Kirjoittaja Aihe: Mugen MBX5 / MBX5R / MBX5T  (Luettu 138638 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Mika R

  • Vieras
Mugen MBX5 / Prospec
« Vastaus #150 : 19.03.06 - klo: 19.33 »
Jäykkäreissä on nylockit ?? ei ne lukitetta kaipaa

Poissa .21

  • Veteraani
    • Profiili
Mugen MBX5 / Prospec
« Vastaus #151 : 19.03.06 - klo: 20.09 »
On nylokit, meni varmaan puoli pulloa ruuvi lukitetta koko autoon kasatessa.

Poissa moukari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • Racers Group Finland
Mugen MBX5 / Prospec
« Vastaus #152 : 19.03.06 - klo: 21.53 »
Lainaus käyttäjältä: "4Chassis"
Jäykkäreissä on nylockit ?? ei ne lukitetta kaipaa

Kyllä kaipaa ja löystyy siltiki Kokemusta on!
Racers Group Finland
  -Panolin 2T öljyt-

Poissa .21

  • Veteraani
    • Profiili
Mugen MBX5 / Prospec
« Vastaus #153 : 21.03.06 - klo: 17.21 »
Sain tuossa viikonlopun aikana suihkittua jonkin näköisen korinkin, ei nyt mikään kaunokainen taaskaan mutta saa luvan kelvata.



Mika R

  • Vieras
Mugen MBX5 / Prospec
« Vastaus #154 : 21.03.06 - klo: 17.35 »
Hii hoo, eiku radalle! Vaikeehan näistä on kotikonsteilla kovin kummosia saada. Siistin yksinkertainen mutta toivottavasti auto näkyy radalla.... eiköhän.

Poissa .21

  • Veteraani
    • Profiili
Mugen MBX5 / Prospec
« Vastaus #155 : 21.03.06 - klo: 20.11 »
Asentelin tuossa radioita sekä säätelin ohjaus radan liikkeet suunnilleen kohdilleen, perhana että on kyllä nopea ohjaus futaban 9350 servolla. Vastariksi laitoin spectrumin ja täytyy kyllä sanoa että kun on tottunut vähän pidempään antenni johtoon niin omasta mielestäni tuommoinen onnetoman kokoinen pilaa sen jonkin mikä näissä rc autoissa on yleensä totuttu näkemään. No maku asioista ei voi kiistellä. :o

Poissa Sami L

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Mugen MBX5 / Prospec
« Vastaus #156 : 21.03.06 - klo: 20.14 »
Jättää putken katkomatta, niin samalta näyttää.
Tiedätkö miksi olet mekaanikko?
Sinulla on kädet mutta ei aivoja. -AbuD.

Poissa .21

  • Veteraani
    • Profiili
Mugen MBX5 / Prospec
« Vastaus #157 : 02.04.06 - klo: 20.37 »
Kävin tänään ajamassa ensimmäiset pari tankkia pihasudittelua, ensivaikutelma tästä luokasta on todella positiivinen. Moottorikin toimi todella luotettavasti vaikka oli seissyt viimevuoden kesäkuusta asti kaapissa, muutenkin auto toimi ihan kivasti mitä siinä nyt pysty ajamaan. Tosin en voi sanoa milloin crossi auto on hyvässä iskussa koska tämän päivän ajokokemus oli ensimmäinen kerta omalla autolla, no varmaan kesällä radalla saa tarvittaessa säätö apua.  8)

Mika R

  • Vieras
Mugen MBX5 / Prospec
« Vastaus #158 : 03.04.06 - klo: 10.58 »
Missäs kävitte ajamassa?

Poissa .21

  • Veteraani
    • Profiili
Mugen MBX5 / Prospec
« Vastaus #159 : 03.04.06 - klo: 18.08 »
Lainaus käyttäjältä: "4Chassis"
Missäs kävitte ajamassa?



Ihan vaan työkaverin pihalla, todella sähäkkä oli kyllä se kiihtyvyys. Nyt odotan vielä kahta enemmän että pääsee ihan oikealle radalle tuota kokeilemaan. 8)

Mika R

  • Vieras
Mugen MBX5 / Prospec
« Vastaus #160 : 03.04.06 - klo: 18.32 »
OK

Kyllä näissä vehkeissä sana kiihtyvyys saa ihan uuden merkityksen

Joo, rata on eri juttu. Siellä pääset HYPPIMÄÄN ja sitten näet miten se Mugen kääntyy - sehän niiden suurin ongelma on ollut. Mutta kun sen saa kuntoon mieleisekseen niin ehdottomasti voittaja ainesta niinku hyvin tiedetään.

Poissa .21

  • Veteraani
    • Profiili
Mugen MBX5 / Prospec
« Vastaus #161 : 11.04.06 - klo: 18.59 »
Blitziltä tullut toinen ihan kohtuu hienon näköinen muikula koria. Eikä hintakaan ole paha.


http://shop.the-border.nl/product.php?productid=24319

Poissa Sami L

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Mugen MBX5 / Prospec
« Vastaus #162 : 11.04.06 - klo: 19.09 »
Käy tsekkaamassa www.team-titan.com.tw ja sano ett on komea, silloin on silmässä jo vikaa tai liian tummat nämä->  8)

Itse olen Jartsaa jo useamman päivän pommittanut, hän kun sanoi näitä tulevan lähiaikoina varastoon. Toinen malli on komeampi, katso em. linkki.
Tiedätkö miksi olet mekaanikko?
Sinulla on kädet mutta ei aivoja. -AbuD.

Mika R

  • Vieras
Mugen MBX5 / Prospec
« Vastaus #163 : 11.04.06 - klo: 19.33 »
Aika erikoinen on kori

Poissa .21

  • Veteraani
    • Profiili
Mugen MBX5 / Prospec
« Vastaus #164 : 18.06.06 - klo: 17.40 »
Jotain uutta kirjoitettavaa tännekin, olen tässä muutaman viikon aikana tehnyt omaa rally game conversion kittiä mugeniin. Nyt rupeaa olemaan enään testiä vaille valmis sain tänään maalattua korinkin joka on thunder tigerin valmistama citroen xsara. Hitto kun olen yrittänyt etsiä hieman jäykempiä jousia mutta en ole vielä löytänyt mistään liikkeestä, koska nuo mugenin harmaat ovat kyllä mielestäni aivan liian löysät rata ajoon. Olen projektin loppu tulokseen ihan tyytyväinen ja budjettikaan ei paisunut kovin suureksi (80 € +-10€) Tässä vielä pari kuvaa ajo kokemuksesta sitten kun ensi ajot on suoritettu. 8)









Poissa J-P

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Mugen MBX5 / Prospec
« Vastaus #165 : 18.06.06 - klo: 18.19 »
Mulla kokee vanha TT EB-4 S2 saman modin tuossa kun kerkee. Alustava budjetti on noin 100€ josta kori tekee jo 45€. Koritolpat, puskurit sun muut ostan valmiina, onhan tuota autoa tehtykkin rallygame-autona. Koriksi ajattelin laittaa siihen HPI:n supersize-kokoluokan(300mm) Nissan 350Z:n korin. Asfaltilla sillä kumminkin tulee ajettua.
Xray XB8-TQ|TT EB-4 S2 "Pro" goes rallygame|Team Infinity Samurai 521|Graupner/JR XS-6 Race syntikka|JR SB6  40S syntikka

Poissa J0rmalaari

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Mugen MBX5 / Prospec
« Vastaus #166 : 20.06.06 - klo: 00.21 »
aivan pakko pistää omasta mugenistani tänne (taas?) kuva.. maalasin siiven mustaks (maalit lähtee ekassa kaadossa :| ) mut jos jotai lakkaa siihe olis tunkenu vois kestääkki pidempää..kuulemma..nii ja nyt se mun kaarasta otettu kuva mustalla siivellä

(btw kuvaa klikkaamalla se suurenee :shock:    :lol: )

Poissa J0rmalaari

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Mugen MBX5 / Prospec
« Vastaus #167 : 21.06.06 - klo: 12.06 »
dippadai! tänään tuli kone ja pitäs pääst sitä sisää ajaa pia:D sitten radalle :twisted:

Poissa J0rmalaari

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Mugen MBX5 / Prospec
« Vastaus #168 : 21.06.06 - klo: 17.26 »

ajokunnossa menossa sisään ajamaan konetta 8)

Poissa .21

  • Veteraani
    • Profiili
Mugen MBX5 / Prospec
« Vastaus #169 : 22.06.06 - klo: 11.34 »
Lötyi vihdoinkin jäykät jouset kun tarpeeksi jaksoi etsiä eri vaihtoehtoja. Tosiaan nyt on aika eksoottiset jouset, edessä FG rata-auton progressiiviset sekä takana HPI Helfiren ainakin minusta pöydällä tuntuu että voisi jopa toimia no testi näyttää. Nuo fg:en jousia on saatavana kahta eri pituutta joista se lyhyempi malli on todella hyvä ainakin mugenissa eteen, vaikka moni varmaan luulee että nuo jouset ovat jäykät mutta näin ei todellakaan ole. Tosin oli minulla ensin testissä fg:en oranssin väriset joilla melkein tuki varret antoi periksi. :mrgreen:

Pari fotoa vielä, kuvissa näkyy myös TT EB-s2:sen 3mm taka kallistuksen vakaaja.










Poissa .21

  • Veteraani
    • Profiili
Mugen MBX5 / Prospec
« Vastaus #170 : 27.06.06 - klo: 20.46 »
Noniin nyt on myös keretty testaamaan ralli autokin, voi ziisus mikä tykki siitä tuli. Lähtee kyllä mielestäni ihan kohtuullisesti, ehkä hieman keula vielä on liian löysä kiihdytyksissä mutta muuten oli hauska driftailla asfaltilla. 8)  odotan mielenkiinnolla kuinka toimii tattarin radalla, tarkoituksena vaihtaa kyllä jäykemmät öljyt diffeihin. Pistetään ajo raporttia kun rata ajo testattu. :wink:

Sinänsä hauska juttu kun mugenista saa kolme eri konversiota, buggy, stadium trukki, ja pikku nikkaroinnilla vielä rally-game kaupan päälle. :mrgreen:

Poissa ALi

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Mugen MBX5 / MBX5R / MBX5T
« Vastaus #171 : 20.03.07 - klo: 21.33 »
Tuli hankittua Koski II varten Mugenin uusi polttis Truggy MBX5T ja ekat savut otettiin Valkeakoskella viime viikonloppuna.

Auto toimii mainiosti ja Ninja .28 koneessa on tosissaan Potkua :cool: . Kone on myös melko taloudellinen noin isoksi koneeksi kun tankillisella pääsi ~7m30s.

Ajelin muuten perus-setupilla paitsi että vaihdoin diffiöljyiksi 7k-10k-3k, noilla säädöillä voi hyvin lähteä kisaan ja muokata siitä sitten hienosäätöä tarpeen mukaan.

Tuossa muutamat kuvat kasatusta autosta:

http://personal.inet.fi/surf/xyz/MBX5T/PICT0007s.JPG
http://personal.inet.fi/surf/xyz/MBX5T/PICT0009s.JPG
http://personal.inet.fi/surf/xyz/MBX5T/PICT0013s.JPG
http://personal.inet.fi/surf/xyz/MBX5T/PICT0014s.JPG
http://personal.inet.fi/surf/xyz/MBX5T/PICT0015s.JPG
« Viimeksi muokattu: 25.04.07 - klo: 12.52 kirjoittanut ALi »
..Captain, we have some problems..
” we have nothing right on the left side and nothing left on the right side”

Poissa ALi

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Mugen MBX5 / MBX5R / MBX5T
« Vastaus #172 : 13.04.07 - klo: 20.06 »
Nyt rupeaa olemaan kärry valmis Koski II:een.. Sain korinkin maalattua just ajoissa  :azn:



..Captain, we have some problems..
” we have nothing right on the left side and nothing left on the right side”

Mika R

  • Vieras
Vs: Mugen MBX5 / MBX5R / MBX5T
« Vastaus #173 : 13.04.07 - klo: 21.28 »
Viileennäköinen  :grin:

Poissa ALi

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Mugen MBX5 / MBX5R / MBX5T
« Vastaus #174 : 16.04.07 - klo: 17.48 »
Tässä setuppi joka toimi hienosti Valkeakoskella, helppo ajaa ja kierrosajat oli varsin vertailukelpoisia 'ammattilaisten' :wink: kanssa. Valitettavasti alkuerien 5 sija vaihtui semeissä keskeytykseen oman koomailun takia..

Edessä:
Iskari öljy...........40wt AE
Iskari mäntä.......1.5mm reiät
Jousi..................punainen
Iskarin asento.....keskellä iskaritornissa.. keskellä tukivarressa
Iskarin pituus......normaali
droop.................rajoitettu siten että iskari ei pääse ihan täyteen mittaan.
Vakaaja..............perus
Maavara.............tukivarret ~vaakatasossa
ackerman...........keskimmäinen reikä
servo-saver........2mm
caster................2mm ylätukivarren takana
camber..............-2 astetta
Haritus...............1
Ylätukiv. asento...ylin holkki edessä alempi takana
Alatukiv. pala.....-1 (E0105A)
Leveys................354mm
Rengasakselit......perus
pillow balls..........perus
diffi.....................7k Mugen (ei o-renkaita)

Keskellä:
diffi...................10k Mugen  (ei o-renkaita)
Jarrut................perus
Jarrutasapaino...50%Front, 50%Rear
Kytkin...............Mugen alumiinipalat, 1.0 spring
Välitys..............14t kello

Takana:
Iskariöljy...........40wt AE
mäntä...............1.5 mm reiät
Jousi.................punainen
Iskarin asento....keskellä iskaritornissa.. keskellä tukivarressa
Iskarin pituus.....normi
droop................rajoitettu siten että iskari ei pääse ihan täyteen mittaan.
Vakaaja............perus
maavara...........tukivarret vaakatasossa
takahubi...........muoviset
takahubin korkeus....alempi reikä hubissa
akseliväli...........keskellä
camber linkki.....sisempi alin reikä tornissa
camber.............-1
auraus...............3
antisquat............keskimmäinen pala (2 degrees) (ylempi reikä jos rata röykkyinen)
Rangasakselit.....perus
diffi...................3k Mugen (ei o-renkaita)
..Captain, we have some problems..
” we have nothing right on the left side and nothing left on the right side”

Poissa Hotti

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Mugen MBX5 / MBX5R / MBX5T
« Vastaus #175 : 16.04.07 - klo: 18.41 »
Hieno on mugen..korilla ja ilman...

Jos auto kauppa olisi edessä,ei olisi vaikeuksia valinassa  :tongue: Omasta nykyisestä ei oikein raaksisi luopua..eihän? 

 :mrgreen:
-Team lapsena liian vähän leluja-

Poissa ALi

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Mugen MBX5 / MBX5R / MBX5T
« Vastaus #176 : 27.04.07 - klo: 20.23 »
Nyt on testattu Lavangossa Mugenin Truggyä.. Ajelin yksin radalla ~2 tuntia ja vain kaksi kertaa piti käydä kääntämässä autoa radan puolella renkailleen. Kyllä Truggyilla on ziljoona kertaa hauskempaa treenailla vaikka yksin kun auto pysyy renkaillaan..

Ohessa uusi setuppi joka toimi tosi hienosti.

Käytössä oli ekaa kertaa Nomadion React radion kanssa lämpötila anturi koneessa kiinni. Oli mukava ajella kun näki pannun lämpötilan suoraan ruudusta ajajakorokkeelta poistumatta. Toki säädin auton varikolla ~hehtaarille ja sitten tuosta näytöstä näki suoraan jos kone meni liian laihalle. Ninja .28 tykkäsi käydä parhaiten ~125 asteen lämmöissä..
« Viimeksi muokattu: 28.04.07 - klo: 11.21 kirjoittanut ALi »
..Captain, we have some problems..
” we have nothing right on the left side and nothing left on the right side”

Mika R

  • Vieras
Vs: Mugen MBX5 / MBX5R / MBX5T
« Vastaus #177 : 27.04.07 - klo: 20.30 »
Todellakin! Sopii myös mulle  :cool:

Poissa ALi

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Mugen MBX5 / MBX5R / MBX5T
« Vastaus #178 : 06.05.07 - klo: 16.22 »
Taas testailtu Lavangossa. Sen verran muutoksia setuppiin että taakse laitoin Mugenin 400 öljyt ja renkaiksi vaihdoin GRP Cubic't Grippien sijaan..

Auto tosiaan toimii ja noi Cubicit on varma valinta Lavankoon Trukin alle..

Pari fiilistely kuvaa.



http://personal.inet.fi/surf/xyz/MBX5T/MBX5T_lavanko1.jpg
http://personal.inet.fi/surf/xyz/MBX5T/MBX5T_lavanko3.jpg
http://personal.inet.fi/surf/xyz/MBX5T/MBX5T_lavanko4.jpg
http://personal.inet.fi/surf/xyz/MBX5T/MBX5T_lavanko5.jpg
..Captain, we have some problems..
” we have nothing right on the left side and nothing left on the right side”

Mika R

  • Vieras
Vs: Mugen MBX5 / MBX5R / MBX5T
« Vastaus #179 : 06.05.07 - klo: 17.49 »
Et sattunut ottaa muista autoista, edit: truggyista, kuvia ?  :wink:
En huomannu oltiinko radalla tänään samaan aikaan mutta nastaa oli..olis kyllä ollu kiva testaa vähän toistemme vauhtia..
« Viimeksi muokattu: 06.05.07 - klo: 19.01 kirjoittanut Mika R »