Kirjoittaja Aihe: Akut ja laturit  (Luettu 1592055 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa pasi78

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Akut ja laturit
« Vastaus #4020 : 13.08.12 - klo: 22.28 »
Tympii kun mun kahta lipoakkua joutuu vuorotelle lataamaan,eli miten ois tällanen?
http://www.hobbylinc.com/htm/tra/tra2918.htm

Mulla on laturissa balanseri eli miten ne akkujen balanserijohdot kytketään jos tuuppaan tuollaiseen 2x 3s 5000mah lipoa latautumaan.Ja miten laturi näyttää ne akut sitten?6S?

latausaika vaan sitten vissiinkin tuplaantuu eli 2x90 min...?

Poissa pijokela

  • TamUA
    • Profiili
Vs: Akut ja laturit
« Vastaus #4021 : 13.08.12 - klo: 22.40 »
Tympii kun mun kahta lipoakkua joutuu vuorotelle lataamaan,eli miten ois tällanen?
http://www.hobbylinc.com/htm/tra/tra2918.htm

Mulla on laturissa balanseri eli miten ne akkujen balanserijohdot kytketään jos tuuppaan tuollaiseen 2x 3s 5000mah lipoa latautumaan.Ja miten laturi näyttää ne akut sitten?6S?

latausaika vaan sitten vissiinkin tuplaantuu eli 2x90 min...?

Akkujen balancerijohdot laitetaan tuohon muovilaatikkoon. Siinä on kaksi balancerikoloa, johon ne akkujen liittimet sopii.

Ne akut ovat laturille joko sarjassa (6S, 5000mAh) tai rinnan (3S, 10000mAh). Tuotteen kuvauksessa ei varsinaisesti sanota, kummasta on kyse. "Full balancing capabiltity" saattaa viitata sarjassa lataamiseen, mutta muuten arvaisin, että ne ovat rinnan. Molemmat toimii - kannattaa olla akkujen aika tarkkaan samassa tilassa, kun laitat ne lataukseen.
Tamiya DF-03Ra | Xray T3 2011 | HPI Blitz | CRC gen xi

Poissa A

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Akut ja laturit
« Vastaus #4022 : 13.08.12 - klo: 22.55 »
Noh nyt tuli ongelma pikku-slashin kanssa. Eli mukana tullut akku ei tunnu antavan enää yhtä paljon/nopeasti virtaa kuin ennen. Auto siis tuntuu laiskalta, kun linttaa kaasun pohjaan. Toisella akulla (molemmat NiMH) toimii paljon pirteämmin. Auton mukana tullut temppuileva akku on reilun kuukauden vanha, kun taas toimiva akku on jo 2-3 vuotta vanha. Vielä pari viikkoa sitten eroa ei akkujen välillä ollut. Traxxasin akku on myös kovempi kuumenemaan, kuin vanha akku. Olisiko akussa jokin vika, vai mistä kiikastaa?

PS. Aiemmin sain nopeudensäätimen ja servon kärähtämään samaan aikaan. Takuu korjasi tuon ja sen jälkeen ei ole ollut ongelmia (tosin noppari vaihdettiin vanhempaan malliin, mistä uupuu low voltage direction, eli ei voi käyttää lipoja suoraan...). Olisikohan jokin yhteys akun temppuiluun?

Poissa pasi78

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Akut ja laturit
« Vastaus #4023 : 14.08.12 - klo: 05.54 »
Tympii kun mun kahta lipoakkua joutuu vuorotelle lataamaan,eli miten ois tällanen?
http://www.hobbylinc.com/htm/tra/tra2918.htm

Mulla on laturissa balanseri eli miten ne akkujen balanserijohdot kytketään jos tuuppaan tuollaiseen 2x 3s 5000mah lipoa latautumaan.Ja miten laturi näyttää ne akut sitten?6S?

latausaika vaan sitten vissiinkin tuplaantuu eli 2x90 min...?

Akkujen balancerijohdot laitetaan tuohon muovilaatikkoon. Siinä on kaksi balancerikoloa, johon ne akkujen liittimet sopii.

Ne akut ovat laturille joko sarjassa (6S, 5000mAh) tai rinnan (3S, 10000mAh). Tuotteen kuvauksessa ei varsinaisesti sanota, kummasta on kyse. "Full balancing capabiltity" saattaa viitata sarjassa lataamiseen, mutta muuten arvaisin, että ne ovat rinnan. Molemmat toimii - kannattaa olla akkujen aika tarkkaan samassa tilassa, kun laitat ne lataukseen.


Miten on,uskallanko laittaa tuon liittimen muun merkkiseen laturiin kun ainakin liquid rc:n liitinkuvauksessa sanotaan et älä käytä muussa kuin Traxxas EZ-Peak Plus-laturissa?Eikö tuo kuitenkin ole ihan perus laturi?

http://www.liquidrc.com/index.php?main_page=product_info&cPath=2681310_614&products_id=21756&zenid=u3rk9ek8acbakdgu1uqqlnklf1

ja tuossa tämä traxxasin laturi,eikös tuokin ole ihan perus?

http://traxxas.com/products/parts/chargers/2933ezpeakchargerplus6amp


Poissa pijokela

  • TamUA
    • Profiili
Vs: Akut ja laturit
« Vastaus #4024 : 14.08.12 - klo: 12.20 »
Miten on,uskallanko laittaa tuon liittimen muun merkkiseen laturiin kun ainakin liquid rc:n liitinkuvauksessa sanotaan et älä käytä muussa kuin Traxxas EZ-Peak Plus-laturissa?Eikö tuo kuitenkin ole ihan perus laturi?

http://www.liquidrc.com/index.php?main_page=product_info&cPath=2681310_614&products_id=21756&zenid=u3rk9ek8acbakdgu1uqqlnklf1

ja tuossa tämä traxxasin laturi,eikös tuokin ole ihan perus?

http://traxxas.com/products/parts/chargers/2933ezpeakchargerplus6amp

No lähtökohtaisesti sanoisin, että joo. Mutta ei noista kuvista näe, onko ne kaikki tasausliittimet standardeja vai jotain Traxxasen omia. Pitäisi tuntea nuo laturit tarkemmin, jotta voisi olla varma.
Tamiya DF-03Ra | Xray T3 2011 | HPI Blitz | CRC gen xi

Poissa Kekkis

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Akut ja laturit
« Vastaus #4025 : 14.08.12 - klo: 21.15 »
Jälleen pitää kysellä tyhmiä, mutta ei auta  :embarrassed:

Ostin Orion Advantage IQ605 laturin sekä Orion Rocket Sport 4200 LiPo 7,4V akun. Mielestäni olen laturin asetukset säätänyt oikein, cut-off 4200, LiPo 2s etc. mutta nyt on pari asiaa jäänyt askarruttamaan.

Kun akku on ladattu täyteen (laturi ilmoittaa full ja lopettaa lataamisen) on näytössä näkyvissä tiedoissa Akkujännite 8.4v ja ladattu määrä oli juuri äsken 02206. Tämä 02206 johtunee siitä että akussa on 2 kennoa, joten kumpaankin menee tuo 2200 x 2 = 4200 right?  Mutta sitten on vielä tämä 8.4v vaikka akkua on 7.4v, onkohan tuo pielessä, eli pitäisikö vielä käydä laturin asetukset läpi?

Poissa pijokela

  • TamUA
    • Profiili
Vs: Akut ja laturit
« Vastaus #4026 : 14.08.12 - klo: 21.21 »
Kun akku on ladattu täyteen (laturi ilmoittaa full ja lopettaa lataamisen) on näytössä näkyvissä tiedoissa Akkujännite 8.4v ja ladattu määrä oli juuri äsken 02206. Tämä 02206 johtunee siitä että akussa on 2 kennoa, joten kumpaankin menee tuo 2200 x 2 = 4200 right?  Mutta sitten on vielä tämä 8.4v vaikka akkua on 7.4v, onkohan tuo pielessä, eli pitäisikö vielä käydä laturin asetukset läpi?
Kaikki on varmaan ihan kunnossa.

Kyllä akkuun menee sen verran mAh:ta, kuin siinä päällä lukee. Autolla ei kuitenkaan yleensä ajeta akkua ihan tyhjäksi. LiPO cutoff on yleensä säädetty niin, että akkuun jää osa sen energiasta. Sinulla menee akkuun 2200mAh ladatessa, joten sinne on jäänyt melkein puolet... jos nopeudensäätimen cutoff on säädettävä, voit varmaankin laskea sitä hiukan alemmas.

Akuilla on ns. nimellisjännite. LiPolla se on 3,7V * kenno, eli 2 kennon akussa 7,4V. Tämä on eri asia kuin maksimijännite, johon akku ladataan. LiPo akku ladataan 4,2V * kenno jännitteeseen, eli 2S akku juurikin 8,4V jännitteeseen.
Tamiya DF-03Ra | Xray T3 2011 | HPI Blitz | CRC gen xi

Poissa Bigbear

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Akut ja laturit
« Vastaus #4027 : 14.08.12 - klo: 22.19 »
Onko faktaamihin jännitteeseen lipon saa ajaa ilman ongelia? Mikä on siis akun kannalta järkevä cutoff jännite?
Sworkz Team Finland
Driven to perfection

Poissa RoddeR

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Akut ja laturit
« Vastaus #4028 : 14.08.12 - klo: 22.28 »
Onko faktaamihin jännitteeseen lipon saa ajaa ilman ongelia? Mikä on siis akun kannalta järkevä cutoff jännite?

Eikös se 3.0v jännite per kenno ole minimi jännite mihin lipo voi pudota ilman että tulee vauroita.
Kyosho, elämäni auto.

Poissa Kekkis

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Akut ja laturit
« Vastaus #4029 : 14.08.12 - klo: 22.38 »
Kun akku on ladattu täyteen (laturi ilmoittaa full ja lopettaa lataamisen) on näytössä näkyvissä tiedoissa Akkujännite 8.4v ja ladattu määrä oli juuri äsken 02206. Tämä 02206 johtunee siitä että akussa on 2 kennoa, joten kumpaankin menee tuo 2200 x 2 = 4200 right?  Mutta sitten on vielä tämä 8.4v vaikka akkua on 7.4v, onkohan tuo pielessä, eli pitäisikö vielä käydä laturin asetukset läpi?
Kaikki on varmaan ihan kunnossa.

Kyllä akkuun menee sen verran mAh:ta, kuin siinä päällä lukee. Autolla ei kuitenkaan yleensä ajeta akkua ihan tyhjäksi. LiPO cutoff on yleensä säädetty niin, että akkuun jää osa sen energiasta. Sinulla menee akkuun 2200mAh ladatessa, joten sinne on jäänyt melkein puolet... jos nopeudensäätimen cutoff on säädettävä, voit varmaankin laskea sitä hiukan alemmas.

Akuilla on ns. nimellisjännite. LiPolla se on 3,7V * kenno, eli 2 kennon akussa 7,4V. Tämä on eri asia kuin maksimijännite, johon akku ladataan. LiPo akku ladataan 4,2V * kenno jännitteeseen, eli 2S akku juurikin 8,4V jännitteeseen.

Kiitos paljon vastauksesta, erittäin selkeä ja taas sitä ollaan astetta viisaampi  :smiley:

Poissa hankar

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Akut ja laturit
« Vastaus #4030 : 15.08.12 - klo: 12.50 »

Orion Rocket Sport 4200 LiPo 7,4V akun. Mielestäni olen laturin asetukset säätänyt oikein, cut-off 4200, LiPo 2s etc. mutta nyt on pari asiaa jäänyt askarruttamaan.

Kun akku on ladattu täyteen (laturi ilmoittaa full ja lopettaa lataamisen) on näytössä näkyvissä tiedoissa Akkujännite 8.4v ja ladattu määrä oli juuri äsken 02206. Tämä 02206 johtunee siitä että akussa on 2 kennoa, joten kumpaankin menee tuo 2200 x 2 = 4200 right?

Ei ole mitään kertolaskuja tuon mAh rajan suhteen, eli tuo raja on se mitä (tässä tapauksessa 2S) akkuun ladataan. Koska tuo lataus katkeaa jännitteen mukaan ja on periaatteessa mahdollista että akkuun menisikin enemmän mAh:eja mitä akussa on sanottu, niin sen rajan voi nostaa huoletta isommaksi. Omassa laturissa on muistaakseni säädetty rajaksi 10.000 mAh, vaikka isoinkin akku on 8000 mAh ja muut reilusti pienempiä, tuo ei ole ongelma koska lataus katkeaa kennojen jännitteen noustua riittäväksi. Tärkeintä on että laturiin on valittu oikea akku tyyppi ja kennojen määrä on oikea (tosin jos balanssoitu lataus ja kennomäärä väärä, niin luultavasti mikään laturi ei lähde lataamaan ja ainakin turnigyn laturit pistää herjaa väärin valitusta kennomäärästä).
Trx 1/16 VXL Revo ja TT MT4 G3 x2
Vastaus lähes kaikkeen...

Poissa pasi78

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Akut ja laturit
« Vastaus #4031 : 16.08.12 - klo: 20.11 »
Tilailin 2 tällasta venekäyttöön traxxas spartaniin:

http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/uh_viewitem.asp?idproduct=19153

Onko nuo ihan soivia pelejä venekäyttöön ja yleensäkkin,purkuvirrat pitäs alkaa riittämään?

Aikasemmat kiinanlipot on 30c purku ja alkaa kuumenemaan ja hiukan pullistuu joten vissiin aika hilkulla on ettei kyykkää.Ja välillä kyykkääkin kun painaa kaasun pohjaan.

Mikäs laturi on sellainen et noita vois latailla vähän kovemmilla virroilla kun nykysellä laturilla yhden tuollaisen täyttöön menee 70 minuuttia?Autokäytössä ei ollut niin kiirettä mut veneeseen täytyy laittaa näitä 2kpl..


Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Akut ja laturit
« Vastaus #4032 : 16.08.12 - klo: 20.41 »
mikähän laturi sulla sitten on joka tota akkua hieroo yli tunnin?

Poissa pasi78

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Akut ja laturit
« Vastaus #4033 : 16.08.12 - klo: 21.01 »
mikähän laturi sulla sitten on joka tota akkua hieroo yli tunnin?

Taitaa olla Imax B6 AC,3s lipoa jaksaa ladata 4,4a ku siinä on vaan 50w...

elikkä en pysty lataamaan kun vajaalla 1c ja aijemmat akut ois voinu ladata 2c mut nää uudet voi 8c...

Aattelin pistää ton adapterin et latais 2 akkua yhtäaikaa niin ei tarttis vaihtaa välillä akkua.

Miksi ihmeessä traxxasin kaikki omat akut on 25c purkuvirroilla vaikka ihan hyvin tietää et ne kyykkää ainakin venekäytössä?Ainakin autokäytössä itsellä ei ole ollut 30c purkuvirroilla mitään ongelmia,hieman on vaan lämmennyt..

Autolle tiedän virranoton piikkinä mut tuolle veneelle en,ei ollut sanottu specseissä...

Poissa pijokela

  • TamUA
    • Profiili
Vs: Akut ja laturit
« Vastaus #4034 : 16.08.12 - klo: 22.21 »
Mikäs laturi on sellainen et noita vois latailla vähän kovemmilla virroilla kun nykysellä laturilla yhden tuollaisen täyttöön menee 70 minuuttia?Autokäytössä ei ollut niin kiirettä mut veneeseen täytyy laittaa näitä 2kpl..
Henk. koht. suosittelen tehokkaista latureista iChargerin kakkosella alkavaa sarjaa. Noita on saanut sabelta ihan järkihintaan, mutta nyt siellä ei ole sopivia malleja varastossa - kannattanee ehkä silti kysyä.

Noissa on 20A maksimivirta, joka on nykyäänkin aika riittävä. Lisäksi laitteet ovat kyllä todella laadukkaita, vaikka ensisilmäyksellä näyttävät samanlaisilta kuin muutkin kiinalaiset.
Tamiya DF-03Ra | Xray T3 2011 | HPI Blitz | CRC gen xi

Poissa pasi78

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Akut ja laturit
« Vastaus #4035 : 17.08.12 - klo: 08.01 »
Mikäs laturi on sellainen et noita vois latailla vähän kovemmilla virroilla kun nykysellä laturilla yhden tuollaisen täyttöön menee 70 minuuttia?Autokäytössä ei ollut niin kiirettä mut veneeseen täytyy laittaa näitä 2kpl..
Henk. koht. suosittelen tehokkaista latureista iChargerin kakkosella alkavaa sarjaa. Noita on saanut sabelta ihan järkihintaan, mutta nyt siellä ei ole sopivia malleja varastossa - kannattanee ehkä silti kysyä.

Noissa on 20A maksimivirta, joka on nykyäänkin aika riittävä. Lisäksi laitteet ovat kyllä todella laadukkaita, vaikka ensisilmäyksellä näyttävät samanlaisilta kuin muutkin kiinalaiset.

Kiitti paljon ja vielä jos viitsit linkittää sellasen yleispätevän virtalähteen ku ei tule mukana?

Eikö noita isompitehoisia latureita ole omalla virtalähteellä ollenkaan?

Poissa Bigbear

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Akut ja laturit
« Vastaus #4036 : 17.08.12 - klo: 09.07 »
Mikäs laturi on sellainen et noita vois latailla vähän kovemmilla virroilla kun nykysellä laturilla yhden tuollaisen täyttöön menee 70 minuuttia?Autokäytössä ei ollut niin kiirettä mut veneeseen täytyy laittaa näitä 2kpl..
Henk. koht. suosittelen tehokkaista latureista iChargerin kakkosella alkavaa sarjaa. Noita on saanut sabelta ihan järkihintaan, mutta nyt siellä ei ole sopivia malleja varastossa - kannattanee ehkä silti kysyä.

Noissa on 20A maksimivirta, joka on nykyäänkin aika riittävä. Lisäksi laitteet ovat kyllä todella laadukkaita, vaikka ensisilmäyksellä näyttävät samanlaisilta kuin muutkin kiinalaiset.

Mulla on ollut 106b, 206 ja nyt 306b. Olen ollut todella tyytyväinen. Virtalähteenä olen käyttänyt Hobbykingions halpis virtalähdettä. Tosin kaverilla vastaava poweri hajosi melkein heti. Sabesta sai ainakin aikoinaan ihan ok powereita. Itse ostin Kärkkäiseltä tuon laturin. Hinta oli todella kilpailukykyinen.

Sworkz Team Finland
Driven to perfection

Poissa pijokela

  • TamUA
    • Profiili
Vs: Akut ja laturit
« Vastaus #4037 : 17.08.12 - klo: 19.23 »
Olen ollut todella tyytyväinen. Virtalähteenä olen käyttänyt Hobbykingions halpis virtalähdettä. Tosin kaverilla vastaava poweri hajosi melkein heti. Sabesta sai ainakin aikoinaan ihan ok powereita. Itse ostin Kärkkäiseltä tuon laturin. Hinta oli todella kilpailukykyinen.

Minulla on nyt Sky RC:n virtalähde. Se on mukavan hiljainen. On minulla HK:n halpisvirtalähdekin... se on aika pelottava kapine, jota olen joutunut tuunaamaan, että se toimii. Kun tehon käyttö menee yli 100W on virtalähteet jo sen kokoisia, että laturi + virtalähde olisi aika norsu. Lisäksi molemmat laitteet ovat aika kalliita - erillisinä ne hajoavat erikseen.
Tamiya DF-03Ra | Xray T3 2011 | HPI Blitz | CRC gen xi

Poissa Kekkis

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Akut ja laturit
« Vastaus #4038 : 19.08.12 - klo: 14.30 »
Onkohan normaalia kun laturini (Team Orion IQ605) kuumenee suht. kuumaksi LiPo akkua ladatessa, akku itse kyllä pysyy viileänä.

Poissa FMF

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Akut ja laturit
« Vastaus #4039 : 21.08.12 - klo: 16.46 »
Posti toi kolhiintuneen nimh-vastariakun. Yksi kenno ihan vähän litistynyt. Minkälaisen turvallisuusriskin tuommonen kenno aiheuttaa? Vai aiheuttaako laisinkaan?

Poissa Janne O

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Akut ja laturit
« Vastaus #4040 : 23.08.12 - klo: 19.19 »
Mitenkäs tosta laturista saa valittuu lipoille 2s? Kun siellä on vaan 1s ja 3s valinta.

http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__7028__Turnigy_Accucel_6_50W_6A_Balancer_Charger_w_accessories.html

Edit: Sain muokattua. Mistä tiedän että se on alottunu latauksen? Mistä pitää painaa?

Edit2: Sain latautumaan.
« Viimeksi muokattu: 23.08.12 - klo: 19.46 kirjoittanut Janne O »
Speed Passion RS2 Brushless | Maverick scout | Team Associated B44
http://polaris-suomi.arkku.net/index.php

Poissa pasi78

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Akut ja laturit
« Vastaus #4041 : 23.08.12 - klo: 19.34 »
Mitenkäs näistä traxxas veneen tiedoista päätellään/lasketaan,millä purkuarvolla olevat lipot tähän pitäisi vähintään olla?

http://traxxas.com/products/models/marine/5707spartan-specs

5000mah 3s 35c lipot oli ni alko hiukan pullistumaan ja kuumeni jonka jälkeen balansoidessa näytti kennolukemat mitä sattuu ja laturi lopetti lataamisen.Akut on jo pari vuotta vanhoja ja taisi nyt antaa lopullisen henkäyksen.

Rautalangasta vääntäen kiitos=)

Joo,nyt löytykin arvot eli 80a ja 300 burst.Eli miten mitoitan akut??
« Viimeksi muokattu: 23.08.12 - klo: 20.59 kirjoittanut pasi78 »

Poissa TeroP

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Akut ja laturit
« Vastaus #4042 : 24.08.12 - klo: 02.06 »
SkyRC B6 2x200W laturi päätti mennä sitten tällaiseen tilaan:



Taisin viisi kertaa saada 5000mAh 7,4V gens ace lipot tuolla ladattua balanced moodissa (2s, 7,4V 5A), ennenkuin päätti lopettaa yhteistyön. Laturissa oli jo alunperinkin jotain vikaa, sillä sen ykköskanava oli lähes 50% hitaampi lataamaan kuin ch2 jos akkujen jännitteet olivat jokseenkin samat.

Lisäksi akkujen ensimmäisella latauskerralla ch1:ssä ollut akku latautui 4500 yksikköä ("charged capacity", ilmeisesti mAh tässä tapauksessa) kun toinen ch2:ssa ollut akku 2700 yksikköä. Jonkun gens ace revikan lukeneena osasin odottaa alle 3000 mAh ensimmäisen kerran latauslukemia akuilleni, joten kyllähän se vähän siinä vaiheessa ihmetytti.
Absima TR8TE (kit): HW Xerun 150A / 4274SD 1800KV, Savöx Sc-1256Tg, Gens Ace 5000mAh 40C 2*3s
TeamC TR8E (rtr): HW SCT Pro 120A / 4274SD 2200KV, Savöx Sc-1256Tg, Gens Ace 5000mAh 50C 2*2s

Poissa topcat

  • TamUA
    • Profiili
Vs: Akut ja laturit
« Vastaus #4043 : 24.08.12 - klo: 07.33 »
Eikö herää kun laittaa virrat uudelleen päälle? Jos ei niin sitten vaan takuukorjaukseen laturi. Vissiin eurorc kaupasta hommattu setti? Itellä täysin sama setti ja hyvin on pelannut. Joskus vaan näyttö ei herää mutta uudelleen käynnistys on auttanut.

Poissa TeroP

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Akut ja laturit
« Vastaus #4044 : 24.08.12 - klo: 10.41 »
Ei herää, kokeiltu varmaan 20 kertaa. Yhden kerran heräsi, silloin kun se rupesin ensimmäisiä kertoja tekemään tuota, mutta sen jälkeen on ollut kyllä ihan kuollut. Kokeilin myös ottaa virrat suoraan 17Ah 12V lyijyakulta, mutta eipä sillä mitään merkitystä ollut.
Absima TR8TE (kit): HW Xerun 150A / 4274SD 1800KV, Savöx Sc-1256Tg, Gens Ace 5000mAh 40C 2*3s
TeamC TR8E (rtr): HW SCT Pro 120A / 4274SD 2200KV, Savöx Sc-1256Tg, Gens Ace 5000mAh 50C 2*2s

Poissa risla

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Akut ja laturit
« Vastaus #4045 : 24.08.12 - klo: 11.15 »
taitaa tuo skyrc laturi olla aika susi. mulle tuli uutena jo rikkinäinen kun toinen kanava oli pimee.
sit viel joutu maksaa postikulut kun lähetin takas.

Poissa TeroP

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Akut ja laturit
« Vastaus #4046 : 24.08.12 - klo: 11.32 »
taitaa tuo skyrc laturi olla aika susi. mulle tuli uutena jo rikkinäinen kun toinen kanava oli pimee.
Jaahas, eli samantapaista ongelmaa kuin minullakin, tosin astetta vakavampana.
Absima TR8TE (kit): HW Xerun 150A / 4274SD 1800KV, Savöx Sc-1256Tg, Gens Ace 5000mAh 40C 2*3s
TeamC TR8E (rtr): HW SCT Pro 120A / 4274SD 2200KV, Savöx Sc-1256Tg, Gens Ace 5000mAh 50C 2*2s

Poissa Janne O

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Akut ja laturit
« Vastaus #4047 : 24.08.12 - klo: 13.41 »
Nyt vielä tämmönen kysymys.

Elikkäs mulla on toi laturi: http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__7028__Turnigy_Accucel_6_50W_6A_Balancer_Charger_w_accessories.html

Kun akku on latauksessa, niin tarkoittaako siinä näytössä ylhäällä oikealla se lukema paljonko siinä akussa on voltteja? Esim nyt siinä on: 8.15V Ja kun laittaa akun laturiin niin vähemmän.
Speed Passion RS2 Brushless | Maverick scout | Team Associated B44
http://polaris-suomi.arkku.net/index.php

Poissa Silppa

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Akut ja laturit
« Vastaus #4048 : 24.08.12 - klo: 13.58 »
Kyllä tuo sky rc.n laturi on itselläni toiminut moitteetta maastosarjan, winterjumpsit ja useat treenit siihen päälle. Ei pahaa sanottavaa laitteesta. Ainahan niitä maanantai kappaleita löytyy. Oli kyse mistä tahansa...
#LAR

Poissa pijokela

  • TamUA
    • Profiili
Vs: Akut ja laturit
« Vastaus #4049 : 24.08.12 - klo: 22.15 »
Kun akku on latauksessa, niin tarkoittaako siinä näytössä ylhäällä oikealla se lukema paljonko siinä akussa on voltteja? Esim nyt siinä on: 8.15V Ja kun laittaa akun laturiin niin vähemmän.

Latauksen aikana siinä näkyy se jännite, jolla laturi syöttää virtaa akkuun. Eli se on kyllä akun yli oleva jännite, mutta ei se oikeastaan ole akun jännite.
Tamiya DF-03Ra | Xray T3 2011 | HPI Blitz | CRC gen xi