Kirjoittaja Aihe: Mugen MBX5 / MBX5R / MBX5T  (Luettu 138552 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Mika R

  • Vieras
Mugen MBX5 / Prospec
« Vastaus #30 : 22.07.05 - klo: 22.43 »
Tarkoittaa että viesti oli ilmeisesti vahinkolaukaus ja että Mode saa sen poistaa

Poissa tapsa92

  • Veteraani
    • Profiili
Mugen MBX5 / Prospec
« Vastaus #31 : 25.07.05 - klo: 13.13 »
Muuten, hommasin tohon mugeniin alumiiniset kytkinpalat, niin miten ne eroaa komposiitti kytkinpaloista :?: .
- Tapsa

Mika R

  • Vieras
Mugen MBX5 / Prospec
« Vastaus #32 : 25.07.05 - klo: 18.08 »
Ottaa yleensä painavampina aikasemmin kiinni joten kytkinjousi voisi olla vahvempi ja noitten pitäs paremmin kestää lämpöä eli ei ala luistaa pitkän ajosession aikana. Kulutuskestävyys pitäs olla myös parempi mutta käytännössä en ole ihan varma.
Tuota jousi asiaa kannattaa toki testata.
Kyosho kuskit käyttää yleensä alupaloja 1.1mm jousien kanssa kun radan pito on hyvä --> pääsee kovempaa ja komposiittipaloja 1.0mm (vakio) jousien kanssa kun rata on liukas ja pölyinen. Tällöin komposiittipalat ottaa kevyemmin kiinni ja on vähemmän luistoa/sutimista.
Alupaloilla ja vahvemmilla jousilla saa yleensä enemmän punchia hyppyreihin, ja myös vahvemmalla diffiöljyllä keskidiffissä.
Tämmöiset ajatukset minulla  :D

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Mugen MBX5 / Prospec
« Vastaus #33 : 25.07.05 - klo: 19.03 »
Jep... näinhän se pitkälti menee.

Kulumisesta olen käytännössä huomannut että alumiiniset tuntuvat kuluvan enemmän ja kuluttavat myös erittäin nopeesti kelloon syvät urat.
Komposiittiset ei kuluta kelloa nimeksikään ja tuntuis myös laakerit kestävän hieman pidempään.

Komposiittiset ottavat hieman pehmeämmin kiinni. Alumiiniset taas puree todella kovaa kiinni eli meno on röykyissä repivämpää.

Itsellä on HoBaossa kestänyt vakio palat aivan käsittämättömän kauan, kun taas Reiskassa on tullut alupaloja ja kelloja vaihdettua, ja varsinkin laakereita.

Poissa tapsa92

  • Veteraani
    • Profiili
Mugen MBX5 / Prospec
« Vastaus #34 : 25.07.05 - klo: 19.10 »
Okei, kiitos paljon noista tiedoista, noi kytkinpalat ostin kyöstin liikkeestä Hesasta ja oli järkyttävän kalliit :shock: , Makso 26euroo :evil: . No toivottavasti on hyvät :? . Mä ostin samalla kytkin jouset :) . Pian pääsen ajelee Lavankoon  :mrgreen: .
- Tapsa

Mika R

  • Vieras
Mugen MBX5 / Prospec
« Vastaus #35 : 25.07.05 - klo: 19.12 »
Tosiaan unohtui mainita että tarvitset 2 kytkinkelloa jos meinaat käyttää alupalojen jälkeen komposiittisia, koska kuten Hoke sanoi alupalat kuluttaa kellon sisältä joka taas vastaavasti syö komposiittiset tosi nopeesti jos vaihdat takas niihin. Komposiittiset palat hioo kellon sisältä killtäväksi, alumiiniset karheaksi.

Mugenin palat olis voinu olla parempi ostos...

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Mugen MBX5 / Prospec
« Vastaus #36 : 25.07.05 - klo: 19.13 »
:mrgreen:
Niinhän ne maksaa sairaasti kun kyöstit ostaa.
Osta jotkut muut niin ei maksa tuota määrää... tai no maksaa noi reiskatkin aika lähelle.

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Mugen MBX5 / Prospec
« Vastaus #37 : 25.07.05 - klo: 19.14 »
Jep... muukenot ois ollu halvemmat ja täysin saman laatuset.

Poissa tapsa92

  • Veteraani
    • Profiili
Mugen MBX5 / Prospec
« Vastaus #38 : 25.07.05 - klo: 19.15 »
Okei, no ostan joskus vaikka jp-nitroracingista, Jartsalta kytkinkellon :) . Eikö noi kytkinpalat kestä jotain 2 gallonaa :?  :?:
- Tapsa

Mika R

  • Vieras
Mugen MBX5 / Prospec
« Vastaus #39 : 25.07.05 - klo: 19.16 »
Myös jousia joudut vaihtaa koska nekin löystyy ja sitten ei enää toimi niinku pitää

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Mugen MBX5 / Prospec
« Vastaus #40 : 25.07.05 - klo: 19.22 »
Riippuu niin ajosta ja varsinkin siitä että laakerit kestää, koska kun laakerit menee niin alumiiniset palat tuntuvat ottavan enemmän siipeensä.

HoBaon komposiittiset on kestäny itsellä 3 gallonaa, eikä vieläkään ole kuluneet edes tasaiseksi, eli voisin sanoa että ne kestää ainakin 6 gallonaa leikiten. Alumiiniset on mulla kestäny apaut 4-5 gallonaa ja on ollut aivan pakko vaihtaa kaikki kytkin osat. Tai no oon vaihtanu 2 kertaa palat per vauhtipyörä... ehkä kolmet palat menee per vauhtipyörä, mutta kello menee vaihtoon aina samalla kuin alupalatkin.

Mulla tietysti on toi ajotapakin sillontällön "hieman" riehuvan laista jo kone on myös kisakiree, joten tietysti mulla vähän kulahteleekin. :mrgreen:
Kisoissa ei paljoa kulu, mut kun reeneissä kokeillaan auton rajat oikein urakalla niin on kaikki paikat kovilla. Vai miltä kuulostaa lavangossa aidan läpi rykäsy? :lol:

Poissa tapsa92

  • Veteraani
    • Profiili
Mugen MBX5 / Prospec
« Vastaus #41 : 25.07.05 - klo: 19.35 »
Kiitos noista tiedoista :) .
- Tapsa

Mika R

  • Vieras
Mugen MBX5 / Prospec
« Vastaus #42 : 25.07.05 - klo: 23.00 »
Hei Tapsa, mä katoin tosta suht uudesta R/C Car lehdestä niin siinä joku kaveri rakenteli kisa MBX5 :sta ja sille useimmat Mugen kuskit oli suositellu sille Mugenin omia alupaloja 1.0mm jousien kanssa. Sitten siinä puhuttiin vauhtipyörän mutterin shimmaamisesta koska silloin jouset kohdistuu paremmin ja kuulemma pidentää palojen ikää. Voin katsoa tarkemmin mistä oli kyse jos kiinnostaa. Mutta kyse oli nimen omaan tosta mutterista, ei itse palojen shimmaamisesta.

Poissa tapsa92

  • Veteraani
    • Profiili
Mugen MBX5 / Prospec
« Vastaus #43 : 25.07.05 - klo: 23.10 »
Okei, kyllä se mulle käy :) . Kiitos :)
- Tapsa

Mika R

  • Vieras
Mugen MBX5 / Prospec
« Vastaus #44 : 26.07.05 - klo: 10.14 »
Lainaus käyttäjältä: "R/C Car"
Erik Hanneman suggested putting a thin washer behind the clutch nut so that the springs fall into place better, and with no binding. This makes a big difference and extends the life of your shoes and springs


Pari muuta tippiä lehdestä (arvioi itse onko käyttöä):

- When building the diff do not use the small S3 O-rings as they will cause your fluid feel 2000wt heavier (without o-rings it will feel truer to the fluid's actual weight).

Setup: 5K-7K-2K

- Two gaskets when building the diff. Helps gear mesh and smoother operation.

- Servo saver 3-4mmm (not 2mm as in the manual). More responsive steering.

- Go to www.mugenracing.com and follow Chad Bradley's or John Ashton's setup. Don't use the stock setup or you might be a little behind your competition.

Poissa tapsa92

  • Veteraani
    • Profiili
Mugen MBX5 / Prospec
« Vastaus #45 : 27.07.05 - klo: 14.00 »
Muuten, miten noi kytkin jouset saa pysymään vauhtipyörän mutterin urassa kiinni, kun niitä pitäs painaa muutenkin lujaa, että ne menis kiinni uraan :? . Oon kasaamassa kytkintä :wink: .
- Tapsa

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Mugen MBX5 / Prospec
« Vastaus #46 : 27.07.05 - klo: 14.06 »
Kun laitat palat paikoilleen nii sillonhan ne jouset tulevat vireeseen jolloin ne ei pääse siitä urasta pois.
Eli jousen tehtävähän on pitää palat tiukasti nipussa kun kytkin ei pyöri. JOs siis olet laittanut palat paikalleen siten että ne vielä helposti siinä kääntyy niin on pahasti pielessä.

Mutta jos olet kasnnut oikein ja jousi on urassa niin siinähän se pysyy koska  jousi itsessään painaa itseään uraan.

Poissa tapsa92

  • Veteraani
    • Profiili
Mugen MBX5 / Prospec
« Vastaus #47 : 27.07.05 - klo: 14.16 »
Mutta näyttää siltä että toi ura on liian alhaalla, ettei jouset mee siihen uraan ite kiinni :?  :( .
- Tapsa

Poissa Pinkki

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Mugen MBX5 / Prospec
« Vastaus #48 : 27.07.05 - klo: 14.18 »
mutteri väärinpäin?
Diipa daapa

Poissa tapsa92

  • Veteraani
    • Profiili
Mugen MBX5 / Prospec
« Vastaus #49 : 27.07.05 - klo: 14.22 »
Kokeilen onko se väärinpäin :wink: .
- Tapsa

Poissa tapsa92

  • Veteraani
    • Profiili
Mugen MBX5 / Prospec
« Vastaus #50 : 27.07.05 - klo: 14.26 »
No nyt se ura on vielä alempana, kun laitin mutterin toiste päin :( . Saattaako ongelma johtua kyoshon merkkisistä kytkinpaloista :?:
- Tapsa

Poissa tapsa92

  • Veteraani
    • Profiili
Mugen MBX5 / Prospec
« Vastaus #51 : 27.07.05 - klo: 16.55 »
Tietääkö kukaan mikä vois olla vika :?: .
- Tapsa

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Mugen MBX5 / Prospec
« Vastaus #52 : 27.07.05 - klo: 16.58 »
Vertaa niitä paloja Muugenon paloihin. Voi toki johtua tuostakin, mutta ei niissä yleensä niin suurta eroa ole.

Laita ne jouset sinne uraan vaan ja pökköä pesään...

Poissa tapsa92

  • Veteraani
    • Profiili
Mugen MBX5 / Prospec
« Vastaus #53 : 27.07.05 - klo: 17.08 »
Mulla on yks ongelma: mulla EI ole mugenin kytkipaloja :wink: . Mulla on vaan kyöstin yli hinnoitetut palat.
- Tapsa

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Mugen MBX5 / Prospec
« Vastaus #54 : 27.07.05 - klo: 17.12 »
Häh...?

Mitkä palat sulla oli ennen?

Autonahan sulla on Mugen, niin miks ei ole Mugenin paloja?
Reiskan palat käyvät myös tuohon, mutta ei ole paljoa halvemmat kuin Kyöstiläiset.

Poissa tapsa92

  • Veteraani
    • Profiili
Mugen MBX5 / Prospec
« Vastaus #55 : 27.07.05 - klo: 17.12 »
Lainaus käyttäjältä: "*HOKE*"
Vertaa niitä paloja Muugenon paloihin. Voi toki johtua tuostakin, mutta ei niissä yleensä niin suurta eroa ole.

Laita ne jouset sinne uraan vaan ja pökköä pesään...

Laittasin ne kuten sanoit, mutta toi ura on millin tai pari liian alhaalla, mutta sitten pitäis käyttää raakaa väkivaltaa ja painaa täysillä, ruuvarilla niitä jousia alaspäin :wink: .
- Tapsa

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Mugen MBX5 / Prospec
« Vastaus #56 : 27.07.05 - klo: 17.16 »
Niin... paina ne sinne uraan vaan. Se on jousi ja kestää kyllä, eikä siihen niin ihmeemmin voimaa tarvii. Pikku ruuvarilla pikkusen vaan painaa.

Itellä oli sama ongelma kun laitoin reiskaan Mugenin palat ja 1,1 milliset jouset. Johtui vaan siitä että se jousi kampesi itsensä vähän vinkkeliin, mutta kun painoin uraan niin siellä myös pysyivät. Itseasiassa kytkin on kestäny 2 kisaa ja treenit välissä.

Poissa tapsa92

  • Veteraani
    • Profiili
Mugen MBX5 / Prospec
« Vastaus #57 : 27.07.05 - klo: 17.16 »
Lainaus käyttäjältä: "*HOKE*"
Häh...?

Mitkä palat sulla oli ennen?

Autonahan sulla on Mugen, niin miks ei ole Mugenin paloja?
Reiskan palat käyvät myös tuohon, mutta ei ole paljoa halvemmat kuin Kyöstiläiset.

Katos kun mä sain ton vaihtokaupassa, niin siinä ei tullu harmikseni MITÄÄN moottoria, eikä siis myöskään KYTKINPALOJA, joten ostin Hesasta noi sattumanvaraisesti :lol:
- Tapsa

Poissa tapsa92

  • Veteraani
    • Profiili
Mugen MBX5 / Prospec
« Vastaus #58 : 27.07.05 - klo: 17.53 »
No nyt vihdoinkin sain sen kytkinjousen kiinni uraan, mutta se ponnahtaa aina irti :evil:  :!:
- Tapsa

Poissa JaniA

  • Jäsen
    • Profiili
Mugen MBX5 / Prospec
« Vastaus #59 : 27.07.05 - klo: 19.07 »
Kasaathan nyt varmasti kytkintä oikein?
Jos tarjoat paloja vauhtipyörään väärinpäin niin silloin jousi jää aika kauas urasta...
HeiUA