria kun sain sen vedestä. Nyt pistin sen pesuhuoneen lattialle lämpiää ja kattoo sit aamulla käynnistyykö.

Pistä nyt ihmeessä jotain öljyä sisälle. Afterrun-öljyä, risiiniöljyä, CRCtä tai jotain. Ne laakerit on meinaan terästä..
Little to win, nothing to lose
SD/GT

Poissa AkiM

  • Veteraani
    • Profiili
Äkkiä apua!
« Vastaus #5 : 16.04.05 - klo: 22.28 »
Ilmanmuuta moottori auki, perusteellinen puhdistus ja rasvaus. Tämä tietenkin edellyttää pientä tuntemusta koneen rakenteesta. Tuolta perusohje hommaan: http://www.rc-racing.info/purkausohje.html.

Poissa Nike

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Äkkiä apua!
« Vastaus #6 : 16.04.05 - klo: 23.21 »
Lainaus käyttäjältä: "AkiM"
Ilmanmuuta moottori auki, perusteellinen puhdistus ja rasvaus. Tämä tietenkin edellyttää pientä tuntemusta koneen rakenteesta. Tuolta perusohje hommaan: http://www.rc-racing.info/purkausohje.html.


Linkki ei toimi, ainakaan mulla? Tuolla on kanssa purkuohje:
http://kotisivu.mtv3.fi/liljeroos/moottori/moottori.html#moottorin%20purku

Poissa SlidSlide

  • Veteraani
    • Profiili
    • Rc Formula OffRoad Finland
Äkkiä apua!
« Vastaus #7 : 17.04.05 - klo: 09.38 »
Crc:tä löytyy. Tarviiko se poistaa erikseen motista kun se on laitettu, vai poistuuko se paineilmalla? Eli Suomeks, et tarviiko mun välittää siitä enää kun oon ruskuttanu sen mottiin ja puhdistanu paineilmalla? Oon noob polttisten kans.

Poissa jannu

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Äkkiä apua!
« Vastaus #8 : 17.04.05 - klo: 09.48 »
Kun oot CRC:tä pistäny niin vetäset narusta vaan pari kertaa. Ja sitten kun rupeet ajaan niin kyllä se sieltä lähteet pois ellet sitten ihan hirveetä määrä sitä tunkenu sinne. Itte pistän aina ajon jälkeen pikku tipan jotain riisiöljyä tulpan reiästä sisään.

Poissa SlidSlide

  • Veteraani
    • Profiili
    • Rc Formula OffRoad Finland
Äkkiä apua!
« Vastaus #9 : 17.04.05 - klo: 10.51 »
Joo hyvä! Taidan pistää nyt. Todennäkösesti pääsee viä rällää soramontulle :D .

Poissa Catiska

  • Veteraani
    • Profiili
    • www.lynxracing.net
Äkkiä apua!
« Vastaus #10 : 17.04.05 - klo: 16.21 »
Siksipä ehdotin, että kuivauksen jälkeen moottori käyntiin... Moottorikelkoille tehdään tuo sama, jos ne sattuu kesällä sukeltamaan järveen... Tulpat irti, kelkka nurin, jokunen veto, kelkka pystyyn ja tulpat kiinni. Eikun ajamaan...
http://www.lynxracing.net 
Carson Gas Devil 4wd, E-MAXX/CC MMM/Plettenberg

Poissa SlidSlide

  • Veteraani
    • Profiili
    • Rc Formula OffRoad Finland
Äkkiä apua!
« Vastaus #11 : 18.04.05 - klo: 14.15 »
Auto toimi moitteettomasti. Servo kyllä häikki, mut ruiskutin vähän crc:tä sisään niin kyllä toimi. Tuli hyvää materiaalia videoo varten siä sorakuopalla. Kiitos kaikille neuvoja antaneille!! :wink:

Mika R

  • Vieras
Äkkiä apua!
« Vastaus #12 : 19.04.05 - klo: 08.29 »
Lainaus käyttäjältä: "Nike"
Lainaus käyttäjältä: "AkiM"
Ilmanmuuta moottori auki, perusteellinen puhdistus ja rasvaus. Tämä tietenkin edellyttää pientä tuntemusta koneen rakenteesta. Tuolta perusohje hommaan: http://www.rc-racing.info/purkausohje.html.


Linkki ei toimi, ainakaan mulla? Tuolla on kanssa purkuohje:
http://kotisivu.mtv3.fi/liljeroos/moottori/moottori.html#moottorin%20purku


piste pois linkin perästä eli
http://www.rc-racing.info/purkausohje.html